Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Stradie

Stradie

21-09-2018 om 11:12

Wat is jullie uurloon en wat voor werk doe je dan?

Ik ben weer nieuw op de arbeidsmarkt. Bijna 50 en op zoek naar werk. Ik moet mijn eigen boontjes weer kunnen gaan doppen.
Bij heel veel vacatures staat geen richtsalaris bij en heb ik dus tot nu toe geen idee wat dat oplevert.
Dus ben wel benieuwd wat jullie doen en wat jullie uurloon is.
Anoniem natuurlijk want dat is nog steeds een van de grootste taboes in Nederland..

Ik heb werk gevonden. 12.75 per uur en in avond (28%) en zaterdag( 46%) een toeslag.
Als ik niets anders heb gevonden ga ik hier in door maar is toch wat aan de lage kant voor mij denk ik..
2000 netto per maand ga ik zo niet halen denk ik..


bloemetje

bloemetje

21-09-2018 om 11:19

2000 netto

Ik weet niet hoe lang je niet het gewerkt, en wat je capaciteiten zijn. Maar 2000 euro netto krijg je niet zomaar.

Assistent accountant

Assistent accountant

21-09-2018 om 11:19

2000 netto?!!

2000 netto? Mijn god zeg wat een bedrag, dan moet je echt een flink inkomen hebben hoor.

Ik ben assistent accountant en werk 32 uur en verdien ongeveer 14,30 euro per uur. Ben nooit uit het arbeidsproces geweest en heb totaal 24 jaar werkervaring waarvan 16 jaar in de accountancy. Voor mijn werk heb je overigens een HBO+ diploma nodig.

Heb wel wat secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een auto en deels betaald pensioen 30 dagen vakantie obv 40 uur pw.

bloemetje

bloemetje

21-09-2018 om 11:23

assistent accountant

"en verdien ongeveer 14,30 euro per uur"

Dat is netto neem ik aan? En wat verdien je bruto?

IT

IT

21-09-2018 om 11:25

Uurloon

31 EUR bruto

Paddington

Paddington

21-09-2018 om 11:28

Uurloon

Jeetje, dat weet ik eigenlijk niet. Ik zit wel aan de 2000,- netto per maand. Ik werk in de ICT en heb ruim 20 jaar ervaring, maar geen HBO opleiding in de richting van mijn huidige werk. Ik werk 38 uur per week en heb een deels betaald pensioen. Mag 2 uur per week meer werken om die uren op te sparen voor meer vrije dagen.
Geen auto van zaak, maar wel mogelijkheid om thuis te werken.

Assistent accountant

Assistent accountant

21-09-2018 om 11:29

Bloemetje

Bruto is dat.

Assistent accountant

Assistent accountant

21-09-2018 om 11:31

Uurloon

Heb trouwens even verkeerd gekeken mijn uurloon is 17,90 bruto.

kredietacceptant

kredietacceptant

21-09-2018 om 11:32

2000 euro netto

Ik werk als kredietacceptant via een detacheerder. Mijn uurloon is 21,50 euro. Ik werk 32 uur. Pensioen, geen auto maar wel reiskosten vergoeding, wettelijk aantal vakantiedagen.

Ik heb altijd gewerkt. HBO opgeleid. Ik ben volledig WFT/EFA gecertificeerd.

Mijn inkomen komt uit op ongeveer 2.200 euro netto. Maar ik weet nu al dat mijn werk hier over een jaar of zo stopt. Ik werk op projectbasis en de arbeidsmarkt voor ervaren kredietacceptanten/hypotheekadviseurs is uitstekend dus ik weet dat ik wel weer aan het werk kom. Echt fijn is het niet maar in deze branche is het op dit moment heel erg lastig om nog ergens vast een baan te krijgen. En vast is het toch niet want bij de zoveelste reorganisatie vlieg je er weer uit.

Dus kies ik nu voor detacheringswerk.

Maar wat zoek je?

Hanne.

Hanne.

21-09-2018 om 11:52

Relevantie

Wat is de relevantie van je vraag. Ik kan mijn uurloon en beroep wel geven, maar als ik nu zeg dat ik hottentottententententoonstelling opzetter ben en daarmee 30 euro per uur verdien ga je dan ook op zoek naar een baan als hottentottententententoonstelling opzetter?

Om er vervolgens achter te komen dat iemand die dat al 20 jaar doet meer verdient dan iemand die net begint in het vak (en als je er langere tijd uit bent geweest ben je vaak toch weer een beginner).

Zoek een baan die je leuk vindt en bij je past. Als je een indicatie wil hebben van wat iemand in een dergelijk beroep verdient vraag dat dan. Als je wil weten wat een slager (ongeveer) verdient heb je er niets aan om te weten wat een tuinman krijgt.

