Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Thuiswerken en verbouwende buren


@Jippox - ja, jammer he, dat zoiets maar doorgaat en doorgaat, Onze klusburen gaan nu een overkapping bouwen. Dan moet wel de klimop/tuinafscheiding weg, meldde ze even tussendoor. Dat vinden wij jammer, wij houden van groen, en dat heb ik op dat moment wel gemeld. Maar goed, dat is meer iets voor een topic bomen en buren  

Zo'n zwembad en een eigen pomp in een gebied met in hete zomers nauwelijks voldoende water - je vraagt je dan toch af waar mensen hun verstand zit. 

Poezie schreef op 24-03-2021 om 16:17:

[..]

Ik vind dit niet zo'n aardige opmerking. Heb je al gelezen dat ik zelf in 2019 al heel veel overlast heb ervaren van verbouwingen?

Dat was misschien wat direct maar je hebt toch ook gelezen dat na mij een stuk of 5 anderen het ook niet met je eens waren? Waarmee ik alleen wil zeggen dat jouw norm niet geldt voor anderen.

Het is natuurlijk kut als je veel last hebt van verbouwingen, maar er is niet altijd iets aan te doen helaas.

Vorig jaar juli hebben mijn buren hun huis gekocht. Er was zo ongeveer sinds de jaren ‘50 niets meer aan gedaan, dus daar moest flink geklust worden. Het ergst was het weghalen van een enorme gemetselde open haard, inclusief schoorsteen op alle verdiepingen, en het doorbreken van de keuken. Het was zo erg dat de katten zich vier dagen lang niet hebben laten zien, het voelde echt of het huis zou instorten. Daarna werden de keuken en badkamer geplaatst, dat viel nog wel mee, maar alle plankjes parket en laminaat in de tuin zagen was ook een hels gebeuren.

Ik werk 100% thuis en ben op kantoor niet welkom dus het was allemaal erg *insert lelijk woord*. Maar ja, wat is het alternatief? Die mensen wilden op een gegeven moment toch verhuizen, dus leuk afspraken maken was niet mogelijk. Dan zou het alleen maar langer duren.

@ (((MMcGonagall )))  Dat zal inderdaad vreselijk zijn geweest wat een operatie! Maar ja, zo'n 70 jaar niet geklust, dan is er enorm veel te doen. Jammer voor je dat ze geen kamerbreed tapijt lieten leggen i.p.v. al die latjes, zo klaar en lekker stil. Tja, dat is uit de mode (en ook best vies, welbeschouwd).

Overigens: de woningbouwverenigingen renoveren ook rustig door. Niet prettig als je digitaal les moet geven.

Tsjor

Tsjor mocht je dan niet vanuit een lokaal op school lesgeven? Tijdens de lockdown waren er op de school van mijn kinderen ook docenten die vanuit school hun lessen gaven,  omdat vanuit huis niet lukte vanwege beperkte middelen of teveel storende factoren. En docent, net vader geworden,  met vrouw en huilende baby in een kleine woning. 

'Tsjor mocht je dan niet vanuit een lokaal op school lesgeven?' De cursisten mogen niet fysiek komen. Dan kan ik wel in het lokaal gaan zitten, maar de geluiden uit de woning komen toch binnen. Vanaf 1 april mag er wel weer iets meer. Ja, we zijn flexibel, maar ook een beetje heel erg moe van steeds weer switchen en aanpassen.

Tsjor

MMcGonagall schreef op 24-03-2021 om 20:07:

Vorig jaar juli hebben mijn buren hun huis gekocht. Er was zo ongeveer sinds de jaren ‘50 niets meer aan gedaan, dus daar moest flink geklust worden. Het ergst was het weghalen van een enorme gemetselde open haard, inclusief schoorsteen op alle verdiepingen, en het doorbreken van de keuken. Het was zo erg dat de katten zich vier dagen lang niet hebben laten zien, het voelde echt of het huis zou instorten. Daarna werden de keuken en badkamer geplaatst, dat viel nog wel mee, maar alle plankjes parket en laminaat in de tuin zagen was ook een hels gebeuren.

Ik werk 100% thuis en ben op kantoor niet welkom dus het was allemaal erg *insert lelijk woord*. Maar ja, wat is het alternatief? Die mensen wilden op een gegeven moment toch verhuizen, dus leuk afspraken maken was niet mogelijk. Dan zou het alleen maar langer duren.

Vreselijk natuurlijk. Maar toch is het wat het is. 

Toen mijn dochter baby/dreumes was gingen onze toenmalige buren ook verbouwen. Ik werkte toen 2 dagen door de weeks niet en was met baby/dreumes thuis. Ik heb toen met de buren afgesproken dat ze tussen 2 en 4 geen overdreven herrie zouden maken, want middagslaapje van baby. Geen probleem. Maar met 8 uur thuiswerken of thuisles gaat dat natuurlijk niet. Heel vervelend, maar het is echt niet anders.

Ja, heel heftig. Het zou bij mij ook niet goed vallen als ze zelf aangeven weg te gaan. Maar dat kan natuurlijk ook komen omdat ze niet kunnen douchen, koken of zoiets. In het begin van de corona tijd kregen we ook buren die gingen verbouwen. Dat was inderdaad niet fijn, maar moet kunnen. Maar vooral omdat de nieuwe buren zich nog niet hadden voorgesteld, dat voelde echt niet goed. Ik had dan gevraagd of ze in ieder geval die bouwradio op standje zacht kon. Die bouwvakkers hebben alleen oog voor hun klus en houden nergens rekening mee. Ze hebben volgens mij standaard een gehoorbeschadiging en schreeuwen zo hard naar elkaar dat ik het letterlijk versta door de muren heen. Dat hóeft toch niet zou je zeggen. Maar goed, nu moest ik daar dus aanbellen als 'zeikerige buur' en dat vond ik erg vervelend. Er waren steeds anderen, dus het werkte ook niet. Kleine moeite om dat als opdrachtgever op het hart te drukken als je je bouwmensen de opdracht geeft. Dit zou ik in ieder geval aangeven bij de buren. En dan zeg je erbij: 'Want wij hebben zelf de mogelijkheid niet om weg te gaan als jullie verbouwen.'Erger vind ik persoonlijk de mensen die doodleuk een jacuzzi laten installeren. Of een buitenkeuken met pizza-oven in een bebouwde omgeving, waar dat eigenlijk niet kan. Of voor hun kinderen een trampoline ingraven, steeds die koppies over de schutting met bijbehorend gegil, net waar jij je terrasje hebt. Want daarvan weet je dat dat blijft terugkomen. Die composthoop waar iemand het hier over had is ook te bizar voor woorden... maar het gebeurt ook kleinschaliger, de vuilnisbakken pal achter de schutting van de buren ter hoogte van je terras. Of buren die hun hond in de tuin laten schijten. Nou ja, zie het als een schrale troost... verbouwen is tijdelijk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.