Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

geld discussie


Elpisto schreef op 19-06-2023 om 15:18:

[..]

Dit is echt de eerste keer dat ik iemand een huwelijk zo zakelijk heb zien benaderen. We maken van een partner een betalende huisgenoot.....

Later zie ik het je nog een keer vergelijken. Als mijn partner mij reduceert tot een betalende huisgenoot, dan stopt daar wat mij betreft direct de relatie. Allememaggies zeg. Dat is toch ridicuul? Ze zijn al 12 jaar getrouwd, de woning is hypotheekvrij. Waarom dat "wat als" situaties er bij halen? Alsof ze een betalende huisgenoot zou zoeken puur om huurinkomsten op te strijken? Beetje vreemd.

Dat gezegd hebbende: Of 750,- een prima bedrag is in de bijdrage van de maandelijkse kosten, daarvoor hebben we niet echt heel erg veel informatie tot onze beschikking. Jullie doen samen boodschappen, jij betaald de rekeningen. Wat voor rekeningen? energie? Gemeentelijke heffingen? Onderhoud?

Als jullie verder alles gescheiden hebben ( zorgverzekering, autoverzekering en dat soort zaken) dan vind ik 750,- voor een bijdrage in de woonkosten een redelijk groot bedrag ja. Ik zou eerst eens inzichtelijk maken wat je nu precies betaald. Als dat gaat om wat tientjes aan gemeentelijke heffingen en een 2/300 euro aan energie en daar houd het op, dan snap ik wel dat hij moeilijk doet over die 750,- euro ja.

Dat iemand hier dan de vergelijking maakt of je voor zo'n bedrag een gemeubileerd huis kunt huren, dan vraag ik me echt af dat mensen zijn die getrouwd zijn.

Overigens hier gewoon alles op de grote bult: Een gezamenlijke rekening waar we allebei een pas van hebben en als het geld op is, dan is het geld op. Nu bewaak ik dat vrij goed, dus als we een keer aan het eind van de maand richting het einde van ons salaris komen, dan vertel ik vrouwlief even kalm aan te doen. En anders boek ik wat over van de spaar. Geeft mijn vrouw meer uit dan ik? Ja absoluut. Verdien ik meer dan mijn vrouw? Ja, al scheelt het maar een paar honderd per maand. Interesseert me dat wat? Geen enkele biet. Het moment waarop mijn huwelijk een soort zakelijke transactie wordt waarin er bepaalde dingen verrekend moeten worden, is het moment waarop dat huwelijk van mij niet meer hoeft. Als zij wat wil kopen en het kan, dan moet ze dat vooral doen en hoeft ze me dat niet te vragen. Wil ik een nieuwe computer, of een nieuwe tattoo? Dan doe ik dat ook. Als het kan. Zo makkelijk is het.

ik moet er niet aan denken dat we aparte rekeningen hebben en ze me dan gaat vragen of ik haar wat geld over wil maken omdat ze door haar geld is. Mijn geld is haar geld. Mijn huis is ons huis. Niks meer, niks minder. Naïef, misschien. Maar ik voel me er goed bij.

Kun je mij wel aanvallen maar ik heb het hier thuis niet zo geregeld, wij dumpen alles in één pot en maken dat samen met de kinderen op. 

 Het ging om de man van TO, die in haar huis woont en vindt dat hij teveel betaalt. Dat lijkt inderdaad nogal op een erg zakelijke verbinding, gezien hoe ze verder ook alles gescheiden houden. Dus dan bekijk ik het ook zakelijk. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.