Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bijtje82

Bijtje82

22-05-2023 om 21:57

Waarom is het zo lastig om een kleine lening af te sluiten.


Bijtje82

Bijtje82

24-05-2023 om 18:18

ex betaald geen alimentatie of bijdrage. Tenzij ik specifiek een tikkie stuur.

Bijtje82 schreef op 24-05-2023 om 18:18:

ex betaald geen alimentatie of bijdrage. Tenzij ik specifiek een tikkie stuur.

Voila, daar is je oplossing! 

Bijtje82 schreef op 24-05-2023 om 18:18:

ex betaald geen alimentatie of bijdrage. Tenzij ik specifiek een tikkie stuur.

En dat staat hopelijk duidelijk omschreven in het convenant hoe het werkt met de boven huishoudelijkekosten. Wie verantwoordelijk, wie betaald welk deel en binnen welke termijn dan betaald wordt.

Bijtje82

Bijtje82

25-05-2023 om 18:10

Rhonda schreef op 24-05-2023 om 22:12:

[..]

Voila, daar is je oplossing!

Nee dat is niet de oplossing.

Bijtje82

Bijtje82

25-05-2023 om 18:16

Ysenda schreef op 25-05-2023 om 08:10:

[..]

En dat staat hopelijk duidelijk omschreven in het convenant hoe het werkt met de boven huishoudelijkekosten. Wie verantwoordelijk, wie betaald welk deel en binnen welke termijn dan betaald wordt.

Alle onkosten worden gesplitst. Maar dingen als kleding etc is voor de ouder zelf. 

Hij is mij per maand 80 euro verschuldigd, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Of laat ik het zo zeggen. Die 80 euro die ik wel of niet krijg maakt voor mij gezien financieel gezien geen wezenlijk verschil. Die mis ik normaliter niet perse.

Het goede nieuws is iig dat ik er financieel minder beroerd voor sta deze maand dan ik dacht. Heb al een deel van m'n lening terug en kom eigenlijk precies net in de plus uit.

Bijtje, 

Wil je mij even een persoonlijk berichtje sturen? 

Alvast bedankt

Bijtje82 schreef op 25-05-2023 om 18:16:

[..]

Alle onkosten worden gesplitst. Maar dingen als kleding etc is voor de ouder zelf.

Hij is mij per maand 80 euro verschuldigd, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Of laat ik het zo zeggen. Die 80 euro die ik wel of niet krijg maakt voor mij gezien financieel gezien geen wezenlijk verschil. Die mis ik normaliter niet perse.

Het goede nieuws is iig dat ik er financieel minder beroerd voor sta deze maand dan ik dacht. Heb al een deel van m'n lening terug en kom eigenlijk precies net in de plus uit.

Nou ja ik zou voortaan gewoon elk jaar op een vaste datum (vlak voor sinterklaas misschien) een tikkie sturen van 960 euro. Dan heb je in de decembermaand echt ruimte er een feestje van te maken.

Bijtje82 schreef op 25-05-2023 om 18:16:

[..]


Hij is mij per maand 80 euro verschuldigd, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Of laat ik het zo zeggen. Die 80 euro die ik wel of niet krijg maakt voor mij gezien financieel gezien geen wezenlijk verschil. Die mis ik normaliter niet perse.


€80 in de maand zal je misschien niet zo voelen, maar reken dat eens uit over 10 jaar, scheelt toch €9600 vwb studie van JULLIE kinderen bijvoorbeeld!? Ik zou dit toch echt niet zomaar links laten liggen en hem op zn minst 1x per jaar vragen €960 over te maken. Leer van hetgeen je nu is overkomen vwb onverwachte kosten of misrekening daarvan.

Precies.
En als je het zelf niet nodig hebt, zet het dan tenminste voor je kinderen op een spaarrekening.

Bijtje82 schreef op 25-05-2023 om 18:16:

[..]

Alle onkosten worden gesplitst. Maar dingen als kleding etc is voor de ouder zelf.

Hij is mij per maand 80 euro verschuldigd, dus dat zet geen zoden aan de dijk. Of laat ik het zo zeggen. Die 80 euro die ik wel of niet krijg maakt voor mij gezien financieel gezien geen wezenlijk verschil. Die mis ik normaliter niet perse.

Het goede nieuws is iig dat ik er financieel minder beroerd voor sta deze maand dan ik dacht. Heb al een deel van m'n lening terug en kom eigenlijk precies net in de plus uit.

