Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kaars blijft branden

een nieuwe draad vol kracht en hoop..
De eerste kaars voor de man van Urslau,hopelijk heel symbolisch als teken voor de eerste lever!


Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-12-2020 om 14:46

... en wat afschuwelijk voor haar moeder...

Het is nu ineens de omgekeerde wereld...

Genista

Genista

28-12-2020 om 14:50

Kaars voor Boeb, Annet

Die jarig geweest zou zijn. Die nooit meer jarig wordt. En die onder pseudoniem ook heeft meegeschreven aan een paar feuilletons. Een prachtige kaars voor je, onvergetelijk mens!

Triva

Triva

28-12-2020 om 15:06

en kaarsje

voor Rosie en haar zonen. Wat jammer, ik wist ook niet wie Rosie was. Onder haar oude nick zal ze veel meer bellen doen rinkelen...

Kaarsje

Wat een schok. Een kaarsje met kracht en warmte voorvallen dierbaren van Rosie.

Laetitia

Laetitia

28-12-2020 om 16:42

Mickey

Je hint bevestigde mijn idee over wie Rosie is. Denk dat de eerste post die ik heel lang geleden op OO las die van haar was. Die naam zie ik dan weer niet terug in de link van het feuilleton maar ik denk dat ze daar al een andere nick had?

Moet ook steeds denken aan haar ietwat opgewekte post toen ze net positief getest was dat haar dilemma voor kerst was opgelost door haar besmetting. En haar post toen ze net was opgenomen dat het slechts uit voorzorg was en het best goed ging. Zo wrang dat het zo gelopen is.

Terpi

Terpi

28-12-2020 om 16:52

Dag lieverd

Het ga je goed, we verliezen wederom een heel mooi mens. 💜

Ad Hombre

Ad Hombre

28-12-2020 om 17:35

Rosie

Geen idee wie het is, maar we hebben vast wel eens ergens ruzie over gemaakt. Daarmee is ze waarschijnlijk de eerste die ik persoonlijk ken die aan Corona is overleden. Wat een vreselijk nieuws, zeker nu er vaccins klaarliggen. Sterkte voor haar nabestaanden.

Jee

schrikken. Ergens hoop je toch dat het niet waar zal zijn. Heel veel sterkte voor alle mensen die naast haar staan.

Tsjor

Misdreavus

Misdreavus

28-12-2020 om 17:47

oh nee

Ik denk dat ik weet wie het is, al ben ik niet zeker.
Dan heb ik op een meeting een heel leuk gesprek met haar gevoerd.
Maar ook als het iemand anders is, is het vreselijk nieuws
Ik ben er stil van

sw4

sw4

28-12-2020 om 17:54

Rosie

Vandaag een gezicht bij haar nick gekregen. Zo vaak heb ik om haar posts moet lachen. Zo vaak heeft ze me tot nadenken gezet.
Veel sterkte voor allen die haar liefhebben.

Tabitha

Tabitha

28-12-2020 om 18:03

Ach nee

Tegen beter weten in hoopte ik nog....

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

28-12-2020 om 18:59

Ik val even stil

Ik weet wie Rosie is.
Heftig hoe snel dit kan gaan van “Het gaat even niet zo goed” tot Ze is er niet meer”.
Ik kan het echt niet bevatten.

Saar

Saar

28-12-2020 om 19:18

Rosie

Ik weet helaas niet wie ze is, weet dus ook niet of ik haar ken. Vast wel, ik doe al heel wat jaren mee. Maar ben (helaas) nooit op meetings geweest.

Heel veel sterkte iedereen.

Pirata

Pirata

28-12-2020 om 19:25

Annet

Voor jou ook een 🕯

Marinade

Marinade

28-12-2020 om 19:38

Verschrikkelijk

Wat een gruwelijk bericht. Ik heb op de tweede Utrecht-meeting naast haar aan tafel gezeten. Ik ken haar van alle nicks die zij gehad heeft en zij heeft ook een gezicht voor mij.
Wat vreselijk voor haar kinderen en familie. Niet te bevatten dit.
Een kaars voor jou, Rosie. Dat je zacht mag rusten.

Kaplablokje

Kaplablokje

28-12-2020 om 19:46

Ik ken haar niet

maar ik wens haar familie veel sterkte.

Tango

Tango

28-12-2020 om 20:03

Wat vreselijk!

Ik had even niet op het forum gelezen en las in een ander topic iets over Rosie dat ik niet kon plaatsen. Toen ik hier verder las begreep ik het.....
Wat is dat snel gegaan, zo heftig.
Een grote kaars voor haar zoons, haar moeder en alle andere dierbaren.
Ik weet ook niet wie Rosie is, maar het raakt me zeker.

Ook ik ken Rosie niet, maar ben er desondanks stil van.
Heel veel sterkte voor haar zoons, moeder en alle andere naasten. Een dikke kaars voor hen

Knutselkei

Knutselkei

28-12-2020 om 20:41 Topicstarter

Wat erg!

