Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Daisy software, vera?

Wij hebben hier de Victor Reader Wave. Zoon weet niet meer hoe hij harder zachter moet, weet jij het misschien?
En er bestaat dus Daisyspeler software die je op je ipod kunt zetten? Die was weer nieuw voor mij, hoe werkt dat dan?
Wilma Flintstone zou ook mijn Nick kunnen zijn

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

24-06-2011 om 19:42

Elisa2

Behalve een classic+ (veel te groot ding met te veel kuren) heb ik ook een vibe gehad. Dat is het hetzelfde model als de wave maar dan met minder toetsen. Bij de vibe zette je hem aan met de i/o toets, door hem 'lang' in te drukken. Als de speler aan is verandert de i/o toets in een volume en snelheid toets. Door op de i/o toets te drukken hoor je 'volume' en bij nog een keer drukken 'snelheid'. Met de pijltjestoetsen kun je dan volume omhoog of omlaag doen.

Vera

Vera*

Vera*

24-06-2011 om 19:45

Software

Van het dyslexieforum heb ik het volgende:

Daisy speler IPod Touch/IPad/IPhone voor Dedicon lesboeken

Berichtdoor ArdPaul » 07 apr 2011 21:49
Goed nieuws voor mensen met dyslexie die op zoek zijn naar een moderne en mobiele Daisy speler met beeldscherm die de lesboeken van Dedicon af kunnen spelen. Want er zijn inmiddels drie Daisy software programma's op de markt die deze Daisy luister lesboeken (Daisy 2.02) af kunnen spelen op de IPod Touch/IPad/IPhone. Alle drie heb ik op de IPod Touch V4 met 8GB uitgetest samen mijn 11 jarige zoon, die dyslectisch is.

De programma's die we getest hebben zijn, in volgorde van onze voorkeur:
Onze nr 1. VOD (Voice of Daisy) (20,99 eur): tot nu toe onze favoriet, intuïtief, stabiel en veel instel mogelijheden t.a.v. afspelen. (snelheid, toonhoogte, pauze tussen zinnen) Info op: http://www.cypac.co.jp/vodi/index.html

Onze nr 2. InDaisy (14,99 eur): iets minder gebruiksvriendelijk dan VOD en een probleem met het overzetten van sommige bestanden en af en toe slaat het programma vast bij het plaatsen van een bookmark. De producent geeft aan dat binnen 2-3 maanden een update wordt geleverd die deze problemen oplost. Meer keuze tav lettertype en grootte dan VOD. Info op: http://levelware.com/

Onze nr 3: DaisyWorm (2,99 eur). Geen meelees scherm waarop je kunt zien waar je in het document bent, zoals VOD en InDaisy dat wel hebben. Wel makkelijk overzetten van bestanden en stabiel. Info op: http://www.guidedogswa.org/daisyworm/

Bij VOD en InDaisy is de lees snelheid in te stellen en is er een overzichtelijke pagina met de bookmarks, DaisyWorm heeft dit niet.

De Daisy 2.02 luisterboeken van Dedicon laten op het beeldscherm niet de tekst zien die wordt voorgelezen, alleen het pagina nummer en de titel van het hoofdstuk staan op het beeldscherm (bij VOD en DaisyWorm) .Voor het overzetten van de bestanden gebruiken wij de nieuwste versie van ITunes en we hebben de nieuwste IOS Firmware op de IPod Touch.

Bestanden toevoegen gaat in ITunes via Apparaten (IPod selecteren) - Apps - Bestandsdeling (naar beneden scrollen) - toevoegen. Na het synchroniseren staan ze op de IPod Touch. Piece of cake!

Bestanden moeten als .zip bestand worden toegevoegd. Selecteer hiervoor alle bestanden van 1 CD van Dedicon en maak hier een .zip bestand van. De naam die je hieraan geeft maakt niet uit. Op de IPod Touch komt namelijk automatisch de juiste titel van het boek te staan. De Dedicon CD's voor de basisschool waarmee wij hebben getest zijn 50-150 MB groot.

