Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zwitserland

Hallo,

We waren dit jaar graag naar Engeland gegaan, maar de overtocht wordt toch te duur. Nu zijn we op zoek naar alternatieven. Ineens kwamen we op Zwitserland, zijn we nog nooit geweest en de bergen trekken wel.

Wie kan ons info geven over kamperen in Zwitserland? We gaan met de auto (2 volw. en 3 kids van 11, 9 en 7), met een grote tent en een bijzettentje.

Is het een duur land, qua levensonderhoud, supermarktprijzen?

Is er LPG beschikbaar, wat zijn de LPG- en benzineprijzen?

Ik kan wel wat googelen, maar kan lang niet alles vinden en we horen graag van ervaringsdeskundigen.

Kortom: wie is er al eens in de zomer geweest en wil ons op weg helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

07-07-2009 om 21:25

Als je Engeland duur vindt weet ik niet of het slim is om naar Zwitserland te gaan. Zwitserland is duur v.w.b. levensonderhoud. Ik heb geen idee van de campingprijzen daar.

meminge

meminge

07-07-2009 om 22:10 Topicstarter

Vooral boottocht duur

Vera*, we wilden graag naar het Lake-district, maar de overtocht alleen, daar zijn we al 1000 euro voor kwijt, vandaar.

Je kan beter naar engeland gaan

Want het pond staat erg laag. Dat kan je van de zwitserse Frank niet zeggen.

Maar goed, als jullie zin hebben in de Alpen moet je zeker gaan. Het levensonderhoud is erg duur. Wij zijn twee keer geweest recent, en de tweede keer vond ik het niet meer leuk om iedere keer bij de supermarkt van die giga bedragen kwijt te zijn. Dat tikt echt aan.

Tinus_p

Tinus_p

08-07-2009 om 09:25

Wat wil je?

Wat vind je mooi aan Engeland en Zwitserland? Zijn er alternatieven?

Rembrand

Rembrand

08-07-2009 om 09:39

1000 euro ?!

Wat voor overtocht is dat dan ?
Wij gaan over anderhalve week naar Engeland ( Devon ) en varen met P&O ( met auto, vouwwagen en vijf personen ) van Calais naar Dover ( en weer terug ) voor nog geen tweehonderd Euro.
Zwitserland is inderdaad niet goedkoop, maar wel heel erg mooi. Wij hebben er drie jaar geleden gestaan aan het Brienzermeer. Prachtige camping direct aan het meer en een geweldige omgeving om trips naar de bergen te ondernemen.
M.

Heeeele luxe boot

of met veel mensen en meerdere auto's, iedereen die bij ons op bezoek komt betaald minder dan 200 euro voor de boot, omgekeerd betalen wij ongeveer 200 pond voor kanaaltunnel (ik hou niet zo van varen) en dat is behoorlijk aan de prijs.

reina

reina

08-07-2009 om 12:23

Zwitserland

Een nmooi land,maar zeker niet goedjoop, als je bergen zoekt: die zijn er ook in Oostenrijk en Frankrijk ( ik vind zelf de Franse Alpen en de Pyreneeën erg mooi), die landen zijn beiden goedkoper dan Zwitserland.

Mari

Mari

08-07-2009 om 12:24

Dure boot?

Ik ga naar het noorden van Engeland, heen Hull, terug Newcastle. Ik ben echt geen €1000 kwijt! Maar voor de goedkoopste cabins moet je optijd boeken. Heb je een caravan, kijk dan naar de vrachtbooten. Veel goedkoper, maar geen luxe. En natuurlijk geen maaltijden aan boord nemen, die zijn vreselijk duur.

Rembrand

Rembrand

08-07-2009 om 14:48

Losse auto.

Ze gaan met de losse auto Mari.
Ik schat dat ze IJmuiden-Hull willen nemen en ben je wel meer kwijt. Wij zouden dan inderdaad met auto, vouwwagen en vijf personen bijna 1000 Euro kwijt zijn. ( vijftien uur varen is het ).
M.

Zwitserland hoeft niet duur te zijn

Want wij hebben prima ervaringen. Wij zaten dan niet op een camping maar hadden een chalet gehuurd.

Maar naar de supermarkt moet je toch en een terrasje wil je ook. Wij hebben ons verbaast omdat iedereen Zwitersland zo duur vindt, maar wij vonden dat helemaal niet! Wij zaten in Wallis, omgeving Kippel en Raaron. Prachtig daar en de supermarkten zijn qua prijzen hetzelfde als in NL. Ook een terrasje onderweg was prima te doen, geen gekke prijzen maar normaal naar NL-maatstaven.