Maar, obv de cijfers die je nu geeft. Als je 2000 netto wil verdienen moet je (bij een fulltime baan) zo'n 2500 bruto verdienen (https://www.raet.nl/bruto-netto-salaris-berekenen)

Dan zou je op een gemiddeld bruto uurloon van 14,50 euro moeten zitten (14,5euro*40uur*4,3weken= 2494 euro). Met de baan die je gevonden hebt moet dat te realiseren zijn. Mits je fulltime werkt en zo veel in het weekend/de avonden werkt dat je gemiddeld genomen 13% toeslag krijgt.

Als je alleen overdag werkt zit je eerder aan 2200 bruto/1850 netto.

kwaliteitsbewaking

kwaliteitsbewaking

21-09-2018 om 11:52

HBO+, technische opleiding, 20 jaar ervaring

€ 25+ bruto

IT-2

IT-2

21-09-2018 om 11:56

Ook IT-er

Ik werk ook in de IT en krijg 25,- bruto per uur (loondienst bij overheid).
Er wordt daarvoor wel HBO-niveau en jaren ervaring in het vakgebied verwacht.
Als deeltijder krijg ik 2100 netto,
Het hangt dus enorm van je opleidingsniveau en ervaring af.

Rijksambtenaar

Rijksambtenaar

21-09-2018 om 12:02

3000 netto

Ik (46, hbo) verdien iets meer dan 30 euro bruto per uur in een fiscale toezichtsfunctie. Bij 36 uur is dat rond de 4800 per maand, en 3000 netto. Daarbij een 13e maand. Toen ik begon bij deze werkgever, 18 jaar geleden, verdiende ik net geen 2000 bruto, maar ik zit pas sinds dit jaar in het maximum van mijn functie.

IT-2

IT-2

21-09-2018 om 12:03

12,75

Is die 12,75 het startsalaris? Kijk naar de groeimogelijkheden.
Feitelijk begin je nu weer onderaan op de ladder.
Bovendien moet je ook kijken naar zaken als pensioenopbouw etc. Moet je dat zelf regelen of doen ze dat voor jou?

Stradie

Stradie

21-09-2018 om 12:08

Tijdelijk

Wat ik nu gevonden heb is een tijdelijke baan. Hier vanuit ga ik verder kijken.
Ik ben 15 jaar zelfstandig ondernemer geweest en kan mijn netwerk nu nog niet aanspreken.
Hanne, jouw berekening kan ik inderdaad wel wat mee.
12.75 is nu inderdaad het startsalaris. Het kan zijn dat het ook overgaat in een vaste baan. Het is nu via een uitzendbureau dus nog geen zicht op groeimogelijkheden binnen het bedrijf.

bieb63

bieb63

21-09-2018 om 12:37

hier

Administratieve MBO+ baan. Vereiste opleiding(en), geen werk-gat. Veel ervaring. Bruto maandloon ca. 2.500 euro (top van de schaal) op basis van 40 uur. Die 40 urige basis is er niet (los van het feit dat ik pt werk), want veel vakantie (10 weken, die gecompenseerd wordt in het salaris). Verder bedrijfspensioen en eindejaarsuitkering.

M.a.w. het is moeilijk er iets van te zeggen: welke functie? En welke branche?

Specht

Specht

21-09-2018 om 12:51

Laag...

Ahum, hier een uurloon van 9,46 per uur. Administratieve functie. Ik ben 50+ maar heb net te horen gekregen dat ik een vast contract krijg. Dus daar ben ik wel enorm blij mee, dat het toch een keer gelukt is, na alle flexcontracten de afgelopen jaren. Ik werk nu bij een leuk en groeiend bedrijf en in prettige werksfeer. Dat is me allemaal ook wel wat waard.

leraar

leraar

21-09-2018 om 13:16

29,85

bruto per uur. Masteropleiding, 27 jaar ervaring

Jurist

Jurist

21-09-2018 om 14:33

hoog

Ik weet niet of je het wilt horen. Wil ook niemand jaloers maken. Maar ik zit met een hoog uurloon van EUR 44,29 bruto. Is met 4 dagen (32 uur) pw EUR 3450 netto. 25+ jaar ervaring als jurist. En voor de afgunstigen onder ons: ik zit denk ik nog niet eens zo hoog. Weet in elk geval dat er genoeg ervaren juristen zijn die veel meer verdienen. En advocaten die nog veeeeel meer verdienen. Maar ik ben hier dik tevreden mee (gelukkig, zou erg zijn als dat niet zo was).
Het voelt wel genant te weten dat sommige anderen echt heel veel minder verdienen. Prijs mezelf gelukkig dat ik heb kunnen studeren, dat ik rechten leuk vond en er goed in was en nu een leuke baan heb die goed verdient. Wel vaak stress en soms (onbetaald)overwerk.
Prive heb ik dan wel weer en al heel lang een waardeloze situatie om het een beetje te relativeren.

bloemetje

bloemetje

21-09-2018 om 14:54

Assistent accountant

Jeetje, ik vind dat verbazingwekkend weinig voor zo'n functie en met zoveel werkervaring. Dat betekent dat je voor een fulltime baan nog flink onder 3000 bruto zit. Is dat echt marktconform? Of heb je een slechte werkgever?