Omdat IPad en IPhone hetzelfde platform gebruiken werk deze software ook op deze apparaten.

Als je je aanmeldt op het dyslexieforum kun je ook de reakties lezen.

Vera

Elisa2

Elisa2

25-06-2011 om 12:33 Topicstarter

Dank, gaan we wat mee doen... hoop ik....? even zeuren mag dat?

Jeetje wat kan er veel en wat snap ik er allemaal weinig van. Pffff....
Ik voel in deze materie net zo onredelijke afkeer en onwil als mijn kinderen waarschijnlijk ervaren als ze een stuk tekst zien.
Chippie en/of Petuut hebben me al aangeraden een cursus Sprint te volgen in de vakantie. Daar ben ik mee bezig, er zijn ouderkind cursussen in de vakantie. Voorlopig wil mijn kind pertinent niet. Hij zit echt even in de complete weiger houding. Ik vind het zelf ook vreselijk, maar heel erg nodig. Nu zal ik me dus ook verder moeten verdiepen in die Daisy mogelijkheden, mooi dat het allemaal kan.
Hij moet minder afhankelijk van mij worden. Dat vindt hij zelf ook, maar hij vindt al dit soort toestanden een extra straf.
Dat ik er echt helemaal van dichtsla helpt ook niets. Ik zou graag ook zo'n slimme ouder zijn als die meneer uit jouw berichtje. Maar "nu even niet"! Ik wil heel even zeuren, mag dat? Je moet echt alles in je eentje oplossen als dyslexie ouder en dit kan of wil ik er niet ook nog bij hebben. O,o, wat een aansteller ben ik, sorry. Maar eigenlijk zou ik dit deel heel graag bij iemand neerleggen die dit voor mij (nee, voor mijn zoon) kan regelen en hem verder kan helpen.
Ach, ik ben denk ik aan vakantie toe. Als prive huiswerk instituut is de toetsweek denk ik voor mij ook de druppel geweest......
Voor dit weekend nog een werkstuk op de planning en dan nog twee herkansingen deze week. Nog heel even volhouden. En dan tijd voor even rust en dan met frisse moed weer verder.
En Vera, ondanks mijn relaas hierboven, ik ga er echt zeker iets mee doen! Dankjewel!

Elisa2

Elisa2

26-06-2011 om 09:21 Topicstarter

Sorry, schaam me

Na een nachtje gewoon lekker slapen, zie ik in dat in gewoon moe was. Ook heb ik de tijd om dit forum echt even door te lezen en weet ik weer hoe gelukkig ik ben met mijn twee gezonde zoons. Ik wens iedereen heel veel sterkte toe!

Quin van der Veer

Quin van der Veer

26-06-2011 om 23:03

Elisa2

Ga je nu je eigen kwestie niet een beetje teveel bagatelliseren omdat "er altijd mensen zijn die het zwaarder hebben"? Je mag heus af en toe wel even spuien hoor! Dat lucht in elk geval op.

Elisa2

Elisa2

28-06-2011 om 12:16 Topicstarter

Dankjewel quin

Fijn, dat ik af en toe mijn hart mag luchten
Ook wel eens lekker.
Het is nu ook weer helemaal over.

Ik geniet erg van mijn jongens en ja hoor, de oudste is over met maar 1 vijf op zijn rapport! Dus het harde werken in de toetsweek heeft goed resultaat gehad. Fijn voor hem! En blijkbaar ook heel goed voor mijn eigen humeur
Hij gaat nu nog twee vakken herkansen om van een 6 een 7 te maken. Hij heeft duidelijk geen zesjes mentaliteit, dat heeft hij niet van mij (ik vond een 5,5 mooi zat.....) Grappig, hij heeft er dus nog geen genoeg van.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.