Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wisselende arbeidsdeskundigen van uwv

Vandaag kreeg ik een bericht van de UWV. Of ik op gesprek kan komen bij de arbeidsdeskundige. Geen probleem, maar nu zie ik dat ik alwéér een andere arbeidsdeskundige heb.
Dat is de derde dit jaar! Ik vind dat zo ontzettend vervelend. Steeds maar weer mijn verhaal doen, alles opnieuw uitleggen, je hele hebben en houwen op tafel leggen aan iemand die je niet kent. En die je hoogstwaarschijnlijk ook niet weer zal zien, want de volgende keer zal er wel weer een ander zijn.

Herkkennen de owv-gangers onder jullie dit? Heb zelf een vermoeden dat de arts het geregeld heeft want die vond dat ik een beetje te soepel behandeld ben en kondigde al aan dat ik waarschijnlijk een ander zou krijgen, maar toch, ook dat zou ik raar vinden.

Zit er over denken om er maar eens een mailtje aan te wagen, maar wilde even weten of dit 'normaal' is binnen UWV-land (en ik vermoed het ergste...)

groet, heli


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Normaal

Ja heli, dit is volkomen normaal in mijn ervaring. Positief is dus dat niemand jou persoonlijk een hak wil zetten. Negatief is dat het waarschijnlijk in de toekomst niet echt beter is.
Onbegrijpelijk hoe snel men binnen het uwv van baan verwisselt. Het zal allemaal wel niet meevallen daar dat iedereen zo snel weer opstapt...
n@nny

Nasha 1st

Nasha 1st

04-02-2010 om 21:12

Nanny

dat ligt niet aan de mensen....vrijwel niemand wordt meer voor vast aangenomen.....contracten.....en na 4 contracten is het op....gelukkig werk ik al 20 jaar bij UWV en voorgangers, daardoor hoef ik daar niet zo bang voor te zijn

Minet

Minet

06-02-2010 om 14:34

Wel heel naïef gedacht nasha

Je schrijft: dat ligt niet aan de mensen....vrijwel niemand wordt meer voor vast aangenomen.....contracten.....en na 4 contracten is het op....gelukkig werk ik al 20 jaar bij UWV en voorgangers, daardoor hoef ik daar niet zo bang voor te zijn

Juist jij, die zoveel werklozen/werkgevers spreekt en verhalen hoort, moet toch beter weten. Ook voor jou staat de deur richting het mobiliteitsburo altijd op een kier.
(niet dat ik je dat toewens, maar het is gewoon een feit)

Minet

Minet

06-02-2010 om 14:35

Heli

Je hebt het helaas niet getroffen! Ik heb het geluk dat ik, zolang ik met het UWV te maken heb, steeds dezelfde medewerkster heb. Daarnaast is mijn geluk nog groter doordat ik er sinds een maand of 3 helemaal niet meer naar toe hoef! Ik mag gewoon zo nu en dan mailen hoe de vlag erbij hangt, klaar

Nasha 1st

Nasha 1st

06-02-2010 om 14:45

Minet

zo naief ben ik ook weer niet hoor, 3 jaar geleden mocht ik ook naar het mob.buro.....dus dat weet ik heus wel, maar het is wel lastiger om mij kwijt te raken dan mensen met een contract, ik neem aan dat jij dat ook wel weet toch?

uwv-er

uwv-er

06-02-2010 om 14:49

Tja

Ik werk ook bij UWV (hoi collega Nasha). En er wordt daar aan de lopende band gereorganiseerd. Locaties sluiten, functies herwaarderen, andere functienaam, om de haverklap een ander baasje, halve afdeling boventallig,...

