Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Stradie

Stradie

21-09-2018 om 11:12

Wat is jullie uurloon en wat voor werk doe je dan?


OND

OND

06-12-2018 om 16:41

Sarah-Sarah.

Dat is nog niks, vergeleken bij (verwijderd door forumbeheer)
die u hier tentoonspreidt, Sarah-Sarah.
(Verwijderd door forumbeheer)
Voer voor psychopathologen...

IT-2

IT-2

06-12-2018 om 16:51

Ja OND

OND, jij bent ongetwijfeld bekend met zo'n therapeut?
Overigens, het lijkt me verstandig als je wat inbindt. Voor je het weet heb je weer een forumban te pakken. Nu onder deze naam.

OND

OND

06-12-2018 om 17:42

IT-2

Dank voor het advies. Altijd bereid tot een inhoudelijk gesprek, maar uw bijdrage biedt weinig aanknopingspunten daartoe.
Ik maak zelf wel uit wat ik verstandig vind, maar toch bedankt.
Ik heb hier nooit een ban gehad, maar wellicht weet u dat ook beter. Was er verder nog iets?

OND

OND

06-12-2018 om 18:25

De keizer(in) is naakt

hou het onder ons.

Kaaskopje

Kaaskopje

06-12-2018 om 23:59

Sarah-Sarah

Maar geen manager. Dat werk laat ik aan omhooggevallen mannen over.===

Het is wel jammer als weldenkende goed opgeleide vrouwen er allemaal zo over denken.

Boink

Boink

07-12-2018 om 00:33

Kaaskopje

Manager klinkt heel wat, maar is in veel beroepsgroepen nou niet echt een functie die te benijden is, naar mijn mening dan. Ook ik pas.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2018 om 01:09

Er zijn teveel managers

Vooral mannelijke 😊. Binnen het bedrijf van mijn dochter heeft ieder filiaal een manager. Dat geeft vooral aan dat zij verantwoordelijk zijn. Daar is niets op tegen. Het gaat er dus vooral om wat de inhoud van de functie is en of diegene wel iets toevoegt met waar hij mee bezig is. Niet elke manager is nuttig.

Leraar

Leraar

07-12-2018 om 05:35

Leuk draadje dit

Leuk ook om eens te horen hoeveel men verdient. Dat uurloon vragen aan iemand is toch wel een taboe hier. In de VS gaat dat in één moeite door als je jezelf aan iemand voorstelt.
Ook bijna klassiek en hilarisch weer hoe OND er doorheen fietst 😂😂

OND

OND

07-12-2018 om 15:20

Wat een achterlijk gedoe, daar bij jullie, Kaaskopje.

Hier heeft elk filiaal voor elke afdeling minstens een manager en dan zijn er nog de overkoepelende managers met een ronkende titel waarvan niemand precies weet waar die voor staat "operations manager", coordination manager", "production manager" enz.
Die zijn allemaal druk bezig met "het aansturen van hun team" en het in de gaten houden van de "general operations" en de "daily workflow". Maar zorgen voor voldoende papier en paperclips lukt wel vaker niet .
Af en toe verzinnen ze eens een nieuwe werkmethode (plaats van de dozen voor de koekjes en van die dingen). Dan wordt er een ad hoc "management of change" werkgroep opgericht die dat in "goede banen" moet leiden. Dan moet er een prototype van een nieuwe machine gebouwd worden door een externe firma en dat moet dan weer begeleid worden door een ander ad hoc team.

Eens de machine geleverd, aan een veelvoud van de voorspelde prijs, begint de miserie pas echt: de "reduction of labour" ("-95%") blijkt eerder een verdubbeling (onze mensen kunnen ook chronometreren) en of de vooropgestelde terugverdientijd ("0.94" year) gehaald wordt is niet na te gaan: die spullen hebben de neiging om plots te verdwijnen.
Als ernaar gevraagd wordt is het antwoord doorgaans dat men het niet weet, maar dat de promotor/manager ervan er "destijds al geen voorstander van was".
Zo kennen we ze wel, die, die altijd onverkort hun verantwoordelijkheid opnemen en daar fors voor betaald worden .

