Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fianna

Fianna

12-10-2010 om 12:35

Gesommeerd door bedrijfsarts


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

12-11-2010 om 09:05

Beetje snel ben je! Moet nog gaan, ga nu de deur uit, begin om 10 uur.

Hoi fianna

Hoe ging het? Niet te hard van stapel lopen hoor!

Gr. Poezie.

Fianna

Fianna

12-11-2010 om 13:56

Pfff

Nou het viel me zwaarder dan ik dacht! Had ook niet goed geslapen (vanaf half 3 af en aan wakker). Ik voelde me eigenlijk niet zo heel goed en die hele reis er naar toe was echt vermoeiend. Voelde me weer heel onrustig worden en bijna huilerig. Heb op mijn werk ook eigenlijk niks gedaan. Voordat ik ziek werd, was ik bezig met een project en het is de bedoeling dat ik dat weer oppak. Maar ik kon me gewoon niet meer herinneren hoe ik er aan gewerkt had, een totale black out. Heb een beetje als een zombie naar het scherm gestaard. Op een gegeven moment kreeg mijn computer kuren en moest er iemand van de helpdesk komen en dat was mijn redding, haha. Toen dat was opgelost kon ik weer naar huis. En sinds ik thuis ben voel ik me weer een stuk beter.
Nou ja, de kop is er af. Ik zie wel hoe het verder gaat en forceer inderdaad niks.

Goed zo!

Ach, dat project moet nog even helemaal jouw pakkie an niet zijn. Eerst maar weer eens voorzichtig aclimatiseren, dan komt dat stukje bij beetje wel weer.

Gr. Poezie.

dc

dc

12-11-2010 om 15:58

Fianna

Ik ben hier in Engeland een uur vroeger, had gedacht dat je al weg was

Je gaat nu maandag weer? Heb je na een week ofzo nog een gesprek met een arts om te evalueren hoe het gaat ofzo?

Fianna

Fianna

12-11-2010 om 17:23

Toch blij

poezie, precies, dat project komt wel weer. Ik ben toch blij dat ik gegaan ben, ook al zag ik er enorm tegenop. Ik voel me namelijk nu wel wat sterker, gek genoeg.
dc, maandag ga ik weer en dinsdag heb ik contact met de bedrijfsarts.

Guinevere

Guinevere

12-11-2010 om 20:41

Goed gedaan

Ik vind dat je het goed gedaan hebt. Je kunt echt niet veel meer verwachten van een eerste keertje! Toen ik ooit na ruim een jaar (pfff) ziek thuiszitten weer aan de slag ging heb ik echt máánden nodig gehad voordat ik weer op stoom was. Ik geloof dat ik de eerste dag bezig ben geweest met het instellen van mijn bureaustoel ofzo. Ongelooflijk hoe moeilijk het kan zijn om weer als een normaal werkend mens te gaan functioneren. Dat had ik vooraf nooit gedacht. Laat je dus niet ontmoedigen doordat je niet zo productief bent geweest.

Asa Torell

Asa Torell

12-11-2010 om 21:36

Fianna

stoer hoor! En wat heerlijk dat de stijgende lijn nu toch langzamerhand lijkt te beginnen voor je, gezien ook je andere draadjes.
Uiteraard sluit ik me daarnaast aan bij de anderen dat je die second opinion zeker niet moet laten lopen! Wie weet hoe snel ze je weer steeds meer aan het werk willen hebben daar en het lijkt me dat je maar beter gewapend kunt zijn.

Fianna

Fianna

18-11-2010 om 14:02

Bah

Ik ben weer terug bij af, of nog erger. Ik ben zo vreselijk, vreselijk moe, ik sleep me door de dag heen. Ben gewoon op, heb pijn in mijn nek en arm, voel me niet lekker. Ik ga me dus weer ziek melden en oh wat zie ik daar tegen op! Ik overweeg om heel laf een mailtje te sturen ipv te bellen....

dc

dc

18-11-2010 om 18:55

Toch te snel

dus. Jammer voor je zeg. Ik kan me voorstellen dat je ertegenop ziet, maar toch gewoon even bellen. Ze kunnen je door de telefoon niet bijten hoor!

Jammer, maar wel te voorspellen

Beter worden gaat nu eenmaal met pieken en dalen. Gaandeweg zullen die dalen steeds minder diep worden, en jij zelf steeds stabieler.
Het is geen schande om je even weer ziek te melden, dat kun je makkelijk via de telefoon doen. Leg goed uit hoe je je voelt en geef aan dat zodra het weer lukt je weer present bent. Maar goed gedaan hoor!Je doet je best, en meer kun je niet doen.

Gr. Poezie.

