Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Dcd

Mijn 7 jarige dochter heeft vermoedelijk (vrij zeker) DCD - Developmental coördination disorder (soms ook dyspraxie genaamd.)

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Pham

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

23-10-2011 om 14:08

Twee van mijn drie kinders hebben dcd, wat zich bij hen vooral uit in schrijfproblemen, en moeite met handenarbeid en tekenen,techniek, dat soort vakken. Hoewel ze erg creatief zijn en deze vakken heerlijk vinden, komt het moeizaam uit de verf,letterlijk en figuurlijk. Het heeft uiteraard diverse uitingsvormen, heb je er al op gegoogled? Je vind de nodige info. Dochterlief is 11 en heeft ook kinderfysio. Mijn zoon is inmiddels 14 en met wat begrip van docenten op het vo is het niet zo'n probleem.

Nancy

Nancy

24-10-2011 om 12:03

Hier ook

Mijn dochter heeft oa. DCD. Mijn dcohter kan bv nog steeds geen veters strikken (12). Daarentegen kan ze weer wel heel mooi schrijven en is erg creatief net als Fiorucci's dochters. Ze heeft als kind anderhalf jaar wekelijks fysiotherapie gehad. Het uit zich in meerdere dagdagelijkse dingen, maar we hebben er onze weg in gevonden. Het is maar 1 van de diagnoses die mijn dochter heeft en daarvan is deze echt het minst vervelend en er is goed mee om te gaan, mits je de juiste maatregelen neemt.

ukkie88

ukkie88

27-10-2011 om 13:08

Hier ook een zoon met dcd

Mijn zoon is nu 8 jaar en heeft DCD en ADHD. Vooral de ADHD speelt hem parten maar ook het lage zelfvertrouwen wat bij DCD hoort. Schrijven doet hij in blokschrift maar de DCD is goed mee te leven als je maar begrijpt wat het inhoud.Ik merk dat vooral de omgeving hier moeizaam mee om kan gaan, maar dat veel dingen te herleiden zijn als je weet wat DCD inhoud. Ook veters strikken kan hij nog niet.Mijn zoon zit nu nog op regulier onderwijs maar gaat vanaf 01 januari naar speciaal onderwijs cluster 3. Zijn leerkrachten kunnen er niet mee omgaan en datgene bieden wat hij nodig heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.