anna van noniemen
31-03-2011 om 21:46
En dan nog dit (ik kan niet meer, ben op)
Deze week lijkt alles mis te gaan. Dinsdag is eerst dochter 's morgens op school uit haar pannendak gegaan. Vervolgens ging zoon2, toen ik ze 's middags ophaalde, uit zijn stekker, ik stond erbij en zag dus wat er gebeurde. En vandaag is oudste op school weer door het lint gegaan en moest hij weer opgehaald worden...
En ik trek het niet meer, ik weet het niet meer, wat doe ik fout, is het wel onze fout? Zijn het invloeden van buitenaf??
Maar het voelt niet goed, het kaartenhuis lijkt in te storten....

Polly Shearman
31-03-2011 om 22:27
Adem in adem uit
Ik heb ook zo'n dag vandaag. Maar ik ga nu slapen, en jij ook. Hup je bed in. Goed slapen niet piekeren en morgen ziet het er allemaal weer anders uit. Morgen kunnen we de wereld weer aan en knocken we weer verder.

Polly Shearman
01-04-2011 om 14:36
Anna?
Hoe is het vandaag? Ik heb vanmorgen vroeg dienst gehad, ik was dus al de deur uit voordat iedereen hier wakker werd, nu ben ik thuis en heb nog niemand gezien of gehoord.
Heerlijk rustig...
het gaat wel weer.. en bij jou?

anna van noniemen
01-04-2011 om 19:59
Ik ook
ik was ook vroeg de deur uit. Oudste moest thuisblijven vandaag. We moeten volgende week in gesprek...ik weet het niet, wat het gaat worden...
Dochter had vandaag toch ook weer een akkefietje met de juf...

Fianna
01-04-2011 om 21:00
Anna
Bah, echt heel rot voor je/jullie. Ik weet ook verder niks zinnigs te zeggen, maar leef wel met echt je mee. Het valt echt niet mee vaak.

Alcedo Atthis
01-04-2011 om 21:45
Anna
Anna, wat een nare situatie! Tips heb ik helaas niet voor je, maar ik wil je wel veel sterkte wensen. Ik leef met je mee!
Groet, Alcedo Atthis (ook ik neem een nieuwe nick aan deze rubriek - maar die is makkelijk te herleiden)

Quin van der Veer
01-04-2011 om 22:04
Alcedo
Nou, mákkelijk te herleiden nou ook weer niet, maar ik heb 'm hoor.

Quin van der Veer
01-04-2011 om 22:08
Vast invloeden van buitenaf
Als ál je kinderen zich opeens zo overspannen gedragen, is er ongetwijfeld een invloed van buitenaf die zich doet gelden. Net de druppel die bij iedereen de emmer doet overlopen en dan hebben de kinderen ook nog met elkaar te maken, wat het niet altijd eenvoudiger maakt. Misschien wel zoiets stoms als de zomertijd, dat ze de das om doet. En dan dat akkefietje van die boerderij er nog eens overheen. Houd vol, het gaat een keertje opknappen.

Alcedo Atthis
01-04-2011 om 22:17
Quin (ot)
Google is je vriend!
Zoonlief bleek mijn nick te kennen, en sprak mij hiermee zelfs deze week aan toen ik zat te OOL'en... Tijd voor nieuwe naam dus (in ieder geval in deze rubriek).

anna van noniemen
01-04-2011 om 22:21
Alcedo (ot)
ik ben er zooooo slecht in, dus maar even gegoogeld....nu weet ik het...

Quin van der Veer
01-04-2011 om 22:22
Oei (ot)
Oei, ze worden ook steeds bijdehanter, die kinderen. Nog even en je pincode wordt je ontfutseld...

anna van noniemen
01-04-2011 om 22:31
Quin
invloeden van buitenaf, ja, daar ben ik het ook mee eens...van de week een hele discussie met juf van dochter....dochter dit en dochter dat....Ik heb het idee dat mijn kinderen zich vooral moeten aanpassen, maar dat er andersom weinig hoeft...
Dochter is een katje hoor, dat weet ik wel...maar er zijn meer meiden in de klas....Als dan de grootste kattekop uit de klas bepaalt dat dochter een sticker kan verdienen van haar als ze lief doet en niet kattig, en juf vind dat ok. En als ik dan aan dochter vraag, hoe ging dat nu eigenlijk? Mocht jij andersom ook een sticker uitdelen aan haar als ze lief deed? Nee, dat was niet de bedoeling....en deden zij dan wel aardig tegen jou? Nee, heel bazig....En als dochter dáár dan wat van zei kreeg ze meteen : uh! je zou lief doen!
Dan vraag ik me werkelijk af hoe je dit als juf goed kunt vinden???? En als ik daar dan over begin, dat dat kennelijk bij dochter wel veel druk legt, dan heeft dat er niks mee te maken....schiet me maar lek...
Zoon2 weten we dat hij soms kan ploffen, maar daar zijn we nog mee in onderzoek...Daar zit veel frustratie, van zich onbegrepen voelen, snapt niet alle sociale dingen van anderen....
bij oudste natuurlijk die begeleider op de boerderij en zijn PGB-er. De organisatie van de PGB-er, DOK20 belde. Over dat ze ging stoppen enz. Ik zei, het had niet op een slechter moment kunnen komen, 2 vertrouwde personen die voor zoon gaan wegvallen...Dat snapte ze. Ik snap de PGB-er ook...ze heeft het druk met de studie enzo....logisch....maar ik heb met zoon te maken...En waar vind je op korte termijn een andere begeleider waar zoon ook weer een fijne band mee kan hebben???

anna van noniemen
01-04-2011 om 22:34
Oh ja
vergeet ik nog...klas en zoon hadden 1 april grappen bedacht. Redelijk onschuldig. Maar de spanning daarvoor heeft hem denk ik ook parten gespeeld. Dat, en dat hij te impulsief blijft. Niet eerst denkt. Hij had wat spulletjes in een fopwinkel gekocht. Die had hij donderdag al meegenomen om ze vast in zijn kluisje te leggen. Dáár had ik ook toestemming voor gegeven....maar dat brand dan zo....dus toch laten zien aan de klas....1 jongen wil dan ook wel even weten hoe het werkt....dus hij toch in de weer met die spullen (scheetspray in dit geval....)....daarop gilt een klasgenootje dat het op haar komt, gaat dus uit haar pannedak....en vanaf daar ging het dus mis...
Had ik al gezegd dat zoon in een speciale klas zit met allemaal speciale kinderen, voornamelijk autisme-stoornissen???

anna van noniemen
02-04-2011 om 16:07
Vandaag
lekker weer, zoon 2 moet weer voetballen...da's een leuk lichtpuntje vandaag, hij heeft gewonnen met 0-9... Ze doen het echt lekker voor een team dat pas na de winterstop met elkaar is gaan spelen...

anna van noniemen
03-04-2011 om 22:11
Weekend weer om
en ben ik echt uitgerust....welnee, Vandaag heeft het weer gespookt, oorlog tussen beide zoons....En oudste wil dan ook echt zijn eigen aandeel in de onenigheid niet zien....dodelijk vermoeiend....