Het gaat er niet om of je die 80 euro wel of niet perse mist. Als de afspraak is dat hij dat hoort over te maken dan hoort hij zich er aan te houden. Afspraak = afspraak. Je mag hier best wat zakelijker in zijn en niet bang zijn voor gedoe. Als het andersom was geweest dan had hij je er ook aan gehouden.

Volgens mij is het bij jou niet meer relevant, maar om nog even op je oorspronkelijke vraag terug te komen: hier heeft deze week een verzoek tot herbeoordeling na een afwijzing geholpen.

Gingergirl schreef op 25-05-2023 om 20:08:

[..]

Het gaat er niet om of je die 80 euro wel of niet perse mist. Als de afspraak is dat hij dat hoort over te maken dan hoort hij zich er aan te houden. Afspraak = afspraak. Je mag hier best wat zakelijker in zijn en niet bang zijn voor gedoe. Als het andersom was geweest dan had hij je er ook aan gehouden.

Dit ja. 80 euro voor drie kinderen is niks. Als dat er nog niet vanaf kan... Alimentatie is ook niet vrijblijvend hè, ook niet als je het onderling hebt afgesproken. Met mijn baas ben ik ook een salaris overeen gekomen waarmee we beiden akkoord zijn gegaan, maar ik ga dan ook niet zomaar akkoord met minder of niks als hij niet of te weinig betaalt.

Het scheelt wel dat grote uitgaven gedeeld kunnen worden. Doe dat ook. Een fiets, schooltas, schoolspullen etc. is allemaal niet goedkoop. Zeker als je naar de eerste gaat is dat best een behoorlijk bedrag in één keer. De kinderen zijn net zo goed van je ex en daarin heeft hij ook een verantwoordelijkheid. En die dingen zijn ook in zijn belang.

Bijtje82 schreef op 24-05-2023 om 18:18:

ex betaald geen alimentatie of bijdrage. Tenzij ik specifiek een tikkie stuur.

Laat me raden; specifiek tikkie voorzien van foto aankoopbon zodat hij weet waar jij je geld aan uitgeeft en je je privacy inlever? Controle over jou leven, ook na de scheiding?

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2023 om 00:35

Flanagan schreef op 25-05-2023 om 23:20:

[..]

Laat me raden; specifiek tikkie voorzien van foto aankoopbon zodat hij weet waar jij je geld aan uitgeeft en je je privacy inlever? Controle over jou leven, ook na de scheiding?

Nee hoor, dat absoluut niet. Ik heb controle over mijn eigen leven. Contributie zwemles a 2 kinderen. Daar krijgt hij gewoon de helft van de rekening van. Kleding kopen we ieder voor zich en wordt niet aan de ander belast. 

Dus hij betaalt de helft van de sporten en de helft van de netto opvang en schoolbijdrage. 

Op die afgesproken betaling van die maandelijkse bijdrage na gaan we verder eigenlijk wel gewoon goed met elkaar. De boosheid is er wel zo'n beetje af inmiddels. 

Bijtje82

Bijtje82

26-05-2023 om 00:40

MamaE schreef op 25-05-2023 om 21:56:

[..]

Dit ja. 80 euro voor drie kinderen is niks. Als dat er nog niet vanaf kan... Alimentatie is ook niet vrijblijvend hè, ook niet als je het onderling hebt afgesproken. Met mijn baas ben ik ook een salaris overeen gekomen waarmee we beiden akkoord zijn gegaan, maar ik ga dan ook niet zomaar akkoord met minder of niks als hij niet of te weinig betaalt.

Het scheelt wel dat grote uitgaven gedeeld kunnen worden. Doe dat ook. Een fiets, schooltas, schoolspullen etc. is allemaal niet goedkoop. Zeker als je naar de eerste gaat is dat best een behoorlijk bedrag in één keer. De kinderen zijn net zo goed van je ex en daarin heeft hij ook een verantwoordelijkheid. En die dingen zijn ook in zijn belang.

Dat gebeurt dan ook wel. Kijk weet je, ik ga niet ieder dubbeltje doorberekenen etc. Maar voor de grote lasten krijgt hij gewoon een tikkie en betaalt deze ook zonder morren. 3x nieuw paspoort, zwemlessen schooluitgaves etc. Dus het is niet dat hij helemaal niets bijdraagt. Dus de nieuwe schoolspullen daar zal hij straks ook gewoon in bijdragen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.