Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Docu vanavond op ned 2 Autisme

Maandag 12 mei (21.00 uur, NCRV Ned 2) wordt een mooie en indringende documentaire uitgezonden die goed laat zien hoe de liefde van ouders voor hun beperkte zoon hen ook tot wanhoop kan drijven als de zorg hen te veel wordt en een perspectief nog (te) lang op zich laat wachten.

Dexter (17) is autistisch, zwaar verstandelijk beperkt en vertoont zeer moeilijk verstaanbaar gedrag. In de groepsgerichte opvang raakte Dexter voortdurend overprikkeld, waardoor hij steeds ongelukkiger en onhandelbaarder werd. Uiteindelijk besluiten zijn ouders, Mark en Josette Budding, allebei hun goed lopende bedrijven op te geven om zelf voor hem te gaan zorgen. Onder de hoede van zijn ouders wordt Dexter weer mens, maar Mark en Josette Budding weten dat ze dit zelf niet nog jaren vol gaan houden. De zorg voor Dexter is uitputtend, hij wordt steeds groter en sterker en er is voor hun zoon geen enkel toekomstperspectief waar ze zich aan vast kunnen houden. ‘We zijn aan het eind van ons latijn. Alleen de liefde voor Dex en onze dochter houdt ons op de been. En woede.’

Hun laatste reserves zetten ze in om voor Dexter en kinderen zoals hij, een nieuw thuis te maken, dat hen de juiste zorg en een toekomst biedt. Menswaardige één-op-één begeleiding, door de ouders en deskundige vaste begeleiders samen, in een omgeving die op de kinderen is toegesneden. Samen met Esdégé-Reigersdaal wordt nu gewerkt aan de realisatie van dat thuis. Voor Dexter en drie andere kinderen.


mirreke

mirreke

12-05-2014 om 19:11

Dank voor de tip

Dit lijkt mij een hele mooie documentaire...

Ik ga zeker kijken.

Onno

Onno

12-05-2014 om 23:20

Laat de veroorzaker het maar betalen.

Dexter was een gezonde baby die zich normaal ontwikkelde maar na de derde vaccinatie ging het mis en is er hier sprake van duidelijke vaccinatieschade. Laat Big Pharma dan ook zo sportief zijn om de schade te betalen.

Jasam

Jasam

13-05-2014 om 01:22 Topicstarter

@onno

Die gedachte had ik ook, maar meer naar de de regering toe, volksgezondheid!

Rafelkap

Rafelkap

13-05-2014 om 07:11

nee onno

Nee Onno, er is sprake van het syndroom van West. Zie het andere draadje. Dit uit zich meestal tussen 4 en 6 maanden, vandaar dat jij die link legt.

Rafelkap

Rafelkap

13-05-2014 om 07:13

Gezien

maar ik word hier niet vrolijk van. Mijn ventje is iets minder ver heen maar ook een ernstig geval, alleen dan tien jaar jonger.
Dus eigenlijk moet ik dit soort documentaires niet zien, voor mijn humeur.

En nee Onno, de oorzaak bij mijn zoontje is niet door vaccinatieschade, maar een genafwijking, ontstaan bij zijn ontstaan.

mirreke

mirreke

13-05-2014 om 07:59

rafelkap

Het klopt, het is diep droevig makend eigenlijk. De hele ontwikkeling zoals die nu gestalte krijgt van de zorgwetten, de bezuinigingen, het is rampzalig voor kinderen en volwassenen die hun levenlang ondersteuning en verzorging nodig hebben.
En dan los van wat het toekomstbeeld dat je zelf op deze manier van je kind krijgt.

Wat echter wel perspectief lijkt te bieden is inderdaad zelf zorgwoningen opzetten. Ik weet eerlijk gezegd niets van geldstromen ed. in Nederland, maar in Duitsland werkt mijn vriendin in een WG (wohngemeinschaft) die door ouders is opgezet voor 4 jongeren met Down, die voor het eerst zelfstandig gaan wonen. Alle benodigde en gewenste zorg wordt ingekocht. Dit doen ze met behulp van giften, maar ook de verzekering betaalt een groot stuk mee.

Mijn zoon met Asperger is er natuurlijk lang zo erg niet aan toe, maar ik twijfel er toch enorm aan of hij ooit wel echt zelfstandig zal kunnen wonen.

