Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pakje

Pakje

10-12-2010 om 10:14

Tnt heeft pakje niet geleverd

Ik heb onlangs wat kleding bij de H&M besteld. Volgens det Track en Trace pagina hebben ze die gisteren afgeleverd, maar ik heb niks gezien.
Nu heb ik ze dus meteen gebeld (zowel H&M als TNT). Het zou op een op een tijd zijn geleverd dat ik thuis was volgens de gegevens van TNT. Een briefje oid heb ik niet gekregen.
De buren hebben ook niks, andere buren kan ik evt nog proberen maar die zijn er nu niet.
Maar ik vrees nu toch dat ik helemaal niks meer krijg!
Hoe zit dat!? Ik kan (en ga) nu ook niks betalen natuurlijk (acceptgiro zit bij pakje). Maar kan ik dan als wanbetaler te boek gaan?
En wie is hiervoor verantwoordelijk? De TNT schoof het al af, omdat het om een onverzekerd pakje gaat. De telefonisten konden me eigenlijk ook niet echt verder helpen, de TNT zei zelfs dat ik ook geen terugkoppeling ga krijgen. De chauffeur krijgt het wel te horen geloof ik.
Ik ga sowieso nog de H&M bellen (als ik niks via de buren krijg) maar ik wil dan wel op mijn strepen staan, en de verzekering dat ik of alsnog de bestelling geleverd krijg of dat ik geen deurwaarder aan mijn broek krijg als ik niks krijg (en niks betaal).
help!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosase

Rosase

10-12-2010 om 10:24

Heb ooit hetzelfde gehad met esprit

En dat gaf een hoop gedoe voor de bezorger. Die moest van zijn baas gaan navragen waar hij het pakje bezorgd had. Er was door iemand getekend voor ontvangst en ik moest een handtekening faxen zodat ze een handschriftonderzoek konden doen en daarnaast werd mij gevraagd om nog eens specifiek bij alle buren na te vragen of het pakje echt niet bij hen bezorgd was. Heb ik wel gedaan, een beetje tegen beter weten in en het leverde me ook nogal wat vreemde blikken van de buren op (je weet toch dat wij dat altijd afgeven bij jullie, ... ja weet ik, doe alleen maar wat me opgedragen is).

En daarna was het klaar en kreeg ik mijn klompjes opnieuw gestuurd.

Ik zou me dus wenden tot de H&M, de bewijslast ligt volgens mij ook bij hen en niet bij jou.

Puck

Puck

10-12-2010 om 10:40

Ook zoiets gehad

Eerste aanbieding van de zending was ik niet thuis. Voor de 2e keer aanbieden dus keurig thuis gebleven en niets gekregen. Ook geen briefje dat ik er wederom niet was en dat ik het op het postagentschap kon ophalen. Volgens track en trace was het toen wel afgeleverd. Toen ben ik maar met het eerste briefje waarop stond dat het de dag erop nogmaals aangeboden zou worden naar het postagentschap gegaan. Daar bleek het pakje toch te liggen, maar omdat ik het 2e briefje waarop stond dat ik het kon ophalen niet had mochten ze het formeel niet meegeven. Omdat wij gelukkig in een klein durrup wonen waar iedereen elkaar wel zo'n beetje kent en ik rijbewijs en paspoort bij me had waaruit bleek dat ik echt de ontvanger zou moeten zijn heb ik het toch meegekregen. Ook klacht ingediend bij TNT en (uiteraard) nooit meer wat van gehoord.
Dus misschien op het postagentschap waar je normaal gesproken pakjes brengt/ophaalt even navragen.

Brenda129

Brenda129

10-12-2010 om 13:51

Geleverd op verkeerd adres

Ik heb het ook wel eens gehad. Status afgeleverd maar niks ontvangen. Ik ben toen gaan bellen met het postkantoor. Zij hebben toen een onderzoek ingesteld. De bezorger bleek het pakket wel op het goede nummer maar in de verkeerde straat te hebben afgeleverd. Die mensen hebben het pakket geaccepteerd en dachten waarschijnlijk dat als ze na 2 weken niks hoorden dat het voor hun was. Want na anderhalve week stond het pakket ongeopend nog in de hal bij die mensen. Maargoed, bezorger heeft hem daar opgehaald en alsnog op mijn adres afgeleverd.

