Onno
30-08-2009 om 18:31
Draadje voor anna
Beste Anna,
Natuurlijk weet ik dat het voor ouders vreselijk moeilijk is om de juiste therapievorm te vinden als je een kind hebt met een gedragsstoornis. De reguliere vorm komt vaak niet verder dan het geven van medicijnen in allerlei verschillende samenstelling en wat extra aandacht. Vaak scheelt het al een hele hoop en zijn de ouders al een stuk meer gerustgesteld. Alleen schuif je de problemen ermee naar voren. Dan bedoel ik dat de meeste van deze kinderen later terecht komen in de psychiatrie/verslavingszorg. Als je zover bent, komt er vaak weinig meer van terecht omdat je dan je grip kwijt bent en omdat kinderen op die leeftijd en omstandigheden eigenlijk gewoon verloren zijn. Is er dan geen andere oplossing? Weldegelijk en gelukkig zijn er steeds meer ouders die andere oplossingen zoeken en vinden dan medicijnen. In aanmerking genomen dat er geen kind hetzelfde is en dat er ook soms grote verschillen zijn in achtergrond. Ik ga hier verder geen reclame maken anders krijg ik te maken met censuur van forumbeheer.
Wel denk ik dat er binnen afzienbare tijd meer aandacht in de pers gaat komen ten gunste van geneeskrachtige therapievormen voor deze kinderen omdat die stroming zo langzamerhand niet meer tegen te houden is. Tot die tijd zul dan maar even moeten wachten en anders is er op het internet al heel veel informatie te vinden. Het enig wat je moet doen is zoeken, zoeken, zoeken.
Jammer dat er niet veel eerder aandacht voor is geweest want nu gaan er gewoon teveel kinderen verloren. Die gaan het gewoon niet zelfstandig redden in deze maatschappij.

Tinus_p
17-09-2009 om 21:16
Onno en onno
Anna:
"Bij de vrienden op de Hyves van no kidding is een Onno Noord te vinden die woont in Lelystad. De Stichting no-kidding is via de KVK te vinden en is gevestigd in .... jawel, Lelystad.....Is het nu echt zo, dat Onno een stichting is begonnen, zogenaamd tegen kindermishandeling, om vervolgens de ouders van ADHD als kindermishandelaars neer te gaan zetten....? Ik mag toch hopen van niet..."
Als aanvulling: No Kidding is scientology-geinspireerd (ze zeggen zelf dat ze geen scientology zijn, maar ze baseren zich iig op artikelen uit die hoek), en scientology is bekend anti-psychiatrie. Onno is meer uit de homeozwatelaarhoek. Dat zijn andere circuits.

Tinus_p
17-09-2009 om 21:22
Kaatje/anna
Kaatje tegen Anna:
"Maar ze slaan natuurlijk gigantisch door, en dat maakt alles wat ze uitkramen erg ongeloofwaardig. Ik zou er maar geen nacht minder om slapen, Anna. Trek je het niet persoonlijk aan."
Eens. Sterker nog, juist door dat zo persoonlijk op te vatten maak je jezelf ook weer kwetsbaar. Ik zou proberen om je niet te laten raken door dit soort onzin.

anna van noniemen
17-09-2009 om 23:37
Scientology
inderdaad Tinus, ik weet inmiddels dat No kidding daar ook aan gelinkt is....
tja, het raakt me zo persoonlijk omdat ik niet als kindermishandelaar gezien wil worden omdat ik juist mijn kind wil helpen en daar heel, ontzettend veel, moeite voor heb moeten doen, en nog doe.....

mirreke
21-09-2009 om 12:57
No kidding = o.a. arjan dokelaar
Ik heb niet alle berichten bijgehouden, maar ik hoop dat het jullie wel duidelijk is dat o.a. de welberuchte arjan dokelaar betrokken is bij no kidding.
Anna: hierop reageren is echt zonde van je tijd, maar dat wist je natuurlijk al

Guinevere
21-09-2009 om 21:28
Ahaaaaaaaaa
Ahaaa, is dat die stok waarmee je Onno onder zijn steen probeert te krijgen. Er wordt me opeens van alles duidelijk!
Kun je me iets meer vertellen voordat ik me aansluit?

