Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Op zoek naar een nieuwe zorgverzekering

Zo aan bijna het einde van het jaar maak ik altijd de financiële balans op, althans een poging ertoe. Opvallend van afgelopen jaar zijn de enorme kosten die ik betaal voor de zorgverzekering voor ons gezin. Ik kan me herinneren dat ik vorig jaar via internet avonden gezocht heb naar iets goedkopers, zonder resultaat.
Vandaar mijn vraag aan jullie, zijn jullie ook op zoek? Zullen we onze veelbelovende zoekresultaten delen? Ik zoek vooral een verzekering die studerende kinderen meeverzekert en ik hoef echt geen dekking alternatieve geneeswijzen, wel graag veel fysiotherapie. En liefst met ook nog eens een deskundige helpdesk.
Ben benieuwd. Zelf ben ik nu de zzp verzekering van Menzis aan het uitzoeken, maar veel van mijn vragen weten ze aan de telfoon geen antwoord op, dus dat is al geen goede binnenkomer.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

03-11-2011 om 22:45

Zorg en zekerheid

heb ik nu 2 jaar, voor ons is deze prima, niet heel erg duur, en hij vergoed de ADHD-medicatie van oudste vrijwel volledig. Dus in die zin ben ik er blij mee. Ik ga wel weer kijken, maar als ik niks beters vind. Daarbij vind ik persoonlijk de service van Zorg en Zekerheid wel erg goed!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-11-2011 om 12:44

"Is het niet overal zowat hetzelfde?"
Er kunnen toch wel flinke verschillen zijn. ADHD-medicatie er bijvoorbeeld zo een. Momenteel hebben we verzekeraar die dit niet vergoedt, en dat betekent dat we zelf maandelijks 40 euro bij de apotheek afrekenen. We gaan dus nu kijken naar een verzekeraar die dit wel vergoedt (en dat zijn er maar een paar).
Daar staat tegenover dat we dit jaar i.v.m. een verre reis veel kosten hadden aan vaccinaties en malariapillen, ruim boven de 1000 euro zaten we. En dat hebben we nagenoeg volledig teruggekregen van onze verzekeraars. Maar dat doen ze zeker niet allemaal.

anna van noniemen

anna van noniemen

04-11-2011 om 13:21

Ijsvogeltje

ik weet dat Balans altijd een goed overzicht heeft welke de ADHD-medicatie vergoeden en vooral hoeveel. Zorg en Zekerheid krijg je ook nog collectiviteitskorting als je lid van Balans bent. En nee, ik heb geen aandelen

bibi63

bibi63

04-11-2011 om 14:27

Inderdaad zorg en zekerheid

Hebben wij sinds een jaar en zijn zeeeeeer tevreden. Redelijke premie, zeer klantgericht. Ik zou eens uitgebreid op hun site neuzen.
Gr. Bibi

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-11-2011 om 14:43

Anna

Ja, ik weet het. Heb vorige week al even zitten kijken, maar er staat nog niets op voor 2012. We zijn lid, dus die korting laten we natuurlijk meewegen in onze keuze. Goed om hier de positieve reacties te lezen op Zorg en Zekerheid.

Mimoza

Mimoza

04-11-2011 om 17:35 Topicstarter

Kijk eens aan

Van Zorg en zekerheid wist ik helemaal niet dat ze bestonden. Ik ga eens uitgebreid uitvogelen of ze passen bij wat ik zoek. Alvast bedankt voor de tips tot nu toe!

Persoons afhankelijk

Afhankelijk wat voor zorg en dekking je nodig hebt kies je een verzekeraar uit. Als je nooit ziek bent oid dan kun je het met een goedkopere eenvoudige aanvulling af.
Zelf heb ik steunzolen, een bril, overbeharing, diabetes. Dus ik heb hierop mijn verz. uitgezocht. Het kost iets meer maar verder heb ik geen onkosten.

Belle Époque

Belle Époque

04-11-2011 om 19:20

Zorg & zekerheid

Ik heb sinds dit jaar ook Zorg & Zekerheid (dankzij OOL, hahaha!) omdat die de Concerta van zoonlief vergoedt. Maar vandaag was ik in een medische instelling voor mezelf, en die vertelde dat Z&Z de enige verzekeraar was die ál hun behandelingen vergoedt.