In een bedrijf dat ik redelijk goed ken van binnenuit waren de werknemers dagdagelijks op de baan. Er waren nooit noemenswaardige problemen geweest, maar toch besliste de general manager dat er dringend werk moest gemaakt worden van tijds- en plaatsregistratie. Ah ja natuurlijk: "om misbruiken te voorkomen"!
De plaatsing van die systemen in de bestelwagens bleek niet tegen te houden. Toen de mannen dan vroegen om een GPS-functie mee te nemen in de toestellen (wat makkelijk kon), om "hun leven wat makkelijker te maken" kon dat absoluut niet: "veeeeeel te duur!".

Toen de vakbonden die zaak wat begonnen uit te spitten, kwamen ze er al snel achter, dat de general manager een aanzienlijk belang had in de firma die die systemen leverde...
Toen dat gemeld werd aan de hoofdzetel was de reactie er een waarin "toeval", "geen oorzakelijk verband" en "boven elke twijfel verheven integriteit" nogal vaak voorkwamen.
Kort daarna koos de general manager voor een "nieuwe uitdaging"...

Kaaskopje

Kaaskopje

07-12-2018 om 22:51

Ho ho OND

Wie is jullie? Ik heb een vóórbeeld gegeven aan de hand van het werk van mijn dochter. Daar zijn filiaalmanagers en inderdaad vallen die weer onder regiomanagers. Die dragen dan weer de verantwoordelijkheid voor meerdere filialen. Aan de top van de piramide staat het hoofdkantoor. Ik denk dat dit voor dit bedrijf en gelijkwaardig opgezette bedrijven, een terechte verdeling van taken is. Maar stel dat daar ook een onderverdeling zou plaatsvinden, dat je binnen het filiaal voor elke handeling een aparte manager zou benoemen, dan wordt het wat anders. Dat gebeurt ook. (Bij grote bedrijven.) En dan krijg je dat de een totaal niet meer snapt wat de ander doet en moet er veel vergaderd worden om het daarover te hebben.

Leraar

Leraar

09-12-2018 om 19:25

Hier net aan die 2000€ netto per maand

Als leraar

Leraar

Leraar

09-12-2018 om 19:34

Overigens niet full-time

Maar 0,6 fte. Te lui om uit te rekenen wat het per uur wordt 😄
Leraar

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-12-2018 om 19:36

Leraar

Ruim 3300 netto dus op ft basis. Een flink salaris!

rohaan

rohaan

13-01-2019 om 13:38

uurloon

ik zit op 22 euro bruto uurloon en bijna 2500 netto p mnd, ,MBO functie leidinggevende afdeling in de technische sector ,

kan beter naar mijn idee ,maar vergeleken met andere sectoren ben ik best tevreden .

Bregje

Bregje

13-01-2019 om 19:58

mijn werk

Ik poest bij mensen thuis voor 10 euro per uur. Dat is gemiddeld 400 euro per 4 weken en daarnaast doe ik nog voor 100 euro per week aan thuiswerk via een chatsite, hier wordt ik per bericht betaald en dat is afhankelijk van de drukte maar ik ga door tot ik de 100 euro per week verdiend heb. Dus zit ik mooi op 800 euro per 4 weken en kan ik het allemaal doen als de kinderen op school zitten of op bed liggen en heb ik nog wat mooi geld elke maand.

Pirata

Pirata

13-01-2019 om 21:01

Bregje

10,- per uur voor schoonmaken? Ik zou dan eens iets meer gaan vragen.

Bregje

Bregje

13-01-2019 om 21:37

pirata

Waarom? Ik ben hier tevreden over, het zijn ook voornamelijk bij oudere mensen die al rond moeten komen van een AOW. Het is voor mij een extraatje. Mijn man verdiend genoeg om al de vaste lasten te kunnen betalen. Ik betaal er geen belasting over dus ik kan alles ook houden. Als ik het wit doe hou ik netto veel minder over.

Pirata

Pirata

13-01-2019 om 21:43

So far...

