Viva Talk Viva Talk

Viva Talk

PreciousJay68

PreciousJay68

04-07-2021 om 14:34

Tips voor films en series (geen spoilers)

Wat heb jij voor leuks, spannends of ontroerends op tv of streamingsdienst gezien?

Deel het hier!

Geen spoilers aub


PreciousJay68

PreciousJay68

04-07-2021 om 15:02

TO trapt af:

vorig jaar zag ik op BBC first het eerste seizoen van Noughts + crosses.

korte samenvatting: (sorry, kan er alleen een in het Engels vinden)

The series takes place in present-day London in an alternate history where 700 years prior, several nations in West Africa combined to form the powerful Aprican Empire and went on to colonise Europe. After a conflict known as the Great World War, control of Europe is split between different African factions, with mainland Europe under control of the Malian Empire and the Moors, whereas Albion (comprising Great Britain and Ireland) and parts of Scandinavia remain under the thumb of the Aprican Empire.[4]

Russia and The Balkans remain in active conflict with the African colonisers, although since the Great World War their national borders have been pushed back. The Ottoman Empire also exists, controlling parts of East Asia.[4]

Albion appears to be a self-governing colony with its own (Cross) Prime Minister and executive leadership, an exclusively Cross police force, and a military only just opened up to a small number of Nought high-achievers. However, it is still accountable to the Aprican Empire based on the African continent. As of 1950, Racial segregation is rigidly enforced in the colony between those of wealthy African descent (known as Crosses or daggers) and the poorer native Europeans (known as Noughts or blankers)

Wat ik vooral indrukwekkend vond was dat ik merkte dat ik me ineens echt kwaad maakte als een nought onheus bejegend werd door een cross. Het werd voor mij ineens veel meer invoelbaar hoe dat andersom moet voelen.

Ook kleine details zoals pleisters die bruin zijn ipv beige. Toen realiseerde ik me pas hoe idioot dat is.

Verder is het ook een fijn liefdesverhaal. Als het goed is, is het tweede seizoen in de maak, maar omdat ik daar niet op wil wachten, heb ik de boeken aangeschaft.

Ik heb onlangs een miniserie gekeken die ik zeer kan aanbevelen: 'The Serpent'. Niet alleen bloedstollend spannend over het algemeen, maar vooral ook een uiterst verantwoorde portrettering van (het verloop van) de 'liefdesrelatie' van een voormalig model en een narcistische psychopaat. De rol van held is weggelegd voor een zo op het eerste oog nogal saai en onnozel overkomende Nederlandse ambtenaar.

Behalve 'Call the Midwife' , echt voor mij zo'n zomerserie die ik graag op de camping ook herhaald mag bingewatchen, nu op de BBC, met nieuwe jaargangen dan destijds bij de NPO, is er ook bij de NPO

https://www.npostart.nl/revolutie-in-indonesie/VPWON_1285527

David Van Reybroeck, na zijn boek en de podcasts nu een tv-serie over de revolutie in Indonesië na de 2e wereldoorlog.

Wim Daniels heeft na de serie met Huub Stapel over 'het dorp', van dit voorjaar, vanaf vrijdag een serie met oude filmpjes van Nederlanders over Nederland: aankomende vrijdag over 'het weekend'.

https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv/nederland-op-film/

Ik ben nog steeds onder de indruk van The Handmaids Tale. Onlangs seizoen 4 gezien en ik las dat seizoen 5 al in de maak is. 

RodeKrullenbol schreef op 04-07-2021 om 15:10:

Ik heb onlangs een miniserie gekeken die ik zeer kan aanbevelen: 'The Serpent'. 

Deze heb ik bijna in 1 adem uitgekeken. Een aanrader idd 👍

Als ie nog een keer op Netflix komt, of je kunt 'm lenen ergens:  https://www.netflix.com/title/70260350

River

Super goed geacteerd, bijzonder (spannend) verhaal.

https://www.bbc.co.uk/programmes/b06jkk8f >> hier kun je kleine stukjes ervan zien, ook al kun je verder geen Iplayer uitzendingen zien.

Nicola Walker, die de vrouwelijke hoofdrol speelt, heeft ook in The Split gespeeld, een fantastische serie (twee seizoenen). Ik heb 'm op de BBC gezien, maar wellicht dat ie op andere manier ook te zien is. https://nl.wikipedia.org/wiki/The_Split

gr Angela

Net seizoen 1 gezien op Netflix en aan de tweede aflevering van seizoen 2 bezig: dead to me . Beetje Zwarte humor maar ook serieuze dingen en erg goed geacteerd door Christina Applegate.

gr Angela

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

04-07-2021 om 19:38

Wij hebben laatst een Britse serie in een dag uitgekeken en die heette The stranger, en daarna hebben we ook op Netflix de serie Safe gekeken. We vonden het allebei wel boeiende series.

Beforeigners een Noorse serie op ziggo 

Shtizel 

the Bletchley circle

The Keepers

Maar weinig mensen kennen de fijne, goed geacteerde en historisch interessante serie Weissensee die op Netflix te zien is. Verwacht geen flitsende snelle beelden en onrealistisch snelle dialogen. Het is juist prettig traag maar wel heel spannend. 

Het gaat over Berlijn tussen 1979 en 1989, tot en met de val van de Muur. Het gaat over diverse familieleden en geliefdes waarvan een deel bij de Stasi zit en volop bezig is met spioneren en mensen opsluiten, en een deel daar juist tegen strijdt. 

Verder is op NPO de serie It's a Sin heel mooi gemaakt en je gaat echt met de personages meeleven. Over de aidsepidemie in de jaren '80 toen die net aankwam in het Verenigd Koninkrijk. 

Een andere minder bekende serie is Suburra op Netflix, over 3 mafiafamilies in Italië en hoe de jonge generatie probeert die macht te behouden of uit te breiden, of willen samenwerken tegen nog hogere machten. Erg goed geacteerd. 

Ook niet zo bekend is het hilarische Lillyhammer op Netflix. Over een crimineel uit de VS die andere criminelen heeft verlinkt, en via het Witness Protection program ergens anders mag wonen en dan niet voor een tropisch eiland kiest maar voor Lillehammer in Noorwegen. Een suf dorp, maar hij kent geen andere manier van leven dan mensen intimideren en bedreigen om zijn zin te krijgen. En dit is dan telkens op Scandinavisch-absurdistische manier uitgewerkt.
Kijkers van The Sopranos zullen de hoofdrolspeler van Lillyhammer herkennen, in The Sopranos was hij een van de onderknuppels. 

patsy-stone schreef op 06-07-2021 om 12:43:


Een andere minder bekende serie is Suburra op Netflix, over 3 mafiafamilies in Italië en hoe de jonge generatie probeert die macht te behouden of uit te breiden, of willen samenwerken tegen nog hogere machten. Erg goed geacteerd.

Oh, je kan een bericht niet meer aanpassen... ik wilde nog zeggen: niet te verwarren met Gomorra. Dat is weer een heel andere serie. 

Pepperoni schreef op 04-07-2021 om 17:47:

Ik ben nog steeds onder de indruk van The Handmaids Tale. Onlangs seizoen 4 gezien en ik las dat seizoen 5 al in de maak is.

O, waar en hoe dan? Wil ik ook zo graag zien

Outlander

Virgin River

Sweet tooth

Emely in Paris

Heeft iemand al De Oost kunnen zien?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.