Werk, Recht en Geld
Zile20
06-09-2026 om 08:08
Geen contract verlening
Hoi Allemaal,
Ik werk één jaar bij een zorg organisatie. Ik heb geen contract verlening gekregen helaas. Ik heb het zo erg naar mijn zin.
De reden is ;
Dat ik niet aansluit bij mijn collegas (dit klopt niet)
Ik stel vragen als ik ze nodig heb
Ik wil zsm naar huis
Ik doe mijn werk goed en heb nooit klachten of waarschuwingen gehad. Ik begrijp het niet.. en vind het zo jammer! Ik heb voor deze baan hard moeten knokken.
tsjor
06-09-2026 om 09:15
Echt heel vervelend! De argumenten lijken niet erg steekhoudend. Soms zijn er bedrijfseconomische redenen die niet hardop gezegd worden. Wat zeggen je collega's ervan? Je hebt nu in elk geval ervaring, staat goed op je cv. Hopelijk vind je snel ander werk.
Dweedledee
06-09-2026 om 15:23
Geen aansluiting bij het team is zeker wel een steekhoudend argument. Dat TO dat zelf niet zo ervaart, zie je wel vaker in dat soort situaties.
Wel heel jammer TO, gelukkig is er veel werk in de zorg. Je vindt vast een fijnere plek ergens anders. Succes 
Theofora
06-09-2026 om 15:53
Soms krijg je het stempel 'niet geschikt' of 'niet collegiaal' als je iets te opvallend je grenzen aangeeft. Zou dat aan de hand kunnen zijn? ("Ik wil zsm naar huis"). In de zorg is flexibiliteit belangrijk maar tegelijkertijd mogen organisatorische problemen niet ten koste gaan van medewerkers. Het is een kunst een organisatie te vinden die daar evenwichtig en reëel mee omgaat. Je weet nu waar je op moet letten bij een volgende organisatie. Gelukkig is er veel werk in de zorg.
Anoniemvoornu
07-09-2026 om 08:07
Je geeft aan zo snel mogelijk naar huis te willen. Als dat ten koste gaat van de overdracht van de zorg is dat op zich al een goede reden voor het niet verlengen van je contract. Jij bent niet aanwezig de volgende ronde en als er informatie per ongeluk niet doorgegeven wordt of dingen blijven liggen omdat collega snel weg wilde merk jij daar niks van maar kan je al snel een niet positieve invloed hebben in het team. Gelukkig is er een groot tekort in de zorg en een andere werkplek zo gevonden.
Fourtyfour
07-09-2026 om 08:18
Tja, dat gebeurt soms. Je contract uitwerken, ondertussen solliciteren. Als je in de zorg werkt kun je vaak al weer snel aan het werk.
Zile20
09-09-2026 om 13:58
hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie berichten. Ik begin netjes op tijd en sluit het op tijd af. Ik ben nooit zomaar een half uur eerder vertrokken, het kwam wel voor dat ik 15 minuten eerder weg vertrok, maar dit noteerde ik in mijn rooster. Ik probeer zoveel mogelijk aan te sluiten bij mijn collegas tijdens de pauze.. dit luktte niet altijd omdat ik andere collegas moest overnemen ivm pauzes. Ik heb aangeveven dat mij contract niet verlengd wordt en dit omdat het team mij niet wilt. Nu doen ze alsof ze er niks van weten en vinden ze het heel erg jammer! Ik begrijp het echt niet meer… zit zorg echt zo in elkaar. Recht in je gezicht lachen en achter je rug om praten..
Lotus_
09-09-2026 om 14:05
Vervelend, maar niet het einde van de wereld. Vat het niet te persoonlijk op, dit overkomt het gros van de mensen wel een keer. Je vindt echt wel weer wat nieuws
. Let er wel op dat je recht hebt op transitievergoeding! Als ze hier niet zelf mee komen, zeker achteraan gaan.
Poezekat
09-09-2026 om 14:06
Zile20 schreef op 09-09-2026 om 13:58:
hoi Allemaal,
Bedankt voor jullie berichten. Ik begin netjes op tijd en sluit het op tijd af. Ik ben nooit zomaar een half uur eerder vertrokken, het kwam wel voor dat ik 15 minuten eerder weg vertrok, maar dit noteerde ik in mijn rooster. Ik probeer zoveel mogelijk aan te sluiten bij mijn collegas tijdens de pauze.. dit luktte niet altijd omdat ik andere collegas moest overnemen ivm pauzes. Ik heb aangeveven dat mij contract niet verlengd wordt en dit omdat het team mij niet wilt. Nu doen ze alsof ze er niks van weten en vinden ze het heel erg jammer! Ik begrijp het echt niet meer… zit zorg echt zo in elkaar. Recht in je gezicht lachen en achter je rug om praten..
Denk niet dat dit aan de zorg ligt, dit soort situaties kun je overal tegenkomen.
tsjor
09-09-2026 om 15:55
Nu doen ze alsof ze er niks van weten en vinden ze het heel erg jammer!
Ga er even van uit dat dit echt zo is. Het is niet altijd goed te achterhalen waarom personeelszaken tot bepaalde conclusies komt. Het is goed om te weten dat je collega's het jammer vinden. Wellicht kun je nog een keer een gesprek aanvragen met je teamleider of met personeelszaken om te bespreken wat er speelt of heeft gespeeld. Neem dan mee dat je collega's het jammer vinden dat je weg moet gaan. Beter dan dat je nu snel allerlei dingen gaat invullen met nare gedachten.
Jonagold
09-09-2026 om 16:50
Lotus_ schreef op 09-09-2026 om 14:05:
Vervelend, maar niet het einde van de wereld. Vat het niet te persoonlijk op, dit overkomt het gros van de mensen wel een keer. Je vindt echt wel weer wat nieuws
. Let er wel op dat je recht hebt op transitievergoeding! Als ze hier niet zelf mee komen, zeker achteraan gaan.
Niet als het gewoon een kwestie is van contract niet verlengen…
Anoniemvoornu
09-09-2026 om 17:23
hoi Allemaal,
Waardoor kwam het voor dat je eerder vertrok? Iemand die geen complete diensten wilt/kan draaien dat kan een behoorlijke invloed hebben, ook al vinden ze je wel leuk in de omgang. Je past niet in 1 team nogal raar om dat als roddelen weg te zetten en dan de hele zorg/elke werknemer als achterbaks te zien.
Lotus_
10-09-2026 om 07:53
Jonagold schreef op 09-09-2026 om 16:50:
[..]
Niet als het gewoon een kwestie is van contract niet verlengen…
Jawel, ook dan krijg je transitievergoeding. Ik weet niet waar jij dat vandaan hebt dat dat niet zo is. Weet wat je rechten zijn!
Ysenda
10-09-2026 om 10:17
Lotus_ schreef op 10-09-2026 om 07:53:
[..]
Jawel, ook dan krijg je transitievergoeding. Ik weet niet waar jij dat vandaan hebt dat dat niet zo is. Weet wat je rechten zijn!
Gewoon recht op transitievergoeding bij afloop tijdelijk contract
Jonagold
10-09-2026 om 13:52
I stand corrected. Is voor mij nieuw. En ook nooit van iemand gehoord die bij niet verlengen van een tijdelijk contact een transitievergoeding kreeg.
ArianneH
11-09-2026 om 09:54
Ysenda schreef op 10-09-2026 om 10:17:
[..]
Gewoon recht op transitievergoeding bij afloop tijdelijk contract
Wauw. Dat wist ik niet. Nooit eerder van gehoord. Weer je hoe lang die regel al bestaat toevallig?