Nasha 1st

Nasha 1st

06-02-2010 om 16:23

Hoi uwv-er (collega)

helaas is dat ook orde van de dag inderdaad.....

heli

heli

06-02-2010 om 21:59 Topicstarter

Zo vervelend

Het lijkt me verschrikkelijk om bij zo'n organisatie te moeten werken... Hopelijk hebben jullie het wel naar jullie zin!
Vind het verder heel vervelend. Ook omdat je er dus ook niet over ingelicht wordt. Nu kreeg ik nog een brief omdat ik op gesprek moet komen. Maar in het voorjaar belde ik mijn arbeidsdeskundige, die vertelde dat hij dat niet meer was. Wie het dan wel was wist hij niet. Stuur maar een briefje met de vraag. Dat werkte niet; briefje nooit aangekomen op de juiste plek. Dat heb ik tot twee keer toe gedaan. Heb in totaal minimaal vijf uren! aan de telefoon gehangen, ben 'duuzend' keer doorverbonden en toen wist ik nog niet bij wie ik moest wezen... Uiteindelijk is mijn coach erachter gekomen vanwege zijn contacten daar. En nu heb ik dus weer een ander... Heb met de vorige een maand geleden nog mailcontact gehad. Hij heeft me dus niets meegedeeld, maar zal het misschien zelf ook wel niet geweten hebben...
Bah! Kan ik weer mijn verhaal doen. Volgens mij hebben dat soort instanties nauwelijks in de gaten hoe moeilijk dat kan zijn. Ik was er, na het krijgen van de brief gewoon een dag 'naar' van. Heb er zelfs over gedroomd. Zouden ze dat allemaal wel in de gaten hebben?

Nasha 1st

Nasha 1st

06-02-2010 om 22:35

Heli

de mensen op de werkvloer echt wel, maar die staan ook niet juichend de volgende reorganisatie binnen te halen....Hoe vervelend ook, die reorganisaties worden veroorzaakt doordat de overheid vind dat "wij" goedkoper en efficienter moeten werken....en vooral goedkoper.....Dat daar dus mensen zoals jij de dupe van worden, dat zal de overheid niet boeien....

Of ik het nog naar mijn zin heb? Ja, mensen zoals jij, waar ik dagelijks mee te maken heb maken dat ik het nog steeds naar mijn zin heb. Ik probeer, binnen de mogelijkheden die IK heb iedereen zo goed mogelijk te helpen....dat dat niet altijd lukt frustreert mij evengoed....maar goed, ik kan niet meer dan mijn best doen....

Ik neem overigens wel aan dat je verhaal bekend is bij de organisatie zelf en in de computer/dossier is vermeld....

Het nut van een klacht

Heli, bij taai ongerief zoals jij beschrijft (brief raakt zoek, kastje-muur, eindeloos aan de telefoon) wil het wel eens helpen om een klacht in te dienen. Ik heb beroepshalve vaak te maken met UWV. Ik dien zelden een klacht in, maar de paar keer dat ik het gedaan heb werd er snel en zinvol op gereageerd. En dan moet je die klacht dus niet pas indienen als je de zaak zelf hebt opgelost - dat kan wel, maar dan krijg je alleen maar gelijk en verder niks - maar als je steeds vastloopt: het indienen van een klacht maakt soms dat dingen worden vlotgetrokken.

Groeten, (en sterkte)

Temet

Ja!

die oneindige kastje-muur technieken, het call center wat niet met de juiste meneer door wil verbinden, ondanks dat ik naam en toenaam gaf, die na mijn verhaal wéér doorverbonden met nog steeds niet meneer huppeldepup waarvan ik, met naam en toenaam, een brief had gekregen.

Uiteindelijk (na een half uur verhaal en doorverbinden, noggus doorverbinden)) de telefoon erop gooide toen ik, erg fatsoenlijk, een opmerking maakte over de klantonvriendelijkheid...

Daarop heb ik een klacht ingediend, en die klacht werd zeer snel afgehandeld! De volgende ochtend had ik al iemand aan de telefoon om te inventariseren en verifiëren wat er was gebeurd en had ik het gevoel dat er ook wat met de klacht zou gebeuren..

Tenenkrommende dingen meegemaakt met het UWV (zoals nog eens moeten verklaren dat mijn ziekte voortkwam uit een zwangerschap, ´o, is uw kind overleden, dan hoeft u dat formulier niet nog eens in te vullen´ toen ik belde waarom ik voor de tweede keer binnen een paar maanden moest verklaren dat ik toen en toen bevallen was en dat mijn kind overleden was..

om vervolgens ´s middags weer opgebeld te worden door dezelfde juffrouw (die me niet met haar hoofd -ik had al het idee dat ze er nog niet zo lang werkte- wilde doorverbinden) met de opmerking van ´o, maar uw kind is niet voor de 24ste week van de zwangerschap overleden, dus u moet dat formulier alsnog invullen..

