Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Onno

Onno

30-08-2009 om 18:31

Draadje voor anna

Beste Anna,
Natuurlijk weet ik dat het voor ouders vreselijk moeilijk is om de juiste therapievorm te vinden als je een kind hebt met een gedragsstoornis. De reguliere vorm komt vaak niet verder dan het geven van medicijnen in allerlei verschillende samenstelling en wat extra aandacht. Vaak scheelt het al een hele hoop en zijn de ouders al een stuk meer gerustgesteld. Alleen schuif je de problemen ermee naar voren. Dan bedoel ik dat de meeste van deze kinderen later terecht komen in de psychiatrie/verslavingszorg. Als je zover bent, komt er vaak weinig meer van terecht omdat je dan je grip kwijt bent en omdat kinderen op die leeftijd en omstandigheden eigenlijk gewoon verloren zijn. Is er dan geen andere oplossing? Weldegelijk en gelukkig zijn er steeds meer ouders die andere oplossingen zoeken en vinden dan medicijnen. In aanmerking genomen dat er geen kind hetzelfde is en dat er ook soms grote verschillen zijn in achtergrond. Ik ga hier verder geen reclame maken anders krijg ik te maken met censuur van forumbeheer.
Wel denk ik dat er binnen afzienbare tijd meer aandacht in de pers gaat komen ten gunste van geneeskrachtige therapievormen voor deze kinderen omdat die stroming zo langzamerhand niet meer tegen te houden is. Tot die tijd zul dan maar even moeten wachten en anders is er op het internet al heel veel informatie te vinden. Het enig wat je moet doen is zoeken, zoeken, zoeken.
Jammer dat er niet veel eerder aandacht voor is geweest want nu gaan er gewoon teveel kinderen verloren. Die gaan het gewoon niet zelfstandig redden in deze maatschappij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

30-08-2009 om 19:39

Wat jammer toch onno

dat je nog steeds niet met informatie komt die jouw mening inderdaad bevestigen, het zijn nog steeds loze praatjes en die vullen nog steeds geen gaatjes. helaas voor jou zijn er echter wel veel onderzoeken gedaan naar het gebruik van methylfenidaat bij ADHD en blijkt dat deze kinderen later juist veel MINDER terechtkomen in de psychiatrie/verslavingszorg, en als je je daar dus echt in verdiept had, had je dat ook geweten. Daarnaast ken ik zelf genoeg ADHD-ers uit mijn omgeving die dankzij de juiste medicatie en behandeling prima functionerende volwassenen zijn inmiddels die hun steentje bijdragen aan de maatschappij, ik maak me dus totaal geen zorgen. Wel over jouw niet aflatende indoctrinatie hier op het forum en ik kan alleen maar hopen dat forumbeheer je er echt een keer helemaal afmikt! Je bijdragen dragen werkelijk niks bij als alleen maar gebazel zonder daadwerkelijk met informatie te komen. Dat is geen reclame, dat is gewoon je mening staven met bewijsmateriaal. Maar dat heb je niet!

>>Wel denk ik dat er binnen afzienbare tijd meer aandacht in de pers gaat komen ten gunste van geneeskrachtige therapievormen voor deze kinderen omdat die stroming zo langzamerhand niet meer tegen te houden is. Tot die tijd zul dan maar even moeten wachten en anders is er op het internet al heel veel informatie te vinden. Het enig wat je moet doen is zoeken, zoeken, zoeken.< <

Zucht.....ja hoor Onno, en pasen en pinksteren vallen in 2010 ook op 1 dag....ik hoef niet te zoeken, de behandeling die zoon krijgt is uitstekend!

>>Jammer dat er niet veel eerder aandacht voor is geweest want nu gaan er gewoon teveel kinderen verloren. Die gaan het gewoon niet zelfstandig redden in deze maatschappij< <

Voorbeelden Onno, voorbeelden....

