Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
14-08-2009 om 22:45
Hallo,
mijn dochter van 15 maanden heeft nog steeds ontzettend veel moeite om gevoed te worden: ze krijgt volledige sondevoeding maar braakt enorm veel. Het is dan ook precisiewerk om haar gevoed te krijgen, maar het lukt. Ze heeft verschillende operaties gehad en telkens dacht lmen dat het daarna beter zou gaan maar dat is dus niet het geval. Gisteren dus maar weer eens een onderzoek en nu blijkt ze serieus reflux te hebben. Ze gaven via haar sonde een contrasdtvloeistof en na een redelijke hoeveelheid braakte ze, het stroomde gewoon naar boven, ik zag het zelf op het scherm. Daarom spreken ze nu over de Nissen-operatie waarbij ze de bovenkant van de maag zo omrollen dat er niets meer kàn terugvloeien. Ik huiver er een beetje van omdat het toch ook negatieve gevolgen kan hebben en onomkeerbaar is. Anderzijds is de huidige situatie ook onhoudbaar, ze kan niet verder met haar ontwikkeling omdat ze bijna continu aan haar voedingsapparaat hangt en tussenin nog moet bijkomen van d evoeding. Wie heeft ervaring met deze operatie, goed of slecht?
14-08-2009 om 22:56
Verduidelijking
Ik schreef dat ze al verschillende operaties achter de rug heeft, maar die waren dus niet aan de maag, wel hart, aorta, long, schisis zacht verhemelte en buiksondeplaatsing.
Nalezen, ik zie nog duidelijke tekenen dat ik dat toch maar eens moet gaan leren...
15-08-2009 om 12:39
Achjee
Gut Loentje, het gaat ook maar door met jullie meisje he!
Ik ben met mijn beide kinderen bekend met een reflux, echter, hier is een operatie nooit ter sprake gekomen doordat medicatie voldoende werkte. Rond hun zesde verjaardag waren ze er overheen gegroeid.
Ik kan me voorstellen dat een operatie in het geval van jullie dochtertje wel noodzakelijk is. Ik hoop dan ook dat er mensen reageren die daar wel ervaring mee hebben.
STerkte wederom!!