Tussen Raaron en Brig heb je een megagrote supermarkt waar je echt voor normale prijzen boodschappen kunt doen en verder zijn er veel supermarkten die qua looks en assortiment veel weg hebben van de Plus.

En wat let je? Al die supermarkten zijn online te vinden met folders dus je kunt prima zien wat de prijzen zijn.

Kijk, je kunt op je vingers natellen dat wanneer je een ijsje gaat eten midden in de winkelstraat van Zermatt dat je dan meer kwijt bent dan normaal Maar dat heb je in andere landen ook bij grote trekpleisters.

Ik deel voorgaande ervaringen dan ook helemaal niet, het is goed toeven in Zwitersland, ook in financieel opzicht.

Rieke

Rieke

08-07-2009 om 21:27

Lekker rustig

Dat vinden wij van Zwitserland. De zwitsers zelf zijn niet zo spraakzaam en gezellig, over het algemeen dan. Het is schoon, netjes, rustig en relatief niet veel nederlanders, want die vinden het te duur. Is al eerder gezegd ; ))
Zwitserland heeft verschillende kantons, met verschillende sferen. Wij houden erg van hoge ruige bergen, die vind je over de alpen in het Engadin, in het kanton Graubunden. Hoofdstad van het oberengadin is St. Moritz geloof ik, ook het unterengadin is mooi en stil, met prachtige natuur. Mooi wandelgebied, met kabelbaantje omhoog en weer naar beneden wandelen, of van hut naar hut wandelen en daar overnachten. genoeg te doen. We camperen meestal in beide gebieden, nadeel van hooggebergte is dat het koud is vooral 's avonds als de zon onder is. Met een tent kamperen, daar heb ik dan wel bewondering voor daar. We hebben een caravan. En verder heb je Ticino, de zuidelijke provincie waar Locarno en Lugano liggen, aan de grote meren, met een sub tropische temperatuur. Ook heerlijk voor een weekje ofzo.
De prijzen komen overeen met nederland, ook de benzine.
Veel plezier zou ik zeggen.

Moppeke

Het is goed dat je het nog even opmerkt. Wij houden ook van de streken die Rieke noemt, het Engadin is ongeevenaard. Wij verblijven altijd heel hoog in de bergen. De prijzen liggen daar minstens op het niveau van een Waddeneilandsupermarkt in NL en je bent een flink stuk aan het rijden om bij zo'n grote Migros waar jij het over hebt te komen, dat kost een hele sloot benzine en zeker 60 km rijden.

Dus dal of bergen maakt ook veel verschil.

meminge

meminge

08-07-2009 om 22:48 Topicstarter

Dank alvast!

Dank voor jullie reacties!

Rieke, het leek ons ook dat er niet zo veel Nederlanders zullen zijn, we horen nooit van mensen die er in de zomervakantie naar toe gaan. Dat vinden we ook juist één van de charmes. (Daarom willen we liever niet naar Frankrijk)

Goede tip over verschil in prijzen in de dalen of op de bergen. En ook over de kou 's nachts, daar ben ik zelf helemaal geen ster in

Wij zijn geen bergbeklimmers, maar houden wel van een stevige wandeling (ook de kids) en willen daar gerust een hele dag over doen. Ik had ook al bedacht om dan met zo'n kabeltje of een treintje naar boven te gaan en terug te lopen.

Verder houden we van rustige, kleine campings, geen entertainment, maar een beekje zou voor de kids wel heel fijn zijn. Misschien heeft iemand nog tips?

Meminge

En ja, de boot was van Ijmuiden naar Hull met z'n vijven, met een 5-persoonshut en met een aanhanger, maar dat is toch echt afgevallen nu.

Rieke

Rieke

09-07-2009 om 15:20

Boek

Wij kiezen vaak een camping uit het boekje; Rustiek kamperen in de Alpen, van Kosmos reisgidsen door Joost Nijhoff. Campings met rust, ruimte en gastvrijheid. Het beschrijft de route ernaar toe, de omgeving en het kampeerterrein, en de hoogte. Klopt altijd goed, die omschrijving.
ja en rodebeuk, je hebt wel gelijk; hoe verder van de bewoonde wereld hoe duurder. Wij slaan op de heenweg al het een en ander in. Dat kunnen we makkelijk kwijt in onze enorme sleurhut. Dat is overigens het enige wat wel eens lastig is; rijden met een caravan over die bergweggetjes. Maar manlief ziet dat weer als een uitdaging.

stans verlinden

stans verlinden

09-07-2009 om 15:55

Mari

Hoe zit dat dan met die vrachtboten? waar moet ik kijken? Wij willen ook met onze caravan en nog een losse auto naar Engeland en liever niet te veel uitgeven. Is een vrachtboot erg spartaans?
Stans

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.