Mari
10-05-2009 om 10:57
Ervaring met abilify?
Het ziet er naar uit dat zoon met risperdal zal moeten beginnen. We zijn net gestopt met ritalin, want thuis deed het niets, op school wel. Maar thuis zijn de woedeaanvallen het ergste probleem en niet het aandachtstekort. Wat mij erg tegenhoud zijn de bijwerkingen van risperdal, vooral het gewichts toename. Nu hoorde ik gisteren van een moeder dat haar zoon Abilify krijgt en dat de bijwerkingen aanzienlijk minder zijn. De instelling waar haar zoon onder behandeling is, schrijft nu Abilify voor ipv. risperdal. Nog meer ervaringen met Abilify?
gr. Mari

Nausicaa
10-05-2009 om 12:35
Nee, geen ervaring met abilify,
wel met Risperdal. Mijn zoon heeft het een tijdje gebruikt ivm het onderdrukken van tics. Er was niets te merken van gewichtstoename, dus volgens mij moet je daar niet per definitie van uitgaan. Wel werd hij vreselijk moe en emotieloos van dit medicijn.

Mamarijke
16-05-2009 om 21:13
Hier ook risperdal
Zal zo eens googlen op Abilify, want ik heb wel gewichtstoename. Ook is mijn hele cyclus op de loop gegaan.
Voel me wel een heel stuk beter met Risperdal, dan zonder. (ik gebruik 1 mg)

dijota
20-05-2009 om 01:28
Risperidon
Hey Mari,
Mijn dochter slikt nu 5 jaar risperdal. In het begin was er gewichtstoename. Maar daarna niet meer. Er is regelmatige medicatiecontrole waarbij lengte, gewicht, onrustige benen, tics, bloeddruk wordt nagegaan. Maar dat lijkt me ook nodig en logisch voor zware medicijnen. Abilify ken ik niet, heb even gelezen en zie dat dit een nieuw soort anti-pyschotica is.
Welke 17 x duurder is als Risperdal en nog een soortgelijke medicijn. Je zou met de psychiater kunnen bespreken of dit een optie is. Maar zoals ik het lees weten ze niet hoe de bijwerkingen na 1 jaar zijn.
Maar concreet gewichtstoename stabiliseert zich, omdat het lichaam aan deze medicatie went. Mijn dochter is niet te dik en niet te dun. Dus normaal.
En eigenlijk wordt je toch nooit vrolijk van bijsluiters.

Ari69
20-05-2009 om 22:34
Hier ook geen gewichtstoename
dochter gebruikt 2x daags 0,5 mgr en heeft geen vergrote eetlust of gewichtstoename. Misschien is het een idee om het eens te proberen met Risperidon?