Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

20-12-2009 om 16:11

Gaan jullie morgen naar jullie werk?

Of nemen jullie ijsvrij.

Of geven jullie bazen jullie ijsvrij?

En ... en daarom stel ik mijn vraag eigenlijk, vinden jullie dat de bazen hun personeel ijsvrij moeten geven omdat het gewoonweg te gevaarlijk is?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellian

Ellian

20-12-2009 om 22:05

Ik ga wel naar mijn werk. Ik woon maar 5 kilometer van mijn werk vandaan. Ik zal wel met de auto moeten, omdat de kinderen bij hun tante zitten en opgehaald moeten worden. Dus ik hoop dat het morgen niet te veel zal sneeuwen.
Thuiswerken is voor mij geen optie. Ik heb mijn computer en de dossiers op het werk nodig.

Bastet

Bastet

20-12-2009 om 22:42

Margriet

Ik woon niet in the middle of nowhere,maar in een middelgrote stad.Maar uit oogpunt van milieu strooit de gemeente alleen als het ijzelt.Dus ja,ook op de grote doorgaand wegen in de stad wordt niet gestrooid,en ligt er gewoon een dik pak sneeuw!Over de stoepen heb ik het al helemaal niet,die worden hier nooit gestrooid,al jaren niet.
Groetjes,bastet

Fraz

Fraz

20-12-2009 om 22:50

Kan gelukkig lopend

naar mijn werk dus dat scheelt. Was alleen jammer vandaag dat we de verjaardag van mijn zoontje vierden. Het zou al rustig zijn ivm het feit dat veel mensen op vakantie zijn maar nu kwam er echt bijna niemand ;-( Maar een voordeel we hebben heel veel taart kunnen eten.

Inge M

Inge M

20-12-2009 om 22:54

Hier is de weg ook nog vol sneeuw

Wij wonen aan een doorgaande weg, wel een kleine.
Hier is echt geen sneeuwschuiver voorbij geweest vandaag. Er ligt nog steeds sneeuw op de weg.
Het scheelt wel dat het zondag is, minder verkeer. Volop verkeer scheelt heel veel in de vrijhouden van de weg van sneeuw.

Vandaag gewerkt

ik heb een dienst gehad van 15.00 uur tot 23.00 uur, ik werk in de thuiszorg dus moest al die tijd op de weg, om 15.15 belde de baas en vroeg om zoveel mogelijk clienten te bellen of de familie in kon springen, in de buiten gebieden ging dat gelukkig goed,de baas is zelfs ook nog gekomen om clienten bij haar in de buurt te helpen, verder belde veel collega's, met de mededeling dat ze bij iemand in de buurt woonde en daar wel even heen liepen, dus al met al was het goed te doen, het heeft ook wel iets om zo te moeten werken en je moet gewoon rustig blijven, flink afstand bewaren en niet teveel remmen.
gr krulleke

In groningen (stad)

waren de wegen vanmiddag niet goed schoon (te krijgen??)

Wij zijn wel met de auto op pad geweest, maar ergens parkeren was ook een kunst, parkeerplaatsen lagen vol sneeuw en meestal kon je niet inparkeren (slippen, vastzitten)

Ik hoef morgen niet te werken, maar ik zou toch proberen op mijn werk te komen als ik wel moest werken, lopen lukt me niet, maar toch de auto proberen..

Zo zag het er vanmiddag uit http://i45.tinypic.com/f24sxi.jpg daarna heeft het nog niet weer gesneeuwd, maar er zit nog wel wat in het vat (geloof ik)

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2009 om 00:41

Ik zie de dag van morgen

met frisse tegenzin tegemoet. Zucht... Ik ga maar iets eerder van huis en dan maar hopen dat ik niet heel lang hoef te wachten.

Minet

Minet

21-12-2009 om 08:02

Weeralarm ingetrokken

En op Nu.nl lees ik dat vandaag overal in min of meerdere mate het OV weer rijdt. De doorgaande wegen zijn weer te berijden, het is vakantietijd dus veel minder verkeer op de weg, dus ik ga er vanuit dat ik gewoon naar mijn sollicitatie kan, 100 km verderop. Ik trek er 2,5 uur voor uit, grote kans dat ik op de plaats van bestemming nog een lekker bakkie koffie kan pakken voordat ik het gesprek in ga.
Werkze allemaal!

Margriet*

Margriet*

21-12-2009 om 09:47

Conclusie

Niet een dag van te voren al bedenken dat je toch niet op je werk kan komen, weer is veranderlijk. Op maandag gaan ze weer veel meer sneeuwruimen dat heeft in een weekeinde toch minder prioriteit. Ik woon in the big city in een buitenwijk. Ik heb ook 10 minuten gelopen voordat ik op de fiets kon stappen maar daarna kon ik aardig fietsen over het smalle spoor. Ik deed er 10 minuten langer over, normaal 20 minuten.

