Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fianna

Fianna

24-11-2010 om 20:05

Deskundigenoordeel wie denkt er mee? temet?

Wie wil er mee denken? Ik begin een beetje midden in het verhaal, geen zin om helemaal bij het begin te beginnen. Ben gisteren bij het UWV geweest voor een deskundigen oordeel. Dit oordeel was in mijn voordeel, de arts vindt mij nog niet geschikt om te werken, itt wat mijn bedrijfsarts en leidinggevende vinden. De UWV arts waarschuwde me al dat als mijn werk/bedrijfsarts zich niet in dit oordeel konden vinden zij een arbeidsdeskundigen er bij konden halen. Inderdaad kreeg ik gisteren mail van de bedrijfsarts (ba) dat er een arbeidsdeskundige wordt ingeschakeld (door wie liet hij in het midden).
Intussen ben ik nog bezig met allerlei dingen en hen wat bloeduitslagen binnen waaruit blijkt dat mijn ferritine te laag is en ik mogelijk een B12 tekort heb. Ik zou vandaag contact hebben met de ba over de bloeduitslagen en oordeel van UWV. Ik heb hem gesproken en hij heeft eerst gevraagd naar de bloeduitslagen. Ik had hem al vorige week verteld wat er aan de hand zou kunnen zijn en dat mijn klachten mogelijk oa daardoor verklaard zouden kunnen worden. Vandaag hem dus verteld dat ik dat B12 tekort verder ging uitzoeken en dat ik staaltabletten krijg voor mijn ferritine tekort. Vervolgens komt het gesprek op het oordeel van de UWV. Ik vraag hoe het zit met de arbeidsdeskundige. Hij doet net een beetje of het het idee was van de UWV. Dan zegt hij dat hij inderdaad vindt dat ik nog niet moet werken, oa door de bloeduitslagen en door wat hij van de UWV arts hoorde, dat er kennelijk te veel speelt. En, nu komt het, aan het eind van het gesprek zegt hij dat ik dus maar de UWV moet bellen om te zeggen dat ik het deskundigenoordeel stop zet vanwege zijn nieuw advies. Verder moet ik 7 dec op zijn spreekuur komen
Paar dingen:
- als ik het deskundigenoordeel stop zet, kan ik over deze zaak niet nog een keer een deskundigenoordeel vragen. Kan maar 1 keer.
- de uitspraak van een arbeidsdeskundige kan 6 weken duren, dat duurt natuurlijk erg lang voor mijn werk
- als ik 7 dec op zijn spreekuur verschijn, kan de ba zeggen dat ik weer kan reintegreren, of ik er nou toe in staat ben of niet. Ik heb dan geen poot meer om op te staan want deskundigenoordeel van UWV afgewimpeld.
Ben ik paranoia dat ik denk: ik ga dat deskundigenoordeel bij UWV niet stopzetten. Om 1 of andere manier vertrouw ik het niet. Of praat ik nu onzin?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mary Winchester

Mary Winchester

24-11-2010 om 20:29

Uitstellen?

Misschien moet je dat deskundigenoordeel niet stopzetten maar gewoon uitstellen totdat je het nieuwe advies van de bedrijfsarts zwart op wit hebt?

Dat lijkt me duidelijk

laat hem je maar eens uitleggen waarom je dat deskundigenoordeel zou intrekken.

Ik zou dus niet eens verder gaan zoeken, eerst moet ie het maar eens uitleggen. Kan ie dat niet, dan laat je het deskundigenoordeel gewoon doorlopen.

Ik snap ook niet wat het laten doorlopen van het deskundigenoordeel zou veranderen in de inschatting van de ba.

