Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Polly Shearman

Polly Shearman

20-10-2010 om 16:07

Ass veroorzaakt door inentingen?

Deze week verhaal gehoord: Normale baby, met 2 maanden ingeënt, als een blad om de boom verandert, en autistisch geworden.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?

Groet, Polly

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

20-10-2010 om 16:21

Meer info?

Van wie heb je het verhaal gehoord? Rechtstreeks, of is het een kennis van een vriendin van een zwager van je nicht.
En hoe is het als een blad aan de boom veranderd. Hoe is dat duidelijk bij een baby van 2 maanden? Hoe kunnen ze al bij zo'n jonge baby zien dat het autistisch is? Heeft et een officiele diagnose? Wanneer gekregen?

Polly Shearman

Polly Shearman

20-10-2010 om 16:42

Meer info

Verhaal gehoord, van de moeder van het kind.
De baby was heerlijk rustig en werd na zijn intentingen erg ziek, koorts en stijve arm, daarna niet meer de oude, onrustig, gestrest, kortom "anders". Hij is nu 9 en heeft de diagnos asperger gekregen.

Fianna

Fianna

20-10-2010 om 16:48

Tja

wat moet je er mee. Heel veel babies zijn de eerste 6 tot 8 weken heel rustig en daarna komt pas hun ware karakter naar boven. Dus zo gek is dat niet. Veel babies beginnen ook aan de beruchte huilperiodes met 6 tot 8 weken. Ik kan dus er gewoon al in gezeten hebben en viel de inenting gewoon samen met verandering van baby, die bewuster van zijn omgeving wordt rond die leeftijd.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-10-2010 om 17:00

Tja

Zoiets denk ik ook, mijn kinderen waren die aller eerste prille babytijd gewoon nog steeds aan het bijkomen van de bevalling en idd na een week of 6 werden ze een beetje "wakker" naar mijn gevoel.
Maar de moeder in kwestie is er heilig van overtuigd dat de inenting de oorzaak is van het autisme.
Ik moet daar natuurlijk niks mee, ze mag dat van mij ook gewoon denken. het is tenslotte haar eigen kind en ze zal het wel het beste weten. Maar ik vroeg me gewoon af of er meer mensen zijn die dezelfde of een dergelijke ervaring hebben.
Want als je zoekt op internet is daar natuurlijk heeeeeel veel over te vinden... maar er is op internet over alles wel wat te vinden natuurlijk!

groet, polly

anna van noniemen

anna van noniemen

20-10-2010 om 17:44

Denk dat het onzin is

het wordt beweerd ja....kijk uit voor zeemeeuwen overigens....

Link

Er zou een link kunnen zijn maar dan meer algemeen: autistisch spectrum houdt in dat er 'iets' is met het zenuwstelsel (verwerking van prikkels) en dat je bij deze groep wel vaker allergieën en gevoeligheden ziet. Maw dat het zenuwstelsel bepaalde stoffen (bijv bepaalde ingewikkelde metalen die (oa) in een vaccinatie zitten) niet kunnen verwerken (uitscheiden) waardoor die in het lichaam blijven en schade aan (blijven) richten. Er wordt ook wel geopperd dat een bepaalde vorm van autisme mogelijk verband houdt met het niet goed werken van de mitochondriën (energiecentrales in de cel) en dus van een stofwisselingsprobleem.

Ik heb zo'n soort verhaal ook in mijn nabije omgeving gehoord en ik bevind me dan tussen twee vuren.. aan de ene kant, wie ben ik om de moeder niet serieus te nemen aan de andere kant is er nog niet bewezen dat het niet of wel zo is.

amk

amk

20-10-2010 om 18:28

heel dicht bij zelfs: mijn zus.
Helaas het blijkt toch 'gewoon'een genetische afwijking te zijn.

Hier ging het om een mazelen inenting. Koorts zou zijn overgeslagen op de hersenen. Tja 35 jaar geleden dacht men dat nog, nu weten we beter.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-10-2010 om 18:57

Onzin

Moet je voor de gein eens lezen wat de NVKP (Ned. Ver. Kritisch Prikken) hierover zegt http://www.nvkp.nl/
Koren op hun molen. Ik geloof absoluut niet in die verhalen en zeker niet in een zo kortzichtig verband als: inentingen veroorzaken autisme, kanker, aids etc. Baarlijke nonsens. Net zoals dat verkeerde voeding ADHD zou veroorzaken danwel goede voeding ADHD zou genezen.
Ik ben het met Judith eens dat er veel meer dingen een rol spelen en mits kinderen bij wijze van uitzondering ergens zeer gevoelig voor zijn kan eea wel getriggerd worden maar dit soort zaken veroorzaakt geen ADHD, autisme ofzo. Echt ik word een beetje naar van dat soort ongefundeerde paranoia verhalen.
En al die verkeerde alterneuten verdraaien de boel en gaan er goedgelovige mensen hysterisch mee maken zodat zij hun zakken weer kunnen spekken. Triest.

