koentje
27-09-2011 om 11:47
Douchen na gym
Op de nieuwe PRO-school van zoon (die overigens zeer goed bevalt) hoeft niet te worden gedoucht na gym. Wat ik jammer vind want het lijkt mij juist belangrijk met die beginnende pubers, die met hygiene om moeten leren gaan. Juist bij mijn zoon die niet graag doucht, kunnen nieuwe dingen weerstand oproepen. Daarom ook vind ik het extra vervelend dat ze deze gewoonte er niet direct in hebben gezet. Want op zich zou het wel gebruikelijk zijn dat er gedoucht wordt.Ik heb nu opheldering gevraagd en gevraagd om extra voorbereiding bij zoon als ze besluiten ze wel te laten douchen. Overdreven?

Karmijn
28-09-2011 om 09:00
Douchen op school
Om je vraag te beantwoorden: Nee ik vind het niet overdreven dat je het bespreekbaar hebt gemaakt en ik vind het ook heel pro-actief van je, dat je gelijk duidelijk hebt gemaakt dat je zoon wel begeleiding nodig heeft, als het ineens menen te moeten veranderen.
Aan de andere kant vind ik het absoluut geen probleem als kinderen niet douchen na gym. Ik vond het douchen in zo'n vieze douche echt een drama. Wij moesten het wel en ik vond het heel naar. Voor mijn zoon zou dat douchen het hele gymmen en het hele naar school gaan die dag in een negatief licht plaatsen. Zonde zou ik dat vinden.

FayW
28-09-2011 om 09:04
Geen douchende pubers op school
Heb drie kinderen op twee verschillende middelbare scholen, en zij hebben alledrie nog nooit gedoucht na de gymles op school. Heb met jongste wel de afspraak dat hij doucht op sportdagen, thuis dan.
Kan mij niet voorstellen dat ze douchen op school kunnen verplichten op de middelbare. Wie gaat dit controleren?

koentje
28-09-2011 om 09:52
Nou,
heb je zelf wel eens in een klas vol zwetende pubers gezeten, direct na de gymles? Lijkt mij geen pretje. Volgens mij is het wel degelijk verplicht gesteld. Maar wat ik terughoor van mijn zoon is dat er met zoveel worden door de gymleraar wordt gezegd dat 'het niet hoeft vandaag'. En dat vind ik raar.

FayW
28-09-2011 om 10:11
Tja
Ik geef alleen maar aan hoe het bij mijn kinderen op de middelbare gaat. Daar kan je wel van alles van vinden, maar zo gaat dat nou eenmaal. Ik kan mij er niet druk om maken.

Fiorucci
28-09-2011 om 14:09
Koentje
Alhier wordt niet gedouched op het vo. Dus het is lang niet overal verplicht.

Jessy69
28-09-2011 om 17:10
Hier
wordt wel verplicht gedoucht na gym. Maar of dat helpt tegen het zweet weet ik niet, want zeep gebruiken ze niet. Het is snel afspoelen en er weer onderuit.