Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 12:35

Gesommeerd door bedrijfsarts


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

02-12-2010 om 14:55

Bedrijfsarts

Goed zo, weer een slag gewonnen Je staat sterker omdat de bedrijfsarts achter je staat. Komt goed Fianna!

Gelukkig!

Wat een opluchting zeg, komt het alsnog allemaal goed.

Gr. Poezie.

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 15:53

Grappig

ik weet niet meer wie er voor of tegen mij is Ik ga toch steeds meer vermoeden dat het vooral mijn leidinggevende is die me zsm aan het werk wil. Die bedrijfsarts komt nu wel heel redelijk over.

Fianna

ik wil niet zaniken maar ik meen me toch te herinneren dat het 'goh die bedrijfsarts valt eigenlijk best mee'vaker geklonken heeft, en dan toch weer tegenviel.

Rechtzaak: je zou dan een loonvordering moeten instellen met het argument dat ook de second opinion is gebaseerd op onjuiste uitgangspunten. Niet per se onhaalbaar, maar ook geen riante uitgangspositie.

Nieuwe feiten: dat natuurlijk wel. Maar het vervelende is dat er wel nieuwe onderzoeken zijn, maar nog geen - tenzij ik het mis heb - nieuwe symptomen. Maar goed, proberen kan je het natuurlijk zeker. vergeet vooral niet het woord MS te laten vallen, dat maakt nogal indruk (ik klink misschien heel cynisch, zo bedoel ik het beslist niet).

Wat ik gek genoeg even gemist heb: is je hele loon opgeschort of alleen het loon over die 4 uur?

Heel veel sterkte

Temet

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 16:16

Temet

klopt, mijn mening over de bedrijfsarts wisselt. Ik heb inderdaad de term MS en Lyme laten vallen en dat maakte geloof ik wel indruk.
Er zijn wel nieuwe symptomen: uitval gehad beide handen, pijn in handen, uitval been, coordinatie en evenwichtsstoornissen, aangezichtspijn, heftigere aanvallen van vermoeidheid en nog wat dingen.
Vooralsnog is mijn loon niet opgeschort. Als dat zou kunnen zou het om die ene 4 uur gaan. Het kan zijn dat het met terugwerkende kracht nog gebeurt door mijn werk omdat het huidge advies van bedrijfsarts us gebasseerd op nieuwe feiten en ik volgens UWV wel vanaf begin nov inzetbaar was.
Loonvordering is optie, begin ik niet aan. Dan maar liever 2 keer 2 uur verschijnen. Kan nog wel leidinggevende er op aan spreken dat zij mij niet aangepast werk heeft aangeboden terwijl dat wel in het evrslag van arbeidsdeskundige staat (ze heeft dus gelogen).

kaatje1972

kaatje1972

02-12-2010 om 17:31

Fianna

He bah Fianna, nou lees ik dat het toch weer niet helemaal gelopen is als verwacht (of beter gezegd gehoopt?).

Wat ik wel lees is dat de deskundige zegt dat je uitvalsverschijnselen geen invloed hebben gehad op zijn oordeel door het feit dat die verschijnselen zich pas na het oordeel hebben gemanifesteerd.
Dus ik zou me zeker opnieuw ziek melden op basis van deze nieuwe klachten! Dan komt er inderdaad weer een nieuw onderzoek zeg maar? Nieuwe ronde, nieuwe kansen zeg ik altijd maar

Wel fijn dat je arbo-arts nu op het moment adviseert om maar even niet te gaan werken! Voor zo lang dat duurt natuurlijk want als hij lucht krijgt van dat deskundigenoordeel verandert hij, gesterkt door dat oordeel, zijn mening wellicht gewoon weer

En ik zou zeker laten veranderen in dat verslag van die deskundige dat je werkgever je aangepast werk heeft aangeboden want dat is toch niet waar??? En leugens horen in zo'n rapport niet thuis naar mijn mening. Ook in een eventuele rechtzaak sta je dan toch sterker denk ik. Nu komt het over alsof je dat aangepaste werk geweigerd hebt ofzo??

