Werk, Recht en Geld

Fortuona
28-04-2025 om 23:04
Bedrijfsuitjes, wat zijn de leukste?
Over een paar maanden vind het bedrijfsuitje van mijn nieuwe werk plaats. En ik mag dat organiseren samen met een collega. Organisatie van 25 tot 30 medewerkers.
Ik heb dit nog nooit gedaan, dus ik kan het vast wel .
Ik heb alleen wat inspiratie nodig voor de brainstorm... wat zijn voor jullie leuke bedrijfsuitjes geweest en waarom was het zo leuk?

Ysenda
29-04-2025 om 19:33
Decembermamma schreef op 29-04-2025 om 11:11:
Laatst een uur lang escape room gedaan, aansluitend lekker uit eten geweest! Super leuk!! Was een avondje.
Vreselijk zo'n escape room.
De puzzels vind ik leuk maar de hele heisa er om heen niet, en die verrassingselementen al helemaal niet.

Gingergirl
29-04-2025 om 19:45
Ysenda schreef op 29-04-2025 om 19:33:
[..]
De puzzels vind ik leuk maar de hele heisa er om heen niet, en die verrassingselementen al helemaal niet.
Maar...zijn er dingen die je wel leuk vindt of ben je iemand die zeer weinig leuk vindt? Dat kan natuurlijk, maar is voor iemand die het organiseert best lastig. Als je iets organiseert is de kans dat je het iedereen naar de zin kunt maken niet 100% natuurlijk.

MRI
29-04-2025 om 20:06
Ik vind oha bedrijfsuitjes stom. Zonder van mijn vrije tijd. Maar één keer gingen we met het hele bedrijf naar een chique hotel in Antwerpen van vrijdag tot en met zondagochtend. Op zaterdag was er een ploeg acteurs ingehuurd en die een rol speelden in een soort cluedo tocht door de hele binnenstad waarbij we teamsgewijs een moord moesten oplossen. Dat was wel echt heel gaaf: er waren onder meer een pastoor in een kerk en een barman die eigenlijk een acteur waren. En je zag veel van de stad en kwam op 'geheime' plekjes zoals boven in de klokkentoren. Heel goed georganiseerd. Wel een budgettaire stretch natuurlijk.

Ginevra
29-04-2025 om 20:21
ik heb wel eens blokarten gedaan op het strand, dat vond ik echt leuk. Het ziet er uit alsof het een actief sportief gebeuren is (dus leuk voor de jongeren) maar het bleek eigenlijk heel makkelijk en laagdrempelig, dus ook leuk voor onsportieve mutserige types zoals ik.
Boottochtjes en puzzeltochten vind ik als nadeel hebben dat je steeds met dezelfde mensen zit. Heel leuk als het je favoriete collega is, maar anders…..
met een grote groep hebben we ook wel eens een keuze programma gehad, vond ik ook fijn. Er was voor elk wat wils.
eten vind ik leuk, vooral als het losjes gaat bv buffetstyle. En ik wil graag op tijd thuis zijn. Zeker als je vanuit het bedrijf vertrekt moet je er rekening mee houden dat mensen na terugkomst ook nog een thuisreis hebben.

Kersje
29-04-2025 om 21:02
Ik heb ooit, voor ongeveer hetzelfde aantal personen, een Italiaanse kookworkshop georganiseerd (extern). Aansluitend dus diner van hetgeen wij allemaal zelf hadden bereid.
De groep werd verdeeld in 3 groepen, aan 3 grote kookeilanden, en de ene groep maakte het voorgerecht, de anderen het hoofdgerecht en toetje. Was echt heel erg leuk en leerzaam ook.
Sommigen moesten echt uit hun comfortzone, want kookten nooit, maar zelfs zij vonden het heel erg leuk.

Ysenda
29-04-2025 om 22:16
Gingergirl schreef op 29-04-2025 om 19:45:
[..]
Maar...zijn er dingen die je wel leuk vindt of ben je iemand die zeer weinig leuk vindt? Dat kan natuurlijk, maar is voor iemand die het organiseert best lastig. Als je iets organiseert is de kans dat je het iedereen naar de zin kunt maken niet 100% natuurlijk.
Ik vind heel veel dingen leuk maar dat wordt meestal niet georganiseerd als bedrijfsuitje:
Wadlopen, achter de schermen rondleiding bij een dierentuin of museum, tegelsschilderen, vrijwilligerswerk bij de kinderboerderij of voedselbank, wilgenknotten of gewoon fijn een wandeling van een km of 10 met aan get eind een lunch. Een filmmarathon 3 films minimaal op 1 dag, 5 kan ook net. Legpuzzel wedstrijd.