Polly Shearman

Polly Shearman

20-10-2010 om 19:19

Idd tussen 2 vuren

MIjn gevoel zegt ook dat het "onzin" is. Al zal ik dat nooit zeggen tegen de desbetreffende moeder. Want het is haar waarheid, en wie ben ik om daar iets van te zeggen.
Aan de andere kant heeft ze een soort van zonderlinge man: ze zegt, ja er groeien geen appels aan perenbomen, manlief zal ook wel een vorm van autisme hebben.

( dan denk ik dus... ja duh! gewoon genetisch bepaald dus, niks inenting!!)

Maar toen in het nieuws was dat ADHD een afwijking was in de chromosonen, en dat ook autisme dat zou kunnen zijn, zei ze weer: wat een onzin, het komt gewoon van al die inentingen!

Ik heb een vriendin dit behoorlijk angstig werd van dit soort verhalen, en haar dochter wel heeft laten inenten, via de huisarts, en niet via het buro. en alles apart. Dus geen cocktails van antigenen, maar ieder stofje appart. Begleid door een homeopaat, en met korrels. Het kostenplaatje *pingping* want alle inentingen moesten zelf worden betaald omdat alles, los moest zijn van elkaar.

Ook tegen haar heb ik gezegt: als jij denkt dat je dit moet doen, dat dit goed is dan moet je dat zeker doen, wie ben ik dan.. maar ondertussen denk ik wel.. oh oh oh wat een onzin...

Haar dochter was nauwelijks ziek van de inentingen.
Mijn kinderen waren ook nooit ziek van de inentingen, en die hebben het gewone programma gevolgd.. maar dat is natuurlijk een NONargument.

Groet, Polly

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-10-2010 om 19:57

Hoe kom je er achter?

Wellicht dragen vaccinaties (en andere factoren) bij aan het ontstaan/ontwikkelen/versterken van autisme, ik zou het niet weten. Ik noem het ook niet op voorhand onzin, want ik weet het gewoonweg niet.
Hoe zou je er eigenlijk achter kunnen komen? In Nederland worden vrijwel alle kinderen ingeënt. Om een verband aan te tonen tussen autisme en vaccinaties zou je de niet-ingeënte groep kinderen moeten vergelijken met wel-ingeënte kinderen. Komt autisme bij de niet-ingeënte groep significant minder vaak voor? En als er een verband is, kan dan ook worden aangetoond dat er sprake is van oorzaak-gevolg, of kunnen we andere factoren mee spelen? (levensstijl, voeding of wat dan ook maar).
Weet iemand of een dergelijk onderzoek wel eens is uitgevoerd?

Fianna

Fianna

20-10-2010 om 22:13

Anna

Die zeemeeuwen daar kun je op wachten inderdaad

Bellefleur

Bellefleur

21-10-2010 om 10:56

Terugtrekken artikel

In 2009 heeft het medisch tijdschrift The Lancet het artikel van Wakefield officieel teruggetrokken. Dat er een link is tussen autisme en vaccinaties is dus níet waar. http://www.bmj.com/content/340/bmj.c644.long

Tihama

Tihama

21-10-2010 om 12:22

Talloze onderzoeken

Er zijn echt talloze, zeer grootschalige onderzoeken uitgevoerd naar het verband tussen autisme en vaccinaties. En al die onderzoeken tonen geen verband aan. Als ik op Pubmed intik: vaccine and autism, dan vind ik er meer dan 500.

Mensen hebben vaak de neiging verbanden te zien, ook daar waar ze helemaal niet aanwezig zijn. Als je kind iets meemaakt, en daarna is het gedrag anders, dan is meestal de conclusie dat de verandering dóór de gebeurtenis veroorzaakt is. Maar iets dat NA iets gebeurt, hoeft beslist niet DOOR de gebeurtenis veroorzaakt te zijn.

Daarom zijn die grootscheepse onderzoeken gedaan. Het was overigens helemaal niet moeilijk om controlegroepen te vinden die NIET ingeënt waren.....dankzij de wereldwijde paniek zijn namelijk heel veel ouders gestopt met de vaccinaties.

Tihama

Zoveel theorieën

Er zijn zoveel theorieën over autisme, vaccinaties is er een van. Ik zou niet weten of het waar is, maar ben geneigd te denken van niet.
Zo is er ook een theorie dat het door de bevalling komt. Een bevalling met hulpmiddelen (keizersnede, vacuumpomp of tang) verhoogt de kans op een autist.
Nu heb ik een autist, en ook een bevalling met pomp gehad. Dus??? Je kunt het ook omdraaien; een autist, met bijbehoordende angsten en het hechten aan structuur wilt niet weg uit zijn veilige omgeving. Dus wilt niet uit de buik. Dus moeten er hulpmiddelen aan te pas komen.
Ik denk echt dat autisme aangeboren is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.