Verder ben ik extreem goed te spreken over de declaraties. Ze zeggen zelf dat ze binnen 10 werkdagen betalen. Vaak is het sneller. Laatst zelfs binnen een week (incl het weekend)!
Rekening gaat in een envelopje naar een antwoordnummer, geen gedoe met formulieren en zo, alleen BSN en geboortedatum checken (eventueel erop zetten) en melden als het voor een ongeluk was. Klaar is Klara, zelden zo'n klantvriendelijk systeem bij de hand gehad, ze hebben niet eens je bankrekening nodig want die staat toch in hun systeem!
Daar word ik erg blij van

anna van noniemen

anna van noniemen

04-11-2011 om 21:02

Belle!

inderdaad, daar ben ik ook zo blij mee! En ze betalen inderdaad supersnel uit!
en als je eens een vraag hebt krijg je ook heel snel antwoord terug, en ook nog in begrijpelijke taal hahahahaha

Karmijn

Karmijn

04-11-2011 om 22:07

Hier ook

Wij zitten ook sinds een jaar bij Zorg en zekerheid, ook met balans korting.
Het bevalt echt goed.
Mijn ouders zijn ook bij zorg en zekerheid en zij waren met het aanvragen van de fysiotherapie voor mijn moeder, heel erg behulpzaam. Ze hielpen haar echt om het op een manier te doen dat zij de meeste vergoeding kreeg.
Onze vorige verzekering was er juist altijd eentje die zijn uiterste best deed om ervoor te zorgen dat ze NIET uit hoefden te keren. Dit is een stuk beter, moet ik zeggen.

Ook collectieve verzekeringen verschillen

Wij zitten collectief bij Zilveren Kruis en ik dacht altijd dat dit erg goed was (werk man: groot olieconcern). Toen ik dit ging vergelijken met het pakket dat mijn eigen werkgeven aanbood merkte ik toch op dat ik dat beter vond. Maar dat is puur afhankelijk van je eigen situatie/wensen.

Kinderen worden ouder en orthondontie wordt ineens een issue. Zilveren Kruis biedt dit niet in hun collectieve pakket en VGZ (via mijn werkgever) biedt hier een goed pakket voor aan. Is echter alleen relevant omdat dit nu gaat spelen i.v.m. leeftijden kinderen.

Dus vergelijken op inhoud n.a.v. je eigen behoeften loont zeker.

Klopt

Ik ben verzekerd bij het IZA. Ieder jaar kijk ik naar andere verzekeringsmaatschappijen maar mijn aanvullende pakket is zo goed dat ik nog nergens iets gelijkwaardigs kan vinden. Dan maar een paar euro per maand meer betalen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Anna

Anna

06-11-2011 om 22:24

Melatonine

Weet iemand of er een aanvullende verzekering is die melatonine wel vergoed? Zorg en Zekerheid doet dat niet en het is toch een kostenpost elke keer. Ik sluit me trouwens aan bij de lovende woorden over Zorg en Zekerheid. En als enige, volgens mij, hebben ze een gedeelde tandartsvergoeding. Als een van de echtgenoten een duur jaar heeft qua tandarts kan die ook de niet gebruikte tandartsvergoeding van de partner gebruiken. Scheelde mij met mn nieuwe kronen heel veel geld.

Fiorucci

Fiorucci

07-11-2011 om 07:50

Anna

Nee, volgens mij wordt het nergens vergoed, melatonine.

mar

mar

07-11-2011 om 12:43

Z&z

Z&Z vergoed niet-gecontracteerde fysiotherapeuten (en misschien ook wel andere soorten therapie)voor niet chronische aandoeningen (lijst Borst) niet meer. Als jouw fysio een contract heeft is er niets aan de hand, maar zo niet, dan krijg je niets terug. Ook zijn er maatschappijen die ongecontracteerde fysio voor 80% vergoeden (CZ bv)

Grasmus

Grasmus

07-11-2011 om 13:33

Geen korting meer via balans voor z&z

Ik las net in het Balans Magazine dat ze geen contract meer aan gaan met Zorg en Zekerheid. Volgens mij o.a. omdat Z&Z de vergoeding voor ADHD medicatie nog maar (gaat) vergoeden tot € 250. In het volgende nummer gaan ze daar verder op in.

