Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
19-06-2011 om 19:44
Okay, wat mij betreft weer tijd voor 'eind van het jaar' hart onder de riem. Uiteraard speelt bij elk kind dat het extra vermoeiend en zwaar is zo aan het eind van het schooljaar, maar ik vermoed dat het bij zorgenkinderen wat meer is.
Onze zoon (ADHD, miss. lichte vorm ASS) heeft een zware tijd achter de rug en wat nog komen gaat: schoolwissel, verjaardag, citotoets, schoolreisje, afzwemmen, tante uit Ierland logeren, sportdag. En ohoh, wat is hij er soms aan toe. Hij krijgt nu ineens beduidend vaker netelroos aanvallen (is nl ook oa allergisch voor huisstofmijt) en de anti-histamine lijkt niet echt te werken. Hij is gisteren tot 23 uur op geweest met een netelroosaanval (die begon om 20 uur, arm kind) en had vanmorgen een proefexamen afzwemmen. Dat bleek het echte examen te zijn, wat zwemschool expres niet verteld had en de bedoeling is dat we het ons kind ng niet laten weten tot volgende week nl officieel diploma zwemmen. Ik heb het zoon wel meteen verteld, weer wat druk van de ketel.
Zoon idd opgelucht. Maar toch, eind van het jaar: Stress!! Veel huilen, laat slapen - vroeg wakker, ruzien, hyperen, enz enz
God geef me geduld en vooral energie
Hoe gaat het met jullie zorgenkinderen de laatste weken?
22-06-2011 om 21:20
Anna
GEWELDIG!
Fijn dat je die consulent aan je zijde had. Tegelijkertijd jammer dat dat nodig is, ze zouden toch ook zonder dat keurig de regels kunnen volgen en naar jou kunnen luisteren?
Gefeliciteerd!