Maar wat mij mooi leek, en ik ook mooi vond, is de toewijding en liefde van de ouders... Ook eng, want ooit ga je dood, en wat dan, dus...

Jasam

Jasam

13-05-2014 om 08:12 Topicstarter

We hebben maar een dun laagje beschaving

De mond open over misstanden in 3e wereld landen, waar kinderen die iets mankeren vastgebonden, in achterkamertjes, uit dorpen gejaagd worden.
En wat gebeurd hier? Onze regering bezuinigd, bereid om deze kinderen (medemens) (nog meer) te begrenzen in hun mogelijkheden.
Als mensheid opkomen voor de zwakkeren in de samenleving? Ik schaam me haast dat ik medelander in Nederland ben.
Het nieuws van gister was daar weer een treffend voorbeeld van!
Je neemt je moeder in huis en je wordt terstond gekort en beboet.
Schrijnend schandalig!

Syndroom van West?

Hmm moet ik die docu toch even terugzien, dat heeft mijn oudste nl ook gehad. Heel vaak gaat dat over in het syndroom van Lennox-Gastaut i.c.m. autisme. Doordat het op zo'n jonge leeftijd zo plotseling ontstaat, zijn veel ouders ervan overtuigd dat de vaccinaties een oorzaak zijn. Zeker als er, i.t.t. bij mijn zoon, geen andere oorzaak wordt gevonden (zoals een hersenbeschadiging of een stofwisselingsziekte)

Onno

Onno

13-05-2014 om 08:23

Rafelkap

Dat wil niet zeggen dat vaccinatieschade niet bestaat. Ga nu niet serieus denken dat je je met mij kunt meten. Vaccineren is gewoon een heel ingewikkeld onderwerp met ontzettend grote belangen, daar moet je je echt in verdiepen. Ik was daar al mee bezig toen de meeste forumleden nog niet eens wisten dat er zoiets als vaccinatieschade bestond.
Trouwens wat in die uitzending te zien was, was maar een heel klein stukje. Er was nog veel meer over die vaccinatieschade te vertellen maar dat wilden ze zelf niet anders zou het de aandacht teveel van het onderwerp afleiden.

ziek

" Ga nu niet serieus denken dat je je met mij kunt meten"
Dat heet grootheidswaanzin, Onno. Jij hebt serieus hulp nodig.

Rafelkap

Rafelkap

13-05-2014 om 09:54

Pff

Ik heb de pfd gelezen. Dexter had het Syndroom van West, de moeder wil graag een zwarte piet.
Epilepsiesyndromen, genafwijkingen, stofwisselingsziekten, praat me er niet van, er is nog veel niet van bekend waardoor het de angst voor vaccinaties ed kan voeden. Het zal best dat er vaccinatieschade is, maar daar krijg je geen Syndroom van West van, Onno.

Bij de geboorte lijkt een kind gezond, veel ziekten komen na een paar maanden, of na een paar jaar tot uiting en heeft een oorzaak die niets te maken heeft met die vaccinaties.
De genetische testen worden steeds beter, dus er wordt steeds vaker een oorzaak worden gevonden van een stoornis of achterstand. Mensen willen nu eenmaal een oorzaak, of een boosdoener voor ziets ongrijpaars. Daar sla jij een slaatje uit. Mensen willen nu eenmaal al eeuwenlang een zwarte piet, vroeger waren dat de heksen.

Je kan je clienten beter naar een klinisch geneticus of metabool arts sturen. Alleen zijn niet alle ziekten te genezen, helaas.

Rafelkap

Rafelkap

13-05-2014 om 09:55

ongrijpbaars

ik was de b vergeten

daar gaaaaan we weer!

Onno: Ga nu niet serieus denken dat je je met mij kunt meten. Vaccineren is gewoon een heel ingewikkeld onderwerp met ontzettend grote belangen, daar moet je je echt in verdiepen. Ik was daar al mee bezig toen de meeste forumleden nog niet eens wisten dat er zoiets als vaccinatieschade bestond.

Wij zijn dom en jij bent slim. Jammer dat ik wel een erkende artsenopleiding heb en jij schimmige geitenwollensokkencursusje. Ga toch heen met je denigrerend geleuter.

