Mamarijke
14-10-2010 om 14:40
Ervaringen met dok20/studenten voor pgb
Wie heeft er goede/slechte ervaringen met dok20?
Omdat we geen reactie krijgen op zoekpgbzorg.nl en ook niemand meer in de omgeving weten, hebben we dit bureau ingeschakeld.
Ze komen aanstaande woensdag voor de intake. Het schijnt voor hen geen probleem te zijn om begeleiding te vinden. Dus hoop dat er straks snel extra zorg in huis is.
Zou echter wel graag ervaringen van mensen willen weten.

IngridvG
14-10-2010 om 16:06
Goede ervaring
Wij hebben nu ongeveer een jaar begeleiding van Dok20. Wij zijn er erg tevreden over: enthousiaste begeleidsters (tja, tot nu toe alleen studentes over de vloer gehad), korte lijnen bij het bureau, goede begeleiding voor de begeleidsters zelf. Behalve de intake worden er ook evaluaties gehouden, en kun je een nette rapportage krijgen voor de volgende pgb aanvraag.
Het enige nadeel: wij hebben 2 middagen per week begeleiding, die dan meteen dient als BSO (mijn zoontje zit op het speciaal onderwijs, en kan niet naar een gewone BSO). Maar omdat het studentes zijn, en ze ook nog moeten studeren, moeten de roosters wel bekend zijn, en passen met die twee middagen; ik kan niet zomaar schuiven. Dat is vooral vlak na de zomervakantie wel lastig gebleken: het is wel steeds opgelost, maar met wisselende begeleidsters. Mijn zoontje kan daar tegen, maar dat geldt natuurlijk niet voor ieder kind.
Maar goed, ik kan ze echt aanraden!
Ingrid (moeder van o.a. een kind met autisme en ADHD; nogal een bewerkelijk jochie dus).

Mieps
14-10-2010 om 17:59
Gaan nu beginnen
Wij gaan volgende week beginnen. Hebben eerst een prettig intake gesprek gehad en daarna zouden ze op zoek gaan naar een begeleider voor onze zoon met pdd-nos. Wij gaven aan dat onze zoon een man/jongen wel prettig zou vinden. Dus daar zijn ze naar op zoek gegaan. En ze hebben iemand gevonden. Een psychologie student van 21. Hij is al kennis komen maken en zoon was erg tevreden over deze knul. Volgende week gaat hij beginnen. Dan is het vakantie en gaat hij met zoon even een rondje fietsen, zodat zoon kan laten zien waar hij naar school gaat, sport etc. De week erna gaat hij voor het echie....2x per week 3 uur. Vooral ook even als naschoolse opvang, omdat ook ons kind niet naar gewoon naschoolse opvang kan/wil. We hadden eerst ook iemand via zoekpgbzorg, maar dat klikte niet. Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat uitpakken, maar de eerste indrukken zijn dus goed!

anna van noniemen
14-10-2010 om 19:17
Ook goede ervaring hier!
Zoon is ook erg blij met zijn begeleider. Ik had gehoopt dat zij nog iemand zouden kunnen leveren om zoon na schooltijd te begeleiden nu hij op voortgezet zit, maar ze zitten niet echt in deze regio. Met de huidige begeleider had ik mazzel dat ze toevallig hier woont.

Mamarijke
14-10-2010 om 20:01
Klinkt goed
maar hoop wel op vaste begeleiding. Want dat is voor mij (ook auti + ADHD) ook wel prettig.
Vind het jammer dat we niet iemand zonder bureau hebben gevonden, want het uurtarief is natuurlijk best hoog, dus kunnen we minder zorg inkopen.
Voor ons is het de bedoeling 2x2 uur na schooltijd, terwijl ook ik thuis ben. (hiernaast hebben we ook al andere (logeer)opvang)

anna van noniemen
14-10-2010 om 21:00
Voordeel
dat je alleen met dok 20 te maken hebt. Je bent dus niet zelf werkgever en dus is het bij ontslag ook niet aan jou....jij hoeft alleen dok 20 maar in te lichten dan...

Astrid
14-10-2010 om 21:01
Al jaren zeer tevreden!
Wij zijn met Studenten voor PGB (nu dus Dok20) in begin 2007 gestart. Toen waren ze nog super klein, was onze begeleidster volgens mij de 3e die ze aannamen en kwam de directeur nog gewoon bij je thuis. Ik kan wel zeggen dat mede door ons heel veel dingen daar geintroduceerd zijn. Vanaf dag 1 voelde het zeer goed en wij hebben in die jaren 4 begeleidsters gehad. De laatste zelfs jaren achtereen. Echt een super meid. Zelfs na haar afstuderen bleef ze bij ons. Helaas ging ze daarna fulltime werken en moest ze stoppen.
Ik vind ze, ondanks dat ze nu veel groter zijn, echt een aanrader. Communicatie is goed en heldere facturen. Het zijn ook allemaal studenten psychologie of pedagogiek. Wij hadden in 1e instantie voor zoon met Asperger via hun een begeleidster die leuke dingen met hem deed in het weekend. De laatste heeft hem vooral huiswerkbegeleiding gegeven (hij kan nu super plannen op het VO) en met hem op de basisschool (in de klas) gewerkt aan durven vragen stellen, durven samenwerken etc.
Sinds van de zomer die laatste dus gestopt is hebben we nu even niks, maar ik zit er over te denken om weer iemand van hun in te huren. Weet alleen nog niet exact waar voor. Het werk moet wel een duidelijk doel hebben. Tijd voor uitjes is geweest.
Ik heb al wel al jaren ook diverse meiden via gewoon Marktplaats, die doen het goed op andere gebieden, maar voor echt specifieke dingen aanleren is zo'n studente met kennis van zaken (de 1 is wel beter dan de ander) weer veel beter. Het enige nadeel is dat de meiden via Marktplaats voor de helft werken dan wat ik Dok20 moet betalen. In ons geval niet zo erg (ik houd nog steeds elk jaar over), maar voor anderen misschien wel.