Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sofie-Anne

Sofie-Anne

18-06-2009 om 22:41

Zwanger op vakantie?

We hebben het plan om een week op een vliegvakantie te gaan als ik 31 weken zwanger ben. Ik heb nog wel mijn twijfels, zal ik er wel wat aan hebben, of krijg ik er spijt van.. Ik zou het fijn vinden om ervaringen van anderen te horen. We zoeken zowiezo een bestemming uit die maar op 4 uur vliegen ligt, en gewoon een hotel of appartement aan een zwembad enz.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

18-06-2009 om 22:53

Ja hoor

Jawel, dat heb ik ook gedaan met 31 weken. In februari naar de Canarische eilanden geweest, heerlijk.
Lopen kon ik alleen bijna niet vanwege bekkeninstabiliteit, maar in de zon zitten en een paar keer in het verwarmde zwembad liggen was wel lekker. Verder een paar autorondritten gemaakt, een paar keer rondgeschuifeld in de plaatsjes en regelmatig buiten de deur gegeten.
Ik zou als ik jou was niet ál te vroeg boeken, je weet niet hoe het gaat lopen met je bloeddruk of andere problemen. Hoewel dat wellicht als geldige annuleringsreden wordt gezien door de verzekering.

Lynna

Lynna

19-06-2009 om 07:06

Leuk!

Ik heb het ook rond die tijd gedaan (33 weken), ben naar Ibiza geweest. Paste alleen niet meer zo goed in de vliegtuigstoel, kreeg eetplankje niet meer omlaag. En we hadden de pech dat we op een glooiend park zaten. Dat was dus 's morgens naar het zwembad, 's middags weer terug. Tussendoor heen en weer trok ik niet, want het was te steil terug naar het hotel.

Ik had trouwens wel een verklaring van de verloskundige nodig voor in het vliegtuig.

Is persoonlijk

persoonlijk zou ik het niet doen. Een vliegvakantie, zon en zee is leuk. Je moet echter wel bedenken. Wat als ik daar onverhoopt toch beval (ik ken dus iemand die 'leuk' op Lanzarote bevallen is met 29 weken... )en is het je waard om dat risico te nemen.

Zelf vind ik. Zorg goed voor jezelf tijdens je zwangerschap, neem geen onnodige risico's. Vliegvakanties blijven altijd, zwanger van een kind ben je maar één keer.

Succes met je keuze.

groetjes van Purk

p.s. i.p.v. een vliegvakantie zou je ook een lekker luxe hotel of huisje in Nederland kunnen boeken, compleet met wellness en verwennerij.

Jesse_1

Jesse_1

19-06-2009 om 23:30

Het was lekker maar...

Toen ik een maand of 7 zwanger was van de 2e (1e was toen ruim 2) zijn wij met z'n drietjes nog even naar Kos geweest naar een all-inclusive resort. Hoewel het echt heel lekker was en we ook zeker genoten hebben, moet ik zeggen dat ik weinig meer kon. Ik was al superdik en we zijn dus ook niet van het terrein af geweest (had een zwembad)! Of eh.. nu lieg ik: we zijn 2x naar het tegenover het hotel gelegen strand geweest.
Jesse

Tinus_p

Tinus_p

20-06-2009 om 08:47

Verbaasd

Het is alweer even geleden, maar ik herinner me dat vliegen na 32 weken zwangerschap vaak niet zomaar meer kan. Ook de verhalen van mensen die op vakantie bevielen ken ik net iets te goed.
Met andere woorden: Ik zou dit soort verre vliegvakanties in het laatste trimester niet doen. Zoek iets op rijafstand.

Kan

hoi
ik ben op vakantie geweest naar lanzarote toen ik 29 weken zwanger was. heerlijk om er nog even tussen uit te zijn, even te relaxen voor alle drukte zou gaan beginnen. Met zo'n dikke buik kun je nog prima lekker zonnen, genieten. Ik had alleen geen puf meer om het eiland te gaan bekijken, lopen ging wat moeilijk. maar dat was niet zo heel erg met een hotel aan het strand.

op de terugweg was ik 31 weken, en ik meen me ook te herinneren dat je tm 31 weken zonder verklaring mag vliegen. daarna kunnen ze je in het vliegtuig weigeren als ze dat willen, volgens mij ook zelfs al heb je een verklaring.

