Nikus
28-04-2009 om 15:40
Ben x
Wie kent de film Ben X?
Inmiddels heb ik hem besteld en heb veel gelezen over de film en over Tim. De film is gebasseerd op hetware verhaal van Tim. Tim is een jongen van 17 en werd gruwelijk gepest. Hij vluchte in de gamewereld.
Met de ervaringen die wij inmiddels hebben met zoonlief heb ik besloten de film te gaan bekijken.

SuusMaria
28-04-2009 om 16:10
Gezien!
Ik had 'm geleend bij de bieb en vond het een heel bijzondere en aangrijpende film. Mijn zoon (14 & asperger) vond het ook een goeie film, maar een beetje overtrokken. Ik heb sommige stukken echt met tranen in mijn ogen zitten kijken. Oja, ik heb 'm eerst alleen gekeken en later samen met zoon, dat was wel prettig. Misschien ook een idee voor jou? Groet Suus

Lyke
28-04-2009 om 22:15
Suusmaria
Hoi SuusMaria,
Ik heb een 13-jarige Asperger en ben eigenlijk wel op zoek naar contacten met moeders/ vaders om ervaringen en tips uit te wisselen.
Mijn zoon is dit jaar naar de middelbare en we lopen tegen (puber)problemen aan.
Heb je zin om af en toe te mailen?
lykevdsapestaartjehotmailpuntcom

Stelle
28-04-2009 om 23:14
Ja!
Erg mooie film, aangrijpend, zeer goed geacteerd. Vond alleen het einde idd wat overtrokken en onwaarschijnlijk. Zou zeker eerst zelf kijken en dan pas samen. Maar ik was zelf erg onder de indruk.

SuusMaria
29-04-2009 om 12:15
Lyke
Het is "gebaseerd op" een waargebeurd verhaal, dat is toch iets anders. Dat betekent niet dat het geen goede film is. In tegendeel: ik vond het een superfilm. Misschien het feit dat het in Vlaanderen speelt maakt ook een verschil. Ook reageert Ben heel anders en veel extremer op zijn omgeving dat mijn zoon, die is toch wat relaxter. Groet Suus

nancy
04-05-2009 om 09:26
Prachtige film
Hoi
Ik heb hem een jaar of twee geleden gezien, in de bioscoop nog, enik was toch zwaar onder de indruk hoor. Ze hadden zeer hun best gedaan om te wereld vanuit een autistisch perspectief weer te geven. Maar ik vond dat de film vooral over het pesten ging, en niet over het autisme. En vroeger was het gewoon zo, dan bestond die diagnose en speciale opvang gewoon niet, dan ging zo een kind gewoon mee naar een gewone school met soms alle gevolgen van dien. De film eindigt nog goed, en ja ik vond het ook een tikkie ongeloofwaardig, maar het echte verhaal eindigde veeel tragischer.
Ik vind de film eigenlijk een must voor middelbare scholieren, dat ze hopelijk inzien wat pesten teweeg kan brengen !
groetjes
Nancy