Maar goed, dit welgemeende ongefundeerde oordeel geef ik dus vanuit het idee dat je dan hangende de nadere uitleg van die ba de boel verder van je af kan zetten... illusoir, ik weet het...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-11-2010 om 20:50

Uwv

Je kan de verhaal ook neerzetten op het UWV Forum http://www.internetwerkt.nl/forum/portal.html
Daar is ook meer info te vinden over dit soort kwesties. Het is heel lastig om algemene uitspraken te doen omdat iedere situatie verschillend is en het met een heleboel factoren te maken heeft wat nu wijsheid is voor jouw specifieke kwestie.
Daarnaast is het ook bij het UWV mensenwerk; het hangt er maar net vanaf of je een geschikt persoon als verzekeringsgeneeskundig arts/arbeidsdeskundige treft of niet. Ik heb meer dan 10 jaar ervaring (zowel positief als verschrikkelijk negatie) met het UWV als instantie; heb heel veel verschillende bedrijfsartsen, verzekeringsgeneeskundige artsen en arbeidsdeskundigen gezien en nog steeds snap ik er niets van. Behalve dan dat ze me nu eindelijk met rust laten omdat ze in hebben gezien dat dwingen alleen maar averechts werkt in mijn geval.
Je kan ook nog de Clientenraad van het UWV benaderen. Heb je al de site van het UWV doorgespit? Staat ook heel veel informatie over wat een arbeidsdeskundige precies doet en meer handige info.

Ben zelf nu bezig met een rechtszaak tegen het UWV (heel ingewikkelde kwestie) en vrolijk word je niet van deze bureaucratische toestanden. Af en toe ga je echt denken dat het alleen maar om de regels draait en dat de mens achter het verhaal hun geen zier kan schelen...
Maar je bent toch ziek? Ziek is ziek. Een arbeidsdeskundige hoeft dan alleen maar te kijken wanneer en hoe je het beste kan reintegreren. Dit gaat altijd in overleg met de verzekeringsgeneeskundig arts en met de werkgever. Dat je je moet melden bij de UWV arts is logisch. Dat moet iedereen die ziek is; hoeft helemaal niet te betekenen dat dit inhoudt dat je dus kan werken. Hij staat al achter je en wil je gewoon in persoon zien. Zowel je huisarts als de bedrijfsarts als de UwV arts vinden dus dat je momenteel niet in staat bent om te werken. Die arbeidsdeskundige wordt er altijd bij gehaald omdat iedereen wordt geacht zo snel mogelijk weer in staat te zijn om te werken aan de hand van een reintegratieplan en daar gaat de arbeidsdeskundige over.
Wat een toestanden zeg; alleen daar zou je al ziek van worden (en dat is bij mij dus ook ooit zo gegaan)...

Fianna

Fianna

24-11-2010 om 20:59

Meer uitleg

Ik moet me niet melden bij de uwv arts maar bij de bedrijfsarts. De uwv arts heeft al geoordeeld dat ik niet kan werken. Mijn punt is dat als ik het deskundigheidsoordeel intrek (wat de bedrijfsarts dus wil) ik het UWV oordeel dus zeg maar weggooi en de bedrijfsarts makkelijk ineens over 2 weken als ik op zijn spreekuur kom kan zeggen: ga maar weer werken. Ik kan dan niet nog een keer een deskundigheidsoordeel van de UWV aanvragen, mag maar 1 keer. Snap je hem?
Wat het voordeel is voor mijn werkgever is dat ze niet tot 6 weken hoeven te wachten op de arbeidsdeskundige en zijn of haar uitspraak maar mij eerder kunnen reintegreren. Ik kan dan wel weigeren maar heb dan juridisch geen poot meer om op te staan. Dat is wat ik denk, maar ik kan er naast zitten en spoken zien...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-11-2010 om 21:06

Duidelijk

Ah, ok. Mijn hoofd is ook een overspannen chaos Ik durf er werkelijk niets over te zeggen in dezen om de eerder genoemde redenen. Daarnaast ken ik de huidige wet- en regelgeving op dit specifieke gebied natuurlijk niet en is het al meer dan 10 jaar geleden dat ik met een bedrijfsarts te maken had dus hopelijk kan Temet of iemand anders je van goed advies voorzien...

