Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
*Twinkel*

*Twinkel*

20-04-2010 om 16:37

Daar is de diagnose!

Toch nog wel enigszins verbaasd was ik toen we vanmorgen bij de kinderpsychiater de diagnose voor onze zoon (bijna 8) kregen. Ik was al een beetje voorbereid want ze had 2 weken terug gebeld om haar vermoedens al uit te spreken.

Maar goed, de officiële diagnose is kern,- of klassiek autisme geworden.

Vandaag heb ik al contact gehad met een cluster 4 school in onze woonplaats en wat een toeval: Vanavond is er een informatieavond en ik was van harte welkom! Nou, dat laat ik me geen 2 keer zeggen, dus ik ben heel erg benieuwd!

Groetjes Twinkel
dochter (9 jaar, PDDNOS, ADHD en verstandelijk beperkt)
zoon (bijna 8 jaar, DCD en kernautisme)
dochter (bijna 5 jaar)
dochter (3 jaar)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

20-04-2010 om 16:44

Duidelijkheid!

Eindelijk! Dat zal aan de ene kant ook wel een opluchting zijn denk ik? Je hebt ze ook wel in alle soorten en maten he Mooi dat er meteen schot inzit nu. Ik neem aan dat hij nu niet meer naar Het St. in D. gaat? Je gaat nu meteen voor cluster 4 school?

*Twinkel*

*Twinkel*

20-04-2010 om 17:37

Hij gaat wel

Hij gaat wel daarheen voor het behandelprogramma. Op advies van de kinderpsychiater, zij vond dat ze hem nog wel een aantal vaardigheden bij konden brengen.

Vanavond is er een informatieavond op de school bij de dijk. Dus daar ga ik gelijk kijken. Het aanmeldbureau was vandaag afwezig, dus morgen nog maar even bellen.

Weer genoeg te doen zo! Ow ja, we krijgen ook weer KPG bij ons thuis.

toja

toja

20-04-2010 om 20:21

Twinkel

Hier was mijn zoontje ook bijna 8 toen hij de diagnose klassiek autisme kreeg. Best even slikken neem ik aan?
(mijn zoontje is trouwens ook getest door het DCD-team toen hij 4 was, maar daar konden ze toen niet zo veel over zeggen gezien zijn leeftijd.
Regel jij alles zelf? Hier ging alles via school. Hij zit op het reguliere onderwijs met een rugzak en dat gaag heel goed. Wij hebben een ambulant begeleider, ik ben zelf nog nooit op de cluster 4 school geweest. Fijn dat je er even een kijkje kan nemen en ook fijn dat daar een behandelprogramma is.

*Twinkel*

*Twinkel*

20-04-2010 om 21:37

Toja

Ja, het was even slikken, maar ik was al voorbereid. Na het voorbereidende gesprek ging mijn depri-mode aan. Die heb ik weer onder controle en nu ben ik strijdlustig zeg maar. Er moeten knopen doorgehakt worden, we naderen het einde van het schooljaar en het gaat me niet gebeuren dat we de hele schoolvakantie gaan zitten wachten op verslagen en onderwijskundige rapporten e.d.

Mijn zoon heeft 1 juf die voor hem door het vuur gaat en zij vind het ook heel erg dat het zo'n langdradig verhaal is geworden. Dit mede door de IBer die alles maar op zijn beloop liet gaan en wijzelf overal achteraan hebben gezeten. Wij hebben zelf voorgesteld een rugzak aan te vragen, zij wist niet waar we daarvoor moesten zijn, dus ook dat zelf uitgezocht. De rugzak voor cluster 3 werd afgewezen, er was teveel gedragsproblematiek (dat wisten we natuurlijk wel, maar zonder psychiatrische diagnose konden we geen cluster 4 aanvragen). En inmiddels zijn we weer 4 maanden verder zonder wat van haar vernomen te hebben. Nooit een vraag hoe het nu met hem gaat, hoe het met ons gaat... Het is echt een domme koe.

Maar goed, we gaan naar de volgende fase: Weer gaan opbouwen wat ingestort is. Zoon haalt groep 4 niet, hij is toe aan een school waar ze op eigen niveau werken.
Het bezoek aan de school was goed. Ik schrok enorm van de hoeveelheid mensen daar en dacht echt: "als die mensen allemaal voor ons zijn..." Maar er blijkt helemaal geen wachtlijst te zijn. Misschien dat we er dan toch nog eens over na moeten denken of we nog 2 schoolveranderingen door moeten voeren... Wat is wijsheid in dit geval?

anna van noniemen

anna van noniemen

20-04-2010 om 21:46

Rmpi

is kennelijk aan het "leegraken". Dat heeft er vooral mee te maken dat veel kinderen die nu van school gaan vanaf het begin (opstartfase) op die school zaten. Dit is wat er in Gorinchem speelt....misschien ook hier?

*Twinkel*

*Twinkel*

20-04-2010 om 22:34

Wsns

Dit komt doordat de scholen de leerlingen langer binnen hun school moeten houden. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd, hij gaat groep 3 wéér niet halen (2de keer) omdat hij teveel last heeft van zijn stoornis (zo kan ik het nu wel noemen).

anna van noniemen

anna van noniemen

20-04-2010 om 22:40

dat lijkt me ook inderdaad.....beter om hem nu op een school te krijgen waar hij beter tot zijn recht komt...

toja

toja

22-04-2010 om 14:32

Twinkel

ik denk dat je voor de andere school moet gaan. Ik begreep hieronder dat hij groep 4 weer niet zal halen. En de ib-er van die school werkt ook al niet mee? Die heb je echt wel nodig; ik hier in iedergeval wel. Je bent nu al een eind op weg en gun je zoontje een plek waar hij op zijn eigen niveau kan werken. Sterkte in de strijd..
(Ps. Hier komt de depri-mode ook af en toe nog even boven drijven hoor; daarna gaan we er ook weer tegen aan)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.