Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Trudy

Trudy

19-08-2017 om 13:46

Mijn ouders worden oud


Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-08-2017 om 12:50

Cva

Mijn moeder heeft haar eerste beroerte gehad op haar 48e. De eerste paar is ze redelijk te boven gekomen maar na de vierde of vijfde is ze in een revalidatiecentrum gekomen. Daar waren patiënten van alle leeftijden, de jongste was 11.
Inmiddels zijn we 18 jaar verder en gaat ze een stuk sneller achteruit dan 'normale' ouderen. Door de eenzijdige verlamming ontstaat er slijtage aan allerlei botten en gewrichten en ook geestelijk/verstandelijk lijkt het achteruit te gaan. Ze is echt een oud besje terwijl ze nog 'maar' 67 is.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-08-2017 om 13:10

Phryne o.t.

Ik hoor vaker dat mensen meerdere herseninfarcten krijgen en dat vind ik toch wel een zorgelijke gedachte. Gebruikte jouw moeder tussendoor dagelijks medicijnen? Wel erg voor haar en jou als dochter.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-08-2017 om 13:36

Kaaskopje

De eerste Tia is door de huisarts gebagatelliseerd. Daarna is ze wel doorverwezen en heeft ze medicijnen gekregen. Het bleek dat er nog een beroerte aan zat te komen dus uiteindelijk is die ader in haar hoofd vervangen. Tijdens de operatie ging het echter flink mis in een andere ader, en toen is die enorme schade ontstaan.
En dat hoor je vaker. Ik ken eigenlijk niemand die slechts eenmaal een infarct heeft gehad. Meestal komt er na verloop van tijd nog wel een, ondanks medicijnen. Onlangs in mijn FB-kennissenkring nog bij een jonge vrouw van 34. Elke dag dat je niet dood neervalt dus maar koesteren.
(Ik hoop niet dat ik je nu erg ongerust maak, maar ik kan er geen mooier verhaal van maken. Het is echt een van de meest afschuwelijke aandoeningen die je kunt krijgen).

Phryne Fisher

Phryne Fisher

23-08-2017 om 13:42

Opgezocht

Naar aanleiding van mijn vorige reactie heb ik even de cijfers opgezocht. 20% van de patiënten die een jaar na het herseninfarct nog in leven is krijgt opnieuw een beroerte. Dat valt dus mee, in vergelijking met wat ik dacht/zie. Mijn moeder zit bij een CVA-sportclubje dus ik zie ook bovengemiddeld veel van dit soort patiënten. Het is een ruime variëteit van verschillende beperkten op haar verjaardagsfeestjes, sommige mensen hebben alleen afasie en anderen hebben van alles wat.

Teuntje

Teuntje

23-08-2017 om 15:19

Astronomisch, mwah

De kans op een hersenbbeschadiging zal bij ouderen wat groter zijn dan als bij jongeren, maar astronomisch lijkt me nogal overdreven. De meeste ouderen overlijden zonder ooit een hersenbeschadiging te hebben opgelopen. En daar gaat een levenstestament over, je bent er nog maar kunt geen beslissingen meer nemen, en je wilt op die situatie anticiperen door alvast zaken vast te leggen samen met iemand die je een volmacht geeft.
Kaaskopje dat je schoonvader geld over de balk gooide, het is de vraag of iemand daar wat mee had gekund. Het enige zou zijn om hem via de rechter onder bewind te laten stellen door hem beslissingsonbekwaam te laten verklaren. Als dat al zou lukken. En dan ben je ook verzekerd van ruzie waarschijnlijk...

Geld over de balk.

Dat ga ik ook doen op mijn oude dag. Meenemen in de kist gaat namelijk niet, opmaken dus. Waarom zou ik dan onder bewind moeten? Ik was niet van plan me in de schulden te steken, dat is weer een ander verhaal.

Teuntje

Teuntje

23-08-2017 om 15:49

Precies wil

Dat bedoel ik maar!

mijn ouders zijn 60+ en schipper en we voelen bijna allemaal.. zij wil mijn ouders uit hun bedrijf jagen en heb ik er niet veel verstand van maar zijn maakt dacht ik geen aan spraak op het bedrijf als mijn ouders dood zijn ?

---

---

08-08-2021 om 12:12

Annemieke, het is wellicht beter als je je vraag in een nieuwe discussie stelt en iets duidelijker bent. Wie is 'zij'?

Je ouders moeten naar de notaris gaan en een testament op laten stellen. Wij hebben dit ook geadviseerd aan onze ouders. Hierin staat wie gemachtigd wordt als ouders wilsonbekwaam worden, er staat bij mijn ouders iets in ober wel/niet reanimeren en euthanasie. Allemaal dingen die je nu wil vastleggen nu ze nog bij volle verstand zijn zodat je er onderling geen toestand over krijgt. Je kunt ook vastleggen wie executeur wordt bij overlijden en hoe en wat met vermogen of huis. Dit moeten zij zelf doen want jullie zijn belanghebbenden.  Onze ouders hebben ons het concept laten lezen. Wij vonden daar onhandige dingen in staan (Wij als broers/zussen gezamenlijk gemachtigd als iedereen het eens is. En alle handtekeningen nodig). Dat hebben we eruit laten halen omdat er dingen gaan stagneren als er bv 1 zelf in buitenland zit en er gebeurt iets. Dan moet je die handtekeningen regelen. Wij hebben gezegd dat elk van ons kan tekenen. Onze band is goed. Dit is bewust zo besloten. Dit kun je dus anders doen. Eerste stap is dat je ouders zelf naar notaris gaan om dit vast te leggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.