Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pelle

Pelle

23-03-2009 om 14:25

Betaald verlof voor vruchtbaarheidsbehandelingen is geen goed plan


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Niemand die wat in mijn algemene plan ziet?

ik doel op een bredere groep mensen die zorg nodig hebben en dus door ziekte of behandeling (welke dat dan ook zijn) verlof moeten opnemen ?

Ik ben voor betaald verlof (niet door de werkgever, die is al de dupe omdat jij niet je uren draait) op de dagen dat er behandeld wordt/ziek bent, niet voor de dagen dat er geen medische ingrepen (medicatie, chirurgische ingrepen) plaats vinden/ je niet ziek bent.

Een regeling puur voor fertiliteitsbehandelingen zie ik niet zitten om de eerder genoemde redenen.

Dan moet er nog gekeken worden (freya heeft dit niet vermeld, Justien ??) om hoeveel geld het gaat, om hoeveel vrouwen en welke problemen er nu specifiek zijn als je in loondienst bent.

Ik ben overigens de NL'se maatschappij uitermate dankbaar dat zij grotendeels mijn 2 behandelingen en alle onderzoeken betaald hebben. Ik zie niet in waarom dan ook nog die momenten dat ik in het ziekenhuis of kliniek was gecompenseerd moeten worden. Het is niet en en het is of of, de pot met belastinggeld kan maar 1 keer uitgegeven worden.

Prulletje

Prulletje

28-03-2009 om 20:58

Asa

Nee hoor, niet verbaasd! Maar die andere reacties, daar kan ik wat mee. Het Franse spreekwoord over toon en muziek is me even ontschoten, maar je weet vast wat ik bedoel.
Maar goed, het is nu echt genoeg. Ik zal me er verder buiten houden.

Ja prulletje

die toon en de muziek van jou staat mij helemaal niet aan. Zit niet zielig te mekkeren, als je jip en janneke taal wil dan moet je niet in zo'n discussie mee willen doen.

breng nou eens een echt argument in.

Manda/prulletje

Manda,jouw toon is inderdaad te hard. Prulletje komt met uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek over geluk, zij gebruikt dit als voorbeeld om , vanuit haar gezichtspunt, te onderschrijven dat mensen geen vruchtbaarheidsbehandelingen hoeven te ondergaan, immers een leven zonder kinderen maakt niet ongelukkig (er zijn volgens mij zelfs studies die beweren dat mensen zonder kinderen gelukkiger zijn, dan mensen mét)

Je kunt Prulletje niet verwijten dat ze studieresultaten aanhaalt. Ik ken die studie wel, maar ben het, voor mijn persoonlijke situatie (en meerdere mensen met mij, die wel IVF deden) niet met deze reden eens om IVF behandelingen niet in verlof regelingen te laten vallen.

Dus ik snap niet zo goed waar jouw felle toon vandaan komt, Manda (of eigenlijk snap ik het wel, maar ik zou eerst eens tot 10 tellen, nog eens lezen, en dan gaan typen)

Blijft mijn mening dat ik vind dat er wel verlof gegeven kan worden voor de behandeling (m.n. de punctie, de echo´s kun je zelf wel een beetje compenseren)

Het slaat gewoonweg nergens op

om zo te redeneren. Iemand anders hier boven haalde al geluk na ziekte aan, of geluk na overlijden van een geliefde.

Je kan niet zeggen, 'je moet geen ivf doen omdat je toch ook we gelukkig wordt zonder kinderen.' en daarmee je standpunt neerzetten. Het slaat nogmaals nergens op en zo werken discussies met dit onderwerp niet.

En ja ik erger mij aan de kinderachtige verongelijkte toon die prulletje daarna aanslaat als ik haar daar op wijs "ze doet niet aardig", hou je aan het onderwerp en verval niet in een meta discussie !!!

Waarom kan

iemand zo´n argument niet gebruiken? Ik zie niet in waarom.

Iedereen heeft een mening obv bepaalde argumenten. Het gelukkig zijn zonder kinderen kan toch gewoon een argument zijn?? (je kunt het daarmee niet eens zijn, maar daarom is het ook een discussie, waarin meningen verschillen en flink kunnen verschillen omdat het zo dicht bij de emotie zit)

Ja alles kan

je kan ook zeggen tegen iemand die een terminaal kind heeft "ah ja je wordt vast nog wel gelukkig als dat kind dood is". En zo kan je van alles wel verzinnen over het eventuele toekomstige geluk van een ander maar het slaat nergens op.

Iemánd verliezen

is toch heel wat anders dan een droom of wens verliezen, ik weet dat uit eigen ervaring (helaas)

Ja dat is zo

maar in de context van het draadje (betaald verlof voor behandelingen) is het wel zinvol om het aan te dragen.

Je kan niet oordelen over het geluk of ongeluk van een ander. De discussie is helder, als je verlof wil voor fertiliteitsbehandelingen moeten deze dan vergoed worden door de werkgever en waarom wel of niet.

Dan is 'te verwachtte geluk' geen factor om rekening mee te houden, want trek je het door naar sterfgevallen, amputaties, ziekten en tal van andere akelige dingen die mensen kunnen overkomen (daarom mijn aanzet om de regeling breed te beschouwen) dan kan je van alles wel zeggen dat je vast wel weer gelukkig wordt dus waarom het vergoeden ?

Als je dus potentieel vast wel weer gelukkig wordt (stelling prulletje) dan moet je niet zeuren om een vergoeding.

Ik ben om andere redenen tegen een compensatie in alle afspraakdagen en handelingen, maar daar gaat prulletje inhoudelijk niet op in.

Overigens

zijn er meerdere hier in de draad geweest die dat breder beschouwen (er zijn meer behandelingen waarbij je vaak naar het ziekenhuis moet) aandragen.

En ik geloof dat Asa de stelling van prulletje ook duidelijk weerlegde.

joer

joer

30-03-2009 om 11:08

Belachelijk manda!

Ik zit met veel plezier en interesse dit draadje te lezen. Leuk al die verschillende meningen en ideeen.

Net zoals iedereen kwam Prulletje ook met een mening en informatie.

Waarom reageer jij daar zo verschrikkelijk agressief en verwijtend op?

Je verpest direct de inhoud en de discussie van dit draadje. Krijg er altijd een kater van als mensen de ander zo afsnauwen.

JOER.

Meta meta meta

joer !

Annemarie

Annemarie

05-04-2009 om 21:43

In shock

Ik lees dit draadje echt in shock. Ik ben zelf leidinggevende en heb een mannelijke medewerker gehad wiens vriendin een ivf behandeling onderging. Ik heb hem bij elke afspraak in het ziekenhuis betaald verlof gegeven. Hij kwam dan gewoon een uurtje later of moest een uurtje eerder weg.

De eerste de beste behandeling heeft een prachtige zoon opgeleverd en ik heb een zeer gemotiveerde en tevreden medewerker die nooit te beroerd is om eens iets extra's te doen. Ik geloof heilig in geven en nemen in een werkrelatie. Is dit nu echt zo raar gedacht???

Ik schrik echt van al deze heftige reacties zelfs als het over het werk van de vrouw gaat. Als je naar het ziekenhuis moet, heb je recht op kort verzuim en ben je niet eens verplicht de aard van de kwaal te noemen. Maar het lijkt mij als werkgever vreselijk als mijn mensen zulke emotionle dingen doormaken en dat ik daar niets van zou weten.

Gelukkig heb ik die regeling niet nodig en doe ik dit soort zaken op mijn eigen gevoel!

Annemarie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.