Fianna

Fianna

19-11-2010 om 10:12

Boos

Ik heb gebeld en uitgelegd hoe ik me voel en dat het me heel erg speet, maar mijn leidinggevende klonk duidelijk boos en zei nogal bits: ik hoop dat je er maandag wel bent!
Ik was al bang voor zo'n reactie.
Poezie, ik doe inderdaad mijn best.
Heb bloed laten prikken omdat ik zo vreselijk moe ben, heb haaruitval, zweertjes rond mijn mond, val af, word duizelig.

Wat een kattekop!

Die leidinggevende van je. Wat heb je geantwoord: 'ja, dat hoop ik ook, ik vind het zelf nou ook niet bepaald leuk om ziek te zijn"?
Niets van aantrekken hoor, zíj is hier de kattekop die blijkbaar geen idéé heeft hoe jij je voelt.
Goed plan trouwens om verder onderzoek te laten doen, mochten er nog consequenties volgen kun je in ieder geval laten zien dat je er alles aan doet om beter te worden.

Gr. Poezie.

Fianna

Fianna

19-11-2010 om 10:18

'Ze kunnen je door de telefoon niet bijten hoor!'

Nee, maar zo voelde het wel

Fianna

Fianna

19-11-2010 om 10:21

Poezie

Dat is inderdaad ongeveer wat ik gezegd heb.
Ja precies, dat bloedonderzoek heb ik zelf aangevraagd bij de ha.

Ik heb overigens bericht gekregen en as dinsdag moet ik naar het UWV. Ik ben nu erg blij dat ik het deskundigenoordeel niet heb afgezegd. Heb echt op het punt gestaan.

Denk aan jezelf

Hoi Fianna,

wat een ka, die baas van jou. Vreselijk, die spoort niet hoor.
Probeer het naast je neer te leggen!
Je bent ziek en moet beter worden. Werken helpt dan niet.

Heel veel sterkte. Hopelijk kun je vandaag even genieten van de zon buiten.

Liefs, Wiggie

dc

dc

19-11-2010 om 15:01

Fianna

Ik heb heel veel ervaring met moeilijke telefoongesprekken (heb escalaties voor een aantal klantenservices behandeld). Wat mij helpt is voeten op de grond zetten, geod inademen en in gedachte de rotopmerkingen weer teruggooien.

Je leidinggevende heeft een probleem, hij mist jouw werk. Jij hebt geen controle over je ziekzijn, dus geen controle over je aanwezigheid, dus het is niet jouw probleem maar de zijne. Hou het lekker daar. Als hij zo'n rotmentaliteit heeft hoef je je in elk geval niet schuldig te voelen

Fianna

Fianna

19-11-2010 om 17:26

Schuldig

Ik vind het heel lastig merk ik. Ik voel me namelijk wel schuldig omdat: ik pas bijna 2 jaar in dienst ben en al afwezig ben geweest vanwege: een periode dat ik vaak vrij moest nemen omdat mijn dochtertje toen ernstige bronchitis had met ademhalingsproblemen en tegelijkertijd terugkerende buikgriep door een parasiet oid (hierdoor is het gedonder begonnen en begon haar verwijt dat ik kennelijk werk en kinderen niet kon combineren met de opmerking dat zij haar kinderen gewoon ziek naar de creche bracht, ook met ernstige bronchitis) daarna zwangerschapsverlof, 4 weken ouderschapsverlof. Dan komt daar bovenop die operatie met complicatie, die rare schouderklachten die zich uitbreiden, met algehele malaise. Dus wat ze zegt: er is altijd wat, tja dat klopt inderdaad. Maar goed, voor die operatie was al besloten dat mijn contract niet verlengd zou worden en ik denk dat ze bang is dat ik ziek probeer te blijven tot einde contract. Dat verklaart haar reactie.
Ik zit me intussen al op te vreten over maandag. Als ik me nog zo voel wil ik niet werken, maar zie er erg tegenop om haar weer aan de telefoon te hebben.
dc, ik ga het terugkaatsten even oefenen.

dc

dc

19-11-2010 om 18:54

En?

Zoals ik weleens vaker roep, het leven is nou eenmaal niet zo maakbaar en controleerbaar als we wel denken en zouden willen!

Je hebt keuzes gemaakt die voor jou de enige juiste waren op dat moment. Het welzijn van je kindje kwam voor je werk. Jammer voor je werk, maar ik denk dat niet veel ouders het anders gedaan zouden hebben hoor. Aan het einde van je leven ga je geen spijt hebben dat je je ziek hebt gemeld voor werk. Wel dat je je dochter op een belangrijk moment in de steek hebt gelaten. (en ze kan wel praten, maar welke crèche accepteert een kind met bronchitis??)

Daarna zwangerschapsverlof. Tja, dat had je kunnen voorkomen natuurlijk. Stom dat je je werk niet voor je familieuitbreidingsplannen hebt laten gaan hoor...