Assistent accountant

Assistent accountant

21-09-2018 om 17:22

Salaris is niet alles

Niet helemaal marktconform. Gaat ook om of je bepaalde verantwoordelijkheden wilt. Ik wil naast mijn werk ook nog genoeg tijd voor mijn gezin hebben en voor leuke dingen. Dat betekend dat ik geen ambitie heb om 24/7 bereikbaar te zijn voor de baas. Ik zit met 3000 bruto ft ongeveer 300 onder gemiddeld maar er zijn genoeg mensen die daar nog 200 euro onder duiken. Ik ben net overgestapt van een slechte werkgever en heb de hoop bij deze werkgever wel stappen te maken heb hier niet keihard onderhandeld over mijn salaris. Mede omdat mijn werk/privé situatie 100% verbeterd is en de hele sfeer daar al stukken beter is.

Jesse_1

Jesse_1

21-09-2018 om 17:23

Tja

Ik kan me wel vinden in wat Hanne zegt; je hebt er niets aan wat mensen hier zeggen.

Ik ben academisch geschoold, maar werk in een ander vakgebied. Doordat ik erg goed werk lever, verdien ik relatief goed. Maar daar heb jij dus niets aan.

Dus: wat is je opleiding, hoe lang heb je gewerkt, wat voor werk heb je gedaan, werd dat gewaardeerd (was men erg tevreden hierover), hoe lang ben je er nu uit, wat voor soort werk wil je doen?
Allemaal zaken die erg relevant zijn.

Flavia

Flavia

21-09-2018 om 18:26

Salariskompas

Kijk eens op salariskompas dan krijg je een globaal beeld wat je opleiding en ervaring waard zijn in de richting waar je nu zoekt.

Kantoormiep

Kantoormiep

21-09-2018 om 19:08

€ 17,50

Mijn netto uurloon is € 17,50 per uur, mbo-opleiding, kantoorbaan met enige verantwoordelijkheid, deels ondersteunende werkzaamheden, vallend onder de CAO primair onderwijs. Na 12 jaar thuisblijfmoeder geweest te zijn op mijn 47e weer begonnen en al snel een vast contract. Mij hoor je niet klagen.

Assistent accountant

Assistent accountant

21-09-2018 om 19:15

Kantoormiep

Dat weet ik wel.....in het onderwijs wordt dik verdiend. Heb je mazzel met je baan.

OOP onderwijs

OOP onderwijs

21-09-2018 om 20:34

26 uur

En bijna 1.600 per maand. Weet dat ik in de commercie meer kan verdienen maar de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn nu aantrekkelijker

Postbezorgster

Postbezorgster

21-09-2018 om 21:48

En wij verdienen

Maximaal 10,26 per uur.

postvoorbereider

postvoorbereider

21-09-2018 om 22:03

en ik verdien

€10,55 per uur.
Het is niet veel, maar ik vind het werk leuk om te doen, de tijden zijn prettig, ik ben 's middags altijd vrij, en ik heb een contract voor onbepaalde tijd gekregen.

Administratief / P&0

Administratief / P&0

21-09-2018 om 22:27

Ik blijf zakken

Jarenlang gewerkt voor € 19,.. bruto per uur. Door crisis, reorganisatie naar €14,.., toen weer opgewerkt naar €16,.. . Nu door chronische ziekte thuis en straks werkloos, zal blij zijn als ik dan weer rond de € 14,00 ga uitkomen maar ben bang dat ik dat niet ga redden.

Mari39

Mari39

22-09-2018 om 09:15

Winkel

Ik ga over een week ook weer aan de slag, als verkoopmedewerker in een.winkel. mininmumloon ga ik verdienen, 10 euro bruto per uur meen.ik.

Ik vind het prima, ben er zelfs enorm blij mee. Ik ben al blij dat ik op mijn 48e weer iets heb gevonden. .
ik verwacht niet na 15 jaar uit het arbeidsproces, weer net zoveel te verdienen. Toen.ik stopte werkte ik 28 uur, bruto iets van 3250 meen ik. Enorm veel toendertijd.

Postbezorger

Postbezorger

22-09-2018 om 14:58

nee

Het brutominimumloon bij een vaste werkweek van 40 uur is 9,20, bij 38 uur 9,69 en bij 36 uur 10,22

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.