Pluk53

Pluk53

31-08-2009 om 15:50

Herhaling

Als Onno (zoals gebruikelijk) in herhalingen vervalt, kan ik de laatste posting nog wel herhalen uit het draadje in april ( waarna Onno weer onder luid gekrijs richting horizon vertrok)
De vereniging tegen de kwakzalverij heeft op haar site een interessant artikel geplaats over een grootschalig onderzoek wat tussen 1936-1939 door de homeopaten in Duitsland is gedaan naar oa de werkzaamheid. De resultaten waren voor de homeopaten zo schokkend, dat ze deze "gewoon" negeerden. Het rapport is nu via internet toegankelijk. http://www.kwakzalverij.nl/1016/Het_totale_fiasco_van_de_homeopathie
Ik zag trouwens geen "Onno" onder de geslaagden op de site van de toverdokter te E. Ben je gezakt, Onno?

Kari1

Kari1

31-08-2009 om 20:11

Onno, vraag beantwoorden

De posting is weggehaald in de draad hierboven, even opnieuw dus: in gezondheid staat nog een interessante vraag open over de herkomst van carcinosinum. We wachten nog op het antwoord Onno.
Kari

anna van noniemen

anna van noniemen

31-08-2009 om 20:58

Kari1

reken er maar niet op

Kari1

Kari1

01-09-2009 om 12:55

Anna

Nee, mijn verwachting is niet te hoog gespannen...maar je kunt nooit weten nietwaar?
Waarschijnlijk is het putdeksel alweer dichtgevallen, of is het ineens ongelófelijk druk in de praktijk.
Kari

Onno

Onno

01-09-2009 om 13:21

Er zijn ook andere kinderen.

Beste Anna,
Gelukkig reageren jouw kinderen dus goed op de ritalin en hebben ze waarschijnlijk ook geen last van de bijwerkingen. Bedenk wel dat er talloze kinderen zijn voor wie dit niet op gaat. Vandaar dat ik er op blijf hameren dat er weldegelijk alternatieven zijn om deze kinderen goed te helpen. Jammer dat er nog geen publiciteit aan wordt gegeven, waarschijnlijk zijn de belangen veel te groot. Maar komen doet het, dat is zeker.

Guinevere

Guinevere

01-09-2009 om 13:43

Fantastisch!

Da's geweldig, Onno. Mag ik die alternatieven dan horen van je? Ik sta altijd open voor een goed werkende behandeling (graag wel met wetenschappelijk bewijs erbij).

Pluk53

Pluk53

01-09-2009 om 14:26

Feiten zijn niet relevant

voor Onno. Met feiten krijgen hij en zijn collega's de praktijk niet (over)vol. Houd het vaag, scherm met wat leuke case-studies, en zoek vooral niet tevéél publiciteit ( want dan wordt alles tot de bodem uitgezocht, en blijft de lege huls over).
Als dit écht de oplossing is, Onno, dan is de volgende Nobelprijs voor de toverdokter te E.

anna van noniemen

anna van noniemen

01-09-2009 om 14:47

Talloze?

zo, dat is nogal een uitspraak, vertel eens, hoeveel zijn dat er dan? En waar vind ik die cijfers? En dat onderzoek daarnaar???? En inderdaad, welke alternatieven en deze wel graag onderbouwd met wetenschappelijk onderzoeken.....

Pluk53

Pluk53

01-09-2009 om 15:22

Wat is nu eigenlijk het doel onno

Ik ga ervan uit dat je er echt van overtuigd bent, dat "jullie" de oplossing hebben. Maar wat willen jullie:
1: Willen "jullie" zoveel mogelijk kinderen helpen, of,
2: willen jullie een leuke boterham verdienen. (en de "kennis" zo exclusief mogelijk houden)
Als "1" het doel is, waarom niet breed de publiciteit gezocht, met een goede presentatie van de feiten. Of men nu wel of niet gelooft in de achtergronden van de behandel-theorie, als het werkt, dan is dat met de resultaten aantoonbaar. ( en dan niet enkel geïsoleerde case-studies aub ). De reguliere behandelaars zullen gedwongen worden (door de verzekeraars, en door de publieke opinie) om deze revolutionaire methode toe te passen. En de opleiding tot therapeut is razendsnel gevolgd (5 dagen ).

anna van noniemen

anna van noniemen

01-09-2009 om 15:45

Zo...