Even serieus, stop met je schuldig voelen. Sta achter je keuzes in het verleden, en accepteer dat je lichaam het werk gewoon even niet aankan. Omdat dit kan gebeuren hebben we de ziektewet hoor. Het is vervelend, maar moet niet meer zijn dan dat!

Fianna

Fianna

19-11-2010 om 19:21

Dank je, je hebt gelijk. Ik merk echt dat ik er moeite mee heb en voel dat ik hen teleurgesteld heb en eigenlijk een enorme last ben. Omdat mijn leidinggevende er zo zwaar aan tilt, voelt het bij mij ook als een loodzware last. Maar wat je schrijft:
'Omdat dit kan gebeuren hebben we de ziektewet hoor. Het is vervelend, maar moet niet meer zijn dan dat!'
Dat is ook zo. Zo wil ik het ook zien. Ik wilde alleen dat mijn leidinggevende het ook zo zag en niet deed of ik schandalig bezig ben of zo. In februari is zij van mij af, maar ik niet van mijn gezondheid, daar moet ik het nog even mee doen. Dat probeer ik me steeds voor te houden.

dc

dc

19-11-2010 om 19:31

En dan nog?

"Ik wilde alleen dat mijn leidinggevende het ook zo zag en niet deed of ik schandalig bezig ben of zo."

Het ergste is dat je vast geen goede referentie krijgt van haar. Maar in mijn ervaring worden referenties zelden gevraagd en gecontroleerd, dus is niet zo'n probleem.

Verder kun je willen dat de lucht groen is, maar of dat je gaat lukken is maar de vraag En wat maakt haar zo'n geweldig mens dat je ook maar een fluit geeft om haar mening?

Fianna

Fianna

19-11-2010 om 19:37

Je hebt he-le-maal gelijk... Waarom zit ik mij in godsnaam druk te maken om wat zij van mij vindt? Eigenlijk belachelijk, word er alleen maar sipper van.
Zo, nu ben ik er klaar mee. Dank je.

Inge M

Inge M

20-11-2010 om 17:51

Je hoeft je leidinggevende toch niet te bellen maandag?

Jij hebt je ziek gemeld. Dat hoef je maandag niet opnieuw te doen.
Natuurlijk kan het wel zijn dat zij jou belt. Heb je een nummermelder? Dan kun je zelf kiezen of je opneemt of niet.

Fianna

Fianna

20-11-2010 om 19:38

Inge

Zij vindt van wel. Vrijdag zei ze al: maandag hebben we contact. Dus er wordt wel van mij verwacht dat ik óf kom óf haar te woord sta en uitleg waarom ik niet kom.
Nou ja ik zie wel. Misschien ben ik wel goed genoeg om te gaan.

Inge M

Inge M

20-11-2010 om 23:17

Dat zou ik ruim opvatten

Een ziekmelding is een ziekmelding. Die hoef je na het weekend niet te herhalen.
Als zij zegt dat jullie maandag contact hebben, dan zal ze zelf het initiatief moeten nemen.
Rustig afwachten dus! En zorg dat je je antwoord klaar hebt liggen op papier, zodat je niet overvallen wordt door een telefoontje.
Je kunt ook het telefoontje afwachten (liefst met nummermelding), niet opnemen en dan 5 minuten later terugbellen. (iedereen moet wel eens naar de wc)

dc

dc

21-11-2010 om 09:40

Niet wachten

Dan zit je de hele ochtend te zenuwen voor dat ze belt. Gewoon 's ochtends vroeg de telefoon pakken en door de zure appel heenbijten. Dan kun je daarna relaxen.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-11-2010 om 12:17

Nee, niet wachten

kan ook nog tegen je gebruikt worden. Even door de zure appel heenbijten morgenvroeg...

Fianna

Fianna

21-11-2010 om 13:28

Precies

Het kan tegen me gebruikt worden. Inderdaad door de zure appel heen bijten. Ik wacht af, want ik voel me vandaag weer wat beter (heb vannacht waanzinnig goed geslapen, heerlijk, werd tijd), misschien ben ik wel Kortjakje en voel ik me morgen weer slecht, of ik voel me zoals vandaag en dan ga ik weer naar mijn werk om het te proberen. Op zich klinkt dat aanlokkelijker dan een moeizaam gesprek voeren met leidinggevende.

dc

dc

22-11-2010 om 17:52

En?

Ben niet te vroeg vandaag, hopelijk

Hoe is het gegaan vandaag? Ben je gaan werken?

Fianna

Fianna

22-11-2010 om 19:31

Nee, dit keer niet te vroeg

Ik ben naar mijn werk gegaan, kan niet zeggen dat ik ben gaan werken. Maar goed, ik was aanwezig en heb geloof ik een klein nuttigs iets gedaan. Leidinggevende was heel aardig een meelevend en vond dat ik er beroerd uitzag, snap er niks meer van...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.