Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jakiro

Jakiro

28-05-2009 om 13:17

Even slikken, maar weer doorgaan

Vandaag hebben we na 4 maanden onderzoek de uitslag van alle psychologische onderzoeken etc. gekregen.
Onze puberdochter heeft naast de ADHD (wat we al een jaar of 6 wisten en waarvoor ze medicatie krijgt) nu de hoofddiagnose PDD-NOS met daarbij ADHD gekregen.
Mijn dochter verandert niet hierdoor, er vallen juist een heleboel dingetjes op zijn plaats, er komt wat rust, sommige dingen waar ik boos om werd, hoef ik niet meer boos om te worden want "ze kan er niks aan doen" (grinnik, zie draadje hierboven).
Maar wel opeens die angst voor de toekomst. Jeetje, haar met ADHD kon ik nog wel voor me zien in de toekomst. Maar met dit ? Waar gaat ze nog tegen aan lopen, waar moet ik op letten, moet ik haar meer beschermen of juist minder ?
Waar lopen jullie tegen aan met jullie pubers met PDD-NOS én ADHD ?
Hebben jullie tips, of te ontwijken valkuilen ?
We hebben nog gesprekken met de ouderbegeleidster, onze dochter gaat nog zelf naar de psychiater om de diagnose te bespreken, ze staat op de wachtlijst voor een groepje sociale omgang voor pubers en is al ingeschreven voor externe huiswerkbegeleiding.
Pfoei, wat een hak op de tak verhaal, maar er duizelt nu zoveel door mijn hoofd.
Jakiro

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jakiro

Jakiro

29-05-2009 om 19:51

Berber en emma

Dank !!!
Ik had eventjes inderdaad een hart onder de riem en een positief verhaal nodig.
Ik werk zelf met jongeren met ook dit soort diagnoses met wie het dus niet goed gaat, dus zag het allemaal ook gelijk een beetje zwart in.
Jakiro

Jakiro

Jakiro

06-06-2009 om 23:04

Inmiddels weer wat gezakt

Nu de eerste "mokerslagen"zijn aangekomen en de blauwe plekken zijn weggetrokken, hebben we weer een beetje het "voor de diagnose" gedrag weer opgepakt.
Zien we eigenlijk de toekomst weer zonnig in.
Vandaag kwam de brief van de middelbare school binnen, ze gaat tweetalig VWO doen !!!!
Ons PDD-NOS met ADHD meisje gaat tweetalig VWO doen.
Lekker tegen alle (ongeschreven) regeltjes in.
Zo trots, zo trots !!!!
Jakiro

Wat goed!

Wat fijn dat ze zo'n goede plek gevonden heeft. De toekomst ligt voor haar open!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.