>>dat onduidelijk is waarom ritalin werkt in de meeste studies wordt eigenlijk alleen maar aangeven dat de chemische huishouding van het czs verandert dus behalve dat het effect aangetoond is blijft het waarom een raadsel. Feitelijk kan dan niet gesproken worden over deugdelijk wetenschappelijk onderzoek>>

Spannende termen...de chemische huishouding van het CZS verandert.....wat is dat?

In ieder geval is er beter en gedegener onderzoek bekend dan van de praktijken waar onno zich mee bezighoudt....

Kari1

Kari1

01-09-2009 om 16:13

Maar anna toch

"hoeveel zijn dat er dan? En waar vind ik die cijfers? En dat onderzoek daarnaar???? En inderdaad, welke alternatieven en deze wel graag onderbouwd met wetenschappelijk onderzoeken..."
Je weet nu toch wel dat een alterneutische aanpak zich ver verheft boven dit soort geneuzel? Wetenschappelijk, pfuh, véél te aards...
Kari

anna van noniemen

anna van noniemen

01-09-2009 om 17:17

Kari1

tja, het was tegen beter weten in inderdaad....

Pippin

Pippin

01-09-2009 om 20:10

Aanvulling op beemer

In deze film http://www.adhdnetwerk.nl/12e_meeting_film.htm
wordt heel mooi uitgebeeld hoe methylfenidaat werkt. Er is te weinig dopamine tussen de neuronen, methylfenidaat blokeert de pompen die dopamine terughalen in de cellen. Per saldo krijg je dus meer dopamine tussen de neuronen. De signalen worden beter doorgegeven en de executieve functies worden beter. Het kind kan dus o.a. beter stoppen, zich beter concentreren, heeft meer werkgeheugen, kan beter overschakelen tussen verschillende activiteiten en krijgt een beter tijdsbesef.

Gaia*

Gaia*

01-09-2009 om 21:56

Verbazing

Ik vind het vaak heel moeilijk om dit soort discussies te volgen. Bedoelt Onno nu eigenlijk dat ADHD niet iets is wat in het lichaam zit, maar geestelijk? Want in het laatste geval zou alleen therapie al genoeg kunnen zijn?

Lichaamlijk, erfelijk, genetisch... dan is het misschien het doel om symptomen te bestrijden om het leven te veraangenamen of om iemand de kans te geven om een therapie op te pakken. De combi schijnt het meeste effect te hebben.
En ik begin me dan ook nu af te vragen wat het probleem is met symptoombestrijding. Als ik niet goed kan zien, neem ik een bril. Dat is ook symptoombestrijding. Maar daar is dan weer geen kritiek op.

En dan gaat het over zoeken zoeken zoeken zoeken. Hallo, zeg. Tot je een ons weegt ofzo? Ik weet wat zoeken naar hulp is, die niet te vinden is en je kind steeds verder zien weg zakken. Was er maar een pilletje voor haar probleem. Gelukkig heeft mijn andere kind met ADHD wel een pilletje. Weet Onno uit heel dichte eigen ervaring wat het inhoudt? Wie is die Onno eigenlijk?

En dan de wijsheid over medicatie die verslavingen en andere problemen veroorzaakt. Ik hoor juist over volwassenen waarbij ADHD nooit erkend is, die in die dikke shit zitten of hebben gezeten.
En ook.... het is toch heel goed bekend wat methylfenidaat doet met het lichaam. Zoals al gezegd.

Nou ja, meer een boel verbazing dan een nuttige bijdragen aan de discussie. voor zover dat al mogelijk is natuurlijk

Onno

Onno

01-09-2009 om 22:14

De naderende catastrofe.....