Puck

Puck

10-12-2010 om 14:38

Pakje

Je zou in ieder geval wel kunnen informeren op het postagentschap of het daar überhaupt is. Krijg je het niet mee dan heb je in ieder geval al getraceerd waar het is.

Rosase

Rosase

10-12-2010 om 16:53

Brenda en pakje

Goh, fijne buurt daar jullie zeg. Ik vind beide verhalen wel heel apart. Wie doet er nou niet open als er iemand aan de deur staat ?! En wie brengt zo'n pakje nu niet gewoon even naar het juiste adres of het postkantoor ?!

Ehh staking?

Is het niet zo dat een deel van de postbodes 3 dagen staakt deze week?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pakje zoek maar uiteindelijk wel geleverd

Twee weken geleden ook wat besteld dat geleverd zou worden door TNT. Het duurde en duurde maar en na ruim een week maar eens gaan informeren. Ze zouden al 2x langs zijn geweest, hadden brieven in mijn brievenbus gedaan (nee?!).. Toen ik voor de 4de keer belde stond er op de site dat mijn pakje op weg was maar zei de stem aan de telefoon, dat kan niet want het staat hier naast me. Hij legde ook uit dat de bezorger pas betaald krijgt na aflevering. Dus toen ik zei, ok, dus als het niet heel snel komt en ik zeg de bestelling af, heb niet ik een probleem maar jullie.. Eh ja.. volgende ochtend had ik het meteen in huis. Enne, die site klopt van geen kant. DAt zij het of niet hebben geleverd of aan de buren .. hoe dna ook als jij het niet hebt gekregen, hoef jij mi niet te betalen. Als je dat nog niet gedaan hebt. Heb je dat wel.. tja dan moet je het zien terug te krijgen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

10-12-2010 om 20:36

Kan nog goed komen

Ik heb bij bestelling van H&M nu al meerdere keren hetzelfde gehad. Volgens het systeem zou ik het al moeten hebben, maar ik had nog niets. Het werd een dag of twee later overigen gewoon bezorgd hoor. Eerste keer heb ik even met H&M gebeld ('wacht nog maar even af'), de volgende keren heb ik mij er niet meer druk om gemaakt. Het kwam dus gewoon goed.

Fiorucci

Fiorucci

11-12-2010 om 07:49

Vertigo

Pakketbezorging gaat gewoon door tijdens de stakingen.

Puck

Puck

11-12-2010 om 13:49

En zo gaat het dus ook fout

Terwijl ik net druk bezig was met tosti's maken wordt er aangebeld en Puckoudste doet open en krijgt een pakje in zijn hande geduwd. Alsjeblieft, fijn weekend, doei! En weg was hij weer. En tja, nu blijkt het pakje dus voor hetzelfde huisnummer alleen een straat verderop te zijn. Als ik nu slecht wil zijn dan houd ik een pakje, zegt TNT dat het is afgeleverd, zegt de verzender dat het echt verstuurd is en zit de rechtmatige eigenaar eindeloos te wachten op zijn pakketje. Lang leve TNT-pakketservice.

Tijgeroog

Tijgeroog

11-12-2010 om 19:26

Of...

Mijn ouders hebben wel eens een doos achter het huis in het openhaardhouthok terug gevonden. Of een kalender (in de envelop) in de oud papier bak. Ook een manier van afleveren...

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 10:07

Ja maar

TNT heeft in principe het pakket geleverd, al had er wel een briefje in de bus moeten zitten. Dat is een fout. Maar meer dan constateren dat het bezorgd is, kunnen ze niet doen. Dat de buurman het vergeten is, valt tnt niet te verwijten.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 15:35

Pakje

Het probleem is dat tnt gewoon doet wat ze moeten doen, namelijk het pakket aanbieden en uitleveren. Dat een buur niet eerlijk is, kan tnt niks aan doen. Ik persoonlijk zie liever een systeem waar niet aan buren wordt geleverd. Daar heb ik een wandeling naar het postkantoor best voor over.

