Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

20-12-2009 om 16:11

Gaan jullie morgen naar jullie werk?

Of nemen jullie ijsvrij.

Of geven jullie bazen jullie ijsvrij?

En ... en daarom stel ik mijn vraag eigenlijk, vinden jullie dat de bazen hun personeel ijsvrij moeten geven omdat het gewoonweg te gevaarlijk is?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Asa Torell

Asa Torell

21-12-2009 om 20:00

Winterbanden

precies, Puck, Tirza, Sinilind. Ze zijn s winters ook veel beter als er geen sneeuw ligt. Onbegrijpelijk dus dat bijna niemand ze heeft.
Bovendien vind ik het vaak genoeg wel dit soort weer om ze alleen al daarvoor te willen. Het sneeuwt/ijzelt toch elk jaar wel gedurende ongeveer een week, of twee keer een paar dagen.

Hanne.

Hanne.

21-12-2009 om 20:46

Bedrijf gesloten

Het bedrijf van mijn man is vanmiddag zelfs gesloten omdat ze de busmaatschappij (sociale werkplaats) 's middags niet meer zou rijden ivm de te verwachten sneeuw.

Hij stond dus met de lunch ineens thuis. Was wel practisch, want ik moest naar het consultatie bureau, en daar kon ik dus ook niet met het OV heen.

Leuk detail daarbij is dat het hier vanaf vanmorgen 9 uur niet meer gesneeuwd heeft!!

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 21:13

Pfoei

vanmorgen dus toch maar naar het werk. Snelweg was wel goed begaanbaar maar in Rotterdam was het drama....Heel rustig gereden en ik was ietsje te laat. Maar baas was allang blij dat er nog mensen waren.

En toch, eigenlijk is het gek. Oostenrijk en Zwitserland hebben zeker 5 maanden per jaar sneeuw en daar valt ook het normale leven niet stil, maar in Nederland is het meteen paniek. Toen vandaag een man belde verontwaardigd, dat hij moest komen werken van zijn baas en dat het anders werkweigering was.....toen dacht ik, ja, ik zit hier toch ook gewoon, anders kon jij nu ook je vraag niet stellen. Ik denk dat we ons niet zo moeten aanstellen....gewoon je verstand gebruiken en niet zoals ik vanmorgen zag, vrachtwagens die dan toch gewoon 80 of meer willen rijden!

En verder, half Nederland vertrekt rond deze tijd richting Frankrijk, Oostenrijk of Zwitserland voor.....de sneeuw, dan hoor je niemand piepen dat ze door de sneeuw heen moeten rijden, want ja, dat is vakantie.....kom op!

En Tirza, komende zomer kom ik die zomer in Zeeland uit proberen, dus ik ben benieuwd ))

Hier

is hubbie vandaag gewoon naar zijn werk vertrokken. Heeft er in plaats van een uur bijna twee uur over gedaan.

Ikzelf ben gaan wandelen met de kids, ben een kleine 1½ uur onderweg geweest om op mijn werk te komen (via de BSO).....en 's middags dezelfde wandeling terug maar dan andersom...
Ik kan mijn werk ook niet zomaar afbellen, werk met mensen. We werken nu alleen niet in het activiteitencentrum maar gaan naar de woongroepen toe.

Gr Pham

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 21:35

Kijk!

dat is pas file! http://www.telegraaf.nl/buitenland/5619628/__Filerecord__1700_kilometer___.html?p=19,3

Filerecord in Moskou door zware sneeuwval MOKOU - Door de zwaarste sneeuwval in een eeuw tijd is in de Russische hoofdstad Moskou maandag een recordlengte aan files van in totaal 1700 kilometer ontstaan. Dat is bijna de afstand van Amsterdam naar Rome.

De zwaarste sneeuwval sinds honderd jaar in Moskou zorgt voor een enorme verkeersoverlast Ads door Google
Buitenlands Betalingsverkeer
De ING = Financieel Maatwerk voor U Advies van uw Relatiemanager!
www.ING.nl/Internationaal
Waterpik® monddouche
verwijdert 99,9% van alle tandplak bewezen met nieuw onderzoek
www.waterpik.nl
Ziektekosten 2010
Topkwaliteit in dekking en eenvoudig afsluiten van uw polis
www.onlineziektekosten.nl
Alleen al op zondag viel in Moskou een dik pak sneeuw, meldde persbureau Interfax. De sneeuwruimers konden alleen de hoofdverkeersaders sneeuwvrij houden. De Moskouse luchthavens ondervonden daarentegen nauwelijks problemen door het barre winterweer.

