Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-04-2012 om 13:03

Weer werken maar hoe/wat?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2012 om 03:05

Duim duim duim duim

... duim duim duim duim...

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-04-2012 om 11:43

Gesprek gehad

Zo, ik ben weer thuis. Gelukkig was ik ruim op tijd weggegaan want ik heb toch nog zo'n 10 minuten moeten lopen zoeken naar het juiste adres. Eenmaal aangekomen moest ik ruim een kwartier wachten (het was heel druk). Het gesprek was met een persoon. Het ging echt om een kennismakingsgesprek voor een eerste indruk dus binnen 10 minuutjes was het voorbij.
Waar ik begrepen had dat het om twee functies zou gaan (ik heb meteen op allebei gesolliciteerd) bleek het nu te gaan om een gecombineerde functie van liefst vier dagen oftewel 32 uur per week. De dagen zouden vast zijn, waaronder 2 dagen van 10.00-20.00.
Ik heb het idee dat het gesprek wel goed ging; het verliep soepeltjes. Maar het was erg kort. De mevrouw met wie ik het gesprek had zei dat ze heel veel reacties had gehad. Volgende week zijn er nog een heleboel andere kennismakingsgesprekken en de week erop krijg ik bericht of ik word uitgenodigd voor een tweede gesprek of dat het hierbij op houdt.
Ik heb een vaag gevoel dat het hierbij op houdt maar eigenlijk maakt het me niet zoveel uit; ik heb iets nieuws ondernomen en ik ben weer in de race! Ik voel me weer mens... Ik ga dus zeker door met solliciteren.
Morgen hebben we een gesprek met de voetbalclub. Sowieso nuttig om even een en ander helder te krijgen en te weten waar zoon staat.
Bedankt voor al jullie support en adviezen; zodra ik meer hoor laat ik dat natuurlijk weten!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2012 om 12:39

Elisa

Je mag jezelf echt even een schouderklopje geven hoor Ook al eindigt het hierbij, dan heb je toch de oefening van een sollcitatiegesprek gehad. Mijn advies is om nu wel actief te blijven solliciteren. Je zit nu in die 'flow'. Als je wacht zakt de moed misschien toch weer in je schoenen.
Goed dat je ook een afspraak met de voetbalclub hebt. Het kan maar duidelijk zijn allemaal, inderdaad.

Annet

Annet

12-04-2012 om 20:20

Goed gedaan

en nu gewoon doorgaan!

Het zou me niets verbazen als het niet lukt om 32 uur bij één persoon neer te leggen met die werktijden. Tenminste niet bij iemand die ze echt willen hebben.

Annet

Annet

12-04-2012 om 20:21

Tip

Je zou nog een mail kunnen sturen dat jij wel die twee dagen van 10-20 wil doen. Dan heb je een baan van 20 uur in 2 dagen. En heb je de andere dagen van de week je handen vrij.

Toke

Toke

12-04-2012 om 22:03

10-20

ik zou juist denken dat een dag van 10-20 uur veel te heftig is mee te beginnen na 11 jaar niet kunnen werken. Al helemaal niet in combinatie met de zorg voor een kind thuis. Ik heb geen idee waarom die werkdagen zo lang moeten zijn, wat voor een werk je doet, maar het lijkt mij een flinke opgave. Ik denk echt dat het beter is om te beginnen met 4 of 5 keer 5 a 6 uur. Dat is ook veel beter te combineren met de zorg thuis.
Dit is niet de enige baan op de wereld. En wel heel fijn trouwens dat je hier zo'n goed gevoel van hebt gekregen. Dat geeft je moed, dus profiteer ervan!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

12-04-2012 om 22:16

10 uur

Twee dagen per week van 10.00-20.00 vind ik ook erg lange dagen en dat zou praktisch ook heel lastig zijn. Mijn buurvrouw vindt het prima als zoon zeg eens in de twee a drie weken zou komen eten als ik er niet zou zijn maar iedere week, laat staan twee keer in de week niet.
Maar geen man overboord hoor. Toen ik daar in de buurt liep zag ik wat andere bedrijven/instellingen die me wel interessant lijken en ik ga op hun websites kijken of ze vacatures hebben en ik kan altijd een open sollicitatie sturen uiteraard...

Ely

Ely

13-04-2012 om 01:05

Goed bezig elisa!

Ik hoop dat je snel iets vindt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

16-04-2012 om 15:28

Reactie

Ik kreeg net bericht dat ze helaas niet met mij doorgaan. Dat had ik al wel verwacht dus niet getreurd. Al met al toch een mooie opsteker en ik ga gewoon door!

Chippie

Chippie

16-04-2012 om 21:26

Ik zou...

Ik zou vragen waarom niet, etc. Met die info kun je je straks beter voorbereiden maar je laat ook zien dat je gemotiveerd bent. En ik heb meer dan eens meegemaakt dat iemand twee maanden later toch werd gebeld...

Inge M

Inge M

16-04-2012 om 21:57

Ja, zeker bellen!

En vooral goed doorvragen omdat je graag wil leren van deze ervaring, wil weten waar je aan moet werken, wat is ze opgevallen, etc etc etc. Heel veel vragen.
Dit wordt een gratis gesprekstraining met tips voor de volgende sollicitatie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.