Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Budgetwonder

Budgetwonder

27-06-2010 om 14:28

Budget voor kleding, uitjes, cadeautjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

03-07-2010 om 18:15

Idd gratis

het enige wat je betaald is toeristenbelasting, maar wat is dat 1 eur pppn? dus voor een tientje zitten wij moet ons gezin op zo;n camping,
ik hou je wel op de hoogte! Lijkt me enig, met RO en jou op een camping?
Deze RO toch??


http://www.youtube.com/watch?v=eZu_AuRqZ2U

liefs!!

Liora!

"Je weet dat ik niet op een duizendje meer of minder hief te letten, maar voor Roderik vind ik het goed eens te zien hoe het eenvoudige leven eruit ziet."
Jeetje, heb je enig idee hoe bovenstaande overkomt op "eenvoudige mensen"die een "eenvoudig leven" leiden?
Laat ajb gratis vakanties e.d. liggen voor de mensen die het écht nodig hebben! Als je wil kun jij altijd op een camping gaan zitten met je pinot gris, maar betaal daar dan gewoon voor.

Gr. Poezie.

Euh

Hoe bedoel je dat?

Gr. Poezie.

amk

amk

03-07-2010 om 19:23

Poezie

denk aan Gooische Vrouwen.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-07-2010 om 20:12

Oh poezie

Liora en ik zijn al sinds jaar en dag van plan samen een pinot gris te drinken en quiches te bakken,
het was overduidelijk een grapje tussen ons,
Sorry dat je dat niet begreep.

Groet, pol

Tja, op een openbaar forum kun je niet verwachten dat iedereen weet wat de "inside"-grapjes zijn.
Als je het zo stelt is het wel grappig ja

Gr. Poezie.

liora

liora

04-07-2010 om 11:31

Liora

Ik vrees dat er heel wat mensen zijn die alles wat ik schrijf gewoon graag willen veroordelen. Poëzie had namelijk ook aan mijn eerdere bijdrage in dit draadje kunnen zien dat ik wel op een duizendje meer of minder let.

Liora
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Katrien

Katrien

04-07-2010 om 12:14

Ons budget

Wij hebben geen vast budget voor kleding, huisonderhoud, cadeautjes, uitjes en dat soort dingen.

Maar om een globaal beeld te geven (2 volw, 1 dochter van 10):

- cadeautjes voor jarige vriendjes: zo'n 10 euro (maar het gaat dan om pakweg 3 feestjes op een schooljaar)

- cadeautjes voor familie: zo vaak mogelijk iets zelfgemaakt en anders zo'n 20-25 euro (maar dat komt maar een keer of 2-3 per jaar voor dat ik iets niet zelfgemaakt geef).

- kleding: tja, ik heb voor mezelf in de laatste 8 maanden niets nieuw gekocht, ook geen schoenen of zo. Dochter heeft in de laatste 8 maanden 1 paar nieuwe schoenen en een nieuwe regenjas gekregen. Voor Dochter heb ik wel in januari een hele hoop kleding doorgekregen van mijn neef (zijn dochter is iets ouder dan de mijne) en daar kunnen we wel een jaar mee verder. Echtgenoot heeft 2 t-shirten gekocht in de laatste 8 maanden. Ons kledingbudget is dan ook wel erg klein.

- vakantie; we gaan 1 week op vakantie op hotel (kunnen we betalen van de teruggave voor de electriciteit). Voor de rest geen weekendjes weg of zo. Wel uitjes naar speeltuin (meestal gratis), zwembad (lage entree), museum (met kortingkaarten) en één keer per jaar een pretpark (lekker luxe). Dochter gaat wel regelmatig logeren bij haar oma, haar neefjes en nichtjes (en zij komen hier ook logeren uiteraard), voor haar is dat ook echt vakantie. Mijn vader tracteert de kleinkinderen ook wel eens op een dagje uit.