Momenteel zijn er ca. 100.000 kinderen die Ritalin of aanverwante zooi gebruiken en het aantal is nog steeds groeiende. Daarnaast is nog een toenemende grote groep die lijdt aan autisme of aan autisme gerelateerde stoornissen. Hiermee steven we af op een regelrechte catastrofe omdat bij heel veel van deze kinderen de stoornis zo groot is dat zij het nooit in deze maatschappij gaan redden. Eigenlijk blijven ze de rest van hun leven afhankelijk van psychiatrische hulp. M.a.w. volkomen kansloos om er in dit leven iets van te maken. Dit mag men met recht een catastrofe noemen terwijl er bijna niemand is die dit gevaar ziet aankomen.
Het zou mij trouwens ook niet verbazen als kinderen met ADHD of aanverwante stoornis in de toekomst steeds meer beperkingen krijgen opgelegd. D.w.z uitsluiting voor bepaalde beroepen en het niet mogen behalen van een rijbewijs b.v.
Nu wordt er gevraagd of er wetenschappelijk bewijs is dat deze kinderen met homeopathie geholpen kunnen worden. Neen, daar is geen wetenschappelijk bewijs voor. Alleen empirisch bewijs en dat wordt gelukkig steeds meer, zodat de wetenschap daar op een gegeven moment wel iets mee moet gaan doen. Er is tenslotte nog zo ontzettend veel waar de wetenschap nog geen verklaring voor heeft dat ze voorlopig nog wel even zoet zijn.
Wel kunnen we vaststellen dat alle wetenschap van de wereld deze kinderen NIET kan helpen. Het maakt mij echt niet uit of de geachte forumleden het zin of onzin vinden want vroeg of laat komt de waarheid wel aan het licht, de vraag is alleen maar wanneer.

Pippin

Pippin

01-09-2009 om 23:01

Anders

Wat jij stelt over ritalin, kun je over (bijna?) alle psychopharmaca zeggen (en over nog veel meer andere medicijnen). Van de meeste medicijnen is de werking bij toeval ontdekt en is men op pragmatische gronden begonnen met het verstrekken ervan. De al dan niet aanwezige wetenschappelijke onderbouwing volgt dan later.
Ik zou ook liever hebben dat het andersom gaat. Je hebt een syndroom en daar gaan we een medicijn voor ontwikkelen. Helaas werkt de praktijk niet zo.

anna van noniemen

anna van noniemen

01-09-2009 om 23:42

Respectloos!

Onno, hou op met je respectloze aanvallen op alle ouders die het beste met hun kinderen voorhebben! Hou op met je doemdenkverhalen dat MIJN kind is voorbestemd om als een melaatse in deze maatschappij te leven! Als dat soort dingen al gebeurt, dan is dat veroorzaakt door mensen zoals jij die maar niet willen inzien dat methylfenidaat of andere medicatie WEL helpt waar jouw toverkolen alleen maar in jouw denkbeelden iets doen. Ik word jou en je HETZE echt spuug spuug spuug zat!

ZO!

Pluk53

Pluk53

02-09-2009 om 08:55

Onno = reclame

Anna, laat je niet opbutsen door Onno. De enige reden dat hij hier post, is om sluikreclame te maken voor zijn "handel". Dat die handel gebaseerd is op bijgeloof en misleiding ( en op placebo-werking) zal hem worst zijn. Hij verdient er zijn brood mee, en dat is het enige resultaat wat voor hem telt.