Kaatje

joep

joep

02-12-2010 om 19:24

Fianna

Nog even hoor, ik zit me er hier over op te winden en je reactie stelt me niet echt gerust.
De taak van de arbeidsdeskundige is het zoeken van passend werk bij jouw beperkte mogelijkheden.
Hoe kun je jouw mgelijkheden dan beoordelen als hij je niet gezien en ook niet gesproken heeft. Heeft hij de gegevens van de bedrijfarts erbij gepakt? Zoja, die heeft toch geadviseerd dat jij voorlopig thuis blijft. Staat dat niet op papier? Wat heb je precies op papier staan? Staat ergens dat iemand je adviseert om niet te gaan?
Heeft hij bekeken wat de werkzaamheden zijn? Nee dus, hij gaat af op wat jouw chef heeft aangegeven. Niet echt objectief dus (en dat is toch de bedoeling van deze gang naar het uwv).
Ik denk dat je niet de chef (ja ik bedoel hier eigenlijk een ander woord, maar kan er niet opkomen, je weet wel) moet zeggen dat zij liegt, ik denk dat je het op moet schrijven en je z.s.m. situatie juridisch laten bekijken, via bond of juridisch loket of i.d.

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 20:24

Joep

de arbeidsdeskundige heeft de gegevens van de verzekeringsarts van het UWV er bij gehaald. Met de verz.arts heb ik dus dat gesprek bij het UWV gehad. Ze was erg begripvol en gaf aan het eind van het gesprek meteen al aan dat het niet ging en zou contact opnemen met mijn werk. Werk was het kennelijk niet er mee eens en daarom is die arbeidsdeskundige ingeschakeld. Die heeft zich gebaseerd op gegevens van de UWV arts en een telefonisch gesprek met mijn leidinggevende (die dus zei dat mijn werk aangepast is: bull***). Overigens zijn tijdens het gesprek met de UWV arts niet al mijn lichamelijk klachten die toen speelden ter sprake gekomen. Het was zo'n gecompliceerd verhaal van mijn kant, met zo veel dingen die gebeurd waren dat ik het niet eens over wat uitvalsverschijnselen die volgens mij toen al speelden heb kunnen hebben. Op een gegeven moment breide de UWV arts een eind aan het gesprek met de woorden: het is mij duidelijk, zo gaat het niet.
Ik ga nog even nadenken wat ik moet doen. Mijn leidinggevende heeft wat mij betreft niet de waarheid verteld, maar dat zal wel haar woord tegen het mijne zijn. Toch ga ik proberen daar wat mee te doen. Juridisch loket, is een goede optie. Ik moet even kijken wanneer ik kan hoe ik het moet doen. Morgen is mijn kinderloze dag (als het ziek worden van jongste niet doorzet) en dan ga ik dit allemaal even rustig overdenken.
Oja de bedrijfarts heeft volgens zijn zeggen nav mijn bloeduitslagen geadviseerd dat ik voorlopig even niet aan het werk hoefde, wat kul is want dat ging om een ferritine gehalte van 9 en een B12 gehalte van 199. Dat was dacht ik een spelletje wat hij speelde, om te hopen dat ik het UWV traject zou stoppen.
Op zich ben ik nog wel een beetje blij met het UWV traject in die zin dat mijn werk mij nu met uitspraak van arbeidsdeskundige zomaar 100% kan inzetten, ze kunnen kennelijk niet meer vragen dat 2 keer 2 uur.

Fianna

Fianna

02-12-2010 om 20:29

Kaatjes1972

'Voor zo lang dat duurt natuurlijk want als hij lucht krijgt van dat deskundigenoordeel verandert hij, gesterkt door dat oordeel, zijn mening wellicht gewoon weer '

Nee, dus dat viel me mee. Ik heb nl hem gebeld en hem verteld van het oordeel van de arbeidsdeskundigen (hij had zelf de brief nog niet gezien) en gevraagd wat er ging gebeuren. Hij zei dat zijn eerdere advies, het stoppen van mijn reintegratie, nog gold en dat hij dat zsm aan mijn leidinggevende zou laten weten. Ik krijg de indruk dat hij de uitslag van de MRI's wil afwachten (die zijn 7 januari), maar zeker weten doe ik dat niet. Dat is altijd afwachten en ligt er volgens mij heel erg aan of mijn leidinggevende druk gaat uitoefenen of niet.
Ik hoor haar nog zeggen: 'ik wil je in februari gewoon uit dienst en dus 100% beter'.
Tja, dat wil ik ook!