In het algemeen,

dus wie het persoonlijk op wil vatten, die moet dat vooral niet laten:

In discussie gaan met een idioot, bewijst alleen maar dat er twee zijn.

Rafelkap

Rafelkap

13-05-2014 om 17:56

Fenix

Ik voel mij niet aangesproken, maar de reden dat ik wat nuanceringen aangeef is zodat nietvermoedende meelezers niet in Onno's val trappen.
Maar je hebt groot gelijk, het is zonde van de tijd.

Kennis van zaken

Onno, er zijn een aantal hele specifieke kenmerken die wijzen op het syndroom van west. Eentje ervan is hypsarithmie, een typisch en gestoord EEG beeld. Dat in combinatie met salaamkrampen, een achteruitgang in de ontwikkeling en het verlies van contact met de omgeving maakt dat deze diagnose wordt gegeven.

Dat heeft niets, maar dan ook niets met vaccineren te maken. Te meer omdat er in de meeste gevallen een onderliggende oorzaak is, zoals genetische afwijking, stofwisselingsziekte of hersenbeschadiging.

Katniss

Katniss

13-05-2014 om 22:52

Wat ik me afvraag

De titel van dit draadje is 'Autisme'. Ik heb een klein stukje van de documentaire gezien en volgens mij is de autisme van Dexter 'maar' een bijkomend iets. Zou het niet zo zijn dat zijn gedrag voor het grootste deel wordt veroorzaakt door zijn verstandelijke beperking (iq van 20)?
Niet dat het verder iets uitmaakt voor de zorg natuurlijk. Het lijkt me heel erg om een kind met zulke beperkingen te hebben. Ik heb een nicht die al vanaf haar 3e levensjaar in een instelling woont, en die ook alleen maar met meerdere personen aan begeleiding naar buiten kan. Het grootste gedeelte van de dag zit ze alleen in haar kamer waar niets stuk kan.

Jasam

Jasam

13-05-2014 om 23:19 Topicstarter

Je hebt gelijk katniss

Die titel was gerelateerd aan de beschrijving in het stukje, en uiteraard er boven gezet voordat ik de documentaire gezien had.

Rafelkap

Gelukkig maar : )
Nuanceringen zijn naar mijn mening bij deze persoon ook zeer op zijn plaats.

Ik moet zeggen dat ik het wel vermakelijk vind dat mensen met deze meneer(?) in discussie willen blijven gaan, terwijl hij bijna standaard, wanneer er om concrete feiten en cijfers gevraagd wordt, met uitspraken dat hij het nu eenmaal beter weet aankomt, maar het gevraagde niet levert.

Groet, Fenix (die aan het afwachten is op openbaringen van vaccinatieschade bij zowel zichzelf, als bij ega, kinderen en hond)

Evanlyn

Evanlyn

14-05-2014 om 10:20

Arme Onno

Ik dacht echt even dat er hoop voor Onno was omdat hij ook eens iets verstandigs en meelevends zei, maar toen bleek de post van iemand anders te zijn. Jammer...

Heirthe

Heirthe

15-05-2014 om 11:21

Toch nog even over vaccinaties

Ik heb de documentaire ook gezien en het viel mij ook meteen op dat Dexter eerst een normale baby was. Ik weet wel dat sommige ziekten/stoornissen zich later ontwikkelen maar moest toch even terug denken aan mijn eigen zoon die bij zijn eerst vaccinatie dezelfde symptomen had als deze jongen.. Mijn zoon heeft een ass diagnose.
Het blijven toch dingen om over na te denken..

Rafelkap

Rafelkap

15-05-2014 om 11:57

Foske

Nog maar even reageren, hoewel ik dat van plan was niet meer te doen. Nee Foske. Autisme is niet meteen na de geboorte te zien. Vaak lijkt een gezonde baby. Het is bekend dat het gewoon in de genen zit en het is ontstaan bij de conceptie. Na x aantal maanden of jaren 'zie' je de symptomen en laat dat nu net toevallig na een prik zijn.

Wat niet wil zeggen dat vaccinaties helemaal geen enkel nadelig effect hebben (hoewel dit opweeg tegen de positieve), autisme krijg je er in ieder niet van en het syndroom van west al helemaal niet.

Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je kind ass kreeg.

Onno

Onno

15-05-2014 om 23:16

En laat dat nu net toevallig na een prik zijn.........