Gaia*

Gaia*

02-09-2009 om 09:16

Onnootje

Het is haast lachwekkend. In welke wereld leef jij zeg.
Catastrofe?
Ik kan in ieder geval spreken vanuit mijn eigen ervaring (heb je zelf een kind met adhd ofzo of is het me jouzelf ergens mis gegaan?). Ik zie mijn eigen kind helemaal opleven. Hij gaat weer lekker op school, zit zichzelf niet op te vreten etc. Waar heb je het over 'deze kinderen NIET kan helpen'. Zonder zijn medicatie was hij enorm beperkt. Dat neemt die stoornis met zich mee. Misschien moet je er eerst iets over lezen of eens met een ouder praten die er dagelijks mee te maken heeft.
Hoewel het hier duidelijk is dat je totaal niet open staat voor de ideeen van anderen.

Nou ja, het is duidelijk dat je vanuit een of ander duister praktijkje theorietjes neer legt hier. Heb je niets te doen?

Je klinkt wel een beetje als iemand die zelf in de psychiatrie zit, of er moet zitten.

Lag hier niet ergens een steen voor jou?

Pluk53

Pluk53

02-09-2009 om 09:54

Anders

Je slaat de spijker op de kop: als het werkt, dan werkt het. Het exacte mechanisme is interessant om mogelijk nog betere middelen te vinden, die nog preciezer ingrijpen op de processen. Dat ritalin werkt is bewezen. Het is ook bewezen dat Onno's aanpak niet werkt. Onno is trouwens homeopateutelaar, en een groot fan van de toverdokter te E; hij heeft daar (of gaat daar) een 5-daagse cursus volgen die hem expert maakt in een nieuwe, allesomvattende supersuccesvolle aanpak van autisme. Je zult ook zien dat Onno nóóit met controleerbare resultaten komt.

Guinevere

Guinevere

02-09-2009 om 10:33

Onno

Mijn kind heeft ADHD, methylfenidaat en gaat het dus wél redden in deze maatschappij. Hoe kom je op het idee dat ie het niet gaat redden? Het gaat zelfs steeds beter met 'm.
Je hebt mijn vraag niet beantwoord: welke therapie schrijf jij hem voor? Ik zou reuze blij zijn als hij geen medicijnen meer nodig heeft! Moet jij natuurlijk wel komen met iets dat werkt (geen water met een afdruk van iets dat er ooit naast heeft gelegen).
En nog een vraag: leveren je boeiende postings hier je echt meer klandizie op? Ik heb hier nog nooit iemand gezien die het met je eens is, dus ik begrijp niet waarom je je hier nog steeds zo inspant. Of probeer je soms de mensheid te redden van de reguliere geneeskunde en is je drijfveer dus iets Groots?

anna van noniemen

anna van noniemen

02-09-2009 om 11:03

Jullie hebben gelijk

ik moet me ook niet op de kast laten jagen, maar gister zat het me zo hoog, mijn zoon is geen uitschot, en mijn zoon gaat het prima redden, redt het momenteel prima, en wie aan mijn kind komt, komt aan mij! Vanaf nu besluit ik om niet meer op postings van Onno te reageren en elke draad die hij nog vervuild mijd ik.....ik ben er klaar mee.

Onno

Onno

02-09-2009 om 13:32

In de ontkenning schieten lost ook niets op.

Het is te hopen dat het met de ritalin kinderen wel goed gaat komen.

En toen was de Forumbeheerder het zat.

Pluk53

Pluk53

02-09-2009 om 13:50

Spelregels

Onno, ik voel er veel voor om forumbeheer te verzoeken om je te bannen van OO. Je geeft minimale interactie met de andere postings, je verduidelijkt nix, je beantwoord geen vragen.
Het enige wat je doet is als een doem-profeet onheil af te roepen over ieder die jou niet blind gelooft. En ze moeten je altijd blind geloven, want controleerbare gegevens om die keus eventueel te onderbouwen zijn er niet, en komen er ook nooit. Je hebt een misselijk makende manier van aandacht trekken, en dat allemaal voor je eigen gewin.

