Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bellefleur

Bellefleur

31-05-2010 om 15:01

Zwarte woud

We hebben plannen om in de zomervakantie in het Zwarte woud te gaan kamperen. Welke camping zijn leuk? En wat zijn leuke uitstapjes?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

31-05-2010 om 15:38

Leuke camping

Tja, daar istie weer: wat is een leuke camping? Dan zul je toch eerst even moeten aangeven wat je zo'n beetje zoekt. De één vindt een rustige camping met 15 staanplaatsen en verder niets heerlijk terwijl de ander een megagrote camping met superzwembad en een animatieteam juist het einde vindt.

Zoover

Ik zou even zoover raadplegen, daar vind je uitgebreide info en meningen.

Ik zoek altijd een vakantieadresje via internet, en als ik iets heb gevonden dan check ik wat meningensites erover. En dan nog hoor, wat een ander vreselijk vindt is voor ons top en andersom.

En vaak schrijven mensen ook wat er in de omgeving te doen is.

En ook even kijken via Google Earth, daar kom je ook veel te weten over de omgeving.

reina

reina

31-05-2010 om 17:49

Zoover (ot)

BHet is altijd handig om op zoover te kijken, maar zeker als het om kleinere campoings gaat staan ze er lang niet altijd op. Ik heb er zojuist 9 opgezocht, waarvan er 4 niet op zoover te vinden zijn. (Maar een van de campings van mijn keuze wordt wél erg goed beoordeeld, dus dat is wel leuk om te weten)

Leuke dingen doen

Wij zijn in de meivakantie een week naar het Zwarte Woud geweest. We hebben toen een Schwarzwald Card genomen. Google maar even. Daarmee kun je heel voordelig allerlei leuke dingen doen. Zoals het Europapark in Rust, een megapretpark met ontzettend goeie achtbanen! En er zijn een aantal kletterwald-banen. We zijn naar een glasmuseum geweest waar de kinderen zelf vazen mochten blazen. Een zilvermijn. En nog veeeeeel meer waar we niet eens aan toe zijn gekomen.
We zaten trouwens in een huisje en niet op een camping. Gelukkig maar, want het plensde dagenlang! Maar de mensen zijn er erg vriendelijk en er is heel veel te doen en te zien!

Tagna

Ook zwarte woud

Wij gaan deze zomer ook naar het Zwarte Woud, nog niet eerder geweest. We gaan naar camping Bankenhof, bij Titisee-Neustadt, dus in de buurt van een meer. Wij hebben het Europapark (grootste pretpark van Duitsland) op ons verlanglijstje staan, een bezoek aan de grootste koekoeksklok ter wereld (onze dochter is gek op klokken, en vooral op die soorten die ook nog koekoek zeggen...)een boottocht op de Titisee, met een kabelbaan naar de hoogste top van het Zwarte Woud, een dagje Frankrijk, een dagje Zwitserland en veel, heeeel veel luieren en lekker eten. Dit jaar doen we het "luxe", we hebben voor het eerst een prive douche en toilet op de camping geboekt, ben benieuwt hoe dat gaat bevallen.
Ik heb al menig uurtje op internet doorgebracht, en er zijn best veel leuke dingen in de buurt te doen. Op de camping is WLan, dus ik heb een lijstje gemaakt, en als we zin hebben om iets te doen klappen we even de laptop open, checken het lijstje en kiezen iets uit (of niet...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.