Yura

Yura

24-11-2010 om 22:16

Trucje

Ik heb je hele verhaal hierboven steeds gevolgd, maar niet gereageerd, er kwamen al zoveel goeie reacties. Maar ik heb nu het idee dat ze een trucje met je willen uithalen, precies zoals je zelf al beschrijft. Je bedrijfsarts wil maar 1 ding en dat is wat zijn opdrachtgever wil, dus jou voor februari weer aan het werk hebben, koste wat het kost, wat het met jouw gezondheid doet is niet van belang. Nu doet hij even lief en aardig zodat je erin trapt en over 2 weken is hij weer de bedrijfsarts die je kent. Niet intrappen dus.

Inge M

Inge M

24-11-2010 om 22:20

Niet luisteren naar de bedrijfsarts

Je bent nu op de goede weg met de deskundige van UWV. Gewoon daarmee doorgaan. Dit kan nooit slecht voor jou uitvallen, wel voor je werkgever.
De andere weg (die bedrijfsarts voorstelt) kan wel slecht voor jou uitvallen. NIET DOEN DUS. Er is echt geen goede reden voor jou om daarin mee te gaan.
Er zijn wel goede redenen om er niet in mee te gaan.

Lijkt me helemaal duidelijk!!!!!!

Rosase

Rosase

24-11-2010 om 22:44

Nee, niet doen!

Je bent niet paranoide. Het verhaal van de bedrijfsarts klinkt heel raar.

Bovendien: het voordeel van het stopzetten van het deskundingenoordeel voor je werk en de bedrijfsarts is duidelijk: geen 6 weken wachten. Maar wat is het voordeel voor jou? Geen enkel volgens mij. Daarom zeg ik: niet doen!

Die 6 weken wachten zijn mooi in jouw voordeel, het geeft je de kans om aan te sterken zonder druk en dat is nu precies wat jij nodig hebt. En mocht je je over een paar weken opeens toch een stuk beter voelen kun je je alsnog op je werk melden en de boel stopzetten. Dus niet nu al al je eigen ruiten gaan ingooien.

Verder vind ik dat zowel je werk als je bedrijfsarts zich tot nu toe niet echt betrouwbaar hebben getoond. Wie garandeert jou dat ze dat nu wel zullen zijn?

Je hebt nog ruim twee maanden voordat je uit dienst gaat en in twee maanden kan er veel gebeuren, maar dan moet je wel de kans krijgen om aan te sterken. Het lijkt erop dat je die kans nu eindelijk gaat krijgen. Gooi hem niet weg!

Rosase

Rosase

24-11-2010 om 22:45

Voor het geval dat het je nog niet opgevallen was:

Ik maak me hier echt boos om. Ik vind die bedrijfsarts echt een l*l de behanger eerste klas. En dit ruikt heel duidelijk naar de volgende streek. Oooh, sommige mensen?!

dc

dc

24-11-2010 om 23:08

Niet doen

Ik zou ook niet stoppen met het UWV traject. Jammer voor je werk, maar ze zijn nu niet zo medelevend geweest, dat jij nu rekening met hen moet gaan houden, of een reden hebt ze te vertrouwen.

fladder

fladder

24-11-2010 om 23:10

Mijn kaak ligt op de grond...

...sommige mensen/bedrijven weten werkelijk niet van ophouden...
Ik heb wel begrepen dat je met het UWV-oordeel heel sterk staat.
Jemig... Ik voel mijn middelvingers onverantwoordelijk heftig groeien...

