Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Cursus Autisme Centraal naar Belgie

http://www.autismecentraal.com/public/workshops.asp?div=N&spec=all&lang=NL&pid=127

Ik vroeg het me al af, maar bij de nieuwe cursusfolder werd het me duidelijk. Het opleidingsaanbod wordt voornamelijk in België gegeven. Behalve een post HBO opleiding is ern niets zomaar in Nederland.

Het is in elk geval de moeite waard om er voor naar Gent te gaan. Maar ik vraag me af wat er met de cursussen op diverse plaatsen in Nederland is gebeurt.

Het is beter dan een cursusje Triple-P of dergelijk aanbod. In België zitten de echte kenners.

Autimam

Autimam

27-06-2018 om 16:17

Voor professionals?

Anne, ik heb het cursusaanbod bekeken, maar ze lijken me gericht op professionals. Mijn kind is in elk geval geen casus maar mijn zoon.
Weet jij daar meer over?

Leen13

Leen13

27-06-2018 om 16:34 Topicstarter

Professionals

http://www.autismecentraal.com/public/workshops.asp?div=A&spec=all&lang=NL&pid=128

Vroeger waren er cursussen waarbij aangegeven werd wat het niveau was en voor wie het bedoeld was. Ook op diverse plaatsen in Nederland. Dat zie ik niet meer. Misschien zijn ze nu wel meer gericht op professionals.

Vroeger waren ze ook in elk geval al gericht op professionals. Zelf heb ik ook een cursus gedaan voor professionals. Dat kon vanwege mijn eigen achtergrond. Wel met de opmerking dat het niet bedoeld was als mogelijkheid voor gratis consult.

Maar ook cursussen alleen voor ouders.

Het is echt wel veranderd. Maar zoals je ziet zijn er wel avondlezingen voor geïnteresseerden. En me dunkt als je een vraag stelt dat er meer mogelijk is.

"7 Avondlezingen over autisme in Brasschaat.
Deze avonden zijn bedoeld voor familie, vrienden, vrijwilligers, begeleiders, gidsen, animators in het jeugdwerk en sociaal-cultureel werkers, buren, kappers, studenten, bakkers, kortom iedereen die geïnteresseerd is in autisme.
Sommige data of onderwerpen zijn gewijzigd (en staan dus anders vermeld op de papieren folder).

De avondlezingen starten om 20 uur en gaan door in CULTUURCENTRUM BRASSCHAAT - zaal Born
Gemeentepark 8 te Brasschaat
Inkom: € 6 - Iedereen ontvangt een bloknootje
Inschrijven is niet nodig, u komt gewoon ter plaatse."

Ik vraag me ook af wat er met het cursusaanbod voor Nederland is gebeurd. Je moet het wel zelf betalen misschien is dat wel een reden dat het tijdens de crisis niet meer ging?

Mijntje

Mijntje

28-06-2018 om 09:46

Geef me de 5 geven ook oudercursussen waarover ik met veel enthousiasme heb horen vertellen, door zowel ouder als leerkracht .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.