laila
24-12-2011 om 09:02
Boos
het is kerst straks en ik loop met vervelende gevoelens. Ik ben namelijk boos. Mijn jongste kind heeft een chromosomale afwijking waardoorheen ADHD heeft, McDD, DCD (coördinatie stoornis), groeistoornis, een oogziekte met kans op netvliesloslating en nu blijkt hij ook nog doof te zijn. Hij is 7 jaar en ondanks alles doet hij het redelijk op school. Opvoeden is een intensief klusje. Mijn oudste is hoogbegaafd en autistisch en kan daardoor nauwelijks naar school. De middelste heeft ADD en is een pestobject op school en de andere middelste heeft een 'te volle rugzak' volgens haar juf...ja duh..
Ondertussen zie ik kinderen met een diagnose die er zo goed doorheen lijken te rollen om mij heen. Terwijl we steeds tegenslag ervaren voor de kinderen, daar baal ik zo van! Kortom: ik ben boos op anderen die daar niets aan kunnen doen en dat terwijl ik ook heel graag het boeddhisme aanhang (niet lachen)... Hilarisch, maar zo irritant. Tips?
Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Tango
29-12-2011 om 09:53
Pfff, ikea (zeer ot)
Ik was er gisteren zonder kinderen (zijn uit logeren) en was al blij toe dat ik ze niet mee had. En dan heb ik nog NADH kinderen, maar goed dan net geen kinderen om ze in het speelparadijs achter te laten. Ik weet zeker dat ik Tangozoon dan na een kwartier kan ophalen, want hij vindt dat soort dingen veel te druk en lawaaierig (wel een sensorisch integratieprobleempje, maar ik vind hem daardoor geen zorgenkind).
Maar de hele Ikea was dus druk en lawaaierig, tjonge wat een hoop mensen zeg, ik werd er zelf al gek van.
Al die mensen die kriskras door elkaar rijden met die karren en nog even willen voordringen bij de kassa.
Gelukkig zijn we wel redelijk geslaagd, al moeten we vandaag nog even aan de slag met de paneelgordijnen die wel hangen, maar nog wat scheef.....

anna van noniemen
29-12-2011 om 13:45
Thuisbezorgen
doe ik ook heel vaak! Of echt duidelijke afspraak maken. Jongens wilden graag een keer Geox en bij Rosada Roosendaal outlet had ik die voor een redelijke prijs gezien. Duidelijk afgesproken waar we voor gingen en toen ging het best redelijk. Maar liever thuisbezorgen en op een voor ons prettig moment passen.

Evanlyn
29-12-2011 om 15:37
Ikea
Onze zoon wil best naar Ikea, als hij maar de routeplanner is. Dus hij heeft steeds zijn neus in de plattegrond en kondigt aan waar we nu naartoe gaan. De drukte merkt hij dan niet, ideaal.

anna van noniemen
01-01-2012 om 15:48
Rust
keert langzaam terug. Vandaag nog even een klein dingetje met zoon2 over het nieuwjaarwensen, maar onder dreiging dat hij dan alleen thuis was, en niet op tv/comp/playstation of ds mocht, en die laatste wel mee mocht op visite, ging hij toch maar mee.

laila
01-01-2012 om 22:59
Nee niet hier
Een stoeipartijtje met oudste zus loopt af met zijn neus op de zijkant van de bank gelijk een bloedneus en dik. Het zal wel gebroken zijn. Woensdag naar de KNO moest toch al voor zijn doofheid. Leuk begin weer

anna van noniemen
01-01-2012 om 23:12
Ook wat vroeg gejuicht hier
want vanmiddag ging het toch even mis. Wijt ik ook nog wel wat aan slaaptekort, dus we gaan deze week de regelmaat er maar weer inbrengen....

laila
02-01-2012 om 08:54
Anna
Wat goed datje positief bent! Hier ook wat omschakel problemen. Jongste lag wakker nieuwjaarsnacht dus die wat gelukkig wel 'out', maar de twee middelste dames lagen om 22.30 uur nog te kletsen!
Zijn ook erg reageerderig op elkaar, heel irri. Ik heb al geroepen dat ik blij zou zijn als de school begon, slecht hè?

anna van noniemen
02-01-2012 om 11:00
Hahaha laila
dat lijkt misschien zo hoor
Hier begint voor mij het werken weer deze week, kinderen gaan weer naar de BSO, dus daar alvast wat ritme. Dochter heeft weinig geslapen vannacht, dus die is vanmiddag erg gezellig denk ik. En verder kijk ik ook uit naar volgende week als de school weer begint. Dus dan ben ik ook slecht

anna van noniemen
08-01-2012 om 15:31
Laatste dagje vakantie
en ik merk dat de rust langzaam is weergekeerd, vanaf morgen weer het normale ritme voor iedereen!

Quin van der Veer
08-01-2012 om 21:42
Ja, jammer
Helaas wel ja... geef ons het abnormale ritme maar. Heerlijk, ik zie zoon opbloeien in die weken vakantie.

Alcedo atthis
08-01-2012 om 22:38
Jammer
Ja, jammer. Het ging afgelopen week verbazingwekkend goed met zoon. Geen andere kinderen om zich heen (alleen zijn broer), dat doet hem erg goed. Spontane logeerpartij bij oom en tante verliep ook heel goed. Hij heeft zelf absoluut geen zin om weer naar school te gaan. Had vandaag ook een slechte dag met een erg kort lontje. Stress vanwege het einde van de vakantie?
Morgenmiddag ook afspraak bij kinderpsycholoog, eigenlijk wel een goed moment.