Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jantje Nederland

Jantje Nederland

28-11-2008 om 12:32

Dyspraxie/dsd

Kan een kind die symptomen van Dispraxie heeft naar een gewone basisschool?
Heeft iemand tips en/of ervaring?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
toja

toja

28-11-2008 om 20:49

Jantje

Hoi,
het ligt natuurlijk aan meerdere dingen, maar het is mogelijk. Ik heb een jongen in groep 3 gehad met dcd en dat ging goed. Heeft wel extra begeleiding gehad.Later ook in de vorm van een rugzak. Zijn ouders kregen veel begeleiding vanuit het dcd-team. Vooral het plannen van werk was erg lastig voor hem. Vaak komen ze er ook later achter, als de kinderen al op een gewone school zitten.
Mijn zoontje is ook door het dcd-team gezien toen hij 4 was. Uiteindelijk kwam er bij een sensorische integratiestoornis uit (en nu 4 jaar later autisme). Hij is toen ook op een gewone school begonnen en zit daar nog steeds.
Groet Toja

Weinig keuze

Als er symptomen zijn maar geen onderzoek is gedaan, dan heb je geen andere keuze dan het regulier onderwijs.

Het hangt van zoveel meer af dan alleen de dyspraxie of je kind het gaat redden. Het is handig niet al bij de aanmelding te melden dat je kind "misschien iets heeft".

Mijn zoon met DCD zit in groep 5 Dalton en hij gaat graag naar school en de leerresultaten zijn in overeenstemming met wat wij op grond van onze eigen ideeën over zijn capaciteiten van hem kunnen verwachten. Het plannen gaat hem dus redelijk af maar hij krijgt hierbij wel begeleiding uit zijn rugzakuren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.