- andere uitjes: af en toe naar de lokale brasserie voor een lekkere lunch of pannenkoek, bijvoorbeeld op de laatste schooldag om het begin van de vakantie te vieren.

- huisonderhoud: momenteel gelukkig niet meer zoveel onderhoud te doen. Vorig jaar in de zomer alle houtwerk grondig bewerkt, nieuwe verwarming moeten leggen (oude was onherstelbaar stuk), hopelijk blijven de grote kosten nu weg. Laatste 8 maanden wel 2x een vakman moeten laten komen, totale kost (van beide "interventies") was 125 euro.

- voor school krijgen we tijdens de schoolmaanden 2-maandelijks een rekening en dat is dan ergens tussen de 20-40 euro. In principe kan ik daar ook in snoeien, want daar zitten bijvoorbeeld ook abonnementen op tijdschriften bij en drankjes die ze op school koopt. Maar zolang het niet nodig is om die abonnementen op te zeggen, houden we ze.

- onderhoud auto: valt mee van kost omdat ik door mijn lage aantal kilometers niet zo vaak op onderhoud moet (1 x per jaar) en dat zit er één van de volgende weken aan te komen. Zal zo'n 150 euro kosten (groot onderhoud). Onderhoud auto echtgenoot zit in de leasing inbegrepen.

Ik denk dat het dat zowat is voor vergelijkbare uitgaven.

Katrie

Haha liora!

Ik geloof dat ik je humor begin te begrijpen!

Gr. Poezie.

liora

liora

04-07-2010 om 13:01

Poezie

Dat lijkt me sterk, je moet namelijk zelf gevoel voor humor hebben om iemands gevoel voor humor te begrijpen...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tsja.....

Anderen zien kennelijk wel de humor in van zo'n misverstandje.... (en ik zelf ook )

Gr. Poezie.

Kaaskopje

Kaaskopje

04-07-2010 om 16:44

Nog een keer spuit 11

Ik reageer nog maar eens als Spuit 11, maar ik was ook even in de war door de humor van Liora. Als je inderdaad niet weet dat het een onderling grapje is komt het heel wonderlijk over. Iemand die de humor van een ander niet meteen begrijpt is niet automatisch humorloos. Een onaardige opmerking bedóelt om te kwetsen vind ik bijvoorbeeld niet grappig en toch heb ik humor.

Tsja

Ze ondertekende met Willemijn, dat had jullie al op het spoor moeten zetten van 'niet helemaal serieus'
(en nee ik volg Gooische vrouwen niet)

Marjolein

Ik dacht al: "goh, heet Liora in het echt Marjolein?" Het gebeurt wel vaker dat iemand inlogt met een nick, maar irl anders heet. Vandaar
Nou ja, misschien moet ik toch maar eens naar gooische vrouwen kijken dan "vat" ik 'm vast sneller.

Gr. Poezie.

Oeps, sorry!

Willemijn dus....

Gr. Poezie.

Jeetje katrien

al 8 maanden helemaal geen kleding gekocht en man alleen 2 shirts ?

ik heb laatst eens de kledingkasten doorgesnuffeld en opvallend veel kleding was faal, gewoon niet netjes meer vond ik. Daar was vriend het niet mee eens, die is blijkbaar erg gehecht aan verwassen shirts ed.

Oh ja de pannenkoeken en andere etentjes met de kinderen tussendoor ben ik vergeten te melden, echt samen uit eten zonder de kinderen hebben we al in een eeuwigheid niet gedaan.

Een leasebak zit er hier helaas niet in, dat vond ik tzt wel erg prettig, voor een redelijk bedrag all-in in een leuk nieuwe auto rijden, ja dat zou ik zo weer doen als die mogelijkheid voorbij zou komen.

Vaal?

hmm.

Roderik

wat een belachelijk naam overigens, dat kan echt alleen als je in het Gooi woont of in Aerdenhout ofzo.

