Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Altijd weer een lelijk woord

Dochter, wordt volgende week 8, PDD NOS. Blijft het, net als haar broertje van 6, leuk vinden om lelijke woorden te zeggen.

Nu is het drieletterig scheldwoord dat begint met een k nog net niet haar stopwoord geworden, maar ze gebruikt het te pas en te onpas. Soms om uit te drukken wat ze van iemand vindt, vervolgens om te kijken hoe ik reageer als ik er op reageer. Zegt haar broertje het een keer waar ik niet bij ben, zeker weten dat ze het aan mij komt vertellen.

Heb al eea geprobeerd om het eruit te krijgen. Negeren, knikkerpotje (voor elke keer een knikker, bij 5x bv een keer niet buitenspelen, voor elke dag dat ze het niet zegt weer een knikker eruit in het kader van positieve benadering).

Toch maar weer aan jullie de vraag, hoe gaan jullie hiermee om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vieze woorden potje

Bij elk vies woord 10 eurocent in de pot doen! Het hele gezin moet er aan meedoen! Binnen een week zit het piotje vol met geld van de ouders en winnen de kinderen de inhoud van het potje!

Gaia*

Gaia*

02-05-2010 om 11:59

Dubbeltjespot

Ja hier ook een grote sport om die woorden te roepen. Dochter (ondermeer ASS) vind het geweldig. Zoon (ADHD) net zo.

Wij doen sinds kort: betalen 10 eurocent. In een potje en als de ijscoman langs komt kopen we er een ijsje voor. Ik stop trouwens het dubbele bedrag voor elke vloek erin, ik kan er ook flink wat van en zie het als mooie manier om het zelf ook eens af te leren.

Zoon werd trouwens heel boos over deze regeling dus we hebben er een plannetje bij gemaakt. Hij krijgt 50 cent bovenop zijn zakgeld (dochter natuurlijk ook). Vloekgeld. Als hij scheldt/vloekt gaat het daar van af. Als hij niet scheldt heeft hij mooi wat extra's. Dan zag hij het wel zitten.

Er wordt nu (2 weken) al veel minder gevloekt. Dochter gooit het er vaker uit dan zoon.

T&T

T&T

03-05-2010 om 11:10

Oooooooooh ja...

Dat probleem kennen we het woord ook, hier is het omgedoopt tot "curry!" (net zoals het bekende "chips" ipv... juist ja) En ik blijf dus heel stug roepen bij iedere keer dat ik dat woord hoor "wat hoor ik daar! curry?" met meestal het antwoord "....oh ja, curry is het"
En even als troost, ook hele normale kinderen vinden die woorden reuze interessant
groetjes, Tess.

Polly Shearman

Polly Shearman

03-05-2010 om 21:08

Toestaan

binnen een bepaalde tijd, kookwekker zetten: en 5 minuten vieze, stoute en stomme woorden zetten.
de rest van de dag mag het niet!!
die 5 minutten duren zo lang.. dat ze de lol erin verliezen en ze de rest van de dag het ook minder doen,
dat is tenminste mijn ervaring.

groet, polly

emma43

emma43

04-05-2010 om 11:05

Tegen alle regels in

mag mijn zoon dit woord gewoon gebruiken.Met zijn taalverwerkingsprobleem is het voor hem juist lastig om zich op moementen dat hij het woord gebruikt zich in taal uit te drukken,het 3 letterige k woord weet hij er wel uit te flappen en dat laten we zo.Beter dat dan dat hij gaat grommen,dat wordt dan toch weer als raar gezien door andere,terwijl bij het k woord soms een vreemde blik naar mij geworpen word,maar verder niets.
als ik zoon naar school breng luisteren we 3 fm,daar wordt het woord ook regelmatig gebruikt.
Hij heeft een keer met een ander k woord gescholden,maar dat accepteer ik niet.Ik heb hem duidelijk uitgelgd waarom niet en hij begreep het meteen ,gelukkig.Schelden of grof taalgebruik heeft hij verder niet,dus dat k woord laten we maar zo.

Sancy

Sancy

04-05-2010 om 11:47

Lol polly

Dat was mijn moeders ultieme wapen als zij werd uitgescholden (zus noemde haar ooit 'trut'): "wat zeg je? Ik versta je niet?" "harder, ik hoor je niet!" "doorgaan, ik zeg wel wanneer het genoeg is!" en dan ging zij voor 3 dagen aardappels schillen terwijl het kind haar stond uit te schelden. Ging de lol erg snel van af.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.