Fianna

Fianna

25-11-2010 om 11:08

Duidelijk

Ik ben dus niet gek Ik ben dan wel ziek, maar ik ben niet dom én ik heb een heel supportteam met tips (jullie dus), word ik even onderschat.
De bedrijfsarts heeft een mail uitgedaan naar oa mijn leidinggevende, personeelszaken en mij waarin staat dat ik het deskundigen oordeel zal stopzetten gezien zijn huidige advies. Dat heb ik helemaal niet gezegd: hij vroeg het aan me, ik was overvallen en zei iets van: euh ja.
Wat moet ik nu doen, op die mail reageren, dat ik het oordeel niet stop wil zetten, want ik wil wel dat dat duidelijk is! Zal ik contact opnemen met het UWV om duidelijk te maken dat ik niks wil stopzetten.
Jeetje, ik heb helemaal geen zin in dit gedoe.
Had net mijn leidinggevende aan de telefoon en oh wat was ze begripvol. Ze zei nota bene dat ze blij was met het besluit van de bedrijfsarts dat ik even niet kom werken. Ja hoor, vorige week was ze nog boos toen ik zei dat het niet ging. Ze doen overigens net alsof ze van gedachten zijn veranderd vanwege mijn bloeduitslag en niet vanwege het UWV oordeel!
En inderdaad, mijn gezondheid zal hen verder een worst wezen als zij in februari maar geen last meer van me hebben. Stelletje....

Onmiddelijk!

Ja, onmiddelijk reageren! Hoe meer bewijzen hoe beter. Maar zet er niet teveel in, anders gaan ze je daar weer op "pakken". Je kunt er trouwens best inzetten dat je in eerste instantie "ja" hebt gezegd, maar dat je bij nader inzien het er toch niet mee eens bent. (Tja, zo gaat dat hè met die overspannen mensen ) En een cctje naar het UWV zal geen kwaad kunnen.
Ach, en die leidinggevende: die kan lekker in de str*nt zakken.

Gr. Poezie.

Fianna

Fianna

25-11-2010 om 11:53

Gedaan

Ik heb een mail gestuurd naar bedrijfsarts en ge-ccd naar leidinggevende en personeelszaken dat ik het deskundigenoordeel niet wil intrekken. Verder geen reden, of tekst en uitleg gegeven. Ben benieuwd of leidinggevende na het lezen van dit mailtje nog zo poeslief doet
Ik het het UWV een apart mailtje gestuurd, waarin ik zeg dat de bedrijfsarts mij vroeg hun oordeel in te trekken maar dat ik dat absoluut niet wil.
Zo, ik ga even wandelen voor zo ver mijn half manke been dat toe laat. Ben er weer even klaar mee...

fladder

fladder

25-11-2010 om 13:41

Ik sta werkelijk met de bek vol tanden...

Gelukkig heb ik zwart op wit dat "ze bij mij" erg hangen aan dat UWV, maar anders...
Ik heb me n.a.v. jouw en mijn gedoe wel één ding héél plechtig voorgenomen: nooit, echt NOOIT meer ik mijn leven cijfer ik mezelf weg voor dat werk. Het spijt me voor eventuele collega's, en ik ben blij voor de mensen die wel respect van hun baas krijgen voor wat ze doen, ook als ze ziek zijn, maar ik ben er helemaal mee klaar.
Ik doe mijn plicht, liefst zonder uitkering, maar ik heb door deze ervaringen mijn grenzen zéér scherp bijgesteld.

N.a.v. Fianna's en mijn situatie (allebei geen contractverlenging, allebei ziek en allebei een stuiterende werkgever) vraag ik me af: omdat we niet kunnen werken, zijn we nu dus werkweigeraars, even kort door de bocht gezegd. Met alle gevolgen van dien, als het tegen zit (verliezen van allerlei rechten). Stel dat wij ons nu enkele dagen voor einde contract weer beter melden. Desnoods hangen we maar wat amechtig op een stoel omdat we in werkelijkheid nog niet kunnen werken, maar we zijn weer op de werkvloer. Hebben we die rechten dan weer automatisch terug?
Misschien een heel asociale gedachte, maar mijn sociale gedachten zijn er inmiddels wel uitgeknuppeld.

Mosterd

Nou, Fianna, ik was te laat maar het heeft gelukkig niet uitgemaakt zie ik.