anna van noniemen
21-09-2009 om 21:50
Nee guinevere
maar het is puur toeval...er kwam ineens uit onverwachte hoek een bericht, de site van no kidding, een organisatie die tegen kindermishandeling zou zijn, plaatst een artikel over het gebruik van Ritalin, alsof het kindermishandeling zou zijn....Ik heb dat berichtje op een aantal forums gezet en op 1 er van zijn een aantal dames er in gedoken en zijn achter van alles en nog wat gekomen, onder andere dat scientology verweven zit in no-kidding....dat is die stichting die onlangs die filmpjes op tv had over mishandeling...Dit Collectief is nu bezig om pers enz. bewust te maken van dit alles en heeft dagenlang gesurft, gegoogled enz....en ze stoppen voorlopig nog niet.....Gaan ook naar de bijeenkomst die no-kidding organiseert (als ze tenminste het lef hebben de kaarten ook daadwerkelijk aan hen te geven, voorlopig wil no-kidding allerlei voorwaarden daaraan verbinden)

mirreke
22-09-2009 om 23:28
Anna
Ik was ook al aan het googelen geslagen... Ooit heb ik al eerder die dokelaar op het net gevolgd. Hij is al op veel fora verwijderd. Langzamerhand krijgt iedereen door wat voor vlees men in de kuip heeft.
De Scientology connectie was mij ook al opgevallen. Wat ik zo vreemd vind is dat er zoveel bedrijven no kidding sponsoren en ongecontroleerd spotjes op de tv laten brengen.
Ben lid geworden van de hyve.

anna van noniemen
22-09-2009 om 23:36
Ja bizar
dat vond ik ook...dat niemand die organisatie heeft onderzocht en klakkeloos geld heeft overgemaakt...

anna van noniemen
23-09-2009 om 22:36
Persbericht van anti no kidding collectief
Met toestemming van Yvonne geplaatst:
Persbericht Donderdag 23 september 2009
Waarschuwing van: Het Are you kidding us collectief met bijbehorende Hyves pagina: http://anti-no-kidding.hyves.nl
Vandaag is er een persbericht van het NCRM (Het NCRM is de Nederlandse afdeling van de Citizens Commission on Human Rights en opgericht door de scientologie kerk) naar buiten gebracht.
In dit bericht geven zij te kennen vrijdag a.s. om 11.30 uur actie te gaan voeren voor de deur van peuterspeelzaal: ’t Kruimeltje aan de Molenstraat in Ede tegen een preventief screening project van kleuters m.b.t gedragsproblematiek. Zij beschuldigen organisatie Welstede van aanzetten tot verslaving.
Het Are you kidding us collectief wil met klem benadrukken dat in Nederland kinderen onder de 6 jaar geen medicatie krijgen voor ADHD. Dit is tegen de richtlijnen die psychiaters moeten hanteren en ons inziens wordt dit al jaren gevolgd door de psychiaters in Nederland.
Tevens juichen wij het project van Welstede toe. Je kunt nl. niet vroeg genoeg beginnen met het in kaart brengen van gedragsproblemen, zodat op tijd adequate hulp ingezet kan worden en psychische littekens bij mogelijke zorgenkinderen en hun ouders bespaard blijven.
Yvonne Brinkerink en Rebecca Albers waarschuwen ouders voor de folders die deze scientologie beweging wil gaan uitdelen. Deze zijn misleidend, volstrekt niet op waarheid berust, en zetten aan tot grotere problemen voor u en uw kind.
Wij adviseren de ouders dan ook om hun kroost niet bloot te stellen aan deze actiegroep en hun kinderen thuis te houden.
Voor meer informatie kunt u mailen of bellen naar: [email protected]
Rebecca Albers 06-31374984 of Yvonne Brinkerink 06-41259692