En toen volgde er nog veel meer van die ongein, terwijl je net een paar weken ervoor je kind begroef, alsof je niets anders aan je hoofd had..

Dus ja, ik weet wat je bedoelt met het UWV als instantie, de medewerkers op zich zullen misschien de beste bedoelingen hebben, maar als klant moet je je eerst langs het call center zien te wurgen alvorens je de juiste persoon te pakken hebt..

Poei, het gaat wel veel over mezelf...sorry... (erg groot stokPAARD)..

Sterkte, je zou zulke zorgen niet moeten hebben naast alles waar je al mee moet dealen!

Nasha 1st

Nasha 1st

08-02-2010 om 21:46

Uwv

is overtuigd van het nut van het callcenter Mien* Dus in die zin zal daarover klagen niet echt veel zin hebben, wel over de medewerker die inderdaad niet vriendelijk is.....Je wil overigens niet weten wat sommige mensen dagelijks naar ons hoofd weten te slingeren, ook al spreek ik ze die dag voor het eerst, in hun ogen ben ik de verpersoonlijking van AL hun problemen....ik wil je problemen dan ook niet bagataliseren, maar als jij net een medewerker treft die voor jou al 10 boze klanten heeft gesproken, kan ik me ook best eens voorstellen dat nummer 11 je ff teveel wordt die voor de zoveelste keer jou verteld wat jouw werkgever dus niet goed doet....wij als medewerkers hebben niet om het callcenter gevraagd....Toch vind ik over het algemeen genomen mijn werk daar wel heel leuk....want tegenover die 10 moeilijke mensen staan gelukkig ook nog 30 mensen die wel blij zijn met de oplossingen die ik aandraag...

Klagen mag, en vooral doen als je je onheus bejegend voelt, daar is het klachtenbureau voor....

Nasha (enigzins o.t.)

Nasha,

als je als klant (want zo zie ik het toch) door instanties behandeld wordt als ´vervelend, potentieel fraudeur, en per definitie ´afhankelijk´ -dus wij hebben de macht als UWV en de klant moet zich maar naar ons schikken, dan is het helemaal niet vreemd dat er frustraties ontstaan, vooral als je helemaal buiten je wil in de WAO beland bent omdat je lijf gewoon niet meer mee wil werken.

Als ik dan bel met een call center en ik sta meer dan 10 minuten in de wacht, doe vervolgens mijn verhaal (helemaal niet op een boze toon, ik vroeg gewoon naar degene waarvan ik een brief had gekregen en die in de brief een onjuist telefoon nummer had vermeld om bij vragen terug te bellen, dus ik vroeg naar die persoon)

Ik mocht die persoon niet spreken, ik moest het met haar doen..ik doe het verhaal, werd doorverbonden, volgende verhaal..ow, wacht even..doorverbinden.

Dus bij numero drie (en bijna een half uur van mijn (ook kostbare!) tijd (en vooral ook energie) vraag ik of ik gelijk die en die persoon kan spreken, want ik heb al 2 keer mijn verhaal gedaan en wil nu graag de goede gesprekspartner.

Een redelijk verzoek en ik bleef ook rustig, dus aan mijn toon lag het niet. Toen ik op een onvriendelijke toon (die ik best wel snap, call center is overbelast, ik ben numero zoveel) te horen kreeg dat ik nogmaals mijn verhaal mocht doen, toen heb ik genoemd dat het werken met call centers en zo lang bezig zijn om de juiste persoon te spreken krijgen erg klantonvriendelijk overkomt, niet eens op een boze toon, maar de juffrouw had de frustraties waarschijnlijk hoog zitten en antwoordde ´o, vindt u dat, nou GOEDEMORGEN!´ en kwakte de hoorn erop (nadat ik een half uur bezig was om alleen maar iemand te spreken te krijgen)

Als het nou incidenten waren, maar dat is het niet. Het UWV heeft een fantastische klachtenafhandeling, maar ze zouden die ´achteraf-energie´ liever steken in het ´vooraf traject´ want dat was (ik heb gelukkig de laatste tijd weinig met het UWV te stellen) echt bagger...