Gingergirl
30-04-2025 om 08:37
Ysenda schreef op 29-04-2025 om 22:16:
[..]
Ik vind heel veel dingen leuk maar dat wordt meestal niet georganiseerd als bedrijfsuitje:
Wadlopen, achter de schermen rondleiding bij een dierentuin of museum, tegelsschilderen, vrijwilligerswerk bij de kinderboerderij of voedselbank, wilgenknotten of gewoon fijn een wandeling van een km of 10 met aan get eind een lunch. Een filmmarathon 3 films minimaal op 1 dag, 5 kan ook net. Legpuzzel wedstrijd.
Een aantal van de dingen die je noemt zijn heel leuk als bedrijfsuitje. Je kunt ze natuurlijk altijd een tip geven op je werk, wie weet vinden ze je idee leuk en organiseren ze het.

Decembermamma
30-04-2025 om 10:12
Ysenda schreef op 29-04-2025 om 19:33:
[..]
Deze waren leuk dit waren vrij toegankelijke kamers en je kon zelf kiezen of je hem opnieuw doet of eruit gaat en een andere proberen. Super leuk. Een kamer waar je heel veel puzzels moet oplossen om door te kunnen zou ik ook niet zo leuk vinden.

Ysenda
30-04-2025 om 10:37
Gingergirl schreef op 30-04-2025 om 08:37:
[..]
Een aantal van de dingen die je noemt zijn heel leuk als bedrijfsuitje. Je kunt ze natuurlijk altijd een tip geven op je werk, wie weet vinden ze je idee leuk en organiseren ze het.
Ik ben het organisatiecomité samen met mijn collega, dus wij organiseren 3x per jaar een lunch samen met een andere afdeling. De rest wordt wel goedgekeurd door mijn manager maar daarboven niet.

_Anoniem_
30-04-2025 om 10:39
Decembermamma schreef op 30-04-2025 om 10:12:
[..]
Deze waren leuk dit waren vrij toegankelijke kamers en je kon zelf kiezen of je hem opnieuw doet of eruit gaat en een andere proberen. Super leuk. Een kamer waar je heel veel puzzels moet oplossen om door te kunnen zou ik ook niet zo leuk vinden.
Ik vond de escaperoom toen best chaotisch – als iedereen door elkaar kletst, haak ik een beetje af. Dus ik ben met een puzzeltje in een rustig hoekje gaan zitten. Bleek later nog nuttig ook, want toen dat puzzeltje aan de beurt was, had ik het al opgelost! Het was sowieso leuk om te doen, en ook gezellig om alle collega’s en aanhang beter te leren kennen (ik ben zelf ook 'de aanhang'). We doen elk jaar iets, dus inmiddels ken je iedereen wel een beetje. En je wordt altijd lekker door elkaar gehusseld – gewoon naast je eigen partner gaan zitten is er niet bij. Dat vond ik de eerste keer niks, maar achteraf gezien is het eigenlijk juist een goed idee. Je leert iedereen snel kennen en zo’n activiteit wordt daardoor veel leuker.

MamaE
30-04-2025 om 11:01
Ik vind het leuk als het een beetje competitief is, als er denk- en doe elementen in zitten en als er samenwerking nodig is. Ik vind feestjes met partners erbij juist niks, want die partners kennen vaak niemand behalve hun eigen man/vrouw en dan is iedereen vooral met zijn eigen relatie bezig en staan de singles altijd bij elkaar.
Ik vind het ook niet erg om een beetje uit mijn comfortzone te gaan. Ik vind mensen die meegaan maar vervolgens nergens aan mee willen doen een beetje irritant tijdens zo'n uitje.
Ik had ooit één collega die ontzettend niet sociaal was aangelegd en altijd verlof nam op de dag van het uitje. Ziekmelden was hij dan weer te principieel voor. Hij werkte nog liever onbetaald dan dat hij mee moest op uitje.
Heb wel collega's die ooit voorstelden om naar de sauna/wellness te gaan. Dat mocht niet van het management, maar zou ik ook voor passen. Er zijn grenzen.