Mamarijke
02-03-2010 om 16:17
Bewegen en uit logeren, hoe te combineren
Voor onze dochter zou het goed zijn als ze ging bewegen. Dit ivm zwakke motoriek. (naast epilepsie en kernautisme)
Nu is echter het probleem dat ze om de week gaat logeren. Mijn vraag is nu, hoe combineer ik dat? Vaak is zwemmen op zaterdag (ze moet nl. naar aangepast zwemmen ivm kleine groepen en veiligheid ivm epi)
Fitkids is bijvoorbeeld op woensdag, maar ook dan is ze om de week weg.

Tineke
02-03-2010 om 16:31
Wat voor logeeropvang
Kan ze dan niet vanuit haar logeeradres gewoon naar haar sport gaan? Of is het logeeradres geen particulier maar een instelling? Is het dan niet zo, bij die instelling, dat er al voldoende beweeg-activiteiten zijn? Dan zou je wel voor thuis iets kunnen zoeken wat eens per veertien dagen mag/ kan.

Fransien
02-03-2010 om 20:27
Zelf meebewegen?
Misschien heb je het al lang geprobeerd, maar een vriendin van mij heeft een zoon met een slechte motoriek (geen verdere stempels) en is met hem gaan fietsen (hij in een fietsvest met groot hengsel achterop) en heeft hem op de wii fit (balance board) gezet, daar zitten voor hem leuke spelletjes op en het is erg goed voor zijn evenwicht. Hij had nog de leeftijd voor babyzwemmen (kan hier tot 5 jaar), tijdje prive-yoga gehad, veel gestimuleerd tot buitenspelen met beide zusjes, veel in de tuin gevoetbald, zelf pizza en koekjes gebakken (was lekkerder dan kleien) en ze heeft baby/kindermassage bij hem toegepast. Hij zal motorisch vast geen ster worden, maar de scherpe kantjes zijn er wel af gegaan.
Misschien is het wat, misschien heb je dit soort dingen al geprobeerd.

zofia
03-03-2010 om 10:17
Voor onze dochter
met een slechte motoriek en ontwikkelingsachterstand door een hersenbeschadiging hebben we zelf van alles bedacht.
Ik kan me voorstellen dat een sport in een clubverband voor je dochter erg lastig is. Maar je kan ook veel zelf doen, of door de begeleiders op het logeeeradres laten doen.
Wij hebben in overleg met een revalidatiecentrum voor kinderen met hersenaandoeningen een grote driewieler(huka), trampoline, evenwichtsbalk en grote oefenbal aangeschaft. De evenwichtsbalk heeft mijn man zelf gemaakt van vier 12 cm brede, 3 cm dikke planken, die aan elkaar verbonden kunnen worden op allerlei manieren. Ze liggen maar 5 cm boven de grond.
We doen elke dag simpele oefeningen met haar, zo'n 20 minuten. Ze heeft er veel plezier in en is in ieder geval al veel angst om te vallen kwijt.
Ook heeft onze dochter voor haar verjaardag een popje gehad dat alle gewrichtjes kan draaien, met een boekje en cd erbij met balletpasjes die je het popje kan laten doen en die ze dan na kan doen.
Ze snapt de bedoeling nog niet erg, speelt wel heel veel met het popje, maar we hopen dat ze ooit ook plezier zal krijgen in dansen samen met haar popje.
groet, Zofia

Nikus
03-03-2010 om 15:48
Vraagje
Welke vorm van logeren heeft ze?
Welke regio zit je?
En ehm...is een wii fit niet een oplossing.

Mamarijke
03-03-2010 om 19:29
Reacties
Ze gaat naar een particulier, aangezien daar meer rust is dan in een logeerhuis, nu heeft ze vaak 1op1.
Het revalidatiecentrum is aan komen dragen met zwemmen of fitkids. Echter daar verwachten ze dat je iedere week komt opdraven. Ik kan niet van de opvang verwachten dat ze met haar gaan sporten, dat zou een logeerhuis ook niet doen.
Verder komt ze met school altijd buiten, en als het droog weer is, is ze ook thuis vaak buiten bezig. Misschien een goed idee om op zoek te gaan naar een trampoline. Goed voor haar evenwicht. Wel moet hij dan niet groter zijn dan een meter, anders is de tuin vol

amk
03-03-2010 om 20:16
Verwachten en bespreken
je hoeft het niet te verwachten, maar je kunt het wel bespreken. Misschien willen ze het wel gewoon doen.

Tineke
04-03-2010 om 13:36
Och
Dat zou ik toch even bespreken. Ik vind het juist passen bij zulke hulp om sportieve activiteiten te ondernemen. Dan pas ontlast je de ouders echt.