(Ook de correspondentie van het UWV...zelf zichzelf 6 weken de tijd geven om te beslissen (of om dan pas terug te berichten dat er iets ontbreekt bij de aanvraag van een hulpmiddel wat ik dringend nodig had!!) en vervolgens van de klant EISEN dat die binnen 2 weken reageert want ´anders nemen wij aan dat uw aanvraag vervalt´ (of dat geniepige andere zinnetje...´doe zus en zo, want anders kan dat gevolgen hebben voor uw uitkering´...)

Nee, klantvriendelijkheid staat niet hoog in het vaandel (als ik kijk naar het UWV als instituut, ik tref er ook wel ménsen waarmee ik het prima kan vinden en die zelf ook niet zo happy zijn met de toon van de correspondentie bijv.)

Zo, weer een ei, sorry Heli...

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 10:24

Dames...

ik snap jullie frustratie echt wel....begrijp me niet verkeerd...UWV heeft al heel lang dat call center en sinds 2 jaar moest ook het oude CWI er aan geloven....Kijk, ik werk er en het betaalt mijn rekeningen zeg ik altijd maar, maar als je het mij persoonlijk zou vragen, dan hoeft een callcenter niet van mij....maar vergis je niet in het hoge aantal telefoontjes op een dag....En ik praat de manier waarop het is aangepakt bij jou Mien niet goed, maar het zou soms wel prettig zijn als mensen die bellen ook eens begrip hebben voor de andere kant....wij hebben protocollen te volgen....callcenter protocollen....en nee, ik vind die ook niet altijd klantvriendelijk....maar we moeten het er mee doen....En misschien vond jij de manier waarop je het zei wel gewoon Mien, maar hoe kwam het over aan de andere kant? Net als wanneer je hier iets op een forum ofzo neerzet, kunnen stemmen en intonatie toch heel anders overkomen bij een ander....

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 10:43

Overigens

er wordt regelmatig een klanttevredenheid onderzoek gehouden, en zelfs tot mijn verbazing scoort het UWV-callcenter daar altijd heel hoog.....Ze zijn ook weer COPC-gecertificeerd.....

Over callcenter en een vraagje voor mien

Ik ben dus ook - tot mijn eigen verbazing - best tevreden over dat callcenter. In het grijze verleden toen Cadans (daar zijn ze weer!) het eigen falen trachtte te verbloemen door er een callcenter voor te schuiven was het een absolute wanhoop, maar het huidige KCC werkt helemaal zo slecht nog niet. De grootste winst is, wat mij betreft, dat alle telefoontjes geregistreerd worden, en dat er terugbelafspraken worden gemaakt die vaak ook daadwerkelijk worden nagekomen. En worden ze niet nagekomen, dan is een tweede telefoontje meestal wel voldoende om te zorgen dat het alsnog goed komt.

Wat echter niet altijd lekker werkt, vind ik, is informatieverstrekking door dat KCC zelf. Alles best bij hapklare zaken, maar als het iets ingewikkelder wordt weten de KCC mensen het niet meer. Nu neem ik ze dat niet kwalijk, maar het wordt vervelend als je iemand treft die de eigen beperkingen niet kent en per se wil dat jij het ingewikkelde verhaal aan hem/haar uitlegt, terwijl je al weet dat dat de oplossing niet gaat brengen. Het helpt bij mij nog wel eens als ik dan zeg 'het spijt me, dit is echt heel ingewikkeld, kunt u alstublieft aan meneer x van afdeling Y vragen of hij mij terugbelt met het antwoord op vraag Z"

En dan een vraagje voor Mien. Dat "anders nemen wij aan dat uw aanvraag vervalt", heb je dat recent nog gezien? Dat was voorheen een vuig trucje van Cadans, daar heb ik de Ombudsman nog eens over aangeschreven. Het valse aan die tactiek was namelijk dat het 'vervallen van de aanvraag'ertoe leidde dat je zaak stilletjes werd gearchiveerd zonder dat je er weet van had, terwijl een afwijzing van een aanvraag leidt tot een besluit, waartegen je dan ook weer wat kan doen. Ik dacht dat dit niet meer voorkwam, maar als jij dit kort geleden nog hebt meegemaakt zou dat betekenen dat men het nog altijd doet. Dat zou ik een kwalijke zaak vinden.