Fiorucci

Fiorucci

13-12-2010 om 17:06

Pelle

Dat weet ik eigenlijk niet, ik vind dat tnt sneller dan vroeger besluit pakjes bij buren af te geven, en versturen is er niet goedkoper op geworden. Overgebleven pakjes afgeven op postkantoor moet toch, dus ik zie niet waarom het dan duurder wordt, als dat er meer zijn. Overigens kun je lang niet altijd aangeven dat je het niet bij buren bezorgd wilt hebben.

Puck

Puck

13-12-2010 om 17:38

Fio, mijn ervaring is anders

Ik heb juist het idee dat ze hier de pakjes heel makkelijk meenemen en niet de moeite doen om even bij de buren te vragen of ze het aan willen nemen.
Overigens vind ik een briefje op de deur dat je afwezig bent ook niet echt een optie als je wat langer dan een kwartiertje van huis ben. Kan ik bij thuiskomst gelijk de verzekering bellen en een nieuwe tv aanschaffen

Nasha 1st

Nasha 1st

13-12-2010 om 19:42

Ik zeg

altijd ja als TNT vraagt of ik een pakje voor de buren in ontvangst wil nemen, maar ik EIS wel dat hij een briefje in de brievenbus doet waar hij het afgegeven heeft!

postzegel

postzegel

14-12-2010 om 09:31

Die briefjes zie ik best veel

Briefjes zoals Pelle voorstelt zie ik best veel hangen in mijn wijk. 'Bij afwezigheid graag afgeven op nr zo-en-zoveel', maar ook: 'pakjes NIET afgeven bij nr zoveel' of 'pakjes nooit bij buren afleveren'. Dus ook als de afzender het er niet op heeft laten zetten, kun je op die manier voorkomen dat pakjes bij iemand belanden die jij niet vertrouwt.

fladder

fladder

14-12-2010 om 09:52

Mijn ervaring

Toen ik nog post bezorgde ontdekte ik al gauw dat een paar buren elkaar héél erg in de haren zaten. Mijn voorganger had ook wel eens pakjes voor de ene buur aan de andere buur gegeven wegens niet thuis (incl. briefje voor de ene buur) en andere buur weigerde dat door te geven. Heel flauw, heel kinderachtig, maar blijkbaar gaat een aantal mensen graag zo met elkaar om... TNT kan daar weinig aan doen. Ik heb andere buur aangeraden aangifte te doen bij de politie, ik weet echter niet of dat wat heeft uitgemaakt.

saskia

saskia

14-12-2010 om 17:07

Zoveel mogelijk afleveren op werk

Het is hier een drama met de bezorging van tnt. Creditcards komen niet aan, de envelop vat de accountant met belastingaangifte (al onze financiele gegevens erin) is spoorloos verdwenen, heel vervelend! De excuusbrief van TNT werd bij de buren bezorgd! Mijn nieuwe i phone heb ik op mijn werk laten bezorgen, ook bestellingen van bol.com gaan standaard naar werk.

Puck

Puck

15-12-2010 om 09:41

Op werk afleveren doen we ook soms

Met name in periodes dat we weten dat we nauwelijks overdag thuis zijn dan laten we ook wel eens dingen op het werk bij Puckman afleveren.
Maar als je bij een groot bedrijf werkt dan gaat dat wat lastig. Als ik het op mijn werk af zou laten leveren dan heb ik nog minder kans dat het goed terecht komt dan wanneer ik het door TNT aan huis laat bezorgen. En ook grote dingen (konijnenhok, wasmachine) zijn niet echt praktisch op het werk af te leveren.
Mar voor kleine dingen kan het soms een oplossing zijn.

notje

notje

15-12-2010 om 10:30

Je kunt

aangeven dat ze het ALLEEN op het huisadres mogen afgeven.Dat word dan aangegeven met een sticker op je pakket.Dan heb je dat probleem met de buren niet,dan gaat het gewoon naar het TNT punt.