Tinus_p
25-09-2009 om 11:23
Gemengd gevoel
Anna:
"Met toestemming van Yvonne geplaatst:
Persbericht Donderdag 23 september 2009
Waarschuwing van: Het Are you kidding us collectief met bijbehorende Hyves pagina: http://anti-no-kidding.hyves.nl"
Ik lees dit met gemengde gevoelens. Ik vrees namelijk, dat anti-no-kidding keuerig heeft gehapt, en het zichzlef lastig maakt.
Let wel, ik vind no-kidding een club met rare ideeen. Maar ik ben hier ook tegen: "Tevens juichen wij het project van Welstede toe. Je kunt nl. niet vroeg genoeg beginnen met het in kaart brengen van gedragsproblemen, zodat op tijd adequate hulp ingezet kan worden en psychische littekens bij mogelijke zorgenkinderen en hun ouders bespaard blijven." Ik denk dat zulke projecten bijzonder dubieus zijn, te weinig voorspellende warade hebben, en het gevara van stigmatiseren. OP andere onderdelen van dit forum (mn Ouders en School) zijn vergelijkbare projecten stevig bekritiseerd.

Guinevere
25-09-2009 om 20:51
Anti-no-kidding
Ik ben ook erg anti-no-kidding geworden, maar nu moet het collectief inderdaad niet gaan doen alsof het zelf de wijsheid helemaal in pacht heeft. Demonstreren prima, maar wel oppassen met de dingen die je daarbij roept. Niet doorslaan.

anna van noniemen
25-09-2009 om 21:47
Hoezo dan?
Ik bedoel, wat is er dan mis met het persbericht? Er is echt gedemonstreerd bij deze creche, door die scientology....Dat vind ik vele malen enger....Want in die zin klopt het wel, hoe vroeger problemen gesignaleerd zijn, hoe eerder de juiste aanpak en therapie kan starten en hoe groter misschien de kans dat medicatie zelfs niet eens nodig is!! Ik weet zeker, als "men" eerder naar mij had geluisterd, had ik hier in huis veel problemen kunnen voorkomen. Zeg niet dat we het zonder medicatie gered hadden, maar de ergste problemen hadden we voor kunnen zijn.
In principe wordt methylfenidaat niet voor het 6e jaar voorgeschreven, al weet ik dat er helaas uitzonderingen zijn, daar sta ik dan ook niet achter....Maar je kan wel voor het 6e jaar aan gedragsproblemen gaan werken....

Guinevere
25-09-2009 om 22:17
Omdat...
Omdat ik me aansluit bij wat Tinus zegt: diagnoses op zeer jonge leeftijd hebben zeer weinig voorspellende waarde. Er worden kinderen gemist die wel iets hebben en kinderen ten onrechte in het "verdachte" hoekje geplaatst. Hier zijn ook al wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan. Dus om zulke onderzoeken op hele groepen kleine kinderen los te laten vind ik nogal discutabel.
Neemt niet weg dat ik me ook aansluit bij wat jij zegt, Anna, en ik dank de hemel elke dag op mijn blote knietjes dat we er bij zoon zo snel bij waren met behandeling. Alleen...zoon was wel 6 jaar bij zijn diagnose. Toch even een tikkeltje ouder.
Ook vanwege de onzekerheid over de juistheid van de diagnose wordt er normaal gesproken geen Ritalin verstrekt aan jongere kinderen, toch???

anna van noniemen
25-09-2009 om 22:27
Precies
omdat voor het 6e jaar bepaald gedrag ook gewoon bij de leeftijd kan horen....dat kreeg ik namelijk ook 6 a 7 jaar lang te horen...toch denk ik dat bij eerder ingrijpen, en echt niet met ritalin bedoel ik hoor, we echt bepaalde problemen waren voorgeweest, in die zin vind ik dit onderzoek wat ze willen gaan doen wel belangrijk. Is bepaald gedrag echt iets wat bij een 1, 2, 3, 4, 5 of 6 jarige thuishoort, of is er toch al eerder iets te ontdekken....