Guinevere

Guinevere

21-12-2009 om 10:04

Dus niet

Mijn eigen conclusie was deze morgen dat het zinloos was om te proberen op het werk te komen. En Margriet, met de fiets is toch even wat anders dan met het OV, kijk maar even op internet hoe goed dat nu rijdt (niet).
Vanmorgen heb ik geholpen met het losduwen van meerdere auto's die waren vastgelopen, niks sneeuwruimen hier.
Mijn externe bezoeker had gelukkig zelf al geconcludeerd dat ze beter niet bij mij langs kon komen. Haar trein reed trouwens niet verder dan halverwege, als ze 'm al had genomen.
Ben blij dat ik thuis zit, vanmiddag gaat het opnieuw sneeuwen dus je kunt wachten op nieuwe problemen.
Mijn man is wel gaan werken, maar die werkt maar 15 km verderop, dat ging net met de auto (hij is net niet vastgelopen zegt ie).

Margriet*

Margriet*

21-12-2009 om 10:12

Guinevere

Het gaat er toch om wanneer je dat beslist. Met het OV is het een ander verhaal, zeker als je verder moet reizen. Maar jij bedenkt dat toch ook pas vanochtend?

Guinevere

Guinevere

21-12-2009 om 10:15

Vanmorgen ja

Ja, ik heb vanmorgen vroeg gebeld met een collega. Die zei dat er helemaal niets reed op het station, toen wist ik genoeg.
Voor alle toch-wel-werkers: een goede en snelle terugreis toegewenst!

Mamvantwee

Mamvantwee

21-12-2009 om 10:26

Ik ga de weg niet op vandaag

Ik twijfelde gisteren ook of ik vandaag naar mijn werk zou gaan, en vanmorgen heb ik besloten om dat niet te doen: op de landelijke en regionale tv werd het toch wel afgeraden, dus ik blijf thuis.

Overigens werk ik wel vandaag, ik kan vanaf thuis inloggen op het bedrijfsnetwerk. Da's ook een luxe.

groet, Mamvantwee

Linda99

Linda99

21-12-2009 om 10:40

Thuis

Ook ik werk vandaag vanaf huis. Moest zelf dus met de trein wat ik al niet zag zitten (stel ik kom wel heen maar niet terug?). En eigenlijk zou mijn moeder oppassen en moest met de auto vanaf een andere stad komen. Dat zag ik dus ook niet zitten.

Vriend werkt wel maar die zit in het vervoer en hoeft niet ver vandaag. Maar ook bij hem op kantoor is het erg rustig.

Zit nog wel met een praktisch probleem omdat oudste bij oma zou logeren zodat ik morgen kan gaan werken (jongste gaat naar crèche). Weet nog niet of ik oudste kan brengen naar oma (die ik dus al niet hierheen liet komen). Nou ja, we zien het in de loop van de dag wel

Tirza G.

Tirza G.

21-12-2009 om 11:32

Ochtend

Hier een man vertrokken in de ochtenddienst. Met een béétje mazzel rijdt-ie net achter de strooiwagens aan. Hij schijnt veilig aangekomen te zijn, ik heb in elk geval nog niet gehoord dat dat niet zo zou zijn

Tirza

toja

toja

21-12-2009 om 11:54

Man wel

die is vanochtend vertrokken. Belde net en hij heeft het redelijk kunnen doen. Hij weet alleen niet of hij nog terug kan komen. Het is ook heel rustig op zijn werk. Vele komen met de trein of van ver. We wachten het maar even af. De sneeuwschuivers zijn nu aan de doorgaande wegen begonnen; in de tussenstraten is het nog spiegelglad.
En dan komt er vanmiddag nog meer sneeuw. Zelf kan ik lekker thuis blijven met de kinderen. Hoef woensdag pas de weg weer op...

Bastet

Bastet

21-12-2009 om 12:06

Sini

Sini,de meeste mensen hebben geen winterbanden omdat het hier meestal nauwelijks sneeuwt,zeker in het westen,en omdat ze bijv. nooit op wintersport gaan.
Gisteren waren er hier heel veel mensen wel op pad gegaan,maar ze kwamen muurvast te zitten in de sneeuw!het was dus niet te doen.
Bastet

Tijgeroog

Tijgeroog

21-12-2009 om 12:25

Vandaag hopelijk naar huis

Zaterdagavond een etentje van het werk van m'n man, dus de kinderen bij m'n ouders gelogeerd, en wij ook na het etentje. Gistermiddag een poging gedaan om thuis te komen, normaal een uur rijden, maar na een blik op de snelweg zijn we omgekeerd.
M'n man is vandaag naar z'n werk, bijm'n ouders vandaan. Moest, want hij had een belangrijke afspraak, maar wel zonder z'n laptop en andere spullen, want alles ligt thuis. Als het goed is komt hij over een uur naar huis en gaan we een nieuwe poging doen om thuis te komen, hopelijk voor het donker wordt en voor de sneeuwbuien van vanmiddag.

Tirza G.

Tirza G.