Nee, niet intrekken die procedure second opinion. Die bedrijfsarts is een plurk, maar daarmee vertel ik geloof ik niets nieuws.

Heb niet eens de hele draad gelezen trouwens.

Sterkte ermee, wel erg fijn dat de UWV-arts het met jou eens is.

Groeten,

Temet

Mosterd 2

Fianna, toch weer even ter herinnering: ook bedrijfsartsen zijn onderworpen aan het medisch tuchtrecht. Daar heb je nu geen zin in, maar als je je wat sterker voelt zou je een klacht kunnen indienen.

Nog effectiever is het vermoedelijk als je bij een volgende streek van die grapjas tegen hem zegt "ik vind dit hoogst onbehoorlijk voor een arts en ik ga eens nadenken of ik een klacht bij het tuchtcollege ga indienen'. Dan is-ie wel kwaad, maar je vriend is het toch al niet, en misschien past-ie dan op zijn tellen.

Groeten,

Temet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-11-2010 om 14:09

Fianna

Goed gedaan Fianna. Het is echt volhouden met het UWV; dat vreet energie;-( En laat dat werk van jou maar voor wat het is. Het is te idioot voor woorden dat ze zo tot het naadje gaan... Arbeidsethos kan ook zwaar overdreven worden zeg. Werken ten koste van je gezondheid, waar slaat dat nou weer op? Volhouden dus; jij staat volkomen in je recht!!

fladder

fladder

25-11-2010 om 14:21

Temet

Zo heb ik me laatst zitten afvragen of bedrijfsartsen een speciaal soort artsen zijn die nooit de Eed van Hippocrates hebben hoeven afleggen...

fladder

fladder

25-11-2010 om 14:26

Elisa

Ik had juist het idee dat het UWV achter Fianna staat, maar de bedrijfsarts vanuit het werk daar nu aan zit te morrelen...
En wat arbeidsethos betreft: die is bij mij, zoals ik hierboven al schreef, inmiddels behoorlijk veranderd door dit soort praktijken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-11-2010 om 14:34

Fladder

Pfft wat een toestanden. Nou ja, zolang alle neuzen maar dezelfde kant op staan. Als je het UWV achter je hebt staan heb je in ieder geval deze slag gewonnen.
Ben het verder roerend met je eens hoor Fladder. Voor mij is het nu duidelijk: mijn gezondheid gaat boven alles, niet werk. Ik wil heel graag weer werken maar pas als mijn gezondheid dat toestaat en het in te passen is in mijn leven. Zonder dat ik op mijn tenen moet lopen en zonder dat mijn zorgenkind er de dupe van wordt. Zolang werk mij meer stress oplevert dan dat het me nieuwe energie geeft doe ik het niet (en gelukkig is dat ook tot het UWV doorgedrongen en laten ze me nu voor een poosje met rust). Maar dat heeft jaren van knokken gekost, van het kastje naar de muur gestuurd worden etc. En ook die weg heeft me een flinke knauw gegeven. Maar goed, blijven vechten. Als niemand piept en op de barricades klimt, verandert er nooit iets. Niet voor jou persoonlijk en ook niet voor al die anderen in een vergelijkbare situatie...

Fladder

Ik moet je eerlijk zeggen dat het voor mij best een eye-opener was toen ik begreep dat ook verzekeringsartsen onderworpen zijn aan het medisch tuchtrecht. Was eerlijk gezegd bij mij niet eens opgekomen, ik zag ze ook als een volstrekt andere soort artsen dan die mensen die ook werkelijk gericht zijn op herstel van patiënten.
Maar goed, daar denkt de medische stand zelf duidelijk anders over. Arts = arts. Zelfs voor arbo- en UWV-artsen

Groeten,

Temet

Fianna

Fianna

25-11-2010 om 16:35

Fladder

'Stel dat wij ons nu enkele dagen voor einde contract weer beter melden. Desnoods hangen we maar wat amechtig op een stoel omdat we in werkelijkheid nog niet kunnen werken, maar we zijn weer op de werkvloer. Hebben we die rechten dan weer automatisch terug?'

