Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-06-2010 om 20:36
Nou ik heb de verwijsbrief binnen.
Gisteren bij de arts zat onze zoon geen moment stil,en tetterde door ons heen,hij is wel druk he? zegt de arts..valt nu nog mee, was mijn antwoord (:
Dan zal u het best pittig hebben thuis, JA soms wel...Arts heeft een sterke verdenking op ADHD...heerlijk eindelijk de erkenning en bevestiging..dat was gisteren.
Weet je wat ik balen vind? Dat het opvoeden nu echt bewust moet gaan, en meer via regels en structuren. Dat ik constant bewust moet zijn hoe ik reageer en wat ik ga doen.
Dat ik niet de moeder kan zijn , hoe ik eigenlijk ben....chaotisch en spontaan.
Tuurlijk heb ik structuur en vaste dingen maar niet extreem ofzo ik wijk graag van structuren af maarrrr dat kan ik nu wel vergeten .
Ik heb zo geen zin om een zorgfamilie te zijn.....oudste ADHD , en ik had vroegr leerachterstand en rekenblind..nou dan zul je zien dan heeft mijn jongste dat ..welkom bij de zorgfam bleeeee....ik wil een gewoon gezin zijn geen gedoe , lekker leven en genieten van mijn jongens zonder bij alles na te moeten denken maar ja dat beeld kan ik wel vergeten.
En we wilde miss nog wel een derde kindje dat lijkt mij nu ook niet meer verstandig.
14-06-2010 om 19:16
Maartje
Ik herken het gevoel hoor, maar het valt in de praktijk best mee.
De structuur zit hem meer in consequent zijn, dus 1x waarschuwen en dan actie. En in de pictogrammen die we bij tijd en wijlen gebruiken. Alleen tijdens de vakantie merk ik dat we alles wat strakker moeten doen.
Overigens is bij ons die derde er toch gekomen hoor. En geen moment spijt van gehad. Ben wel blij dat deze het waarschijnlijk niet heeft want 1 ADHDer vind ik wel genoeg in ons gezin.
14-06-2010 om 21:30
Dees
Dus er is nog hoop
Wat leuk om te lezen dat sommige toch nog een derde hebben gekregen, het verlangen is er wel maar mijn 2 jongens komen op de eerste plaats en dan kijken we wel weer verder.
Fijn dat je me begrijpt, toch wel lekker om een beetje herkenning te krijgen. Mijn hoofd zit vol met allerlei scenario's en zit alles uit pluizen, dan bekijk ik het weer nuchter en de andere keer, ben ik emotioneel hahah en hij moet nog getest worden...nou ja duik er maar vroeg in vanavond