Gruffalo

Sofie-Anne

Sofie-Anne

20-06-2009 om 14:06

Vliegen tot 34 weken

Bedankt voor de reacties. Het is erg individueel begrijp ik . Ik ben er inmiddels achter dat je tot 34 weken mag vliegen via transavia, maar er zijn maatschappijen waarbij je eerder geweigerd wordt. Ik voel me eigenlijk best goed, ik heb geen klachten. Bij de andere 3 zwangerschappen ging ik overtijd, van 5 dagen tot 12 dagen, dus ik heb besloten om toch maar te gaan. We hebben vandaag een reis geboekt naar de canarische eilanden; fuerteventura. Met de 2 oudste kinderen van 9 en 11, onze jongste van 1 blijft bij opa en oma. Doe het vooral ook voor die kids, ze hebben nog nooit gevlogen, en heel onverwachts hebben we een prijs gewonnen bij een reisburo. Ze krijgen speciaal vrij van school, want we willen over een week al weg. Ik had gedacht dat ze strenger zouden zijn, maar het mocht !Voor dat ik vertrek doe ik nog wel een laatste controle bij de vk, en regel ik die verklaring. Op het eiland is ook gewoon een ziekenhuis.

Mamba

Mamba

20-06-2009 om 15:31

Ik zou het niet doen

Een klepel en klokverhaal maar ik dacht dat je risico liep door een iets andere druk in het vliegtuig en dat daarom de bevalling op gang kan komen.

flora B

flora B

20-06-2009 om 16:27

Veel plezier

Ik geef je groot gelijk, als de Vk het goed vind zou ik lekker gaan. Je gaat naar een westers land....ook daar worden kinderen geboren.
Heel verstandig dat je de jongste niet mee neemt, de anderen hebben een leeftijd dat je zelf ook kunt relaxen. Fijn ook voor de kinderen, die krijgen straks genoeg te verwerken als er weer een baby bij komt, of een knorrende moeder die in de zomervakantie niets kan!
Laat je nog weten hoe het is vergaan, ben zo benieuwd!

Mamba

Nee hoor is niet waar. Het vliegen zelf vormt geen enkel risico en brengt ook geen bevalling op gang.

Trix

Trix

22-06-2009 om 10:45

Ziektekostenverzekering

Naast dat vliegmaatschappijen moeilijk kunnen doen om je te vervoeren, kan je ook nog problemen krijgen met je ziektekostenverzekering mocht er onverhoopt iets gebeuren in het buitenland. Check dus je voorwaarden of ze de kosten vergoeden die je maakt als je vanwege je zwangerschap een dokter en/of ziekenhuis moet bezoeken. Ze kunnen zoiets zeggen in de trant van: jij gaat willens en wetens in de laatste kwart van je zwangerschap op vakantie naar het buitenland, dan mag je ook (voor een deel) opdraaien voor de hogere kosten.
Hoe dan ook, ik zou nog even wachten met boeken en kijken hoe je je voelt tegen die tijd. Last minutes zijn er altijd te vinden als je echt snakt naar een paar dagen in de zon. Zelf heb ik geen ervaring met zomerzwangerschappen, ik was altijd in de winter hoogzwanger
Succes!

Reisverzekering met ziektekosten

Hallo Sofie-Anne,

Waar ik me het meeste druk om zou maken is je reisverzekering. Ook al wordt er tegenwoordig geroepen dat je geen ziektekosten in je reisverzekering nodig hebt, zou ik dit in het geval met je zwangerschap zeker doen! Ik heb jaren in de verzekeringen gewerkt en destijds was er een vrouw die 2 maanden te vroeg beviel in het buitenland en geen reisverzekering met buitenlandse ziektekosten had. Wist zij veel dat ze zo vroeg een kindje kreeg dat in de couveuse moest? Kosten; een dikke ton. (en dat wordt niet gedekt door nederlandse verzekeringen) En die hadden ze niet. Nou, dan sta je daar... Ik geloof dat een stinkend rijke zakenman toen de rekening heeft betaald.

Ik zou heerlijk gaan genieten en het even navragen en het goed regelen.

Dorry

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.