De sneeuwchaos betekent reputatieschade voor burgemeester Joeri Loesjkov. Hij had enkele maanden geleden nog aangekondigd de sneeuwwolken 'af te schieten' met vliegtuigen. De Russische luchtmacht gebruikt daarvoor doorgaans een mengsel van zuurstof en een zilverlegering of cementpoeder.

Volgens Loesjkov kost het afschieten van sneeuwwolken slechts een derde van wat de Russische metropool elke winter uitgeeft voor het reinigen van de straten.

amk

amk

21-12-2009 om 22:06

Nasha

hier hebben we ook voor het eerst sinds jaren van deze hevige sneeuwval, en geen 1700 km file en geen extra doden.
Doen we het naar mijn idee toch helemaal niet slecht.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 22:09

Klopt

maar ik vond het wel een grappig berichtje.....moet er niet aan denken overigens, 1700 km file, dan staat Nederland echt vast!

Guinevere

Guinevere

21-12-2009 om 22:23

Zwitserland/duitsland

Ik heb een keer door dergelijk weer geprobeerd op mijn wintersportbestemming te komen. Dat was echt drama, alles stond stil. In Duitsland waren de wegen één groot drama, met grote ijsplaten en douwende vrachtwagenchauffeurs achter je. In Zwitserland de volgende dag hetzelfde probleem, ook de treinen reden daar niet meer (in de bergtunnels ook niet). We hebben er ruim 2 dagen over gedaan om te komen waar we wilden, we kwamen pas zondagmiddag op onze bestemming aan. Hadden we ook nog hééél veel geluk gehad dat we steeds de laatste hotelkamer in de wijde omtrek hadden gevonden.
Dus óók in zogenaamde sneeuwproof-landen zijn ze echt niet op alles berekend. Kijk nu trouwens ook even naar Frankrijk, daar schijnt het ook niet naar wens te verlopen.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 23:07

Hahahahah pelle, sorry

ik zie het inderdaad.....excuus....maarre, slaap lekker hihihihih

Nasha 1st

Nasha 1st

21-12-2009 om 23:11

Wat het lastig maakt

dat heel veel mensen niet willen aanpassen, eerder van huis, rustiger rijden, auto goed schoonmaken, zorgen dat je goed zicht hebt (dus ook je ruitensproeier gebruiken!!). En maar jagen en jagen....en dan gebeuren er ongelukken....vanmorgen reed ik netjes 70 over de snelweg naar mijn werk, keurig rechts, rustig rijden, afstand houden en auto goed schoon. En dan wordt je ingehaald door een vrachtwagen, en niet zo zachtjes ook, vol met sneeuw wat er met een beetje pech afwaait op jouw voorruit, waardoor jij je te pletter schrikt of zelfs rijdt. Ook in de stad die taferelen gezien, Rotterdam was slecht schoongemaakt, Erasmus heb ik bijna stapvoets genomen, en dan nog dringt iedereen je voorbij....DAT snap ik dan dus niet, en dat veroorzaakt ongelukken en dus files. Veel files zag je staan, geschaarde vrachtwagen, ja dat gaat echt niet zomaar hoor! En ik denk wel dat er beter schoongemaakt en gestrooid moet worden.....

Yta Chalne

Yta Chalne

22-12-2009 om 08:33

Vandaag

Ik denk dat ik vandaag even ga werken, lekker lopend met snowboots aan. Een beetje vroeg, zodat de sneeuw nog mooi wit en knisperend is. Maar qua bussen rijdt er nog niet veel, en fietsen lijkt me ook zomaar nog geen geweldig plan. Dus als je wat verder weg woont wordt het gewoon lastig.

Linda99

Linda99

22-12-2009 om 09:07

Weer niet

Het treinverkeer is nog niet helemaal hersteld en er rijden de helft minder treinen op mijn traject die dus twee keer zo vol zitten (wat niet past). Ook moet ik lopen naar en van trein naar werk. Al met al ben ik dan zolang onderweg dat dat niet efficiënt is voor mij, ik werk vandaag maar 5 uurtjes. Dus ik werk weer vanuit huis. Oudste is ook niet zoals gepand bij oma aan het logeren dus dat is de tweede reden

Morgen gaan we het avontuur wel aan, dan is papa thuis bij de kids en maakt het mij niet uit hoe mijn reis verloopt.

Yta (o.t.)

de hazelnootschuimpjes zijn erg goed gelukt dit jaar. Ik wilde er al bijna een paar langsbrengen, maar het gaat met niet lukken om deze ochtend nog de OG te bereiken. Het recept lijkt op de chocoladeschuimpjes...

Kan jij noten aan?