21-12-2009 om 12:43

Winterbanden

Hier wel. En dat terwijl we in Zeeland wonen, de provincie waar het 's winters toch altijd een paar graden warmer is, waar het zelden sneeuwt of hard vriest. Wel winterbanden, geen schaatsen

Tirza

Linda99

Linda99

21-12-2009 om 13:28

Jee zeg

Ik zie de een na de andere auto hier in de straat moeite hebben er doorheen te komen. De vrachtwagen van de super heeft uren dwars op de weg gestaan omdat ie was weggegleden en fietsers zie je lopen. Nee, geen slechte beslissing om thuis te blijven

Vraag me wel af of er hier nog een sneeuwschuiver door de straat gaat komen. Het is toch een redelijk veel gebruikte doorgaande weg door de wijk (maar geen hoofdweg).

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-12-2009 om 14:55

Thuis

Ik werk vandaag thuis, het lukte niet om naar het werk te komen. Er is vandaag bijna niemand, de meesten werken thuis (we kunnen allemaal op het netwerk).
Zoon van 12 zou komende dagen gaan logeren, ruim 200 km verderop. Eigenlijk zou hij vanavond er met de trein naar toe gaan (alleen, is rechtstreekse trein), maar de voorspellingen zijn slecht. Na wat twijfelen, heeft mijn man hem zojuist alvast op de trein gezet. Door een defect aan de bovenleiding, moet hij wel een andere route reizen en minimaal twee keer overstappen. Loslaten heet dat...

Guinevere

Guinevere

21-12-2009 om 15:10

Pfoe ijsvogeltje

Dat logeren had ik dan beslist afgelast. Heb je al die mensen niet op de stations zien rondhangen bij het journaal? Ik zou daar geen 12-jarige onbegeleid tussen willen zetten. Dit is loslaten in het kwadraat lijkt me. Nou ja, ik hoor straks graag of hij goed is aangekomen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-12-2009 om 15:36

Guineverre

Ja, die beelden heb ik zeker gezien. Gelukkig hoeft hij niet naar Utrecht of Amsterdam CS oid. De rechtstreekse trein hoeft de hele ochtend gereden, daarom hebben we uiteindelijk toch maar de knop doorgehakt. Op het station bleek dus dat hij een 'ommetje' moet maken. Leek hem geen probleem, wilde hij best doen. Nu is het gelukkig een ervaren treinreiziger en hij heeft al vaker alleen met de trein gereisd. Maar wel altijd die rechtstreekse verbinding...

Bastet

Bastet

21-12-2009 om 15:51

Post

Hier gewoon post,maar in Wateringen (ZH)is vandaag geen post bezorgd.Mijn vriendin is op weg hierheen vanuit Brabant,ik ben benieuwd hoe lang ze onderweg zullen zijn...
Bastet

Puck2

Puck2

21-12-2009 om 16:00

Tirza, winterbanden

Tirza, winterbanden worden aangeraden wanneer de temperatuur onder de 8 graden is en werken ook goed met modderige wegen. Dus ook in Zeeland kan jij je winterbanden goed gebruiken. Zeelandzus was overigens erg jaloers op onze sneeuw, ze wilde graag langlaufen maar bij hun kan dat niet. Ik heb gezegd dat zij in de zomer veel vaker mooi weer heeft dan wij dus dat ze nu ook niet moet zeuren

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-12-2009 om 17:27

Veilig gearriveerd

En zoon is veilig gearriveerd. En snapte niet dat zijn moeder best een beetje ongerust was... 'Makkie hoor, dat overstappen, spreekt toch voor zich?'
Kleine jongetjes worden groot.

Tirza G.

Tirza G.

21-12-2009 om 19:08

Puck2

Dat weet ik, en volgens mij kan iedereen dat weten, maar toch zijn winterbanden "niet normaal" in Nederland. En zeuren doe ik nooit. Ik mis geen sneeuw of schaatspret en wij hebben de Beste Zomers

Tirza

Lynna

Lynna

21-12-2009 om 19:29

Wel gedoe!

Vanmorgen lopend naar het station (straat was spekglad), kwartier gewacht op trein en later nog kwartier op bus. Uur te laat op mijn werk, maar ik was ook wel een klein beetje laat omdat ik eerst nog journaal wilde kijken.
Vanmiddag stond er op de site van de NS dat er geen treinen meer terug zouden rijden. Gelukkig kon ik met een collega en haar zwager mee terug rijden (onderweg zag ik nog wel gewoon een trein rijden...) We waren wel vroeg vertrokken, dus ik was lekker op tijd thuis.

Morgen zie ik het wel, kan met niemand mee. Dus misschien ga ik wel met de auto, buiten mijn eigen plaats was de weg prima.

Guinevere

Guinevere

21-12-2009 om 19:36

Oef ijsvogeltje

Daar ben ik blij om, Ijsvogeltje! Kennelijk is jouw zoon een ijskoude!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-12-2009 om 19:52

Klopt!

"Kennelijk is jouw zoon een ijskoude!"

Klopt Guinevere, dat is ie inderdaad wel. Heel kalm, beheerst, nuchter en verstandig (héél anders dan zijn jongere broertje, ha ha). Anders hadden we hem ook niet laten gaan natuurlijk....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.