anna van noniemen
26-09-2009 om 08:42
Anders o anders...
"dan roep ik gewoon hulp" .... Als het zo simpel was ... Dan zouden niet heel veel ouders van zorgenkinderen compleet overspannen zijn door het gedrag van hun kinderen hoor! Het is niet zo simpel als jij het stelt. De omgeving beleeft het gewoon heel anders als jij en roept al snel, het is de leeftijd, het is de tijd van het jaar....als je dan probeert te vertellen hoe het is, ach joh, mijn kind is ook WELEENS druk, mijn kind luistert ook WELEENS niet....ja, WELEENS....Maar hier was het dag in dag uit. Je opvoeding wordt bekritiseerd, ondanks dat je je helemaal aan alle boekjes houdt, zul je toch wel iets verkeerd doen. ZEVEN jaar, anders, ZEVEN jaar, voor ik eindelijk gehoord werd. En dat geldt helaas voor vele ouders met mij....Dus ja, ik vind dit onderzoek wel belangrijk!

Guinevere
26-09-2009 om 13:52
Maar anna
Ik ben het er zeker mee eens dat signalen dat er iets niet goed gaat op jongere leeftijd dan 6 jaar absoluut niet genegeerd moeten worden. En daar valt m.i. nog veel verbetering in te behalen. Heb zelf ook jarenlang van alles lopen aangeven, al bij het CB.
Maar van mij hoeven niet alle kinderen aan een kritische blik te worden onderworpen om te kijken of er een vroege diagnose aan te hangen valt. Er worden gewoon te veel onjuiste conclusies getrokken bij jonge kinderen. Het zou al erg veel helpen voor ouders met potientele zorgenkinderen, als er door ingeroepen hulpverleners (kan ook CB zijn) eens serieus geluisterd wordt. Dat lijkt me een betere zet dan alle kinderen en masse onderzoeken.

anna van noniemen
26-09-2009 om 15:57
Verkeerde voorlichting door de ncrm
Iets wat ze steeds doen (net voor de lol hun site zitten kijken, folder over ADHD, kromme tenen....ze hebben wel een heel vreemd beeld van ons, ouders). Maar goed, dit onderstaande staat op de site van Welstede zelf: http://www.welstede.nl/index.php?treeId=110&action=detail&id=265
Betoging tegen check bij peuters
Ingezonden op 17 september
Aan de Redactie van de Gelderlander
In de Gelderlander van 16 september 2009 staat onder de kop "Betoging tegen check bij peuters" dat het Nederlands Comité voor de Rechten van de Mens (opgericht door de Scientology Kerk) een demonstratie in Ede voorbereidt tegen de controle van peuters op gedragsproblemen. In het artikel wordt aangegeven dat Welstede (mede met subsidie van de gemeente Ede) alle kinderen op peuterspeelzalen en kinderdagverblijven gaat screenen op gedragsproblemen. Het NCRM vreest dat kinderen daardoor al snel medicatie voorgeschreven krijgen met ernstige bijwerkingen tot gevolg. Ook zouden ouders eenzijdig geïnformeerd worden.
Welstede gaat beslist niet alle kinderen screenen en zeker geen medicijnen (laten) voorschrijven! Bovendien zullen ouders – als het project Kijken en Doen gaat starten – natuurlijk volledig worden ingelicht.
In het project Kijken en Doen werken Welstede, Bureau Jeugdzorg, Mee-Veluwe, Kruiswerk West Veluwe, 's Heerenloo, Trajectum en Lindenhout samen. In het geval ouders en/of pedagogisch medewerkers zich zorgen maken over de ontwikkeling en/of het gedrag van een kind kan in een zo vroeg mogelijk stadium worden gekeken of het kind kortdurend andere zorg nodig heeft. Met dit project hopen de samenwerkende instellingen dat een aantal kinderen later juist niet langdurig in het hulpverleningscircuit terecht hoeft te komen, omdat tijdig steun is geboden aan het kind, het gezin en de omgeving van het kind.
Welstede heeft diverse keren contact gehad met de vertegenwoordigers van de Stichting NCRM en daarbij de inhoud van het project Kijken en Doen uitgelegd. Blijkbaar is het project Kijken en Doen voor het NCRM een middel om een statement te maken tegen verkeerd medicijngebruik. Jammer, zo wordt een onjuist beeld geschapen van het nog niet eens gestarte project Kijken en Doen.
Leny Oosterbaan, sectormanager welstede
Ik vind dat dus een heel ander verhaal....het is de vroegtijdige hulp die ik graag had gehad, maar niet kreeg (en helaas vele ouders met mij)