Dat de uitkeringsinstantie mensen aan strengere regels houdt dan ze voor zichzelf naleven is overigens niks nieuws, daar hebben veel overheidsinstanties een handje van. Het blijft hoogst ergerlijk. Er is nu wel een wet over 'dwangsom bij niet tijdig beslissen' - dat helpt soms. Iets.

Groeten,

Temet

heli

heli

09-02-2010 om 13:00 Topicstarter

Callcenter

Het is ook niet zo dat de mensen die vorig jaar mijn telefoontjes beantwoordden niet aardig waren, niet hun best deden.
Ik dacht dat ik niet zo'n heel ingewikkelde vraag had: ik had een arbeidsdeskundige, die heeft een andere functie en omdat ik een gesprek wil zou ik graag willen weten wie nu mijn arbeidsdeskundige is. Maar deze vraag bleek meer dan moeilijk.
Ik heb zonder overdrijven meerdere ochtenden uren aan de telefoon gehangen (nadat ik al twee keer een brief had gestuurd met het verzoek mij uit te nodigen voor een gesprek!). Ik werd tig keer door de UWV naar het Werkbedrijf en van het Werkbedrijf net zo hard weer terug doorverbonden naar de UWV. Telkens mijn verhaal gedaan, telkens een excuus (sorry, mervrouw het spijt me vreselijk, maar ik moet u toch weer doorverbinden. We zijn aan het fuseren en dat verloopt niet zo soepel vandaar die onduidelijkheid.). Het is dus niet zo dat ik vervelend benaderd werd, helemaal niet, maar als je dan na anderhalf uur aan de telefoon (intussen mensen in heel Nederland gesproken) zo'n beetje weer de eerste aan de lijn hebt, dan wordt ik ook gefrustreerd. Ik blijf netjes, snap dat het voor degenen aan de telefoon ook vervelend is, maar als ik dan op moet hangen omdat ik inmiddels naar school moest, wetende dat je een het een dag later weer kunt proberen, en dat dus meerdere keren om steeds diezelfde simpele vraag, tja, dat ik dan na drie ochtenden bellen zo'n beetje huilend aan de telefoon hang, als er na een uur (weer!) iets misgaat met doorverbinden en de verbinding weer verbreekt, ik de vierde ochtend ietsje minder aardig ben... tja. En ik blijf beleeft; ben alleen wat korter door de bocht. Ga zeker niet schelden, vloeken, schreeuwen. Uiteindelijk heeft de UWV me via de telefoon geen antwoord kunnen geven. Bijna twee maanden (!) na het sturen van mijn eerste brief heeft mijn coach hemel en aarde bewogen om er achter te komen en dat is hem uiteindelijk gelukt.
(zo dat was mijn ei )

Nasha, je hebt gelijk. Ik denk dat veel mensen hun problemen over jullie uitstorten en geloof ook dat dat niet altijd op een vriendelijke manier gebeurd. Daar heb ik begrip voor. Dat ik vriendelijk behandeld wordt is natuurlijk goed. Maar uiteindelijk veranderd dat mijn probleem niet, geeft dan geen antwoord op mijn vraag. Ik begrijp dat sommige mensen dan hun geduld verliezen...
En over die onderzoeken die gedaan worden naar klantvriendelijkheid en dergelijke, dat de UWV daar vaak hoog eindigt snap ik. Heb je wel eens aan zo'n onderzoek meegedaan? Ik wel, die onderzoeken gaan in op de bejegening van mederwerkers naar de klanten toe. En die is correct. Men blijft beleefd. Die onderzoeken gaan niet in op de afhandeling van de vraag waarover je belt. Tenminste, dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik ben wel benieuwd wat daar uit zou komen.