Nasha 1st

Nasha 1st

22-12-2009 om 14:25

Niet scandinavie dan, maar duitsland?

http://www.telegraaf.nl/buitenland/5624494/__Duitsers_bereid_ProRail_en_NS_te_helpen__.html?p=1,1

Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en NS te helpen door Harrie Nijen Twilhaar

BERLIJN - De Duitse spoorwegen zijn bereid ProRail en de NS te adviseren of desnoods hulp aan te bieden. De Deutsche Bahn AG (D in Berlijn reageerde verbaasd dat er in Nederland slechts 15 procent van de treinen rijden. ,,Als de spoorwegbedrijven advies nodig hebben, dan moeten ze ons benaderen. Wij willen jullie treinvervoerders graag helpen, immers we zijn collega’s van elkaar”, aldus DB-zegsman Andreas Fohrmann.

De Duitsers hebben zelf ook last van het winterweer. ,,Maar zo’n uitval van treinen hebben we niet in Duitsland. In grote delen van ons land hebben we te maken met dezelfde omstandigheden”, aldus de DB-woordvoerder.

Opvallend rijden nagenoeg alle treinen bij de oosterburen op schema. ,,Natuurlijk is er ook bij ons vertraging, maar ons spoorboekje is niet in de war door de sneeuw.”

De wintervoorbereidingen voor de DB zijn altijd ,,gründlich”.

,,We zorgen ervoor dat het materieel, spoor, wissels en seinen in goede staat zijn. Ook zetten we speciale sneeuwploegen in die met speciale treinen het spoor continu schoonvegen.” Volgens Fohrmann zijn er in Duitsland grote landschapverschillen. ,,We houden daar altijd rekening mee. Vandaar we altijd veel tijd besteden om alles winterklaar te maken.” Volgens hem zijn de omstandigheden in het noorden van Duitsland gelijk aan Nederland.

De DB vindt het daarom bijzonder dat er in ons land veel uitval is en dat veel treinreizigers niet naar de plaats van bestemming kunnen komen. ,,Kijk, wij weten natuurlijk niet wat er in Nederland nu precies aan de hand is.

,,Wat ons betreft zijn ProRail en de NS welkom. Als ze bellen zijn wij bereid om de helpende hand toe te steken.”

Yta Chalne

Yta Chalne

22-12-2009 om 15:10

Rote buche!

Oh, wat een reuzeplan van je. Ja hoor, noten gaat best, alles met mate. Donderdag werk ik ook ) Mocht je je onuitsprekelijk vervelen zo de dag voor kerst, dan ben je van harte welkom.

Amarins

Amarins

22-12-2009 om 16:21

Zeg yta en rote buche,

... waar gaat al dat lekkers heen? 't Is dat het geen weer is om onder een rode beuk in een zeker park te gaan zitten, maar anders zou een kleine koekjes-meeting misschien mogelijk zijn . Ik ga in ieder geval dadelijk het vanillekipferl-deeg maken en dan morgen bakken.

Puck2

Puck2

23-12-2009 om 11:57

Sini, verplichte winterbanden

Wat ik begrepen heb is dat winterbanden in Oostenrijk wel verplicht zijn (zal wel in een bepaalde periode van het jaar zijn). In Duitsland zijn ze niet verplicht, maar moet je bij de weersomstandigheden passende banden hebben. Als je dan met je zomerbandjes in de sneeuw betrokken bent bij een aanrijding dan wordt je in hogere mate aansprakelijk gesteld voor de schade. Dus niet verplicht, maar volgens mij ben je een ongelooflijke oen als je daar met dit weer niet op winterbanden rijdt. (Maar dat vind ik eigenlijk ook gelden voor Nederland als ik eerlijk ben)

Nasha 1st

Nasha 1st

23-12-2009 om 16:41

Onverwacht

maar ik blijk ook winterbanden onder de auto te hebben.... wist ik niks van....

Nasha 1st

Nasha 1st

23-12-2009 om 19:58

Werkelijk?

Nee, daar weet ik niks van inderdaad...oei, en nu?

Lynna

Lynna

23-12-2009 om 20:28

Zomer/winter

Volgens mij heb je gewone banden, winterbanden en zomer/winterbanden (heb ik dus).