Onno
30-09-2009 om 13:11
No kidding, kindermishandeling en de hysterie daarna.
Ook ik heb indertijd het artikel op no-kidding gelezen en op een paar schoonheidsfoutjes na vond ik het een heel goed artikel. Jammer dat zoveel mensen niet goed kunnen lezen en zich heel vaak persoonlijk aangevallen voelen. Tja, daar kan no-kidding niets aan doen. Verder heb ik met die organisatie niets te maken.

anna van noniemen
30-09-2009 om 13:21
Goh onno
wel heel toevallig dat je precies 1 dag na de bijeenkomst door no-kidding georganiseerd, na een wekenlange radiostilte van jouw kant, nu in exact dezelfde bewoordingen reageert als de mensen van No-kidding!!! i rest my case...

Onno
30-09-2009 om 13:44
Hoe toevallig is toeval.
Dat ik een tijd niet op dit forum ben geweest heeft alleen maar een praktische oorzaak en dat is dat ik het gewoon stervens druk heb. Een tijdje geleden schreef ik hier dat Ritalin eigenlijk niets anders is dan een beetje veredelde cocaine, waarna het hele forum over mij heen viel. Een week daarna stond er een artikel in Trouw over Ritalin en jawel daar stond precies hetzelfde. Onlangs schreef ik hier over de verloren generatie kinderen die aan de Ritalin of aanverwante zooi zitten en een week later stond er precies hetzelfde op de site van no-kidding. Nooit van die organisatie gehoord overigens.
Natuurlijk is het fijn dat jouw kinderen goed reageren op de Ritalin en dat ze geen last hebben van de bijwerkingen, maar bedenk wel dat er ongelofelijk veel kinderen zijn die er helemaal niet goed op reageren, daar is de gestapelde stress in de hersenen gewoon teveel. Je zou eens moeten weten wat er allemaal niet voor ellende is.

anna van noniemen
30-09-2009 om 16:41
Tja...
al die keren heb jij het als 1e gezegd en nu dus andersom....gek hoor...
En zoals al zo vaak gevraagd, kom nou eens met bewijzen....

pompiedom
30-09-2009 om 23:20
Gekke onno en anna
anna, ondanks dat ik niet uit eigen ervaring met je mee kan voelen (onze oudste heeft pdd-nos) lees ik dit draadje met veel herkenning, ik herken je reacties zo al waren ze van mijzelf. In de autisme wereld, vooral in amerika, heb je ook types zoals onno, die vinden dat als je maar je kind bij hen in behandeling doet, dat alles goed komt. en als je het niet doet dan ben je naief, ontwetend, slecht of nog erger domweg een kinder mishandelaar.
(die no kidding organisatie is echt gelinkt aan scientology, heeft me 2 dagen googlen gekost, maar die gasten zijn niet okee, en dan druk ik me nog zacht uit)
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij, als ouders, de beste keuzes maken voor onze kinderen. helemaal als we daartoe gedwongen worden omdat hun opvoeding zoveel meer energie kost dan voor een doorsnee kind. Wat onno en cs of die enge no kidding mensen zeggen is ( of kan, afhankelijk hoe je op dat moment in je vel zit) kwetsend en zooo ondermijnend voor al je energie die jij in jou kind steekt. Je denkt het beste te doen en je ziet (fantastische) resultaten die jij en de behandelaar van je kind hebben besproken qua behandeling. Dus Anna, jij bent de moeder en verantwoordelijke voor het beleid van je kind, jij kent je kind het allerbeste en hij of zij vaart er wel bij! Laat je niet gek maken door Onno's. Er is in amerika een organisatie, generation rescue en die beweert werkelijk dat autisme omkeerbaar is, " how your child can overcome autism" en dat soort lariekoek, je kind moet gewoon een 'chelation therapy volgen en een speciaal dieet en klaar is kees!
Ik heb trouwens een bevriend advocaat gesproken over de no kidding organisatie en hij zei dat een ingezonden brief in vooral de volkskrant enigszins kan helpen. voor de rest kunnen we niks doen tegen dit soort organisaties/ onno's. Behalve een heel zwaar pantser dragen en weten dat wat jij doet voor je kind het allerbeste is wat je hem/haar kan geven.
x
En dan even reageren op de mensen die zeggen, ja maar wat zijn de