heli

heli

heli

09-02-2010 om 13:16 Topicstarter

Temet

Ik heb er vorige week over nagedacht, of ik een klacht in zal dienen. Het zit me hoog. Vooral ook omdat ik denk dat het in deze geen kwestie is van een andere functie van mijn arbeidsdeskundige. Ik denk dat de arts er achter zit; die gaf duidelijk aan dat hij vond dat "mijn" arbeidsdeskundige (en mijn IRO-coach) veel te soft waren geweest en dat als ik bij de UWV zelf werkte ik al lang weer aan het werk had moeten zijn ("Is ook goed voor de rouwverwerking. Dat gezemel over in balans komen."). Hij heeft het niet zo benoemd maar op een of andere manier was ik hier al een beetje bang voor naar aanleiding van dit gesprek. Omdat zijn uiteindelijke 'beoordeling' van mij zelf toch anders uitpakte dan hij in zijn gesprek aangaf, dat mijn belastbaarheid toch niet vergroot gaat worden (hij had anders aangegeven), hoopte ik dat het wel gewoon dezelfde arbeidsdeskundige zou zijn.
Maar een klacht indienen... weet je, eigenlijk wil ik mijn energie daar niet insteken, ook omdat ik niet verwacht dat het voor mij anders zal worden. Ik moet mijn energie al in zoveel dingen steken waarvan ik het eigenlijk niet liever niet zou willen (zorgen om zoonlief, rechtzaak, naast dat het hebben van verdriet gewoon ook veel energie kost, naast alle dingen waarvoor ik uiteindelijk gedeeltelijk arbeidsongeschikt ben).
Ik heb deze week een gesprek met mijn coach, misschien weet hij van de hoed en de rand. En anders zal ik aangeven bij het gesprek. Hopelijk helpt dat... (al vermoed ik dat diegene er zelf ook weinig aan kan doen.)

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 13:36

Heli, ik ken de vragen

Die gesteld worden bij dat onderzoek...toch wordt daar ook wel gevraagd of je vraag voldoende is beantwoord....en als dat dus niet zo is, dan zou daar erg laag gescoord moeten worden, en dat is dus (verbazend genoeg) niet zo....

heli

heli

09-02-2010 om 13:49 Topicstarter

Nasha

Mocht ik onverhoopt nog eens uren aan de telefoon hangen met de UWV dan zal ik er aan denken dat ik waarschijnlijk gewoon erg ingewikkelde vragen stel en de meeste mensen wel snel geholpen worden...

Het spijt me, maar dit soort antwoorden krijg je dus ook van de callcentermedewerkers; dat het heel vervelend is, dat ze ook anders willen, dat het meestal goed gaat, maar dat ze me wel even zullen doorverbinden... Aaaahhhhhh!!!!!

heli

heli

09-02-2010 om 13:50 Topicstarter

Nogmaals nasha

en dit is dus niet een poging om al mijn UWV-problemen op jou te projecteren. Echt niet!

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 14:03

Heli

ik weet het Nogmaals, ik besef heel goed dat er ook heel veel dingen fout gaan....kijk, een callcenter is leuk als iedereen standaard vragen heeft want dan kun je inderdaad standaard antwoorden geven.....probleem zit hem vaak in de persoonlijke dingen, de net even anders probleemsituaties (zoals bij jou of Mien)....daar heeft het callcenter dus geen antwoord op ....dan proberen ze het vaak nog wel even met de standaardoplossingen, maar dat bied jou geen soelaas....en dan beginnen de problemen zich op te stapelen....de callcenters zijn behoorlijke doorgaanshuizen....er begint bijna elke maand wel een nieuwe groep in de opleiding...En die moeten nog veel leren....Ik, met mijn 20 jaar ervaring in deze toko (Arbeidsbureau, CWI en nu dus UWV WERKbedrijf), weet inmiddels wel zo'n beetje welke afdeling waar zit en waar je (ongeveer) met je vraag moet zijn....Maar voor een buitenstaander klinkt Bezwaar en Beroep erg Juridisch en dus krijgen wij behoorlijk vaak mensen aan de lijn die een bezwaar hebben gemaakt tegen een beslissing van het UWV (op ZW of WW)....en die zijn dan doorgezet VANUIT het UWV via het WERKbedrijf naar ons op Juridische Zaken....En ja, ga die persoon dan maar eens vertellen dat ze toch echt.....en dat begrijp ik maar al te goed, dat is frustrerend, maar dat ondervang je nauwelijks....ja, zorgen dat de mensen die je hebt ook blijven....

