Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Budgetwonder

Budgetwonder

27-06-2010 om 14:28

Budget voor kleding, uitjes, cadeautjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2010 om 21:39

Aldi

Ik doe er niet vaak boodschappen meer. Dat is een beetje uit gemakzucht omdat we alles op de fiets moeten halen en er een andere supermarkt dichterbij is. Maar het scheelt echt. Het blijft verrassend hoe vol je kar is voor minder geld dan je gewend bent.

amk

amk

10-07-2010 om 09:54

Idd willen is iets anders als kunnen

life sucks en dat kunnen kinderen beter maar snel leren.
Ik zou het hele wensenlijstje van mijn dochter makkelijk kunnen betalen, maar helaas daar beginnen we niet aan er moet ook gespaard worden. Tevredenheid met wat er wel is is ook belangrijk.

Enne de Aldi is lang niet altijd goedkoper als de AH, je moet alleen slim kopen bij de AH.
Stoppen met roken is niet alleen financieel een slim punt natuurlijk.

Budgetwonder

Budgetwonder

10-07-2010 om 20:47

Ja natuurlijk

Maar er is toch een verschil tussen kleine kinderen en pubers. Helemaal als ze voorheen gewend zijn aan ruimere financiën. Mijn puber vind het in ieder geval erg lastig. Ze heeft zoveel wensen en baalt ervan dat ik niet zomaar ja zeg tegen een abonnement op een of ander blad. Dat kan ze ook bij de bieb halen, maar ze wil het hebben. Volgens mij hebben wij het niet armer dan sommige van haar vriendinnen maar dat wil er bij haar niet in. Zij wijst alleen op die vriendinnen met een eigen paard en 3 clubjes (wat zij overigens nooit heeft gehad dus het is niet zo dat ze enorm heeft moeten inleveren).

amk

amk

11-07-2010 om 07:19

Het is ook niet leuk

dat hoef je niet te ontkennen, maar helaas het geld is er gewoon NIET. Dus kun je het ook niet uitgeven. Jammer voor haar. Wat Beemer al zegt, reken het haar voor, en als ze meer wil moet ze het zelf regelen. Baantje, klusjes doen bij ANDEREN (jij kunt haar namelijk niet betalen).

Wat als je met dit beleid door zou gaan en uiteindelijk met grote schulden komt te zitten? Dan is het geld voor geen enkel uitje er. Dat is een veel hardere les dan ze nu leren dat je je aanpast aan het te besteden budget. Hebben ze veel meer aan voor later.

liora

liora

11-07-2010 om 09:46

Vinden pubers niet altijd dat ze het slecht hebben? Stomme ouders, stom huis, stomme auto etc? Misschien als je haar alles zou geven wat ze wil, dat het nog niet genoeg zou zijn?

Verder denk ik zelf vaak aan het programma destijds met Marieke Henselmans. Daar was een alleenstaande moeder met vier kinderen (geloof ik) en zij zat in de schulden omdat ze teveel cadeaus kocht voor haar kinderen. Een zoon zei toen tegen haar: lieve mama, wij houden net zoveel van je als je geen dure cadeaus voor ons koopt. Dat heeft op mij veel indruk gemaakt. En als ik nu weleens teveel aan mijn kinderen dreig uit te gevev, denk ik daaraan en weet ik dat dat waar is.

Liora

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

11-07-2010 om 14:54

maak haar mede-verantwoordelijk. Alles, maar dan ook álles kost geld. Zelfs als je alleen maar in de zon wilt zitten, zul je een stoel moeten hebben, een zonne-hemdje en spul om je in te smeren. En een glas om water in te doen. En zelfs dat water is niet gratis.
Maak haar mede-verantwoordelijk. Water kost geld: hoe kunnen we daarop besparen (denkend aan mijn puberella met haar douche-sessies), electriciteit kost geld (lampen uitdoen, computer afsluiten als je er niet op bezig bent - enzovoort), hoe kunnen we besparen op boodschappen doen. Het is niet jóuw probleem. Het is júllie probleem.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.