joep

joep

02-12-2010 om 20:37

Goed idee

Rustig over denken morgen.
De aard van de werkzaamheden bekijk je als arbeidsdeskundige niet door de leidinggevende (ja, dat zocht ik) te bellen. Daar kun je over discussieren. Natuurlijk is het jouw woord tegen het hare, maar je kan zeker aantonen wat je voorheen zat te doen en wat je nu doet.
Zelf goed op een rijtje zetten, wat deed je eerst en zijn de werkzaamheden aangepast wat betreft werkhoudingen/ moeilijkheid/ grootte van de werkzaamheden/ pauzes e.d. Doe je dezelfde taak als voor die tijd?
In ieder geval doe rustig aan en geen zorgen.

Hanna

Hanna

03-12-2010 om 17:09

Mailen leidinggevende

Misschien kun je een mail sturen aan te leidinggevende met de opmerking dat er sprake blijkt te zijn van vervangende werkzaamheden en wat de inhoud van de werkzaamheden dan is.

Dit lijkt me in het kader van dossier opbouw wel handig.

Rosase

Rosase

03-12-2010 om 18:09

Nav hanna

Ja dat lijkt mij ook een goed idee. Laat je leidinggevende maar eens flink werken om haar woorden waar te maken.

Verder zou ik sowieso aan de arbeidsdeskundige vertellen dat haar rapport niet klopt en haar verzoeken om dit aan te passen.

Enig idee waarom de bedrijfsarts nu wel opeens van mening veranderd is?

Fianna

Fianna

07-12-2010 om 09:31

Aangepast werk

Ik heb de arbeidsdeskundige gebeld en gezegd dat het niet klopt dat er aangepaste werkzaamheden zijn aangeboden. Er staat ook in het verslag dat ik volgens werkgever wel een aantal keer aangepaste werkzaamheden heb verricht. Dat is niet waar dus, ik heb die paar uur dat ik er was eigenlijk niet kunnen werken. Hij gaat er een notitie van maken.
Ik stuur nog geen mail naar werkgever, dat doe ik pas als ik weer geacht word te werken.
Vanmiddag moet ik naar de bedrijfsarts en zal ook aan hem zeggen dat het verslag niet helemaal klopt.

Rosase, geen idee waarom bedrijfsarts nu van mening is veranderd. Dat leek hij te zijn na het gesprek met UWV arts en nadat ik met de termen Lyme en MS heb gestrooid.

Fianna

Er schoot me ineens iets te binnen. Kennelijk heeft jouw leidinggevende aan het UWV doorgegeven dat er sprake zou zijn van aangepaste werkzaamheden en dat er geen sprake zou zijn van druk. Ik begrijp ook dat de UWVarts vindt dat je beperkt bent voor werken onder druk.
Je kunt natuurlijk - als de nood aan de man komt- ook de bal naar de baas terugspelen (zou ik wel schriftelijk doen): je zegt dat er aangepast werk is aangeboden, ik had dat zo niet begrepen maar kennelijk is er sprake geweest van een misverstand. Ik begrijp nu dat er kennelijk geen druk op de werkzaamheden ligt, ik zal dat aangepaste werk dan gaan doen' (oid).
Duidelijk is dat als jij dan de verplichte twee uur feitelijk geen werk verzet omdat er niks uit je handen komt, je leidinggevende daar niet over kan piepen. Er stond immers geen druk op? Dat had ze zelf gezegd...

Sterkte ermee

Temet

Puck

Puck

07-12-2010 om 11:15

Fianna

Dit soort dingen moet je niet per telefoon afhandelen, maar per mail of per brief zodat je het zwart op wit hebt staan als bewijs.
Succes vanmiddag

Fianna

Fianna

07-12-2010 om 14:58

Bedrijfsarts

Temet, dat houd ik in mijn achterhoofd. Het staat inderdaad zwart op wit in het inspectie verslag van arbeidsdeskundige dat zij dat gezegd heeft, inderdaad aangepaste werkzaamheden zonder druk.