heli

heli

09-02-2010 om 14:48 Topicstarter

.nasha inhoudelijk

Nasha even inhoudelijk; Hoe gaat dat doorgaans bij het UWV als een contactpersoon of arbeidsdeskundige een andere functie krijgt. Wat gebeurt er dan met zijn/haar caseload? Wordt die overgedragen? Gaan die dossiers naar een ander? Of liggen die ergens te wachten totdat de desbetreffende persoon weer eens opgeroepen wordt en wordt er dan iemand bij gezocht?
Toen ik vorig jaar van de arbeidsdeskundige hoorde dat ik niet meer bij hem moest zijn, kon hij me niet vertellen bij wie ik dan wel moest zijn. Ik vroeg hem waarom ik niet op de hoogte was gesteld van het feit dat iemand anders het blijkbaar overnam en wie dat dan was. Hij vertelde me toen dat ze daar niet aan begonnen bij de UWV (hetgeen ik nu snap , dan kun je wel bezig blijven). Maar dar hij niet wist bij wie ik moest wezen, een arbeidsdeskundige of iemand die de hele overdracht coordineerde oid, vond ik eigenlijk heel raar. Ik snap dat je bij vele dossiers niet iedereen gaat doorspreken, maar toch blijf ik het raar vinden.

En zo'n ingewikkelde vraag lijkt me dat toch ook niet... het had niets met mijn persoonlijke situatie te maken. Ik wilde alleen maar een gesprek...

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 14:53

Hoe dat bij uwv

is geregeld durf ik niet te zeggen, bij het WERKbedrijf is het zo, als een coach weggaat, om wat voor reden dan ook, dan wordt dat overgedragen naar een andere medewerker....Ik ga er van uit dat bij een arbeidsdeskundige zoiets ook wel geregeld is, maar of de vertrekkende ook altijd weet wat er met zijn/haar dossiers gebeurt, geen idee....in ieder geval moet volgens mij, met jouw BSN nummer, jouw dossier naar boven poppen als je belt en het lijkt mij (maar ik zeg eerlijk, ik weet niet hoe dat bij UWV werkt) dat daarin dan staat wie jouw arbeidsdeskundige is.....

heli

heli

09-02-2010 om 15:01 Topicstarter

Leek me ook

vandaar ook mijn verbazing. Nog steeds trouwens...

Nou ja, ik ben benieuwd wie ik over een paar weken voor mijn neus heb...

heli

heli

09-02-2010 om 15:03 Topicstarter

Leuke actie

trouwens ook nog een leuke actie van de UWV;
Twee weken terug kreeg ik een brief dat ze verwachtten dat ik mijn jaaropgave begin maart kon verwachten. Erg aardig, weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent.
Drie keer raden wat er twee dagen later op mijn mat lag...

heli

heli

09-02-2010 om 15:05 Topicstarter

Ehh

"...dat ze verwachtten dat ik mijn jaaropgave begin maart kon verwachten...."

moet gewoon zijn: 'dat ik mijn jaaropgave begin maart kon verwachten.'