Puck

Puck

15-12-2010 om 14:19

Notje

Dan moet je dus bij het bestellen van internet bij de webshop dus aangeven dat zij ook doorgeven dat je het alleen op je huisadres afgegeven wilt hebben. Werkt dat dan?

Fiorucci

Fiorucci

15-12-2010 om 15:57

Notje

Dat kun je echt niet altijd aangeven bij webwinkels!

notje

notje

15-12-2010 om 17:17

Fiorucci

Meestal is er wel ruimte voor opmerkingen,dus zou ik het daar melden.

mama van twee

mama van twee

15-12-2010 om 21:35

Ook slechte ervaringen met tnt

Heb ook slechte ervaringen met pakketdienst van TNT.
1x pakketje afgegeven bij mensen halverwege onze straat, op briefje stond echter nog een ander huisnummer dan van deze mensen. Navraag doen bij TNT leverde niets op want (letterlijke tekst van TNT medewerkster) aan navragen kunnen niet aan beginnen, daar gaan we onze chauffeurs niet mee lastig vallen. Had wel nagevraagd bij onze buren maar aangezien straat zeker 400 meter lang is (en een paar flats telt), heb ik niet bij alle huizen nagevraagd. Uiteindelijk kwam de meneer waar het pakje geleverd was het zelf brengen.

Andere keer is pakketje zeker 3 weken op sorteercentrum geweest (volgens Track & Trace). Toen het uiteindelijk bezorgd werd, was het pakket opengesneden en de helft van de inhoud verdwenen.

Met DHL heb ik wel goede ervaringen (en is nog goedkoper dan TNT). Bezorger was 1x vergeten pakket af te leveren. Werd volgende dag alsnog persoonlijk bezorgd met excuses van de bezorger. En 's avonds belde servicecenter met de vraag of nu alles goed was gegaan en of het bezorgd was.
Na de ervaringen met TNT voelde ik mij hierbij bij DHL toch echt wel in de watten gelegd.

mama van twee

mama van twee

15-12-2010 om 21:37

Alleen op huisadres afgeven

O ja, wat ik nog vergeten was. Laatste keer bij TNT heb ik door verzender aan laten geven dat het pakket alleen op het huisadres afgegeven mocht worden. Verzender heeft dit ook netjes met sticker op pakket aangegeven. Ik kreeg van TNT briefje in de bus, dat ik het pakket bij mijn buurman was afgegeven.

Guinevere

Guinevere

15-12-2010 om 22:48

Op het werk?

Leuk voor onze receptie- en postkamermedewerkers, als iedereen zijn privépakketjes naar het werk laat verzenden. Daar zitten die mensen niet voor, om mijn privézendingen te verwerken.
Misschien dat op het werk afleveren een idee is bij een bedrijfje van 3 of 4 mensen, maar als je niet zelf in staat bent om het pakket aan te nemen, zou ik er zelf niet over piekeren.

Tirza G.

Tirza G.

15-12-2010 om 22:55

Wen er maar aan guinevere

Aangezien alles vanuit de States ook hier naartoe komt.......het is daar niet meer dan gebruikelijk. Ik zat in oktober in een overleg met mensen uit de hele wereld en de meeste outside-US-ers hadden bestellingen laten afleveren op het kantoor danwel hun hotel. Scheelt een berg verzendkosten. En iedereen vond het doodnormaal

Tirza

Tijgeroog

Tijgeroog

16-12-2010 om 15:41

Vandaag

Een briefje in de brievenbus, dat ik niet thuis was en ze het pakje morgen opnieuw komen aanbieden. Alleen... ik verwacht geen pakje (misschien een kerstpakket? Komt hier meestal niet per post) en.... Er staat een andere naam boven. Ik ben erg benieuwd wat en of ik morgen krijg. En als het niet voor mij is geef ik het netjes bij de juiste eigenaar af, geen zorgen.

Hmm

Ik heb de afgelopen twee dagen al twee keer post (waaronder een brievenbuspakket) ontvangen die niet voor mij bestemd is. Toeval? Of zien we hier de gevolgen van de deprofessionalisering van het beroep?

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.