Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
07-04-2026 om 20:19
Beste,
Verleden jaar is mijn vader overleden.
Hij had een wagen gekocht in 2010 waarop een financiering zat langs de garage.
Op de dag van de begrafenis wou zijn vriendin (waar hij 22 jaar mee samen was) percé dat de auto door ons werd meegenomen.We mochten hem verkopen en zij moest er niets van hebben zei ze toen.
Nu is het een vervelende situatie geworden, want opeens wilt ze wél de helft van de verkoopprijs. (621 euro)
De bewindvoerder van mijn gehandicapte broer meent dat ze hierop geen recht heeft. De auto is mee opgenomen in de nalatenschap van vader.
Volgens haar is de originele factuur (waarop beiden hun naam staat bovenaan) wel degelijk het bewijs dat ze de helft heeft betaald in de wagen.
Op de aankoopbon staat ook beiden hun naam, maar is enkel getekend door mijn vader, voorafgegaan met "gelezen en goedgekeurd". Dit moet gebeuren door de koper.
Heeft iemand hier nog ervaring met zo'n situatie?
Vriendin van vader kan niets van betalingen voorleggen, noch onderhandse overeenkomst tussen hen.
07-04-2026 om 20:54
Is de erfenis al helemaal afgehandeld, of zijn jullie dat nog mee bezig?
Is het het je waard om om dit bedrag een hoop heibel te gaan maken?
07-04-2026 om 22:11
Ik zou die 600 euro overmaken als ik daarmee van het gezeur af ben. Tenzij het echt een heks is, dan mag ze lekker naar de rechter stappen en ga ik de strijd graag aan.