Puck, ik vraag me af als ik een brief had gestuurd of ik een reactie schriftelijk had terug gekregen, wrs een telefoontje. E-mail heb ik niet van arbeidsdeskundige.

Ben dus vanmorgen bij de bedrijfsarts geweest en het komt er op neer dat hij vindt dat ik in ieder geval niet tot de uitslagen van 7 jan kan werken, dat heeft hij ook inmiddels mijn leidinggevende medegedeeld. Hij had het zelfs al over de mogelijkheid dat ik (gedeeltelijk) ziek uit dienst ga.

Puck

Puck

07-12-2010 om 16:23

Fianna

Ook al krijg je bericht per telefoon terug, dan staat ten eerste jouw reactie zwart op wit en ten tweede kun je aan de telefoon zeggen dat je hun reaktie graag per e-mail bevestigd wilt hebben. Of kan ook: je stuurt zelf daarna een berichtje. Geachte bazin, in ons gesprek van 1 dec 2010 hebben wij het volgende besproken, bla bla bla...
En als je ge e-mail van de arbeidsdeskundige hebt dan heb je wel een postadres toch? Je hebt van de arbeidsdeskundige toch een schriftelijk "iets" gekregen?
Als jij niets zwart op wit hebt dan heb je straks geen poot om op te staan en is het hun woord tegen het jouwe.
Ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je hier zo makkelijk mee om kunt gaan. Ik zou echt alles zwart op wit willen hebben geloof ik.
Fijn dat de bedrijfsarts achter je staat, nu maar hopen dat je bazin zijn advies volgt.

Fianna

Fianna

07-12-2010 om 20:09

Puck

Hm, komt misschien zo over hoor, dat ik er makkelijk mee om ga, maar dat is niet zo. Ik heb er geloof ik soms een beetje moeite mee om op mijn strepen te staan en ik zit er meer mee dan dat ik laat blijken.
Ik kan de arbeidsdeskundige een brief sturen waarin ik vraag om een schriftelijke bevestiging. het gaat dus om de arbeidsdeskundige, van mijn bazin hoef ik geen reactie zwart op wit, haar bevindingen blijken uit het rapport van arbeidsdeskundige. Ik wil inderdaad wel van arbeidsdeskundige zwart op wit dat ik heb gezegd dat mijn bazin mij helemaal geen aangepast werk heeft aangeboden ook al beweert zij van wel.

