Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
06-09-2026 om 08:08
Hoi Allemaal,
Ik werk één jaar bij een zorg organisatie. Ik heb geen contract verlening gekregen helaas. Ik heb het zo erg naar mijn zin.
De reden is ;
Dat ik niet aansluit bij mijn collegas (dit klopt niet)
Ik stel vragen als ik ze nodig heb
Ik wil zsm naar huis
Ik doe mijn werk goed en heb nooit klachten of waarschuwingen gehad. Ik begrijp het niet.. en vind het zo jammer! Ik heb voor deze baan hard moeten knokken.
06-09-2026 om 09:15
Echt heel vervelend! De argumenten lijken niet erg steekhoudend. Soms zijn er bedrijfseconomische redenen die niet hardop gezegd worden. Wat zeggen je collega's ervan? Je hebt nu in elk geval ervaring, staat goed op je cv. Hopelijk vind je snel ander werk.
06-09-2026 om 15:23
Geen aansluiting bij het team is zeker wel een steekhoudend argument. Dat TO dat zelf niet zo ervaart, zie je wel vaker in dat soort situaties.
Wel heel jammer TO, gelukkig is er veel werk in de zorg. Je vindt vast een fijnere plek ergens anders. Succes 
06-09-2026 om 15:53
Soms krijg je het stempel 'niet geschikt' of 'niet collegiaal' als je iets te opvallend je grenzen aangeeft. Zou dat aan de hand kunnen zijn? ("Ik wil zsm naar huis"). In de zorg is flexibiliteit belangrijk maar tegelijkertijd mogen organisatorische problemen niet ten koste gaan van medewerkers. Het is een kunst een organisatie te vinden die daar evenwichtig en reëel mee omgaat. Je weet nu waar je op moet letten bij een volgende organisatie. Gelukkig is er veel werk in de zorg.