So far weer de emancipatie: "Mijn man verdient genoeg",

Bregje

Bregje

13-01-2019 om 21:50

Pirata

Wij zijn gelukkig hier hoe het thuis gaat hoor. We hebben het er samen over gehad. Dus emancipatie of niet, als wij gelukkig zijn en het doen zoals wij het willen, dan is er niets mee mis. Ik zal niet eens hele dagen willen werken en mijn kinderen elke keer willen wegbrengen. Ik vind het ontzettend fijn dat ik er altijd voor ze ben. Mijn man werkt in ploegen dus hij is er ook vaak al als de kinderen thuis zijn en helpt ook vaak mee op school.

Tot je gaat scheiden Bregje

Dan is het ach en wee over geld en hoe oneerlijk het is dat je minder te besteden hebt.

bieb63

bieb63

13-01-2019 om 21:58

Pffff sarah

Wie zegt dat brechje zo zal reageren...... en dat zo zal ervaren?
Feit blijft natuulijk wel dat je op deze wijze niet echt in het arbeidsproces zit, dus bij wegvallen van partner wel degelijk een punt.

Bregje

Bregje

13-01-2019 om 21:59

wie zegt dat?

Wie zegt dat ik ga scheiden? Ik ben al 21 jaar gelukkig met mijn man. Vanaf onze 16e. En als we dan toch gaan scheiden, dan kan ik mijn thuiswerk die ik ook heb wel uitbreiden tot een fulltime salaris.

Pirata

Pirata

13-01-2019 om 22:02

ander topic

Ik ga de discussie uit een ander topic hier niet over doen. Ik ben blij dat jullie gelukkig zijn.
Ik zou proberen iets meer vastigheid te krijgen als ik jou was. Je man zal ook blij zijn als jij meer verdient.

Bregje

Bregje

13-01-2019 om 22:08

Pirata

Mijn man vind het niet belangrijk dat ik meer verdien, we komen goed rond en we doen wat we willen. Hij vind het belangrijk dat we onze kinderen zelf opvoeden en niet overal gaan dumpen en dat de grootouders geen oppassers zijn. En daar sluit ik mij bij op aan.
En hier zijn we zeer gelukkig mee! Wie ben jij om mij daar over te oordelen?

Pirata

Pirata

13-01-2019 om 22:11

Kun jij lezen?

Lees mijn vorige bericht.

Bregje

Als je al 21 jaar getrouwd bent, dan komt de midlife crisis van je man al aardig dichtbij. Natuurlijk hoeft het niet dat jullie gaan scheiden, maar dat je nu zeker weet dat je niet gaat scheiden is ook aardig naief. Lees de vele scheidingsdraadjes hier op OO er maar op na. Bijna allemaal van vrouwen die ineens verlaten werden door hun man.

Maar goed, uit je verschillende berichtjes hierboven blijkt dat je niet erg geemancipeerd bent. En volgzaam de mening van je man volgt. Als jij dat fijn vindt, prima. Maar het leven kan zomaar veranderen. En daar lijk je niet op voorbereid. Datis wat Pirata je vriendelijk probeerde te vertellen.

Watervrouw

Watervrouw

13-01-2019 om 23:37

Poeh, wat een reacties

"kun jij lezen?"
Wat een onaardige reactie. Ja ze kan lezen en ook schrijven. Ts vraagt naar bedragen en meer niet. En zo te lezen heeft Bregje haar eigen keuzes bewust gemaakt.

Dat dacht ik ook.

Er wordt gevraagd om een uurloon en welk werk je dan doet.
Bregje poetst voor 10€ per uur. Prima.

"Je man zal ook blij zijn als jij meer verdient".
Jeetje....wat een kennis over de mening van Bregjes man.

Astrid

Astrid

14-01-2019 om 00:31

Vriendelijk?offtopic

Gáán we weer.
Welk deel was er vriendelijk?
Misschien kunnen we ons weer gewoon op onszelf richten i.p.v. oordelen over een ander? Dat kattige, cynische arrogante gehakketak als je andere keuzes maakt..bah.

Yanea

Yanea

14-01-2019 om 06:51

Bregje

Volgens mij hebben jij en je man het goed geregeld samen. Genoeg geld om rond te komen en genoeg tijd voor de kinderen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.