Bikkel

Bikkel

02-09-2009 om 14:31

Inderdaad

Beemer: "Zonder ook maar enige kennis van zaken en zonder ook maar te willen luisteren, lopen jij en gelijkgestemden er aan voorbij dat een heeeeeeeeeeeeeele grote groep ouders al jarenlang met hun kind en therapieën bezig zijn. Inclusief voeding."
Precies, je moet eens weten hoeveel geld we al in andere therapieen hebben gestoken, zonder dat het iets hielp. Ons kind is er niets wijzer van geworden, ons gezin niet (moesten ook hun voeding aanpassen en er was minder geld te besteden), onze bankrekening heeft er onder geleden en de enigen die er wijzer van zijn geworden zijn degenen die hun therapie aanprezen als het wondermiddel voor kinderen met adhd. Misbruik maken van de onzekerheid van ouders en hun afkeer van medicatie, noemik het nu. Misleidinng, zelfs.
Bemmer: "Het accepteren van een stoornis bij je kind die dan ook nog aan de medicijnen moet, gaat over het algemeen niet zonder slag of stoot. "
Inderdaad, het heeft ons jaren gekost om die beslissing te nemen, mede ook doordat anderen ons voorhielden de oplossing te hebben.En weet je, medicatie is het enige wat echt helpt, althans, bij ons kind. En mede daardoor is mijn kind veranderd van een onzekere, faalangstige zenuwpees die er niets van bakte op school in een vrolijk, rustig kind die eindelijk eens kan laten zien wat hij wel kan en de rust vindt om te spelen en zich daar zeer happy bij voelt.
Beemer: " maar wel voor de meelezers die ook geneigd zijn om te denken dat ouders tegenwoordig wel erg makkelijk medicijnen aan hun kind geven"
Precies, mijn schoonfamnilie denkt er ook zo over. Toen ik vertelde dat mijn zoon en dus haar kleinkind, adhd had, was het enige wat mijn schoonmoeder zei dat ze vond dat ons kind altijd al raar had gedaan en toen ik probeerde uit te leggen wat adhd inhield en welke impact dat op ons kind heeft, zei ze ijskoud midden in mijn betoog dat de tuin er zo mooi bijstond. En mijn schoonzus zei dat onze zoon wel later in de verslavingszorg terecht zou komen. Nou leuk als je juist met alle macht probeert om hem te begeleiden om zijn weg te vinden in zijn chaos. En toen wij haar vertelden dat we na lang andere dingen proberen hem op medicatie hebben gezet en welke impact dat op hem heeft, zei ze, zie je wel, nu al aan de drugs. Wat moet je daar nu mee?

Guinevere

Guinevere

02-09-2009 om 17:37

Onno en stoornis

De manier waarop Onno (niet) reageert doet me vermoeden dat er bij hem zelf sprake is van een of andere stoornis? Zo nee, wil je dan mijn vragen beantwoorden, Onno?

Guinevere

Guinevere

02-09-2009 om 17:39

Bikkel

Bikkel, dat is vreselijk, zoals jouw schoonfamilie met de aandoening van je zoon omgaat. Ik sta paf van zoveel domheid. Heeft je man al iets geprobeerd met ze te bespreken?

Bikkel

Bikkel

02-09-2009 om 18:15

Guinevere

Ja, en dan klaagt mijn schoonmoeder dat ik altijd zo afstandelijk doe en niet terugbel. Mijn man heeft zoiets van laat maar, we zien en spreken zijn familie niet zo heel vaak.

Onno

Onno

03-09-2009 om 12:12

Forumbeheer is het zat en eigenlijk ben ik er ookwel klaar mee.

Kom je met een oplossing voor kinderen met autisme tot ADHD, lijkt het wel alsof ik de Himba's moet overtuigen dat de I-phone toch echt meer mogelijkheden heeft dan de tam-tam. Daarnaast gaan er dan ook nog een paar dames doorheen pruttelen die niet het flauwste benul hebben waar het over gaat.
Als het mijn kind betrof zou ik er alles, maar dan ook alles over willen weten. Maar nee hoor, hier zegt men doodleuk er is niets beters dan de tam-tam third generation.
Hoe kan het overleven!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.