Fianna

Fianna

23-12-2010 om 19:56

Update

2 weken geleden kreeg ik een mailtje van mijn leidinggevende dat ze een afspraak met me wilde maken om een en ander te regelen wb de periode dat ik niet gewerkt hebt en de UWV en de bedrijfsarts oordeelden dat ik wel kon werken. Ik gaf aan de volgende dag beschikbaar te zijn en ben gegaan. Ook zou er iemand van personeelszaken aanwezig zijn. Een hele goede vriendin van mij werkt daar als pa en er was al enkele weken geleden besloten dat zij niet met mijn zaak betrokken zou zijn ook op haar verzoek. Dat wil ze niet en terecht, ik vind het ook niet prettig. Leidinggevende begon heel aardig en de PA was er nog niet maar ze begon alvast: dat ik mijn vakantie uren moest gebruiken voor de periode dat ik kennelijk wel in staat was te werken, ook nam ze voor het gemak de anderhalve week erbij direct nadat ik bij de bedrijfsarts was geweest en zij zelf had verteld dat ik nog anderhalve week kon thuis blijven (oa omdat de afdeling ging verhuizen en ik dan toch niks kon doen). Ik ging daar tegen in en wees haar er op dat zij zelf had gezegd dat ik dan niet hoefde te werken. Ineens sloeg ze om en zei: ik vind de wending die dit gesprek neemt helemaal niet prettig op een nogal boze en dreigende manier. Ik hield voet bij stuk. Ook zei ik dat het verslag van het UWV niet klopte omdat er in stond dat mij aangepast werk was aangeboden terwijl dat niet klopte. Aiaiaia, ze ontplofte bijna! Ze brieste dat er totaal geen druk was om mijn werkzaamheden enz enz. Ik zei dat ik dat niet zo heb ervaren gezien de aard van de werkzaamheden en ook vooral omdat zij meerdere malen aan de telefoon had gezegd toen ik uitlegde niet te kunnen werken dat ze wilde weten waar ze aan toe was, er werk was wat afgemaakt moest worden en ze hoopte dat ik er gauw zou zijn om het af te maken. Toen werd ze echt pissig en werd ik bijna bang van haar. Ze ontkende dat ooit gezegd te hebben en ze werd echt op een nare manier giftig. Ik heb toen eigenlijk maar de boel gesusd want had er geen zin in. Op dat moment komt de PA binnen, blijkt het mijn vriendin te zijn (de andere PA bleek die ochtend vrij te zijn)!! Ik zat er als een hoopje ellende. Gelukkig zei de meteen dat ik inderdaad niet die uren hoefde in te leveren dat leidinggevende had gezegd dat ik niet hoefde te werken. op een gegeven moment werd het allemaal te veel voor me en moest ik huilen (ben nl nog steeds uitgeput) en het werd mijn vriendin te veel en zij begon met mij mee te huilen omdat ze het zo afschuwelijk vind mij zo te zien.
later kreeg ik een e-mail van leidinggevende waarin oa stond dat als ik aangepast werk had willen hebben ik dat had moeten zeggen (hiermee geeft zij dus toe mij geen aangepast werk te hebben gegeven) en schreef ze dat ze ook wel zag dat het rot gaat met me en wesnt me veel sterkte bla bla. Ook tijdens het gesprek zei ze op een gegeven moment dat ze ook wel wist dat ik niet tot werken in staat was en ook geweest (waarom moet ik dan die uren inleveren??).
Anyway, ik wil nog op die mail reageren, maar nog geen puf gehad...
Nog steeds hoef ik in ieder geval niet tot en met 7 jan te werken, dan krijg ik de uitslag van de MRI's. begreep wle al van de assistente dat er iets te zien was in mijn halswervelkolom, ben dus erg benieuwd. Ben overigens nog helemaal niet opgeknapt, voel me nu eigenlijk zieker dan ooit. Lijk wel een soort griep te hebben wat niet over gaat.
Ben ook nog bij de bedrijfsarts geweest en hij was erg aardig en begripvol enz enz. Maar ik blijf op mijn hoede

fladder

fladder

23-12-2010 om 22:24

Fianna

Wat knap dat jij voet bij stuk bleef houden, ondanks de stress. Heel sterk van je!
Print de mail van leidinggevende meerdere keren uit!!!
Mijn ervaring met werkgevers is ook dat die het UWV een heel verhaal op de mouw kunnen spelden. Ik ben werkelijk V E R B I J S T E R D waar ze toe in staat zijn... Kan je met deze nieuwe gegevens nog terug naar het UWV?
En begrijp ik het goed, en ben je het gesprek alleen aan gegaan? Ik durf dat niet meer aan...

Die griepachtige verschijnselen en dat op je hoede zijn is een bekend gegeven. Heel bekend, te bekend eigelijk...

Ik ben heel benieuwd naar de uitslag van de scan. Ik hoop zo dat het iets simpels-te-genezen is...!!! Ik denk aan je, en duim voor je!

Fianna

Fianna

24-12-2010 om 16:50

Fladder

Nou ja, uiteindelijk suste ik de boel wel een beetje omdat het anders uit de hand dreigde te lopen. Ik kan misschien wel met die nieuwe gegevens terug naar het UWV, maar voor de 2 keer 2 uur vakantie uren die ik heb moeten inleveren... Is het de moeite waard? Nee.
En ja, ik ben het gesprek alleen aangegaan, had geen keus, niemand om mee te gaan.
Die griepachtige verschijnselen ken je ook? Loop ook minstens zo'n 2 weken rond met verhoging en koorts.
En ik bedoelde het niet zwaar hoor, op mijn hoede zijn! Ik bedoel dat die bedrijfsarts wel eerder schappelijk leek, maar het misschien toch niet was.
Ik ben zo benieuwd naar de uitslag, nog 2 weken... MS kan al zo goed als zeker weg geschrapt worden, da's ,mooi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.