Guinevere
01-10-2009 om 11:26
Pompiedom
Ik kan me helemaal vinden in je bericht. Enne...er zijn toch ook van die slimmerikken die zeggen dat homoseksualiteit te genezen is???? Vermoedelijk diezelfde personen. Ik zat me ook te ergeren aan No Kidding, maar ja, 't is een vrij land dus je mag tot op zekere hoogte roepen wat je wilt, ook al is het volslagen belachelijk.
Het laatste gedeelte van je bericht van gisteravond is helaas weggevallen, ben benieuwd wat je nog wilde zeggen.

Onno
01-10-2009 om 13:06
Wanneer is bewijs, bewijs.
Beste Anna, welk bewijs zou jou en al die anderen hier nu kunnen overtuigen. Ik kan je toch moeilijk een paar weken mee laten lopen in de praktijk.

Tinus_p
01-10-2009 om 16:33
Onno
Onno:
"Beste Anna, welk bewijs zou jou en al die anderen hier nu kunnen overtuigen. Ik kan je toch moeilijk een paar weken mee laten lopen in de praktijk."
Een randomised clinical trial. Liefst dubbelblind en adequaat gepowerd.
Bijvoorbeeld.

Genista
02-10-2009 om 10:55
Onno
Er is nog altijd bereidheid tot dat onderzoek zoals een aantal jaren geleden voorgesteld: dubbelblind gerandomiseerd en met homeopatische middelen die door de homeopatische apotheek bereid zijn, met medewerking van de homeopaten - toch jammer dat we tot nu toe niet één homeopaat bereid hebben gevonden mee te werken. De één zegt dat je de werking van een magneet toch zeker ook niet gaat aantonen, de ander roept dat het doorgestoken kaart is, maar de meesten hebben het plotseling net zo druk als jij.

Onno
02-10-2009 om 13:28
De (on)waarschijnlijkheid van een wetenschappelijk onderzoek.
Een randomised clinical trial. Liefst dubbelblind en adequaat gepowerd.
Tja, dat is met de klassieke homeopathie vrijwel onmogelijk omdat je daar niet met standaard voorschriften werkt. Met de CEASE-therapie kun je denk ik beter uit de voeten omdat je daar met vastere protocollen werkt. Misschien gaat zoiets in de toekomst wel van de grond komen.
De alternatieve wereld beschikt niet over voldoende kapitaal om zoiets groots op te zetten dus zal de reguliere medische wetenschap dit op moeten pikken. Kom je gelijk in een spanningsveld omdat de medische wetenschap in de ijzeren vuist zit van de farmaceutische industrie. Het enige wat de f.i. wil is omzetvergroting, dus die zal wel heel terughoudend zijn met zo’n onderzoek. Die zit natuurlijk niet te wachten op een therapie die de goudmijn op laat drogen.
Pikant detail overigens is dat alle reguliere medicijnen aan alle eisen, zoals dubbelblind, gerandomiseerd enz. voldoen. Een klein minpuntje echter is dat je daar weer niet mee kunt genezen. 95% van alle reguliere medicijnen genezen niets maar onderdrukken slechts de symptomen. Daar moest ik nog aan denken toen ik Silvie vd Vaart enthousiast hoorde vertellen dat haar oncoloog zo tevreden was met alle uitslagen. Het is natuurlijk heel fijn zo’n uitslag, alleen is de kanker daar nog niet mee genezen dus kan het over pakweg een halfjaar weer heel anders zijn als de onderdrukking ophoud te bestaan.