Belle Époque

Belle Époque

07-11-2011 om 14:48

Grasmus

"Volgens mij o.a. omdat Z&Z de vergoeding voor ADHD medicatie nog maar (gaat) vergoeden tot € 250."

Zucht... Tja, het blijft naturlijk een luxe modekwaaltje, he...

Belle Époque

Belle Époque

07-11-2011 om 14:56

Net gebeld

Grasmus heeft gelijk, Concerta gaat minder vergoed worden... Ach, dat kan er ook nog wel bij, samen met het wegvallen van PGB's, eigen bijdrage in de GGZ en alle andere maatregelen. Ik ga het nog wel redden omdat ik mijn kind alleen op schooldagen Concerta hoef te geven, maar er zijn genoeg kinderen die het wel elke dag nodig hebben omdat ze anders volkomen flippen.

Bah. Alsof onze kinderen een luxeprobleempje hebben...

anna van noniemen

anna van noniemen

07-11-2011 om 15:05

Ah...dat is jammer

als dat zo is moeten we maar weer gaan veranderen, want daar red ik het niet mee uiteraard. Het is jammer, want op zich ben ik best tevreden, maar dit schiet niet op...

anna van noniemen

anna van noniemen

07-11-2011 om 15:06

En mar

dat schrok mij ook eerst af, maar toen ik ging kijken op de site bleek dat ze gewoon bij vrijwel alle gangbare een overeenkomst hebben bij mij in de buurt en dus gewoon volledig vergoeden. Onnodige bangmakerij....

Belle Époque

Belle Époque

07-11-2011 om 17:19

Anna van noniemen

Als jij er achter komt waar ze nog wel gewoon vergoeden, hoor ik het graag.

anna van noniemen

anna van noniemen

07-11-2011 om 20:24

Doe ik!

komt goed!

Anna, melatonine

Wij zijn bij Avero Achmea en krijgen de melatonine vergoed. Enige voorwaarde dat het door de neuroloog of psychiater wordt voorgeschreven.
Nu krijg ik daar ook Concerta tot 1000 euro vergoed. Nog niet gehoord dat dat volgend jaar verandert, maar kan dus nog veranderen.

anna van noniemen

anna van noniemen

07-11-2011 om 21:34

Melatonine

hoeft voor mij niet per se, de concerta vind ik belangrijker, dus ik hou het in de gaten.

Belle Époque

Belle Époque

07-11-2011 om 22:09

Mamarijke

Welke van de aanvullende pakketten heb je?
Ik heb namelijk gezien dat ze voor de duurste een acceptatiebeleid hebben.

Belle

Nee, ik heb de Royaal, dus niet het allerduurste pakket. Weet ook niet of wij dan met zijn viertjes (met min. 10 diagnoses samen) wel er doorheen kwamen.

Belle Époque

Belle Époque

08-11-2011 om 08:24

Mamarijke

Het was alleen voor de allerduurste verzekering. Ik hou even in de gaten wat de Concerta daar gaat doen. En dan overweeg ik een overstap.

Fiorucci

Fiorucci

08-11-2011 om 13:33

Belle

Check dan wel even het hele pakket tov je huidige, want soms ben je blij dat het ene royaler wordt vergoed en kom je er later achter dat iets anders minder wordt vergoed.

mar

mar

09-11-2011 om 12:54

Anna

Dat is geen onnodige bangmakerij, maar gewoon iets wat je beter even kan checken. Toevallig kom ik zelf bij een fysio die geen contract heeft met Z&Z en wel degelijk in zorggebied van Z&Z zit.

anna van noniemen

anna van noniemen

09-11-2011 om 13:29

Ja mar

maar geef dan even aan dat het gewoon kunt checken op de site, maar je roept al meteen dat ze niet alles vergoeden als het niet gecontracteerd is. Terwijl heel veel dus wel gewoon gecontracteerd zijn. En ik woon ver buiten het zorggebied van Z&Z namelijk, want ze opereren vooral rondom Leiden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.