Ik ken iemand die dus uit Aerdenhout komt, die heet Jean Pierre Jacques.

Ja dat is gewoon Jan Piet Sjaak als je Aaaerdenhout uitrijdt maar goed dat zal hij wel niet door hebben.

(goh jeetje wat zeg ik eigenlijk, heb een paar Italiaanse dessertwijntjes op en zit te wachten totdat ik op de camping zit, man man wat heb ik daar zin in, alleen die takkenhoeveelheid planning en kilometers die je er voor moet maken..., had ik maar een duizendje meer dan was ik met het vliegtuig gegaan)

Katrien

Katrien

04-07-2010 om 23:50

Manda

Ja, ik kon het zelf ook niet geloven toen ik me realiseerde dat ik al 8 maanden (volgens mij is het ondertussen al 9 maanden) geen kleding heb gekocht.

Omdat we op onze uitgaven moeten letten, staat kleding nu héél erg laag op de prioriteitenlijst. Dochter heeft genoeg met de kleding die ze gekregen heeft van de dochter van mijn neef, ik heb nog een redelijk volle kleerkast, hoewel het dus wat begint te slijten en er stilaan wat verwassen uitziet. Maar het is niet stuk en dus komt er niets nieuws.

Ik mis het eigenlijk ook (nog) niet echt. Nieuwe kleren kopen dan toch. Hoewel het toch een beetje 'pikte' toen mijn zussen en moeder afgelopen vrijdag trots hun soldenaankopen toonden.

Katrien

Didi

Ik bedoelde jou ook niet, ben het helemaal met je eens.

Manda (ot)

"Ik ken iemand die dus uit Aerdenhout komt, die heet Jean Pierre Jacques. "

Ik moet onmiddellijk denken aan Jean Louis Michel uit Samson en Gert (en als je mazzel hebt je niet wie ik bedoel, maar gezien de leeftijd van je oudste vermoed ik dat je dat wel weet).

Groeten,

Temet

Mazzel

mijn oudste heeft ook een hekel aan samson en gert (hoera hoera) , dus ik heb geen idee !!

Manda (nog immer ot)

Dan kan ik niet laten het toch even uit te leggen: Gert heeft een oogje op een jongedame die wij overigens nooit te zien krijgen en die jongedame onderhoudt kennelijk weer zeer warme betrekkingen met een zeker Jean Louis Michel. ook die krijgen we nooit te zien, maar uit de telefoongesprekken kan je opmaken dat het een flitsende bink moet zijn.

Groeten,

Temet

Oh temet

Gert, dat is toch die kabouter plop man met bijhorend imperium die het doet met Kathleen of karin van K3 (of beide ?) ?

Al wat uit Vlaanderen hier op de buis komt komt altijd bij mij wat plakkerig over met bijhorend onbestemd weeig geurtje, iets te veel met neven en broers en zussen enzo, ja nee ik heb het er niet mee.

Het zal mij niets verbazen als die Jean Louis Michel haar broer is en Gert haar neef, rampetampend met wild schuddende mutsjes, stelletje Vlaamse oververhitte kabouters.

*sorry voor een ieder die ik nu diep gekwetst heb of wederom heb bewezen dat ik totaal niet spoor, maar wat doe je er aan hè, associaties associaties*

Neehee

Neehee, Manda, je hebt het helemaal fout, Gert is niet Kabouter Plop, de *burgemeester* bij Gert is Kabouter Plop! Maar inderdaad ja, Gert is geloof ik de rijkste man van heel België en voedt via Studio 100 zo'n beetje de hele Nederlandse jeugd van 2 tot 12 op.
En hij hield het meen ik inderdaad met een van K3, maar K3 is hier in huis nooit echt aangeslagen (kleuter is een jongetje, nietwaar) dus ik weet niet welke.

Je bent nog niet veilig hoor. Mandarijntje begint nu de leeftijd te krijgen dat ze Bumba leuk gaat vinden, daarna volgen Plop enzovoort enzoverder.

