Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Pippie

Pippie

23-09-2008 om 10:31

Balans magazine

Ik kan het niet laten om het hier even te vertellen. Ik ben namelijk zooooo trots. Mijn dochtertje (MCDD) staat in en OP het volgende nummer van balans magazine (oktobernr). Kijken jullie (als je het blad ontvangt) dan even hoe mooi en goed ze is!

Het artikel gaat over kinderen met autisme en werken met dieren (zo iets). Mijn dochtertje krijgt integratieve kindertherapie en die mevrouw werkt ook met een hond met de kinderen (speciaal getraind). Mijn dochter reageert daar erg goed op.
Leuk he!

Pippie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

23-09-2008 om 12:31

Ben benieuwd!

Oh....en mijn zoon krijgt ook sinds kort integratieve kindertherapie )

Pippie

Pippie

24-09-2008 om 13:43

Anna

Jouw zoon heet ADHD he? En, hoe gaat het met de therapie? Wat komt hij er halen? Ik ben best benieuwd naar jouw ervaring. Therapie met een hond hoort niet specifiek bij deze therapievorm, maar het kan natuurlijk gewoon geïntegreerd worden. Het mooie is dan dat een kind gewoon kan kiezen waar het mee aan de slag gaat he.

Pippie

*Twinkel*

*Twinkel*

24-09-2008 om 17:26

Pippie en anna

Wat leuk Pippie!

Anna, Wil je dat magazine bewaren als je hem gelezen hebt, ik ben erg benieuwd naar de foto's en het stuk! Misschien is het ook wel wat voor mijn spring-in-het-veld!

koentje

koentje

24-09-2008 om 21:08

Tjoh...

en ik kijken naar het kind op de huidige uitgave; dat lijkt me toch echt een jongetje... is het ook!
Nog een maand wachten dus...
Nou we letten op hoor Pippie?

anna van noniemen

anna van noniemen

24-09-2008 om 23:15

Pippie

ja, zoon heeft ADHD met ODD . Hij is pas sinds kort gestart met de therapie. We hopen dat hij wat meer inzicht in zichzelf krijgt, zijn woede-aanvallen wat minder worden daardoor, en hij beter inziet, dat hij er mag zijn om wie hij is (hij is zooooo onzeker). We hebben inderdaad hiervoor gekozen, omdat het meer vanuit hemzelf kan komen, en niet wordt opgelegd, omdat onze ervaringen met hem dingen opleggen niet goed zijn uitgepakt (vanwege die ODD met name)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.