Heel veel sterkte voor al haar naasten!

Piep

Piep

28-12-2020 om 21:20

Erg

Heel erg. Sterkte!

Wat erg...

Ik vind het heel, heel erg. In de eerste plaats voor haar jongens en andere dierbaren.
Je hebt ooit heel betrokken met me meegedacht en daar ben ik je dankbaar voor. Rust zacht...

Sikkel

Sikkel

28-12-2020 om 21:40

...

Ik vermoed wie het is, maar heb de laatste maanden met te weinig regelmaat gelezen om een link te leggen; ik kende de nick Rosie nog niet.

Hoe dan ook afschuwelijk.

Ely

Ely

28-12-2020 om 23:46

Ach nee

Wat ontzettend verdrietig, heel veel sterkte voor haar dierbaren

Kaatje Heksenvet

Kaatje Heksenvet

29-12-2020 om 08:10

dag lieve, geweldige, kleurrijke, dappere vrouw!

Ik had geen idee dat je hier nu Rosie heette. Maar door de verschillende social media, wist ik al snel dat jij het was.
En dat voelt toch echt als een dolksteek in mijn hart. Wat een pijn!
We hebben een rijke geschiedenis, waren samen veel hier te vinden, we bevonden ons in hetzelfde kringetje. We maakten elkaars dalen en pieken mee.
Ik bewonderde je altijd, je ongelofelijke doorzettingsvermogen, je eeuwige strijdlust. Je leven was nooit heel makkelijk, en toch wist jij echt alles uit het leven te halen. En een ware tijgermoeder voor je zonen.
Ik heb onlangs nog eens gedacht dat ik je dat zo graag wilde vertellen, als we elkaar misschien weer eens zouden zien.
Zo goed lagen we elkaar niet. We hadden, nadat ik hier vertrok, eigenlijk praktisch geen contact meer. Nog wel poos op facebook, maar toen je daar een keertje schoon schip maakte, lag ik er al snel uit. Dat gaf niet, het was passend (en stiekem wel een beetje jammer, maar ja, geeft niet).
Maar ik heb altijd gedacht dat ik mijn waardering voor jou nog weleens uit zou kunnen spreken.
Door corona konden we elkaar onlangs niet zien. En door corona is dat nu definitief.
En dat spijt mij zo ontzettend erg.
Ik hoop heel erg dat je zonen volwassen en sterk genoeg zijn om hun leven nu, met enorm verdriet en gemis, op net zo'n waardevolle manier vorm te geven als jij zelf deed.
Je gaf daarin zeker het goede voorbeeld.

Een warme knuffel voor jou,
en vooral ook voor iedereen hier die nu verdrietig is.

Ik ga een kaarsje branden.

Mijntje

Mijntje

29-12-2020 om 09:44

knuffel

Lieve Rosie
Ik weet niet zeker of ik je 'kende'. Het maakt niet uit. Je was ook een moeder.
Er is nu een hele verdrietige familie die veel te vroeg en plotseling afscheid van je moest nemen. Een virtuele knuffel voor iedereen die jou moet missen.

Troost

Het voelt allemaal toch een beetje wezenloos. De berichten van 16 december, en dan 28 december. Hoe is het mogelijk.
Wellicht hebben meerdere mensen dat, de behoefte aan muziek op zo'n moment. Mij raakt het nummer 'Going Home' diep, gezongen door Sissel (en anderen, maar haar versie is zo mooi).


https://www.youtube.com/watch?v=iJFhTb1gi6Y

De oorspronkelijke muziek, het largo uit 'De Nieuwe wereld' van Dvorcak in de uitvoering van het concertgebouworkest laat mij alle stadia doorlopen, tranen, hoop, berusting.

Tsjor

Wilgenkatje

Wilgenkatje

29-12-2020 om 10:51

Muziek...

Zo is dat Tsjor, muziek is nu extra waardevol. Door jou heb ik deze versie van Going Home leren kennen, en we luisteren er hier in huis geregeld naar.

Piep

Piep

29-12-2020 om 11:07

Tweesprong

Prachtig Tsjor. Doet me denken aan mijn lieve vriendin, die een tijd geleden is overleden aan kanker. Twee jonge kinderen liet ze achter.

Ze vertelde destijds uitgebreid over haar bezoek aan de mammacare en hoe ze de diagnose kreeg. Deze week moest ik hetzelfde traject doorlopen. Ik onderging dezelfde onderzoeken, zat in dezelfde wachtkamer. Maar waar ik een goede uitslag kreeg en verder kan met mijn levert, liep haar afslag dood.

Een kaarsje voor haar, haar man en haar kinderen,.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2020 om 10:21

Iets doen

Is er heel toevallig al iets georganiseerd namens OO voor Rosie?

Vicky

Vicky

30-12-2020 om 11:12

Kaaskopje

volgens mij niet.Wel via een ander forum.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.