Puck2

Puck2

24-12-2009 om 13:40

Pelle en nasha

Pelle, de meeste banden die verkocht worden zijn "gewone" banden en die zijn het meest geschikt voor een groot deel van het jaar. Echte zomerbanden zijn er volgens mij niet eens, maar vaak worden de gewone banden dus de somerbanden genoemd. De winterbanden hebben een andere samenstelling (zachter materiaal) en een ander profiel waardoor ze bij regen, modder en sneeuw meer afvoerend vermogen hebben. Winterbanden herken je doordat er aan de zijkant van de band vaak een sneeuwvlok (al dan niet in een "berg") staat weergegeven. Of er staat in de codering vaak iets van S&M (snow en mud).
En NAsha, ik hoop dat je door hebt dat Pelle je zit te stangen. Ik rijdt het hele jaar op mijn winterbanden omdat ik weinig km rijdt en nooit een set zomer- én winterbanden afrijdt. Dan kan je beter het hele jaar rond op winterbanden rijden dan het hele jaar op zomerbanden. Winterbanden slijten door het xachtere materiaal alleen sneller in de zomer.

Puck2

Puck2

24-12-2009 om 13:42

Lynna

Ik snap ook jou rijtje niet.... Vertel....

liora

liora

24-12-2009 om 14:49

Puck2

Hoi Puck,

Hoezo rijd je nooit een set banden op? Heb jij elk jaar een nieuwe auto of zo?

Liora

bibi63

bibi63

24-12-2009 om 15:45

T'is niet altijd zo simpel (naar werk komen)

Afgelopen maandag (hier in het westen): Dochter 11 fietst normaliter zelf naar school sinds dit schooljaar (3 km en andere kant op dan mijn werk). Nu ben ik eerst met haar meegefietst (tja, je moet er niet aan denken dat ze een lelijke val maakt in haar eentje). En ik dus weer terug. Gelukkig ging de weg naar school redelijk (geen woonwijken met straten waar niet gestrooid was, maar wel redelijk veel doorheen gereden, dus harde ondergrond, waar op te fietsen was (voorzichtig). Daarna ik dus naar m'n werk: de andere kant op ca. 6 kilometer (ik heb geen auto en OV reed niet). Nou ja, dat is dus het overgrote deel over doorgaande wegen waar de wegen zelf redelijk te berijden waren, maar NIET de fietspaden: een grote blubber- en ijsboel aangelengd met de blubberboel van de weg er naast. Echt niet te doen. En lopen 6 km. in de sneeuw is ook niet te doen.
Groetjes,
Bibi

Nasha 1st

Nasha 1st

24-12-2009 om 20:32

Puck2

ik had de smiley van Pelle gezien hoor, had je de mijne ook gezien

Puck2

Puck2

24-12-2009 om 22:56

Liora

Pelle begrijpt me weer eens helemaal. Ik rijdt met mijn boodschappenautootje nog geen 5000 km per jaar. Na een jaar of 7 zijn banden hoe dan ook aan vervanging toe omdat ze dan aan de zijkanten droogtescheurtjes e.d. gaan vertonen. Dan moeten ze vervangen worden. Dan heb ik dus iets van 30000 km op de teller gaan en stel dat ik half-om-half-rijdt dan heb ik dus 15000 km gereden op banden. Aangezien banden toch minstens 20000-25000 km meegaan (volgens Puckman met bandenverstand zelfs tot 100000 km) kan het voor mij dus niet uit om 2 sets banden te rijden.
En Nasha: ik zag de smiley's te laat. Ben nog steeds wat kippig zullen we maar zeggen...

Lynna

Lynna

25-12-2009 om 10:44

4-seizoenenband

Even een aanpassing dan: ik noemde het zomer/winterbanden maar ik heb dus 4-seizoenenbanden. Kijk hier maar eens: http://www.autobanden-winkel.nl/4seizoenen.html

Lynna

Lynna

25-12-2009 om 10:45

Zomerbanden

Oh ja, ik noemde zomerbanden gewone banden......

Asa Torell

Asa Torell

25-12-2009 om 15:29

Welnee pelle

zomerbanden zijn hier het meest standaard dus wat als 'gewoon' wordt omschreven. (precies zoals Lynna ook zegt). En of je ze omwisselt voor winterbanden, dat is iets wat je echt zelf moet bedenken om te doen. Meestal niet dus, met de hier in de draad al genoemde 'het sneeuwt hier toch bijna nooit en ik ga niet op wintersport' redenaties.

Asa Torell

Asa Torell

25-12-2009 om 20:39

Pelle

Het hangt er van af hoe hard je de auto nodig hebt lijkt me. Elke autoforens die geen winterbanden had (bijv. de helft van mans collega's) was de afgelopen week levensgevaarlijk bezig. Als je bij zulk weer altijd ervoor kan kiezen om helemaal geen auto te rijden, dan kun je het inderdaad wel laten zitten. Althans, het is dus altijd beter onder de 7 graden.
Man wisselt ze hier trouwens altijd zelf. Dat is niet moeilijker dan een lekke band wisselen. En twee sets banden rijden we toch wel op, dus dat kunnen dan net zo goed zomerbanden en winterbanden zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.