Ik denk dat de meeste forumleden wel tevreden zijn met deze uitleg maar hoe stel je nu mensen gerust die wel hersens hebben.

Dat

zul jij ons ongetwijfeld kúnnen vertellen...... maar je doet het niet.
: )

Onno

Onno

16-05-2014 om 13:26

Een lezing van 2 uur en een radio-uitzending.

Alsof dat niet genoeg is.

amk

amk

16-05-2014 om 13:53

Onno

er staan nogal wat vragen voor je open, waarmee wij onze kennis proberen op te vijzelen. Want die kennis die jij hebt kunnen wij niet vinden, dus wijs ons alsjeblieft de goede weg.

O, waarom doe ik dit toch, de antwoorden komen toch niet.....

AMK

: )

Drogreden

Onno, tis je al eerder uitgelegd. Maar waarschijnlijk ben je niet slim genoeg om het te begrijpen
Post hoc ergo propter hoc
Post hoc ergo propter hoc is een klassieke drogreden, verwant met cum hoc ergo propter hoc. Deze uitdrukking is Latijn en betekent letterlijk: "na dit, dus vanwege dit".

Bij deze drogreden wordt uitgegaan van een situatie waarin verschijnsel B zich vaak voordoet nadat verschijnsel A zich net heeft voorgedaan. Dan wordt ten onrechte de gevolgtrekking gemaakt dat B het gevolg is van A. Dit is een drogreden omdat het heel goed mogelijk is dat deze overeenkomst qua tijdstip toevallig is, of dat A en B beide gevolg zijn van een derde verschijnsel C.

Voorbeeld[bewerken]
"Telkens nadat Kritias voor de tempel tot Zeus heeft gebeden, vindt hij bij thuiskomst een zak met eten voor de deur. Dus moet het verschijnen van dit eten wel het gevolg zijn van zijn gebeden."

De fout ligt hierin: de genoemde causale verklaring kan weliswaar de genoemde verschijnselen verklaren, maar er zijn nog wel andere verklaringen mogelijk, die veel waarschijnlijker zijn (zie Ockhams scheermes). Een of andere liefdadige instelling zou bijvoorbeeld op gezette tijden eten kunnen uitdelen aan behoeftige personen. Als dit tijdstip toevallig samenvalt met het tijdstip waarop Kritias altijd gaat bidden, komt hij dus tot een foutieve gevolgtrekking.

n

Rafelkap

Rafelkap

16-05-2014 om 18:54

geen zieltje

Onno, wat doe je dan hier op het forum met al die hersenloze vrouwbaksels. Hier valt geen zieltje te winnen, ik zou andere fora proberen.

Fijn weekend!

Wat errug! (Vrij naar TorenC)

De regering wil causale verbanden afschaffen. Hoe moeten de homeopaten dan hun werk doen? Gelukkig kan de Eerste kamer het nog tegenhouden.

Tweede Kamer wil causale verbanden afschaffen
Critici: ‘Wetsvoorstel zal weinig effect sorteren’

Door Matthijs Huiskes • vrijdag 16 mei 2014

De Tweede Kamer heeft een wetsvoorstel aangenomen waarmee causale verbanden worden afgeschaft. Het voorstel ligt ter goedkeuring bij de Eerste Kamer.

Volgens D66-kamerlid Pia Dijkstra, die het wetsvoorstel indiende, worden nu alle problemen opgelost. “De laatste jaren zijn we overspoeld met de gevolgen van verschillende oorzaken. Het was gewoonweg niet meer vol te houden. Met alle gevolgen van dien.”

D66 zegt dat Nederland veel voordeel heeft van het wet. Dijkstra legt na afloop uit: “Even een concreet voorbeeld: stel, er gebeurt iets en dat heeft gevolgen. Dan zijn de oorzaken vaak niet te overzien. Van het één komt het ander.”

Eerste Kamerlid Adri Duivensteijn (PvdA) is kritisch over het wetsvoorstel: “Ik heb niet het idee dat hiermee de oorzaken van de problemen van de gevolgen worden aangepakt. Het afschaffen van causale verbanden sorteert simpelweg geen effect.”

http://www.speld.nl/2014/05/16/tweede-kamer-wil-causale-verbanden-afschaffen/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.