Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-04-2011 om 10:19
Zoon heeft toch NLD. Dat hij alleen ADHD had klopte niet, dat wisten we al heel lang. We hebben lang getwijfeld wat het nu precies was; PDD, ODD, van alles heeft de revue gepasseerd. Alleen is NLD geen officiele diagnose omdat het geen DSM4 erkende diagnose is. Dat gaat dan niet meetellen in de berekening van waar hij recht op heeft; kwa PGB en zo? Of zou dat wel uitmaken?
20-04-2011 om 11:14
Koentje
Kunnen ze er geen PDD-NOS van maken? Dat is iets vaags waar van alles onder valt, maar telt wel mee voor een PGB. Verder weet ik het niet; ik dacht dat je met "alleen maar" ADHD geen PGB kreeg, maar met ADHD plus iets anders (wat het dan ook is) wel. Maar ik kan me vergissen, want ik vraag geen PGB meer aan.
Ik weet wel dat mijn kind overal weer een ander stickertje opgeplakt krijgt, vandaar mijn vraag.
21-04-2011 om 10:56
Tja, vind je dat je het pgb nodig hebt dan? alleen een etiketje is nooit genoeg. Mijn kinderen hebben allebei een hele "echte" diagnose pdd-nos en klassiek autisme, toch krijg ik geen pgb of tog regeling meer. Hoeveel problemen heb je thuis? en helpt geld daar echt in? ga je dan gerichte therapie met hem doen of zo? je moet het wel weten te besteden, anders moet je het toch weer terug betalen.
Tess
21-04-2011 om 14:05
Bij ons
Ik heb geen PGB meer, wel heel veel baat bij LGF (maar dat houdt natuurlijk op).
Mijn ervaring is dat het PGB met zoveel regels omgeven is dat het alleen zin heeft als jij het thuis niet meer trekt (logeeropvang en zo). Dingen die voor zoon goed zijn mogen niet, want dan is het therapie en moet het van de zorgverzekering (of die nou betaalt of niet). Dingen die goed zijn voor school moeten van het rugzakje. Hopeloos. Er zijn wel mensen die het op "begeleiding bij leren plannen" weten te gooien, maar dat is misschien meer middelbare school.