Dat is iets wat ik absoluut niet van plan ben om de volgende reden: als ik in februari nog niet beter ben, meld ik me niet beter omdat ik dan in de WW terecht kom terwijl ik dan eigenlijk ziek ben. Dat wil zeggen dat ik dan moet solliciteren terwijl ik dat dan niet kan, maar nog vervelender: ik heb maar 2 a 3 maanden recht op WW omdat ik hiervoor tbm-er was en pas weer 2 jaar op de arbeidsmarkt ben. Als ik dan nog ziek ben, hang ik als ik na maximaal 3 maanden geen inkomen heb. Het is wel de bedoeling dat ik in februari weer beter ben, en ik ga er vanuit dat ik dat ook ben, maar ben ik het niet, no way dat ik me beter meld.

Fianna

Fianna

25-11-2010 om 16:41

Temet

Zou ik echt een klacht kunnen indienen omdat hij zegt dat ik het UWV oordeel moet intrekken? Ik onthoud dit. ALs hij weer inderdaad een rare streek uithaalt, dan sla ik hem er mee om zijn oren.
Ik heb niks terug gehoord van de arts van UWV. Ik ga me nu allerlei dingen in mijn hoofd halen. Ze is toch niet door de bedrijfsarts overgehaald om haar mening te herzien? Ik heb ook niet zwart op wit wat de uitslag is. Of krijg ik dat nog?
En nog een vraag. Die arbeidsdeskundige wordt toch pas ingeschakeld als bedrijfsarts/werk het niet eens is met UWV? Dat is volgens mij wat UWV arts zei. De bedrijfsarts doet net of de UWV de arbeidsdeskundige wil inschakelen.

fladder

fladder

25-11-2010 om 16:58

Temet en fianna

Goh... Dat opent perspectieven, als ze echt onder het tuchtrecht vallen...!

Fianna, ja, je hebt gelijk, da's waar ook!

Fianna

Ik pak er even een dossier bij waarin een second opinion speelde. Bedrijfsarts achtte mevrouw in staat gedurende 16 uur per week haar eigen werk te hervatten. Sec. op. aangevraagd op 7-9. Spreekuur bij uwv op 14-10. Arts concludeert dat mevrouw werk moet doen dat niet psychisch belastend is, (enige uitwerking van dat punt) en dan 16u/w kan werken.
Zaak wordt doorgestuurd naar arbeidsdeskundige en die concludeert op basis van de functiebeschrijving dat het eigen werk niet voldoet aan de beperkingen zoals die door de arts zijn aangegeven.
Dat rapport dateert van 20-10.

Kennelijk werkt het dus zo: de verzekeringsarts stelt een rapport op en zegt waaraan passend werk moet voldoen, en dan gaat de arbeidsdeskundige kijken of het aangepaste werk zoals dat werd aangeboden daaraan voldoet. Zo niet, dan heeft de werknemer dus gelijk.

En dat er enige tijd zit tussen gesprek bij de arts en rapportage kan dus best kloppen, uiteindelijk moet dus ook de arbeidsdeskundige er kennelijk naar kijken.

Maar als je daar verdere vragen over hebt - ook voor mij is het geen dagelijkse kost - dan zou ik die afdeling proberen te bellen (via het KCC dan) om te vragen wat nu precies de verdere gang van zaken is.

En wat betreft dat tuchtrecht, ik heb even een stukje gekopieerd van de site van de tuchtcolleges in de gezondheidszorg:

Waarover kan ik klagen?Bij de tuchtcolleges kunt u alleen klagen over situaties die onder de tuchtnormen in de gezondheidszorg vallen. Dit zijn twee normen waaraan uw zorgverlener zich moet houden. Hieronder staan enkele voorbeelden. Daarnaast zijn er tal van andere situaties die onder de tuchtnormen vallen.