Nasha en temet

@Nasha: ik kan me zeer goed inleven in de ´andere kant´ juist omdat ik voor mijn werk ook aan de telefoon zit en patiënten te woord moet staan, ook boze en mensen met moeilijke problematiek. Ik ben alleen geen standaard robotje wat de voorgestoomde antwoorden produceert, ik probeer te luisteren wat er wordt verteld aan de andere kant van de lijn. Ik merk vaak aan mensen als ze al een heel traject kastje-muur achter de rug hebben en dat zég ik dan ook, vooral omdat ik weet hoe irritant dat doorverbinden etc. is. Vaak doe ikzelf de moeite om uit te zoeken hoe iets zit en spreek dan af dat ik binnen een dag terugbel, de meeste mensen zijn daar erg blij mee. Dus als ik zelf bel met een call center en het duurt al lang voordat ik iemand aan de lijn krijg, dan WEET ik al dat het druk is. Omdat ik met het UWV bel kan ik me levendig voorstellen dat er regelmatig minder aardige (of erger) telefoontjes tussen zullen zitten, dus ja, ik wil wel rekening houden met de omstandigheden, maar ik verwacht ook dat dat wederzijds is.

Ik moet altijd een beetje lachen om tevredenheidsonderzoeken, zo ben ik bijv. vaste klant bij mijn apotheek die regelmatig een of andere oorkonde krijgt vanwege een tevredenheidsonderzoek, maar al die jaren dat ik daar klant ben, heb ik NOOIT een vragenlijst gekregen, wel een beetje vreemd voor een vaste klant, dan verwacht je toch dat je minstens eens in die zoveel jaar een lijst in te mogen vullen.

Maar ja, als je alleen TEVREDEN mensen een lijst laat invullen, of vragen zodanig stelt dat je je onvrede niet kwijt kunt, ja, dan zijn we allemaal heel tevreden..

@Temet, mijn aanvraag was van een jaar of 2-3 terug, het wrange was ook dat ik eigenlijk alleen maar een afwijzing van het UWV nodig had (en verwachtte) om vervolgens met die afwijzing in mijn bezit een scoot bij de gemeente aan te vragen..

Dus heel recent was die akkefiet(s) niet

Heli

sterkte, het is eigenlijk van de gekke dat er over je beslist (weer een andere arbeidsdeskundige) wordt zonder dat je daarin gekend wordt, uiteindelijk gaan deze gesprekken best een stuk verder dan het mooie weer, iemand kent ook jouw persoonlijke verhaal, het is dodelijk vermoeiend om elke keer wéér je verhaal te vertellen, vooral juist als je al minder energie hebt door je kwaal en het verlies van je kind.

Ik bedacht laatst dat het voor hulpverleners natuurlijk ook hun werk is en dat ze een stukje afstand moeten bewaren om zelf niet alle problemen mee naar huis te nemen, maar dat er ook vaak hulpverleners zijn die daardoor misschien juist teveel doorschieten naar het pure zakelijke en dan te weinig empathisch zijn en dus rekening houden met hun cliënten.

PS ken je die lepeltjestheorie? (vast wel)

http://www.stomaatje.nl/spoontheory.html

Nasha 1st

Nasha 1st

09-02-2010 om 19:37

Mien

>>ik kan me zeer goed inleven in de ´andere kant´ juist omdat ik voor mijn werk ook aan de telefoon zit en patiënten te woord moet staan, ook boze en mensen met moeilijke problematiek< <

En ben jij ook gebonden aan een calltijd? GEbonden aan vaste dingen die je mag antwoorden? Vast niet...dat bedoel ik met standaard dingen....Tuurlijk luisteren wij ook....maar een voorgeschreven calltijd maakt dat ik niet iemands hele levensverhaal of klaagzang over het UWV en doorverbinden kan aanhoren, hoe lastig ik dat soms ook vindt....

>>Maar ja, als je alleen TEVREDEN mensen een lijst laat invullen, of vragen zodanig stelt dat je je onvrede niet kwijt kunt, ja, dan zijn we allemaal heel tevreden.. < <

Dat gaat bij steekproef....om de zoveel telefoontjes wordt de vraag aan de beller gesteld of hij/zij mee wil werken (van te voren dus) aan een tevredenheidsonderzoek....de computer kan niet vooraf vaststellen of dat een tevreden beller is of niet en geloof me, niet tevreden bellers (die dus al eerder niet tevreden waren) willen maar al te graag dat invullen....

Weet je, ik zou zeggen, kom eens een dagje meeluisteren vanaf mijn zijde en oordeel dan nog eens....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.