Groeten,

Temet

Oh zo zit het

oohhh ahaaaaa, kabouter plop is eigenlijk de burgermeester en Gert zelf is het helemaal niet.

Bumba, bumba ba loe, waar is die kleine clown, bumba bumaloeee, hiep hiep trip trip bumba bumba !

Ja eigenlijk moeten ze het in hilversum eens willen onderzoeken, enige wat ik vandaag uit Hilversum voorbij zag komen was een aflevering van de Film van Ome Willem die ik vagelijk meende te herkennen.

Het effect op langere termijn op die kinderen die door studio 100 worden geindoctrineerd, wat dat doet met 'Het zelf oplossend vermogen' (niet in de zin van vaporiseren) of nog iets groots en belangrijks als 'De algehele zelfredzaamheid' moet toch wel zeker een flinke deuk oplopen. Waar zijn de oude filmpjes van Theo en Thea gebleven, mijn generatie is er toch alert door geworden !

Massi Nissa

Massi Nissa

06-07-2010 om 08:40

Studio 100

Troost je Manda, mijn dochter vond Bumba geweldig toen ze 1 was, maar de rest van Studio 100 slaat totaal niet aan. Samson en Gert, die piraten, K3, Plop, ze kent het wel maar vindt het niets. Dochter houdt van Disney, Dora, Charlie en Lola, Abi en heel veel andere programma's - maar niet van Studio 100. Godzijdank.
Temet, wist jij dat er een werkelijk fantastische dvd is met liedjes van Annie M.G. Schmidt? Haar zoon heeft de teksten ingesproken en er zijn filmpjes bij gemaakt door studenten van de Hogeschool voor de Kunsten. De dvd heet "Ziezo", ik leen hem regelmatig bij de lokale bieb. Het is echt genieten, en dat gedicht over de burgemeester van Hogezande staat er ook op .
Groetjes
Massi

Massi

Ik geloof dat ik die dvd eens geleend heb maar mijn zoon was er toen nog te jong voor. Ik zou het weer eens kunnen proberen. Ik herinner me alleen wel dat ik de voorlezer niet zo geweldig vond. Kan hij tien keer de zoon zijn van, maar ik had liever een andere inspreker gehad.

We hebben trouwens wel een CD'tje hier dat mijn vader heeft gemaakt van een oude LP 'Dikkertje Dap', en die draaien we regelmatig. Wat overigens aan een studio-100verslaving niet in de weg hoeft te staan.

Maar zoon is, ik heb het al vaker gezegd, sowieso een tv-junk. En ik weet dat het bon ton is om op de Studio100producten af te geven, maar persoonlijk vind ik Dora, Diego en 'mijn vriendjes Teigetje en Pooh (Milne draait zich om in zijn graf) minstens even irritant.

Groeten,

Temet

Budgetwonder

Budgetwonder

09-07-2010 om 15:00

Vakantieperiode

Bedankt voor alle reacties (on en off-topic). Ik zie nu al in dat het de komende maanden lastig wordt om binnen budget te blijven. De kinderen hebben al allerlei activiteiten bedacht voor de vakantie en ik wil hun niet van alles ontzeggen. We gaan niet op vakantie maar wel een paar dagen weg in Nederland. Dat is al betaald en ik heb kortingsbonnen gekregen voor attracties. Zo kunnen we toch, en is het minder duur.
Vanaf september ga ik alles weer op een rijtje zetten en kijken of ik echt moet bezuinigen. Misschien boodschappen doen bij de Aldi, of stoppen met roken. De auto gebruik ik momenteel alleen maar voor mijn werk dus dat bespaart ook al.

Lou

Lou

09-07-2010 om 16:42

Heb je spaarloon? (ot)

Dan heb je misschien ook weer een meevaller in september!

http://www.nu.nl/politiek/2289016/kabinet-geeft-spaarloon-vrij.html

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.