1e Tuchtnorm: zorgvuldig handelen ten opzichte van de patiënt of zijn naasten
Dit kan over zeer uiteenlopende zaken gaan. Bijvoorbeeld:

Een verkeerde of te late diagnose
Onvoldoende informatie verstrekken over de behandeling, de gevolgen van die behandeling en eventuele alternatieven
Een chirurgische fout
Voorschrijven of verstrekken van verkeerde medicijnen
Schenden van het beroepsgeheim
Ten onrechte niet doorverwijzen naar een andere beroepsbeoefenaar
Seksueel of ander grensoverschrijdend gedrag
2e Tuchtnorm: handelen in algemeen belang van de individuele gezondheidszorg
Deze norm gaat over het algemeen functioneren van de zorgverlener. Bijvoorbeeld:

Weigeren deel te nemen aan een waarnemingsregeling
Onjuist optreden in de media, bijvoorbeeld het onnodig creëren van onrust
Onjuist declareren van rekeningen bij een ziektekostenverzekeraar

Andere klaagmogelijkhedenEr zijn ook andere instanties waar u uw klacht over de gezondheidszorg of hulpverlener kunt indienen. U kunt uw klacht neerleggen bij de klachtencommissie van een zorginstelling of bij een beroepsvereniging. U kunt een schadevergoeding eisen via de verzekeraar van uw behandelaar of bij de civiele rechter. En wanneer er sprake is van lichamelijk letsel kunt u aangifte doen bij de politie. U kunt uw klacht ook op verschillende plekken tegelijkertijd indienen."

Onheuse bejegening, fout/onvoldoende voorlichten en onder druk zetten vallen m.i. te brengen onder onzorgvuldig handelen jegens de patiënt, want ik neem zonder meer aan dat je in dit geval als patiënt te beschouwen bent.

Groeten

Temet

Klein aanvullinkje

Ik lees mijn reactie terug (eerst lezen, dan posten, Temet) en zie dat de opmerking (enige uitwerking van dat punt) onduidelijk is, maar ik bedoelde dus dat de beperkingen in verschillende aspecten werden uitgesplitst.

groeten,

Temet

Tuchtrecht

Als je op de site www.tuchtcollege-gezondheidszorg.nl zoekt naar uitspraken over huisartsen en basisartsen en dan als zoekterm verzekeringsarts of bedrijfsarts intikt dan komen er uitspraken boven, dus die lui vallen er echt onder.

Groeten,

Temet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

25-11-2010 om 17:32

Uwv

Gewoon je pootje stijf houden. En indien nodig her en der klachten indienen. Werkt meestal heel goed, zeker bij instanties als het UWV etc. Even schermen met "indien nodig zoek ik het hogerop/leg ik mijn klacht bij een onafhankelijke (overheids)instantie neer" en ze binden meestal snel in; tenminste in mijn ervaring.
Dit soort instanties gaan ervan uit dat het gros van de burgers voor zoete koek slikken wat ze zeggen en het gros van de mensen niet de juiste kennis of de tijd of de energie hebben om tegen hun bevindingen/beslissingen in te gaan. De weg van de minste weerstand bewandelen dus.
Jammer voor hun zijn er dus mensen die daar geen genoegen mee nemen en voor hun recht opkomen. Die tot het gaatje gaan ook al kost dat stress, tijd en energie en zelfs een deel van hun gezondheid. Laat ze maar een poepie ruiken hoor; alleen zo kan er iets veranderen of in ieder geval worden ze met hun neus op de realiteit gedrukt. Leren ze dat ze niet iedereen over een kam kunnen scheren en dat ze zich flexibeler moeten kunnen opstellen als de situatie daarom vraagt.
Zo, en ik ga me opmaken voor een rechtszaak tegen het UWV. Het gaat om een hoop geld wat ik ten onrechte heb moeten betalen dus dat wordt een hele lange adem hebben...

fladder

fladder

25-11-2010 om 17:42

Temet

Dank je, dat stelt me enigszins gerust!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.